КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-17124/11/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Арсірій Р.О.
Суддя-доповідач: Гром Л.М.
У Х В А Л А
Іменем України
"23" травня 2012 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
Головуючого-судді -Гром Л.М.;
суддів - Денісова А.О.,
Кучми А.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва на постанову та окрему ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 грудня 2011 року у справі за адміністративним позовом Всеукраїнської громадської організації «Ліга народних адвокатів»до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва про визнання недійсним рішення № 10/1503 від 10.05.2011 року та зобов'язання вчинити дії,
в с т а н о в и в:
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 грудня 2011 року позову задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано Рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва № 10/1503 від 10 травня 2011 р. про відмову у включенні Всеукраїнської громадської організації "Ліга народних адвокатів"(Ідентифікаційний код 36215806) до Реєстру неприбуткових організацій (установ) та присвоєння їй ознаки неприбутковості; зобов'язано Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Києва включити Всеукраїнську громадську організацію "Ліга народних адвокатів"(ідентифікаційний код 36215806) до Реєстру неприбуткових організацій (установ), та присвоїти їй ознаку неприбутковості та надати Голові Всеукраїнської громадської організації "Ліга народних адвокатів" письмове Рішення про включення Всеукраїнської громадської організації "Ліга народних адвокатів" до Реєстру неприбуткових організацій (установ).
Також, Окружним адміністративним судом м. Києва постановлено окрему ухвалу від 27 грудня 2011 року стосовно Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва.
Не погоджуючись з постановою та окремою ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 грудня 2011 року відповідач звернувся до Київського апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову та постановити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову, а також просить скасувати окрему ухвалу, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
У судове засідання сторони не з'явилися, причини неявки сторін суду невідомі, про розгляд справи були повідомлені належним чином.
Відповідно до ч.4 ст.196 КАС України неприбуття в судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
У зв'язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь в справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, відповідно до ч.1 ст.41 КАС України, не здійснюється.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши докази у справі та обговоривши доводи апеляційної скарги, судова колегія встановила наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, Позивач звертався до відповідача про присвоєння йому ознаки неприбуткової організації та внесення до відповідного реєстру.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва у справі № 2а-3206/09/2670 було визнано нечинним та скасовано рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва від 20.02.2009 р. № 7/1505 про відмову у включенні Всеукраїнської громадської організації "Ліга народних адвокатів"(код 36215806) до Реєстру неприбуткових організацій (установ); зобов'язано Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Києва розглянути питання щодо включення Всеукраїнської громадської організації "Ліга народних адвокатів"(код 36215806) до Реєстру неприбуткових організацій (установ) та присвоєння їй ознаки неприбутковості.
Рішенням від 10.05.2011 № 10/1503 відповідач повторно відмовив позивачу у внесенні до реєстру неприбуткових організацій, посилаючись на ст. 157 Податкового кодексу України.
Відповідно до ст.157 Податкового кодексу України ця стаття застосовується до неприбуткових установ та організацій, зареєстрованих згідно з вимогами законодавства та внесених органами державної податкової служби в установленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ, які, зокрема, є громадськими організаціями, створеними з метою надання соціальних послуг, правової допомоги, культурної, н діяльності (п. «б»п.157.1 ст.157).
Відповідно до п.157.12 ст.157 Податкового кодексу України з метою оподаткування центральний орган державної податкової служби веде реєстр всіх неприбуткових організацій та їх відокремлених підрозділів, які звільняються від оподаткування згідно з положеннями цього пункту.
Право неприбуткової організації на користування пільгами в оподаткуванні податком на прибуток виникає після внесення такої організації до Реєстру неприбуткових організацій та установ органами державної податкової служби в порядку, встановленому законодавством.
Державна реєстрація неприбуткових організацій здійснюється в порядку, передбаченому відповідним законодавством.
Такий порядок встановлено Наказом Державної податкової адміністрації України від 24.01.2011 № 37. Згідно з п.5 цього Порядку при включенні неприбуткової установи та організації до бази Реєстру їй за кодом ЄДРПОУ ставиться ознака неприбуткової установи чи організації, якою є нумерація установ та організацій за окремими групами відповідно до пункту 157.1 статті 157 розділу III Кодексу. При визначенні структури ознаки неприбуткових установ та організацій необхідно керуватися такими нормативно-правовими актами: Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Податковим кодексом України, законами України, що регулюють діяльність відповідної неприбуткової установи та організації, тощо.
Згідно із зазначеним вище Порядком присвоєння установам та організаціям ознаки неприбутковості здійснюють державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції (далі - місцеві органи державної податкової служби) відповідно до такої структури ознаки:
- 5.2 п.5 громадські організації, створені з метою надання соціальних послуг, правової допомоги, провадження екологічної, оздоровчої, аматорської спортивної, культурної, просвітньої, освітньої та наукової діяльності, а також творчі спілки та політичні партії, громадські організації інвалідів, спілки громадських організацій інвалідів та їх місцеві осередки, створені згідно із відповідним законом (підпункт "б" пункту 157.1 статті 157 розділу III Кодексу): (0006).
Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено судом першої інстанції під час судового розгляду, під час прийняття оскаржуваного рішення відповідачем не врахованого того, що судовим рішенням, яке набрало законної сили та є обов'язковим для виконання встановлено, що статус позивача повністю відповідає ознакам громадської організації, що може бути віднесена до реєстру неприбуткових організацій за ознакою неприбутковості та прийнято необґрунтоване рішення про відмову у внесенні позивача до Реєстру неприбуткових організацій.
Будь-яких пояснень, щодо неврахування судового рішення при розгляді заяви позивача суду не надано.
Стосовно постановлення окремої ухвали, судова колегія зазначає, що судом першої інстанції зроблено обґрунтований висновок, що податковим органом не було враховано судове рішення, яке набрало законної сили, чим було порушено права та законні інтереси позивача, а саме: протиправна поведінка посадових осіб відповідача потягла повторне звернення позивача з вимогою ухвалення іншого судового рішення для ефективного захисту порушеного права.
Зазначене вище свідчить про те, що відповідач як суб'єкт владних повноважень, порушив вимоги ст.ст. 19, 124 Конституції України, ст.14 Кодексу адміністративного судочинства України, Податкового кодексу України та Наказу Державної податкової адміністрації України від 24.01.2011 № 37.
За таких обставин, судова колегія визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судові рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, враховуючи відповідні правові норми та встановлені обставини, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про застосування статті 200 КАС України.
Керуючись статтями 195, 196, 200, 205, 206 КАС України, суд,
у х в а л и в:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 грудня 2011 року та окрему ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 грудня 2011 року -без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст.212 КАС України.
Головуючий суддя Гром Л.М.
Судді: Денісов А.О.
Кучма А.Ю.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2012 |
Оприлюднено | 05.06.2012 |
Номер документу | 24369475 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Гром Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні