КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-8260/11/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Добрянська Я.І.
Суддя-доповідач: Хрімлі О.Г.
У Х В А Л А
Іменем України
"26" квітня 2012 р. м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого суддів при секретарі Хрімлі О.Г., Ганечко О.М., Літвіної Н.М., Архіповій Л.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 25 жовтня 2011 року в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Травітас»до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва про визнання протиправними дій, -
В С Т А Н О В И Л А :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Травітас»звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва про визнання дій щодо неприйняття податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2011 року протиправними.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 25 жовтня 2011 року адміністративний позов задоволений.
Не погоджуючись з ухваленою постановою, Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Києва подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовити.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга необґрунтована та задоволенню не підлягає.
Суд першої інстанції всебічно, повно та об'єктивно розглянув справу, правильно встановив обставини, яким дав правильну правову оцінку і прийшов до обґрунтованого висновку про задоволення адміністративного позову.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Товариство з обмеженою відповідальністю «Травітас»взято на податковий облік в Державній податковій інспекції у Шевченківському районі м. Києва як платник податків та отримало індивідуальний податковий номер 362159826598.
21 лютого 2011 року засобами поштового зв'язку, а саме цінним листом з описом поштового вкладення, позивачем було надіслано на адресу відповідача податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2011 року.
В підтвердження скерування зазначеної податкової декларації ТОВ «Травітас»з податку на додану вартість за січень 2011 року до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва поштою, позивачем було надано до справи копію чеку поштового відділення УДППЗ «Укрпошта»(м. Київ, вул. Бориславська, 72/3) від 21.02.2011 р. № 5451, та опису поштового вкладення, в якому зазначено про скерування податкової декларації з ПДВ за 01 місяць 2011 р., додатку 5 за 01 місяць 2011 р., реєстру виданих та отриманих податкових накладних за 01 місяць 2011 р., електронний носій з реєстром по ТОВ «Травітас».
Згідно поштового повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 18) зазначене поштове відправлення було отримане відповідачем 01 березня 2011 року.
Листом від 11 квітня 2011 року за № 3633/10/28-34 Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Києва повідомила ТОВ «Травітас»про те, що податкова декларація з податку на додану вартість за січень 2011 року не подавалась.
Перевіряючи обґрунтованість позовних вимог та їх відповідність чинному законодавству, колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.п. 16.1.2, п.п. 16.1.3. п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відповідно до ст. 49.2 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
За змістом п. 203.1. ст. 203 Податкового кодексу України, податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Порядок подання податкових декларацій до податкових органів, визначений ст. 49 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України, податкова декларація подається до органу державної податкової служби за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, зокрема, шляхом надіслання поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.
Пунктом 49.5 ст. 49 Податкового кодексу України визначено, що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов'язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного органу державної податкової служби не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, визначеного цією статтею.
Виходячи зі змісту зазначених вище норм, колегія суддів зауважує, що на платника податків чинним законодавством покладено обов'язок щодо направлення декларацій з повідомленням про вручення та з описом вкладення.
За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо безпідставності тверджень відповідача щодо обов'язку доведення позивачем факту отримання спірних декларацій податковим органом, оскільки такий обов'язок податковим законодавством не встановлено, натомість, нормами КАС України на відповідача покладено обов'язок доказування правомірності своїх дій чи бездіяльності.
Таким чином, позивачем виконано вимоги п.п. "б" п. 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України щодо порядку та способу направлення спірної податкової декларації за січень 2011 року.
На судовий запит щодо отримання поштовим відділенням 21.02.2011 р. цінного листа з описом від ТОВ «Травітас»для скерування до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва, УДППЗ «Укрпошта»було надано відповідь від 12.09.2011 р. за № 38-03/1-С-48 до якої долучено копію фіскального чеку на приймання листа з оголошеною цінністю 1 грн. з рекомендованим повідомленням за № 0306101887083 (порядковий номер № 5451), прийнятий 21.02.2011 р. до пересилання у відділенні зв'язку Київ-61 на адресу: м. Київ 04107 ДПІ, та копію повідомлення про одержання вищезазначеного листа, який надійшов у відділення зв'язку Київ-107 23.02.2011 р., виданий 01.03.2011 р. у відділенні зв'язку Київ-107 за довіреністю Семещенко, а також зазначено, що у виробничих документах про надходження та вручення реєстрованої поштової кореспонденції адреса та назва відправника не зазначається.
Як вбачається із зазначеної копії повідомлення про одержання вказаного листа, адреса отримувача ДПІ м. Київ, вул. Багговутівська, 26, що є адресою ДПІ у Шевченківському районі м. Києва.
З урахуванням викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо протиправності дій Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва та обґрунтованості адміністративного позову.
Доводи апелянта спростовуються вищенаведеним, матеріалами справи та не відповідають вимогам чинного законодавства.
Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку про те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И ЛА :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва - залишити без задоволення, постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 25 жовтня 2011 року - без змін.
Повний текст ухвали виготовлений 28 квітня 2012 року.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Хрімлі О.Г.
Судді: Ганечко О.М.
Літвіна Н. М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2012 |
Оприлюднено | 01.06.2012 |
Номер документу | 24348775 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Хрімлі О.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні