ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
У Х В А Л А
22 жовтня 2012 року № 2а-17124/11/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва в складі: судді Арсірія Р.О., за участю секретаря Розсошко К.В, розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання представника Всеукраїнської громадської організації “Ліга народних адвокатів” про встановлення судового контролю в адміністративній справі
за позовом Всеукраїнської громадської організації "Ліга народних адвокатів"
до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби
про визнання рішення недійсним №10/1503 від 10,05,2011р. та зобов"язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 грудня 2011 року залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 23 травня 2012 року задоволено позов Всеукраїнської громадської організації “Ліга народних адвокатів” визнано протиправним та скасовано Рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва № 10/1503 від 10 травня 2011 р. про відмову у включенні Всеукраїнської громадської організації “Ліга народних адвокатів” (Ідентифікаційний код 36215806) до Реєстру неприбуткових організацій (установ) та присвоєння їй ознаки неприбутковості. Зобов'язано Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Києва включити Всеукраїнську громадську організацію “Ліга народних адвокатів” до Реєстру неприбуткових організацій (установ), та присвоїти їй ознаку неприбутковості та надати Голові Всеукраїнської громадської організації “Ліга народних адвокатів” письмове Рішення про включення Всеукраїнської громадської організації “Ліга народних адвокатів” до Реєстру неприбуткових організацій (установ).
Відповідно до ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 23 травня 2012 року зазначена постанова суду набрала законної сили.
Як вбачається з матеріалів справи, ВГО “Ліга народних адвокатів” звернулися до ДВС України із заявою про надання інформації щодо виконання виконавчого листа Окружного адміністративного суду м. Києва від 08.06.2012 по справі № 2а-17124/11/2670.
Державна виконавча служба Головного управління юстиції у м. Києві листом № 23069/0/11-12 повідомило позивача, що державним виконавцем 22.06.2012 року винесено постанову про відкриття виконавчого провадження з примусового виконання вказаного виконавчого листа, копії якої направлено сторонам.
В зв'язку з ненаданням боржником відомостей, щодо виконання рішення суду в самостійному порядку, державним виконавцем 16.07.2012 року направлено вимогу, якою зобов'язано Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Києва виконати рішення Окружного адміністративного суду м. Києва по справі № 2а-17124/11/2670.
27.08.2012 року направлено повторну вимогу, якою зобов'язано Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Києва виконати рішення Окружного адміністративного суду м. Києва по справі № 2а-17124/11/2670 та попереджено боржника про відповідальність за невиконання судового рішення.
З огляду на те, що рішення суду боржником не виконується, 25.09.2012 року державним виконавцем винесено постанову про накладення на Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Києва штрафу в розмірі 680 грн.
Цього ж дня боржника повторно зобов'язано виконати рішення суду в строк до 08.10.2012.
25 вересня 2012 року представник ВГО “Ліга народних адвокатів” звернувся до суду з клопотанням про зобов'язання суб'єкта владних повноважень подати звіт про виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 грудня 2011 року по справі № 2а-17124/11/2670, яка обґрунтовується тим, що в добровільному порядку це судове рішення відповідачем не виконується. При цьому позивач просить встановити відповідачу строк для подання звіту до суду щодо виконання рішення.
У судовому засіданні представник Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва ДПС заперечив факт невиконання в добровільному порядку постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 грудня 2011року та надав суду копію рішення № 98/1520 від 07.09.2012 року Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва ДПС про внесення Всеукраїнської громадської організації “Ліга народних адвокатів” (ідентифікаційний код 36215806) до Реєстру неприбуткових організацій (установ), та присвоєння їй ознак неприбутковості. Проте, постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 грудня 2011 року також зобов'язано Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Києва надати Голові Всеукраїнської громадської організації “Ліга народних адвокатів” письмове Рішення про включення Всеукраїнської громадської організації “Ліга народних адвокатів” до Реєстру неприбуткових організацій (установ).
Відповідно до ст.52 Кодексу адміністративного судочинства України, суд замінив первинного відповідача - Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі м. Києва на належного відповідача - Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби.
Заслухавши пояснення учасників судового процесу щодо заявленого клопотання, суд дійшов висновку про необхідність частково задовольнити це клопотання, що пояснюється таким.
Статтею 124 Конституції України встановлено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.
Відповідно до положень частин 2-3 статті 14 КАС України постанови та ухвали суду адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України, їх невиконання тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Статтею 267 КАС України передбачено здійснення судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративній справі.
Так, частинами 1 та 2 статті 267 КАС України передбачено, що суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, має право зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого його ухвалено, подати звіт про виконання цього рішення. За наслідками розгляду звіту або у разі його неподання суддя ухвалою може встановити новий строк подання звіту та накласти на винну посадову особу штраф.
У Рішенні від 13 грудня 2011 року № 17-рп/2011 “Щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень Закону України “Про судоустрій і статус суддів”, Кримінально-процесуального кодексу України, Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України” Конституційний Суд України дійшов висновку, що положення статті 267 КАС України, які визначають порядок здійснення судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах, спрямовані на забезпечення виконання рішень суду. Механізм ефективного судового захисту обумовлює у необхідних випадках застосування процедури примусового виконання рішень суду.
У Рішенні від 30 червня 2009 року № 16-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб'єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абзац 1 підпункту 3.2 пункту 3, абзац 2 пункту 4 мотивувальної частини).
Європейський суд з прав людини у рішенні від 7 травня 2002 року у справі “Бурдов проти Росії” визначив, що у контексті статті 6 Конвенції виконання судового рішення, прийнятого будь-яким судом, має розглядатися як складова "судового розгляду".
З огляду на це посилення судового контролю за виконанням судових рішень та наділення суду з цією метою правом накладати штрафні санкції є заходом для забезпечення конституційного права громадян на судовий захист.
Як зазначив Європейський суд з прав людини у рішенні від 6 вересня 1978 року у справі “Класс та інші проти Німеччини”, “із принципу верховенства права випливає, зокрема, що втручання органів виконавчої влади у права людини має підлягати ефективному нагляду, який, як правило, повинна забезпечувати судова влада. Щонайменше це має бути судовий нагляд, який найкращим чином забезпечує гарантії незалежності, безсторонності та належної правової процедури”.
Відтак, беручи до уваги викладене та часткове невиконання ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 грудня 2011 року, яка набрала законної сили, а саме в частині надання Голові Всеукраїнської громадської організації “Ліга народних адвокатів” письмового Рішення про включення Всеукраїнської громадської організації “Ліга народних адвокатів” до Реєстру неприбуткових організацій (установ), суд вважає за необхідне встановити відповідачу строк для подання звіту про виконання в цій частині постанови –до 05.11.2012 року.
Керуючись ст. 160, 165, 267 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва,-
У Х В А Л И В :
Клопотання Всеукраїнської громадської організації “Ліга народних адвокатів” задовольнити частково.
Встановити Державній податковій інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби строк до 05 листопада 2012 року для подання звіту про виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 грудня 2011 року в частині про надання Голові Всеукраїнської громадської організації “Ліга народних адвокатів” письмового Рішення про включення Всеукраїнської громадської організації “Ліга народних адвокатів” до Реєстру неприбуткових організацій (установ) у даній справі.
Ухвала відповідно до частини 6 статті 254 КАС України набирає законної сили з моменту її постановлення і за змістом положень статті 267 КАС України оскарженню не підлягає.
Суддя Арсірій Р.О.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2012 |
Оприлюднено | 03.11.2015 |
Номер документу | 52872174 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні