18/236
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 18/236
17.07.08
За позовом ТОВ „ТВР „Інвест”;
до Київської міської ради (відповідач 1);
Головного управління земельних ресурсів Київської міської державної
адміністрації (відповідач 2);
про визнання права на земельну ділянку, визнання договору укладеним та спонукання
до виконання дії.
Суддя: Мандриченко О.В.
Представники
Від позивача: Любарський М.В., представник, довіреність б/н від 26.05.2008 р.;
Від відповідача 1: не з'явились;
Від відповідача 2: Рогожинська І.В., представник, довіреність №06-34/36110 від 02.11.2007
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
На розгляд Господарського суду міста Києва надійшли позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю „ТВР Інвест" до Київської міської ради про визнання права на земельну ділянку, визнання укладеним договору оренди земельної ділянки для реконструкції існуючих нежилих приміщень під оздоровчо-розважальний комплекс з об'єктами громадського харчування на бульв. Івана Лепсе, 9 „в" у Солом'янському районі м. Києва між товариством з обмеженою відповідальністю „ТВР Інвест" та Київською міською радою в редакції запропонованій позивачем, яка відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі" та Типовому договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 3.03.2004 № 220 та зобов'язання Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) зареєструвати договір з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між орендодавцем - Київською міською радою та орендарем -товариством з обмеженою відповідальністю „ТВР Інвест" , у встановленому порядку.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідно до вимог ст. 16 Закону України „Про оренду землі " та ст. 123 Земельного кодексу України позивач розробив та погодив в установленому порядку проект відведення земельної ділянки, надсилав, відповідно до 181 Господарського кодексу України, пропозиції до Київради про укладання договору оренди земельної ділянки, але Київрада не підписала зі свого боку договір та не надала зауважень до договору.
Відповідач-1 у відзиві на позовну заяву проти позовних вимог заперечує та просить суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі з тих підстав, що Київська міська рада вільно, за власним волевиявленням укладає договори оренди земельних ділянок, а тому в разі задоволення позовних вимог будуть порушені норми чинного законодавства України. Крім того, відповідач-1 звернув увагу суду на ту обставину, що стаття 16 Цивільного кодексу України не передбачає такого способу захисту порушених прав, як визнання договору укладеним. Представник відповідача-1 в судове засідання не з'явився. У відзиві на позов Київська міська рада просила суд розглядати справу без участі свого представника.
Відповідач-2 у відзиві на позов просить суд в задоволенні позовних вимог відмовити, оскільки Головне управління земельних ресурсів не порушувало законних прав та інтересів позивача.
Розглянувши документи і матеріали, додані до позовної заяви, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача 2, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які мають значення для вирішення спору, господарський суд,—
ВСТАНОВИВ:
Згідно реєстраційного посвідчення Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна (№ 038329) на земельній ділянці на бульв. Івана Лепсе, 9 „в" у Солом'янському районі м. Києва розташовані нежилі будинки, які зареєстровані на праві приватної власності за ТОВ „ТВР ІНВЕСТ".
Відповідно до ст. 415 Цивільного кодексу України визначено, що особа, до якої перейшло право власності на будівлі (споруди), набуває право користування земельною ділянкою на тих же умовах і в тому ж обсязі, що й попередній власник будівлі (споруди).
Відповідно до ст. 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Відповідно до ч. 5 ст.16 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Порядок надання земельних ділянок у користування в м. Києві передбачено рішенням Київради від 15 липня 2004 року №457/1867.
На виконання зазначених вимог законодавства та рішення Київради від 15 липня 2004 року №457/1867, позивач звернувся до Київської міської ради з клопотанням від 11 липня 2007 року про виділення в оренду земельної ділянки для реконструкції існуючих нежилих приміщень під оздоровчо-розважальний комплекс з об'єктами громадського харчування на бульв. Івана Лепсе, 9 „в" у Солом'янському районі м. Києва.
Київрадою, відповідно до рішення Київради від 15 липня 2004 року № 457/1867 було надано згоду міського голови (від 13.11. 2007 року № Д-3522) на розроблення проекту відведення земельної ділянки для реконструкції існуючих нежилих приміщень під оздоровчо-розважальний
комплекс з об'єктами громадського харчування на бульв. Івана Лепсе, 9 „в" у Солом'янському районі м. Києва.
Як встановлено, на підставі зазначеної згоди позивач забезпечив розробку відповідного проекту відведення, відповідно до технічних умов, що були видані Головним управлінням земельних ресурсів.
Відповідно до частини 6 статті 123 Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.
Проект відведення земельної ділянки був погоджений позивачем із відповідним органами, про що свідчать позитивні висновки, що знаходяться в матеріалах справи.
Відповідно до статті 6 Закону України „Про оренду землі" орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Статтею 181 Господарського кодексу України визначений загальний порядок укладання господарських договорів, відповідно до якого господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками.
Частиною другою статті 181 Господарського кодексу України проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.
Землевпорядною організацією ТОВ „Епоха-Гео", яку було залучено позивачем, було забезпечено передачу проекту відведення зазначеної земельної ділянки в установленому порядку до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА) (ст. 20 Регламенту розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києві рішення Київської міської ради від 15 липня 2004 р. N 457/1867).
Товариство з обмеженою відповідальністю „ТВР Інвест" звернулось до Київської міської ради про з проханням укласти з ним договір оренди земельної ділянки для реконструкції існуючих нежилих приміщень під оздоровчо-розважальний комплекс з об'єктами громадського харчування на бульв. Івана Лепсе, 9 „в" у Солом'янському районі м. Києва.
Київрада на протязі одного місяця відповідно до Земельного кодексу України повинна була прийняти відповідне рішення, тобто вбачається бездіяльність Київської міської ради, що призвела до порушення прав Позивача на оформлення землі.
На зазначене звернення товариство з обмеженою відповідальністю „ТВР Інвест" отримало відповідь Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА) про те, що на сьогоднішній день рішення Київради про передачу земельної ділянки ТОВ „ТВР Інвест" не приймалось.
Позивачем вчинено всі необхідні дії, встановлені законодавством та рішеннями Київради на оформлення землі.
Частиною третьою статті 181 Господарського кодексу України передбачено, що сторона, яка одержача проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні.
Однак, договір оренди земельної ділянки відповідачем не підписаний та не повернутий із зауваженням позивачу.
Матеріали справи свідчать про те, що проект договору земельної ділянки надісланий позивачем відповідачу, загалом відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі" та Типовій формі договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 3.03.2004 № 220.
Відповідно до ч. 1 ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідачі доказів на спростування обставин, повідомлених позивачем, не надав.
З огляду на викладене, беручи до уваги факт наявності у відповідача цивільно-правового обов'язку (належне виконання обов'язку, який на нього покладено законом - ст. 526 Цивільного кодексу України) щодо надання земельної ділянки в оренду, при умові виконання позивачам всіх передбачених земельних законодавством вимог (подача клопотання про надання земельної ділянки в оренду, розробка проекту відведення земельної ділянки, підписання та надсилання договору оренди земельної ділянки, що відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі" та Типового договору оренди землі, до відповідача), суд вважає, що позовні вимоги щодо визнання договору оренду землі для реконструкції існуючих нежилих приміщень під оздоровчо-розважальний комплекс з об'єктами громадського харчування на бульв. Івана Лепсе, 9 „в" у Солом'янському районі м. Києва укладеним є обгрунтованими.
Судом не приймаються заперечення Київської міської ради про те, що сторонами не було узгоджено усі істотні умови договору оренди земельної ділянки, з огляду на те, що процедура узгодження умов договору має відбуватись шляхом направлення протоколу розбіжностей до договору.
Ні протоколу розбіжностей до договору, ні заперечень щодо редакції договору, яка була надана позивачем до суду, тощо, Київською міською радою надано не було.
Щодо позовних вимог до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації") про зобов'язання зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем - Київською міською радою та орендарем - Позивачем, у встановленому порядку, то дані вимоги також підлягають задоволенню виходячи з наступного.
Відповідно до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), що затверджене рішенням Київської міської ради від 19 грудня 2002 р. N 182/342, дане управління організовує видачу державних актів на право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію.
Також, відповідно до рішення Київради від 29 травня 2003 року N433/593 „Про забезпечення ефективного землекористування в місті Києві" Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) доручено у повному обсязі здійснювати підготовку документів, що посвідчують право власності та право користування, відповідно до пункту "з" статті 9 та пункту "є" статті 184 Земельного кодексу України.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідачі доказів на спростування обставин, повідомлених позивачем, не надали.
З огляду на вищевикладене судом вбачаються обгрунтовані вимоги позивача до Київської міської ради та Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 49 ГПК України в разі задоволення позову судові витрати підлягають стягненню з відповідачів на користь позивача, але, оскільки позивачем таких вимог не заявлено, тому зазначені витрати покладаються на позивача.
Враховуючи вищезазначене та керуючись статтями 49, 82-85 ГПК України, господарський суд,—
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати право Товариства з обмеженою відповідальністю „ТВР Інвест" (м. Київ, вул. Гетьмана, 22-6, код ЄДРПОУ 35008223) на оренду земельної ділянки на бульв. Івана Лепсе, 9 „в" у Солом'янському районі м. Києва згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений в порядку, встановленому рішенням Київської міської ради від 15 липня 2004 року №457/1867 „Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві".
3. Визнати укладеним договір оренди земельної ділянки для реконструкції існуючих нежилих приміщень під оздоровчо-розважальний комплекс з об'єктами громадського харчування на бульв. Івана Лепсе, 9 „в" у Солом'янському районі м. Києва між Товариством з обмеженою відповідальністю „ТВР Інвест" та Київською міською радою, який підписаний товариством з обмеженою відповідальністю „ТВР Інвест" (м. Київ, вул. Гетьмана, 22-6, код ЄДРПОУ 35008223), який відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі" та Типовому договору оренди землі. що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 3.03.2004 №220 та вважати переданою дану земельну ділянку на умовах, викладених у нижчезазначеному договорі, з моменту набрання чинності судового рішення:
ДОГОВІР
оренди земельної ділянки
Київська міська рада (м. Київ, вул. Хрещатик, 36) - далі у тексті - „Орендодавець", в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст. 42 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" - з однієї сторони, та товариство з обмеженою відповідальністю „ТВР ІНВЕСТ" (м.Київ, вул.Гетьмана, 22-„б", зареєстроване Солом'янською районною у м. Києві державною адміністрацією 21.03.2007 року) - далі у тексті -„Орендар", в особі директора Васильєва Д.М., що діє на підставі Статуту, - з другої сторони, уклали договір оренди земельної ділянки (далі у тексті - Договір) про нижченаведене:
1. Предмет Договору
1.1. Орендодавець передає, а Орендар приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку (далі - об'єкт оренди або земельна ділянка), визначену цим Договором.
2. Об'єкт оренди
2.1. Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є Земельна ділянка з наступними характери сти ками:
- місце розташування - бульв. Івана Лепсе, 9 „в" у Солом'янському районі м. Києва;
- розмір - 1647 кв.м. (загальний розмір згідно з проектом відведення земельної ділянки, в тому числі 507 кв.м. в межах прибережних захисних смуг);
- цільове призначення - для реконструкції існуючих нежилих приміщень під оздоровчо-розважальний комплекс з об'єктами громадського харчування;
- кадастровий номер - 8 000 000 000:69:092:0065
2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки - згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
2.3. Земельна ділянка, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.
3. Строк дії Договору
3.1. Договір укладено на 1 (один) рік.
4. Орендна плата
4.1. Визначена цим Договором орендна плата за Земельну ділянку становить платіж, який Орендар самостійно розраховує та вносить Орендодавцеві за користування Земельною ділянкою у грошовій формі.
4.2. Річна орендна плата за Земельну ділянку, відповідно до рішення Київради від 21 грудня 2000 року N 118/1095 „Про орендну плату за землю в м. Києві" встановлюється у розмірі 3 (три) відсотки від її нормативної грошової оцінки.
4.3. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.
4.4. Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.
4.5. Орендна плата вноситься Орендарем за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33217812700010, КЕКД 13050200 у ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019. Отримувач: УДК у Солом'янському районі м. Києва, ідентифікаційний код 26077951. Питання сплати податку на додану вартість та інших податкових платежів, що пов'язані з виконанням Договору, вирішуються Орендарем в установленому законодавством України порядку.
4.6. Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.
4.7. Розмір орендної плати може переглядатись у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством та у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.
4.8. За несвоєчасне внесення орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста двадцяти) відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.
4.9. Контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем розташування земельної ділянки.
5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо
використання земельної ділянки
5.1. Умови збереження стану об'єкта оренди:
- на Земельній ділянці не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням Земельної ділянки. Зміна цільового призначення Земельної ділянки можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту відведення Земельної ділянки у зв'язку зі зміною цільового призначення Земельної ділянки та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту відведення сплачує Орендар;
5.2. Обмеження та сервітути щодо Земельної ділянки на день підписання цього Договору відсутні.
6. Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду
6.1. Земельна ділянка є переданою з моменту державної реєстрації цього Договору.
6.2. Право на оренду Земельної ділянки виникає після державної реєстрації цього Договору.
7. Умови повернення земельної ділянки
7.1. Після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.
Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.
8. Права та обов'язки Сторін
8.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:
- використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;
- дотримання місцевих правил забудови;
- своєчасного внесення орендної плати;
- дострокового розірвання цього Договору;
- відшкодування понесених збитків, в тому числі не отриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.
8.2. Орендодавець зобов'язаний:
- повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається;
- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватися земельною ділянкою;
- передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам цього Договору.
8.3. Орендар має право:
- самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;
- за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди;
- у разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;
- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, при умові належного виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору;
- переважне право на купівлю Земельної ділянки у разі її продажу.
8.4. Орендар зобов'язаний:
- приступати до використання земельної ділянки в строк, встановлений цим Договором, та після підписання цього Договору та державної реєстрації Договору;
- використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення;
- своєчасно вносити орендну плату;
- забезпечити вільний доступ до земельної ділянки представнику контролюючих органів;
- повернути Земельну ділянку Орендодавцю у стані, придатному для її подальшого використання після припинення дії цього Договору;
- у строки, встановлені чинним законодавством, звітувати перед податковими органами району за місцем розташування Земельної ділянки про сплату орендної плати;
- забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, розміщених у межах земельної ділянки;
- питання пайової участі вирішити до початку будівництва відповідно до рішення Київради від 27.02.2003 №271/431 „Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва";
- виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 21.02.2008 № 09-2016, Київської міської санепідемстанції від 17.12.2007 № 10446, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві від 17.12.2007 № 05-08/9399, Головного управління охорони культурної спадщини від 12.12.2007 № 9495, Головного управління земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації від 06.03.2008 № 05-2866, Головного управління земельних ресурсів у м. Києві (Головнем у м. Києві) від 14.03.2008 № 04-03-5/350.
-у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем розташування земельної ділянки.
8.5. Сторони також мають інші права і несуть інші обов'язки, визначені законодавством України.
9. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини
Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе орендар.
10. Страхування об'єкта оренди
Сторони домовилися про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.
11. Зміна умов договору та припинення і поновлення Договору
11.1. Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та/або доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.
11.2. Витрати, пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору, сплачує Орендар.
11.З.Договір оренди припиняється в разі:
- закінчення строку, на який його було укладено;
- викупу Земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження Земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законодавством України;
- поєднання в одній особі власника Земельної ділянки та орендаря;
- ліквідації юридичної особи - орендаря.
Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.
11.4. Припинення Договору шляхом розірвання. Договір може бути розірваний:
- за взаємною згодою сторін;
- за рішенням суду, в порядку, встановленому законом;
- в односторонньому порядку за ініціативою Орендодавця, із звільненням Орендодавця від відповідальності, згідно з Господарським кодексом України, в разі коли Орендар використовує земельну ділянку способами, які суперечать екологічним вимогам, не за цільовим призначенням, систематично не сплачує орендну плату (протягом півроку), здійснення без згоди Орендодавця передачі або відчуження права користування земельною ділянкою третім особам;
11.5. Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання або неналежного виконання Орендарем обов'язків, визначених у пунктах 8.4 та 5.1 цього Договору.
11.6. Розірвання цього Договору не потребує укладення додаткової угоди. Договір вважається розірваним з моменту прийняття Орендодавцем відповідного рішення, якщо інше не встановлено рішенням.
11.7. Поновлення Договору:
- Після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх обов'язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше, ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.
- У разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.
11.8. У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві земельну ділянку, на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання Орендарем обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві земельної ділянки Орендар зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.
11.9.Перехід права власності на орендовану земельну ділянку до третьої особи, а також реорганізація юридичної особи-орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору.
12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору та вирішення
спорів
12.1. У разі невиконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.
12.2. У разі невиконання орендарем умов цього Договору та обов'язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.
12.3. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.
12.4. Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору, вирішуються судами України, при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.
13. Суборенда земельної ділянки
13.1. Орендар має право передати земельну ділянку або ЇЇ частину у суборенду виключно за письмовою згодою Орендодавця.
13.2. Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі земельної ділянки або її частини у суборенду шляхом прийняття в установленому законодавством порядку відповідного рішення.
13.3.Умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити йому.
14. Прикінцеві положення
14.1. Цей Договір складений у двох примірниках. Один примірник - для зберігання у Орендаря, один - для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації").
14.2. Невід'ємною частиною цього Договору є:
- план земельної ділянки;
- кадастровий план земельної ділянки;
- акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)
- акт приймання-передачі земельної ділянки;
Орендодавець - Київська міська рада
Орендар - ТОВ „ТВР ІНВЕСТ"
3. Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (інд. 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а) зареєструвати договори оренди земельних ділянок з усіма додатками, що є їх невід'ємними частинами, між орендодавцем - Київською міською радою та орендарем - Товариством з обмеженою відповідальністю «ТВР Інвест»(м. Київ, вул. Гетьмана, 22-6, код ЄДРПОУ 35008223) у встановленому порядку. Видати наказ.
4. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
5. Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.
Суддя О.В. Мандриченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2008 |
Оприлюднено | 10.12.2008 |
Номер документу | 2462847 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні