Герб України

Рішення від 02.07.2008 по справі 32/287-35/573

Господарський суд міста києва

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

32/287-35/573

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  32/287

02.07.08

За позовом     Товариства з обмеженою відповідальністю „Альянс-Союз”

До                    1.  Київської міської ради

                        2. Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської    

                        міської ради (Київської міської державної адміністрації)

Про                  визнання права на оренду земельних ділянок

                                                                                                        Суддя  Хрипун О.О.

Представники сторін:

Від позивача                    Щербина Я.М. –предст.

Від відповідача-1          не з'явилися

Від відповідача-2          Яроцька Е.М. –заст.нач.юр.упр.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до відповідачів та просить визнати право товариства з обмеженою відповідальністю  „Альянс-Союз” (далі –ТОВ „Альянс-Союз”) на оренду земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування складу будівельних матеріалів на вул. Промисловій, 7-а у Голосіївському районі м. Києва згідно з проектом землеустрою щодо відведення земельних ділянок та висновками, які містяться в ньому; визнати укладеним договір оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування складу будівельних матеріалів на вул. Промисловій, 7-а у Голосіївському районі м. Києва між товариством з обмеженою відповідальністю „Альянс-Союз” та Київською міською радою в редакції, яка підписана ТОВ „Альянс-Союз” та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 та переданою дану земельну ділянку на умовах, визначених зазначеним договором, з моменту набрання чинності судового рішення; зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем –Київською міською радою та Орендарем –ТОВ „Альянс-Союз” у встановленому порядку.

Відповідачі надали відзиви на позовну заяву відповідно до яких Київська міська рада та Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) позов не визнають та просять суд відмовити позивачу в задоволенні його позовних вимог в повному обсязі зазначаючи, що Київська міська рада рішення про надання позивачу спірної земельної ділянки не приймала, а тому підстави для укладення договору оренди земельної ділянки відсутні, а також відповідач-1 зазначив, що відповідно до положень статті 16 Земельного кодексу України „Про оренду землі” набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб і в яких відсутні акції (частки, паї). Крім того, відповідач-2 зазначав, що позивач не звертався з приводу державної реєстрації зазначеної вище угоди до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва, -

          

                                                  ВСТАНОВИВ:

Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до частини 1 статті 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Згідно частини 5 статті 16 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Відповідно до  ч. 1 ст. 116 Земельного  кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Порядок надання земельних ділянок у користування в м. Києві затверджений рішенням Київради від 15 липня 2004 року № 457/1867.

Стаття 16  „Порядок укладення договору оренди землі” Закону України „Про оренду землі” зазначає, що особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання).

На виконання зазначених вимог законодавства, Товариство з обмеженою відповідальністю „Альянс-Союз” в травні 2005 року звернулось до Київської міської ради з клопотанням про відведення земельної ділянки для будівництва складу будівельних матеріалів.

Відповідно до п. 1 ст. 9 Регламенту розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києві, затвердженого рішенням Київради від 15 липня 2004 року № 457/1867, підставою для розроблення документації із землеустрою є згода Київського міського голови або заступника міського голови - секретаря Київради та технічне завдання на розробку відповідної документації із землеустрою, погоджене з Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА).

Відповідно до п. 4 зазначеної статті землевпорядна організація може приступати до розроблення документації із землеустрою після отримання згоди та затвердження зацікавленою особою (замовником) технічного завдання на розроблення відповідної документації із землеустрою.

На підставі доручення Київської міської ради від 13.05.2005 № 15984 на розроблення проекту відведення земельної ділянки, позивачем було замовлено приватному підприємству „У.К.Р. –ГЕО” розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею 0,54 га товариству з обмеженою відповідальністю „Альянс-Союз” для будівництва, експлуатації та обслуговування складу будівельних матеріалів на вул. Промисловій, 7-а у Голосіївському районі м. Києва.

В результаті роботи ПП „У.К.Р. –ГЕО” підготовлено проект відведення земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю „Альянс-Союз” для будівництва, експлуатації та обслуговування складу будівельних матеріалів на вул. Промисловій, 7-а у Голосіївському районі м. Києва.

Відповідно до частини 6 статті 123 Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.

Судом встановлено, що на виконання цієї норми законодавства проект відведення позивача був погоджений із зазначеними органами, про що свідчать їх позитиві висновки: Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища (від 26.09.2005 № 19-8053; від 04.11.2005 № 18-9514); Київської міської санепідемстанції (від 05.08.2005 № 5247; від 04.09.2007 № 6922); Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві (від 22.08.2007 № 05-08/5583); Головного управління охорони культурної спадщини (від 08.08.2007 № 5856); Дочірнього підприємства ВАТ „Інститут Генерального плану міста Києва”; Голосіївської районної у м. Києві державної адміністрації (від 27.05.2005 № 523-1343); Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) від 20.09.2007                № 05-1412).

Також даний проект відведення відповідно до вимог Закону України „Про державну експертизу землевпорядної документації” був погоджений з Київським міським головним управлінням земельних ресурсів Держкомзему України, про що свідчить позитивний висновок державної землевпорядної експертизи від 30.07.2007 № 441/01-50.

Всі вищезазначені документи знаходяться в матеріалах розробленого проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, за результатами розгляду якого, Головним управлінням виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) у відповідності до вимог Регламенту розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києві, затвердженого рішенням Київради від 15.07.2004                          № 457/1867, підготовлено проект рішення Київської міської ради „Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю „Альянс-Союз” земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування складу будівельних матеріалів на вул. Промисловій, 7-а у Голосіївському районі м. Києва”.

Зазначений проект рішення Київради в Головному управління земельних ресурсів було погоджено: начальником Головного управління, начальником юридичного управління, начальником відділу землевпорядкування Голосіївського району. Після чого проект рішення Київради було передано на розгляд постійної комісії Київради з питань земельних відносин, який було погоджено 13.11.2007 та постійної комісії з питань містобудування та архітектури, який було погоджено 12.11.2007. Також проект рішення, як це передбачено Регламентом Київської міської ради, затвердженого рішенням Київської міської ради від 14.06.2006                       № 14/14 було завізовано начальником управління правового забезпечення секретаріату Київради.

Відповідно до статті 20 Регламенту Київської міської ради, опрацьований проект рішення, завізований головою і секретарем профільної постійної комісії Київради та управлінням правової експертизи проектів рішень та розпоряджень секретаріату Київради не пізніше ніж за 13 днів до пленарного засідання Київради передається постійною комісією до управління організаційної роботи для формування порядку денного пленарного засідання Київради та його розгляду на Президії Київради. Не пізніше ніж у дводенний строк після проведення засідання Президії Київради проекти рішень та матеріали для розгляду на пленарному засіданні Київради передаються депутатам Київради.

Стаття 123 Земельного кодексу України встановлює, що державна адміністрація або сільська, селищна, міська ради у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.

Відповідно до частини п'ятої статті 46 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок –не рідше, ніж один раз на місяць.

Судом встановлено, що відповідно до ст. 16 Закону України „Про оренду землі” та               ст. 123 Земельного кодексу України, Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю „Альянс-Союз” забезпечено підготовку всіх необхідних документів для укладання договору оренди земельної ділянки. Разом з тим, питання щодо відведення земельної ділянки позивачу на розгляд сесії Київської міської ради не було винесено.

Листом від 31.03.2008 товариство з обмеженою відповідальністю „Альянс-Союз” звернулось до Київської міської ради із пропозицією укласти договір оренди земельної ділянки та надіслало підписаний договір, який відповідає Закону України „Про оренду землі” та проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному, і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно зі статтею 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень (ст. 33 Господарського процесуального кодексу України).

Відповідно до статті 6 Закону України „Про оренду землі” передбачено, що орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.

Стаття 1 Закону України „Про оренду землі” та стаття 93 Земельного кодексу України встановлює, що право оренди земельної ділянки –це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Договір оренди землі –це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (стаття 13 Закону України «Про оренду землі»).

Відповідно до статті 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору.  

Стаття 641 Цивільного кодексу України  встановлює, що пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття. Відповідь особи, відповідно до статті 642 Цивільного кодексу України, якій адресована пропозиція укласти договір, про її прийняття (акцепт) повинна бути повною і безумовною.

Згідно зі ст. 125 Земельного кодексу України забороняється приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації.

Відповідно до ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом визнання прав.

Частиною 2 статті 125 Земельного кодексу України встановлено, що право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації. Право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону (ч. 2 ст. 126 Земельного кодексу України).

Отже, суд приходить до висновку, що відповідач-1 своєю бездіяльністю щодо розгляду питання про передачу в оренду земельних ділянок Товариству з обмеженою відповідальністю «Альянс-Союз»порушив права позивача на одержання земельної ділянки в оренду в порядку, встановленому чинним законодавством України, оскільки з боку позивача вчинено всі необхідні дії для набуття права користування земельною ділянкою, що передбачені чинним законодавством України.

Статтею 181 Господарського кодексу України визначений загальний порядок укладання господарських договорів. Відповідно до якого господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі, якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках. За наявності заперечень щодо окремих умов договору одна сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

Частиною 3 статті 181 Господарського кодексу України передбачено, що сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні. Пропозиція про необхідність укладення договору оренди земельної ділянки, як було встановлено судом, виходила з боку позивача (лист від 31.03.2008).

Відповідач-1 –Київська міська рада не надала жодних зауважень до договорів оренди землі.

Приймаючи до уваги вищевикладене, є всі підстави стверджувати, що договір оренди земельної ділянки між Київською міською радою та ТОВ „Альянс-Союз”  укладений, однак йому не надано письмової форми, оскільки ТОВ „Альянс-Союз” не отримало свого примірника договору оренди землі.

Таким чином, на виконання вимог статті 181 Господарського кодексу України договір оренди земельної ділянки підписаний з боку позивача та переданий на підпис відповідачу-1, який був зобов'язаний його підписати або надати позивачеві два примірника протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

Відповідно до ч. 1 ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладенні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. В даному випадку укладання договору оренди землі є обов'язковим відповідно до статті 125 Земельного кодексу України та Закону України „Про оренду землі”.

Стосовно тверджень відповідача-1  про те, що в силу положень статті 16 Земельного кодексу України „Про оренду землі” набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб і в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 58 Конституції України та ст. 5 Цивільного кодексу України акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності, акт цивільного законодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він пом'якшує або скасовує цивільну відповідальність особи. Оскільки новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов'язків, що виникли з моменту набрання ним чинності та з огляду на те, що правовідносини між позивачем та відповідачами виникли у 2005 році і регулювалися актом законодавства, який втратив чинність, тому до врегулювання правовідносин між сторонами щодо оформлення права оренди земельної ділянки підлягають застосуванню норми законодавства, які діяли на час виникнення таких правовідносин, тобто на час подання позивачем клопотання про виділення в оренду земельної ділянки.

Таким чином, Київська міська рада порушила терміни щодо розгляду питання про укладення договору оренди земельної ділянки, що призводить до порушення прав позивача.

Щодо позовних вимог до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) про зобов'язання зареєструвати договір оренди земельної ділянки між Орендодавцем –Київською міською радою та Орендарем –ТОВ „Альянс-Союз” у встановленому порядку, то дані вимоги також підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Стаття 20 Закону України „Про оренду землі” передбачає, що договір оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації.

Відповідно до ст. 33 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать реєстрація суб'єктів права власності на землю; реєстрація права користування землею і договорів на оренду землі; видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею.

Згідно з Положенням про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), яке затверджене рішенням Київської міської ради від 19.12.2002 № 182/342, дане управління організовує видачу державних актів на право власності і право постійного користування землею, оформлення та видачу договорів оренди (суборенди) земельних ділянок та здійснює реєстрацію суб'єктів права власності на землю, реєстрацію права користування землею і договорів на оренду (суборенду) землі.

Крім того, відповідно до рішення Київської міської ради від 29.05.2003 № 433/593 „Про забезпечення ефективного землекористування в місті Києві” Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) доручено у повному обсязі здійснювати підготовку документів, що посвідчують право власності та право користування, відповідно до пункту „з” статті 9 та пункту „є” статті 184 Земельного кодексу України.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю „Альянс-Союз” є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Державне мито та, судові витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідачів.

На підставі викладеного, керуючись статтями 32-34, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд м. Києва –

ВИРІШИВ:

1.           Позов задовольнити повністю.

2.           Визнати право товариства з обмеженою відповідальністю  „Альянс-Союз” (01013 м. Київ, вул. Промислова, 7, ідентифікаційний код 30440191. Р/Р 2600200170147 в АКБ ”Правекс-банк”, МФО 321983) на оренду земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування складу будівельних матеріалів на вул. Промисловій, 7-а у Голосіївському районі м. Києва згідно з проектом землеустрою щодо відведення земельних ділянок та висновками, які містяться в ньому.

3.           Вважати договір оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування складу будівельних матеріалів. вул. Промисловій, 7-а у Голосіївському районі м. Києва між товариством з обмеженою відповідальністю „Альянс-Союз” (01013 м. Київ, вул. Промислова, 7, ідентифікаційний код 30440191. Р/Р 2600200170147 в АКБ ”Правекс-банк”, МФО 321983) та Київською міською радою (м. Київ, вул. Хрещатик, 36 код 2883141; рах.№3541600100162 в УДК м. Києва, МФО 820019) укладеним в редакції, яка підписана ТОВ „Альянс-Союз” та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 та переданою дану земельну ділянку на умовах, визначених зазначеним нижче договором, з моменту набрання чинності судового рішення:

„ДОГОВІР

                                                  оренди земельних ділянок

          Київська міська рада (м. Київ, Хрещатик, 36) - далі у тексті - «Орендодавець», в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст. 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" - з однієї сторони, та товариство з обмеженою відповідальністю „Альянс-Союз” (м. Київ, вул. Промислова, 7, зареєстроване Голосіївською районною у м. Києві державною адміністрацією 02.08.1999 за № 10681200000000174) –далі у тексі –„Орендар”, в особі директора Гвоздіка Василя Миколайовича, який зареєстрований за адресою: м. Київ, вул. Героїв Дніпра, 20-а кв.119 - з другої сторони, уклали договір оренди земельних ділянок (далі у тексті – Договір) про нижченаведене:

1. Предмет Договору

1.1.          Орендодавець передає, а Орендар приймає в оренду (строкове платне користування) Земельні ділянки (далі об'єкт оренди або Земельні ділянки), визначену цим Договором.

                                                            

2. Об'єкт оренди

2.1.          Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є Земельні ділянки з наступними характеристиками:

-          місце розташування –вул. Промислова, 7-а у Голосіївському районі м. Києва;

-          земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:90:116:0011 – 3549 (три тисячі п'ятсот сорок дев'ять) кв.м.

-          земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:90:116:0069 – 1898 (одна тисяча вісімсот дев'яносто вісім) кв.м.

- цільове призначення –для будівництва, експлуатації та обслуговування складу будівельних матеріалів;

- кадастрові номери 8000000000:90:116:0011; 8000000000:90:116:0069.

2.2.          Нормативна грошова оцінка земельної ділянки –згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

2.3 Земельна ділянка, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.

                                                  

                                                  3. Строк дії Договору

3.1. Договір укладено на 5 (п'ять) років.

4.Орендна плата

4.1.          Визначена цим Договором орендна плата за Земельну ділянку становить платіж, який Орендар вносить Орендодавцеві за користування Земельною ділянкою у грошовій формі.

4.2. Річна орендна плата за Земельну ділянку встановлюється у розмірі 4 (чотирьох) відсотків від її нормативної грошової оцінки.

4.3. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.

4.4. Зміна нормативної грошової оцінки Земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.

4.5. Орендна плата вноситься Орендарем рівними частинами за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33214812700002, КЕКД  13050200  у ГУ ДКУ у м. Києві,  МФО 820019.  Отримувач: УДК у Голосіївському районі м. Києва, ідентифікаційний код 26077879.

Питання сплати податку на додану вартість та інших податкових платежів, що пов'язані з виконанням Договору, вирішуються Орендарем в установленому законодавством України порядку.

4.6.          Зміна отримувача орендної плати та його банківських  реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.

4.7.          Розмір орендної плати може переглядатись у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

4.8.          За   несвоєчасне  внесення   орендної плати   справляється   пеня   в розмірі 120 (сто двадцяти) відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату погашення суми боргу (частини боргу)за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.

4.9.          Контроль   за   правильністю   обчислення   і   справляння   орендної   плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем розташування Земельної ділянки.

5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо використання Земельної ділянки

5.1.          Умови збереження стану об'єкта оренди:

- на Земельній ділянці не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням Земельної ділянки. Зміна цільового призначення Земельної ділянки можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту відведення Земельної ділянки у зв'язку зі зміною цільового призначення Земельної ділянки та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту відведення сплачує Орендар;

5.2.Обмеження та сервітути щодо Земельної ділянки на день підписання цього Договору відсутні.

                              6. Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду

6.1. Передача Земельної ділянки здійснюється в день державної реєстрації цього Договору.

6.2. Право на оренду Земельної ділянки виникає після державної реєстрації цього Договору.

7. Умови повернення Земельної ділянки

7.1.          Після припинення дії Договору Орендар повертає Орендодавцеві Земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він її одержав в оренду. Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованої Земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.

                                        8. Права та обов'язки Сторін

8.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:

-          використання Земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;

-          дотримання місцевих правил забудови;

-          своєчасного внесення орендної плати;

-          дострокового розірвання цього Договору;

-          відшкодування понесених збитків, в тому числі неотриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.

8.2.Орендодавець зобов'язаний:

- повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати Земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається;

- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватись Земельною ділянкою;          

- передати в користування Земельну ділянку у стані, що відповідає умовам цього Договору.

8.3. Орендар має право:

- самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;

- за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди;

- у разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;

- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, при умові належного виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору;

- переважне право на купівлю Земельної ділянки у разі її продажу.

8.4.Орендар зобов'язаний:

- приступати до використання Земельної ділянки в строк, встановлений цим Договором, та після підписання цього Договору та державної реєстрації Договору;

- використовувати Земельну ділянку відповідно до її цільового призначення;

- своєчасно вносити орендну плату;

- завершити забудову земельної ділянки, в строки, встановлені проектною документацією на будівництво, затвердженою в установленому порядку;

- забезпечити вільний доступ до Земельної ділянки представнику контролюючих органів;

- повернути Земельну ділянку Орендодавцю у стані, придатному для її подальшого використання після припинення дії цього Договору;

- у строки, встановлені чинним законодавством звітувати перед податковими органами району за місцем розташування Земельної ділянки про сплату орендної плати;

- забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і спору, що знаходяться в межах Земельної ділянки;

- у разі необхідності проведення реконструкції чи нового будівництва питання оформлення дозвільної та проектно-кошторисної документації вирішувати в порядку, встановленому правилами забудови м. Києва;

- питання майнових відносин вирішувати в установленому порядку;

- виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 26.09.2005 N 19-8053, Київської міської санепідстанції від 04.09.2007 №6822, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві від 22.08.2007 №05-08/5583, Головного управління охорони культурної спадщини від 08.08.2007 №5856, дочірнього підприємства „Інститут генерального плану міста Києва” від 04.10.2004 №2107, Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації від 27.05.2005 №523-1343;

- питання пайової участі вирішити відповідно до рішення Київської міської ради від 27.02.2003 № 271/431 "Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва";

- у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди Земельної ділянки надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем розташування Земельної ділянки.

8.5.          Сторони  також  мають  інші  права  і  несуть  інші   обов'язки,  визначені законодавством України.

9. Ризик випадкового знищення

або пошкодження об'єкта оренди чи його частини

Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе Орендар.

                                        

10. Страхування об'єкта оренди

Сторони домовилися про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.

                              

11. Зміна умов договору та припинення і поновлення Договору

11.1. Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та/або доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.

11.2. Витрати, пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього договору, сплачує Орендар.

11.3. Договір оренди припиняється в разі:

-          закінчення строку, на який його було укладено;

-          викупу Земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження

Земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому

законодавством України;

- поєднання в одній особі власника Земельної ділянки та орендаря;  

-  ліквідації юридичної особи - Орендаря.

Договір оренди припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

11.4. Припинення Договору шляхом розірвання.

Договір може бути розірваний:

- за взаємною згодою сторін;

- за рішенням суду, в порядку, встановленому законом;

- в односторонньому порядку за ініціативою Орендодавця, із звільненням Орендодавця від відповідальності, згідно із Господарським кодексом України, в разі, коли Орендар використовує Земельну ділянку способами, які суперечать екологічним вимогам, не за цільовим призначенням, систематично не сплачує орендну плату (протягом півроку), порушення строків завершення забудови Земельної ділянки, встановлених п.8.4. Договору, здійснення без згоди Орендодавця передачі або відчуження права користування Земельною ділянкою третім особам;

11.5.          Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання або неналежного виконання Орендарем обов'язків. Визначених у пунктах 5.1 та 8.4 цього Договору.

11.6. Розірвання цього Договору не потребує укладання додаткової угоди. Договір вважається розірваним з моменту прийняття Орендодавцем відповідного рішення, якщо інше не встановлено рішенням.

11.7.          Поновлення Договору:

- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за

умови належного  виконання  своїх  обов'язків,  має  за  інших  рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше, ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію;

- у разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

11.8.          У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві Земельну ділянку, на умовах, визначених цим Договором. У   разі   невиконання  Орендарем   обов'язку   щодо   умов   повернення Орендодавцеві Земельної ділянки Орендар зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.

11.9.          Перехід права власності на орендовану Земельну ділянку до третьої особи, а також реорганізація юридичної особи –Орендаря не є підставою для зміни або розірвання Договору.

12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору та вирішення спорів

12.1.          У   разі    невиконання   своїх   зобов'язань   за   цим   Договором  Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.

12.2.          У  разі  невиконання  Орендарем  умов  цього  Договору  та  обов'язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.

12.3.          Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

12.4.          Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору,   вирішуються судами України, при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.

13. Суборенда Земельної ділянки

13.1.          Орендар має право передати Земельну ділянку або її частину у суборенду виключно за письмовою згодою Орендодавця.

13.2.          Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі земельної ділянки або її частини у суборенду шляхом прийняття в установленому законодавством порядку відповідного рішення.

13.3.          Умови договору суборенди Земельної ділянки повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити йому.

                                                  

14. Прикінцеві положення

14.1.          Цей Договір складений у двох примірниках.  Один примірник - для

зберігання у Орендаря, один - для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у

Головному управлінні земельних     ресурсів     виконавчого     органу     Київради (Київської    міської    державної адміністрації).

14.2.          Невід'ємною частиною цього Договору є:

- план Земельної ділянки;

- кадастровий план земельної ділянки;

- акт визначення меж Земельної ділянки в натурі (на місцевості);

Орендодавець –Київська міська рада

Орендар –ТОВ „Альянс-Союз”

3.           Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код 261990097) зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем –Київською міською радою та Орендарем –ТОВ „Альянс-Союз”, у встановленому порядку.

4.           Стягнути з Київської міської ради (м. Київ, вул. Хрещатик, 36 код 2883141; рах.№3541600100162 в УДК м. Києва, МФО 820019) на користь ТОВ „Альянс-Союз” (01013 м. Київ, вул. Промислова, 7, ідентифікаційний код 30440191, рахунок № 2600200170147 в АКБ ”Правекс-банк”, МФО 321983) 42 (сорок дві) грн. 50 коп. витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

5.           Стягнути з Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а код 2619900097) на користь ТОВ „Альянс-Союз” (01013 м. Київ, вул. Промислова, 7, ідентифікаційний код 30440191, рахунок № 2600200170147 в АКБ ”Правекс-банк”, МФО 321983) 42 (сорок дві) грн. 50 коп. витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

Рішення вступає в законну силу після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого у відповідності до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя                                                                                                               О.О.Хрипун

Дата підписання рішення: 09.07.2008

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.07.2008
Оприлюднено10.12.2008
Номер документу2462827
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —32/287-35/573

Рішення від 20.10.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 06.10.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 15.09.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 18.08.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 07.07.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Рішення від 02.07.2008

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні