СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ
АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ
СУД
Ухвала
Іменем України
19
серпня 2008 року
Справа
№ 20-12/373
Севастопольський
апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого
судді
Заплава Л.М.,
суддів
Прокопанич Г.К.,
Лисенко В.А.,
секретар
судового засідання Лукашова Ю.А.
за участю
представників сторін:
позивач,
не з'явився, суб'єкт
підприємницької діяльності ОСОБА_1;
представник
відповідача, не з'явився, Головна
державна інспекція на автомобільному транспорті Міністерства транспорту і
зв'язку України в особі Територіального управління Головної державної інспекції
на автомобільному транспорті в місті Севастополі;
розглянувши апеляційну скаргу
суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1на постанову господарського суду міста
Севастополя (суддя Харченко І.А.) від
10.06.2008 у справі № 20-12/373
за
позовом суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1
(АДРЕСА_1)
(АДРЕСА_2)
(АДРЕСА_3)
до
Головної державної інспекції на автомобільному
транспорті Міністерства транспорту і зв'язку України (пр. Перемоги, 14,Київ
135,01135)
в
особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному
транспорті в місті Севастополі (вул. Харківська, 3, Севастополь, 99003)
про визнання дій Територіального управління
Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в місті Севастополі
такими, що порушують права позивача, визнання постанови № 027406 від 31.07.2007
про застосування фінансових санкцій в сумі 1700,00 грн. нечинною
ВСТАНОВИВ:
Суб'єкт підприємницької діяльності
ОСОБА_1 звернувся до господарського суду
міста Севастополя з адміністративним позовом до Головної державної інспекції на
автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України в особі
Територіального управління Головної державної
інспекції на автомобільному
транспорті в місті Севастополі про визнання дій Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в місті Севастополі такими, що порушують права
позивача, визнання постанови №027406 від 31.07.2007 про застосування фінансових
санкцій в сумі 1700 грн. нечинною, мотивуючи
тим, що вказана постанова прийнята з порушенням вимог діючого законодавства
України, та порушує права позивача.
Постановою господарського суду міста Севастополя (суддя
Харченко І.А.) від 10.06.2008 року по справі № 20-12/373 у задоволенні
адміністративного позову суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1відмовлено.
Не погодившись з даною постановою,
суб'єкт підприємницької діяльності
ОСОБА_1 звернувся до суду апеляційної інстанції з апеляційною скаргою, в
якій просить постанову господарського суду першої інстанції скасувати,
посилаючись на порушення судом при прийнятті постанови норм матеріального та
процесуального права.
Розпорядженням заступника голови
Севастопольського апеляційного
господарського суду від 19 серпня 2008
року у зв'язку з відпусткою судді Фенько Т.П. було здійснено її заміну на суддю
Лисенко В.А.
У судове засідання, яке
було призначене на 19 серпня 2008 року
сторони не з'явилися, про час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.
Відповідно
до частини 4 статті 196 Кодексу адміністративного судочинства неприбуття у
судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним
чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає
судовому розгляду справи.
У
зв'язку з чим, судова колегія вважає можливим розглянути справу у відсутність
сторін.
Повторно
переглянувши матеріали справи в порядку статті 195 Кодексу адміністративного
судочинства України, судова колегія встановила наступне.
Як
вбачається з матеріалів справи, 14.06.2007 Територіальним управлінням Головної
державної інспекції на автомобільному транспорті в місті Севастополі на
підставі завдання на перевірку від 14.06.2007 та графіку перевірок, з метою
додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання
перевезень пасажирів автомобільним транспортом, була проведена перевірка
належного позивачу транспортного засобу
державний номер НОМЕР_1, яким керував
водій ОСОБА_2.,
За
результатами перевірки був складений акт № 034811 від 14.06.2007, в якому
визначено, що водій ОСОБА_2. здійснював перевезення пасажирів по маршруту № 17 у відсутності схеми
маршруту, ліцензійної картки.
На
підставі даного акту була винесена постанова № 027406 від 31.07.2007, якою до
суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1були застосовані фінансові санкції в
розмірі 1700,00 грн. за допущене порушення позивачем законодавства,
відповідальність за яке передбачена частиною 1 абзацу 3 статті 60 Закону
України “Про автомобільний транспорт” № 2344-ІІІ від 05.04.2001.
Згідно
статті 60 Закону України” Про автомобільний транспорт” за надання послуг з
перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких
визначений статтями 39 та 48 цього Закону, до автомобільних перевізників
застосовуються санкції у вигляді штрафу у розмірі ста неоподатковуваних
мінімумів доходів громадян.
Стаття
39 Закону визначає, що автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і
пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному
транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких
виконуються пасажирські перевезення.
Документи
для регулярних пасажирських перевезень:
для
автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої
влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту,
документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші
документи, передбачені законодавством України;
для водія
автобуса - посвідчення
водія відповідної категорії,
реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка,
дорожній лист, квитково-касовий / лист,
схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських
перевезень), інші документи, передбачені законодавством України.
Постановою
Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 N 1567 затверджений Порядок
здійснення державного контролю на автомобільному транспорті. Відповідно до
цього Порядку державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється
посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових,
позапланових та рейдових перевірок.
Органами
державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотрансінспекція, її
територіальні управління в областях, Автономній Республіці Крим, міст Києва та
Севастополя.
Процедура
здійснення державного контролю за додержанням суб'єктами господарювання, які
проводять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про
автомобільний транспорт, норм щодо організації перевезень пасажирів та вантажів
регулюється Законом України “Про автомобільний транспорт” та Порядком
здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, у якому визначено,
що під час проведення рейдової перевірки перевіряється наявність визначених
статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення
автомобільним транспортом.
Згідно
пунктів 21, 25-27 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному
транспорті, у разі виявлення в ході
перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний
транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт. Справа про
порушення розглядається посадовою особою органу державного контролю за
місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за
письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не пізніше ніж
протягом двох місяців з дня його виявлення. Справа про порушення розглядається
у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Про час і місце
розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання
повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі
неявки уповноваженої особи суб'єкта господарювання справа про порушення
розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного
контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових
санкцій.
Позивач
був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи листом Територіального
управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в місті
Севастополі № 27/3-816 від 24.07.2007, який 24.07.2007 був надісланий
рекомендованим листом із повідомленням про вручення поштового відправлення.
Вказаний лист був отриманий 26.07.2007 уповноваженою особою позивача, що
підтверджується повідомленням.
За
таких обставин, судова колегія вважає що господарський суд міста Севастополя
правомірно відмовив в задоволені позову суб'єкта підприємницької
діяльності ОСОБА_1.
З урахуванням викладеного, вимоги суб'єкта
підприємницької діяльності ОСОБА_1,
викладені в апеляційній скарзі, задоволенню не підлягають, підстави для
скасування постанови господарського суду міста Севастополя відсутні, так як вона відповідає чинному
законодавству.
Керуючись
статтями 195, пунктом 1 статті 198, 200, пунктом 1 частини 1 статті 205,
статтею 206, частиною 5 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства
України, суд
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу суб'єкта підприємницької
діяльності ОСОБА_1залишити без
задоволення.
2. Постанову господарського суду міста Севастополя від
10.06.2008 у справі № 20-12/373 залишити без змін.
Ухвала набирає законної
сили з моменту проголошення.
Ухвала
може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України шляхом подачі
касаційної скарги протягом одного місяця після набрання законної сили цією
ухвалою та в порядку, передбаченому статтею 212 Кодексу адміністративного
судочинства України.
Головуючий суддя Л.М.
Заплава
Судді
Г.К. Прокопанич
В.А. Лисенко
Суд | Севастопольський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2008 |
Оприлюднено | 04.12.2008 |
Номер документу | 2430934 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Прокопанич Г.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні