Рішення
від 12.08.2008 по справі 2/279
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

2/279

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  2/279

12.08.08

За позовом          Товариства з обмеженою відповідальністю»Агропромислова

                      компанія „ГРЕЙН ЛАЙН”

До                     1.Київської міської ради

                    2. Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу

                    Київради (Київської міської державної адміністрації)

про                      визнання укладеним договору оренди

                                                                                               Суддя Домнічева І.О.

Представники:

Від позивача       Лагода В.В.

Від відповідача   №1: не з'явився           

Від відповідача   №2: Колодрубський О.О.

Обставини справи:

На розгляд Господарського суду міста Києва передані позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН” до Київської міської ради та Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) про визнання  права товариства з обмеженою відповідальністю „Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН” (м.Київ,  вул. Червоноткацька, 20, кв.6, код 32489024) на оренду земельних ділянок загальною площею 4,72 га для будівництва, експлуатації та обслуговування рекреаційно-оздоровчого комплексу з закладом громадського харчування та благоустроєм прилеглої території на 17-му кілометрі автодороги Київ-Ірпінь у Святошинському  районі м.Києва згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений в порядку, встановленому рішенням Київської міської ради від 15 липня 2004 року №457/1867 „Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві”.

Вважати укладеним договори оренди земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування рекреаційно-оздоровчого комплексу з закладом громадського харчування та благоустроєм прилеглої території на 17-му кілометрі автодороги Київ-Ірпінь у Святошинському районі м.Києва між ТОВ „Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН” (м.Київ,  вул.Червоноткацька, 20, кв.6, код 32489024) та Київською міською радою (м.Київ, вул.Хрещатик, 36, код 22883141)  в редакції, яка підписана ТОВ „Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН” та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 3.03.2004 № 220 та переданими дані земельні ділянки на умовах, викладених у нижчезазначеному договорі, з моменту набрання чинності судовим рішенням

Ухвалою Господарського суду м.Києва від 05.08.2008 порушено провадження по справі № 2/279 та призначено судовий розгляд справи.

Особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час и місце її розгляду судом, якщо ухвалу про порушення провадження у справі надіслано за поштовою адресою, зазначеною в позовній заяві (роз'яснення Президії Вищого арбітражного суду України від 18.09.97 № 02-5/289 із змінами «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України»).

Сторони були належним чином повідомлені про призначення справи до розгляду в засіданні суду, про час и місце його проведення.

В судовому засіданні представник позивача підтримав свої позовні вимоги і просить суд їх задовольнити.

Відповідач № 1 вимоги відхилив в повному обсязі та просить  справу слухати без участі його представника.

Відповідач № 2 проти задоволення позову заперечує, посилаючись на те, що управління не порушувало прав та інтересів позивача.

Відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України, в судовому засіданні за згодою представників сторін було оголошено тільки вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, оглянувши надані сторонами оригінали документів, на які вони посилаються, як на підставу   своїх вимог та заперечень, та копії яких долучені до матеріалів справи, суд-

ВСТАНОВИВ:

Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до частини 1 статті 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Згідно частини 5 статті 16 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Стаття 16 Закону України „Про оренду землі”  визначає, що особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання). Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядку, встановленому Земельним кодексом України. У разі згоди орендодавця передати земельну ділянку в оренду сторони укладають договір оренди землі відповідно до вимог цього Закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного  кодексу України  громадяни та юридичні  особи  набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Порядок надання земельних ділянок у користування в м. Києві затверджений рішенням Київради від 26 червня 2003 №512/672 та рішенням Київради від 15 липня 2004 №457/1867.

На виконання зазначених вимог законодавства та рішення Київради від 15 липня 2004 року №457/1867, товариство з обмеженою відповідальністю „Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН” звернулось до Київської міської ради з клопотанням (№К-4269 від 15 квітня 2005 року) про виділення в оренду земельних ділянок загальною площею 4,72 га для будівництва, експлуатації та обслуговування рекреаційно-оздоровчого комплексу з закладом громадського харчування та благоустроєм прилеглої території на 17-му кілометрі автодороги Київ-Ірпінь у Святошинському  районі м.Києва.

На підставі даного клопотання Київським міським головою, відповідно до рішення  Київради від 15 липня 2004 року №457/1867, була надана згода (№Д-2330 від 20 січня 2007 року) на розроблення документації із землеустрою щодо  відведення земельних ділянок в довгострокову оренду на 15 років для будівництва, експлуатації та обслуговування рекреаційно-оздоровчого комплексу з закладом громадського харчування та благоустроєм прилеглої території на 17-му кілометрі автодороги Київ-Ірпінь у Святошинському  районі м.Києва.

На підставі зазначеної згоди товариство з обмеженою відповідальністю „Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН” замовило розробку відповідного проекту відведення у ПП „Шоп'як”, яке має відповідні ліцензії на землевпорядні роботи.

В результаті роботи ПП „Шоп'як” підготовлено проект землеустрою щодо  відведення земельних ділянок в довгострокову оренду на 15 років для будівництва, експлуатації та обслуговування рекреаційно-оздоровчого комплексу з закладом громадського харчування та благоустроєм прилеглої території на 17-му кілометрі автодороги Київ-Ірпінь у Святошинському  районі м.Києва..

Оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно статті 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до частини 6 статті 123 Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.

На виконання цієї норми законодавства зазначений проект відведення був погоджений із зазначеними органами, про що свідчать їх позитиві висновки:

·          Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища (висновок від 16.03.2007 №19-2369 та від 17.04.2007 №09-3647);

·          Київської міської санепідстанції (висновок від 28.03.2007 №2027);

·          Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м.Києві (висновок від 19.04.2007 №06-6-25/2454);

·          Головного управління охорони культурної спадщини (висновок від 05.02.2007 №704);

·          Київського міського головного управління земельних ресурсів Держкомзему України (висновок від 07.06.2007 №06-03-4/1082);

Також даний проект землеустрою, відповідно до вимог Закону України „Про державну експертизу землевпорядної документації” був погоджений у встановленому порядку та отримано позитивний висновок державної землевпорядної експертизи №251/08-17 від  07 червня 2007 року.

Судом встановлено, що всі вищезазначені документи знаходяться в матеріалах кадастрової справи № Д-2330, яка сформована у Головному управлінні земельних ресурсів за результатами підготовки проекту відведення земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування рекреаційно-оздоровчого комплексу з закладом громадського харчування та благоустроєм прилеглої території на 17-му кілометрі автодороги Київ-Ірпінь у Святошинському  районі м.Києва.

Стаття 123 Земельного кодексу України встановлює, що державна адміністрація або сільська, селищна, міська ради у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки. Тобто законодавець в імперативній формі встановив, що при встановленні відповідності проекту відведення земельної ділянки вимогам законодавства рада (в даному випадку Київська міська рада) приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.

Одним із принципів земельного законодавства, який визначений ст. 5 Земельного кодексу України є забезпечення гарантій прав на землю.

ПП „Шоп'як” було забезпечено передачу проекту відведення зазначених земельних ділянок в установленому порядку до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА) (ст. 20 Регламенту розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києві рішення Київської міської ради від 15.07.2004 №457/1867). 

Матеріалами справи підтверджується, що товариство з обмеженою відповідальністю „Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН” звернулось до Київради з клопотанням розглянути проект відведення і з пропозицією укласти договір оренди земельної ділянки.

Таким чином, товариством з обмеженою відповідальністю „Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН” вчинено всі необхідні дії, встановлені законодавством та рішеннями Київської міської ради на оформлення землі.  

Частиною 9 статті 123 Земельного кодексу України встановлено, що відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку.  

Зазначена норма Земельного кодексу встановлює, що у випадку встановлення відповідності проекту відведення земельної ділянки вимогам законодавства, питання про передачу земельної ділянки вирішується судом.

Відповідно до ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом  визнання прав.

Відповідно до статті 1 Закону України „Про оренду землі” оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Відповідно до ст. 10 Господарсько процесуального кодексу України спори, що виникають при укладенні господарських договорів, можуть бути подані на вирішення господарського суду.

Відповідно до ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі, якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.

Відповідно до ч. 5 ст. 188 Господарського кодексу України визначено, якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

Ст. 8 Цивільного кодексу України визначає, якщо цивільні відносини не врегульовані цим Кодексом, іншими актами цивільного законодавства або договором, вони регулюються тими правовими нормами цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, що регулюють подібні за змістом цивільні відносини (аналогія закону).

Зважаючи на зазначені норми законодавства доходимо, що визнання права - це визнання права користування або власності у випадках, визначених законодавством, і за умови що особа яка звертається до суду має всі підстави вважати та просити суд визнати таке право.   

Враховуючи те, що відповідно до ст.123 Земельного кодексу України  та ст. 15 Закону України „Про оренду землі” товариство з обмеженою відповідальністю „Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН” вчинило всі передбачені законодавством дії, спрямовані на оформлення землі, а відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право користування посвідчується договором оренди землі, то за наявності всіх підстав для укладання договору (в даному випадку всі підстави є), та зважаючи на те, що одна із сторін ухиляється від укладання договору, інша сторона чиє право на оформлення землі порушується може звернутись до суду та просити суд визнати право користування на землю.

Щодо позовних вимог до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) про зобов'язання зареєструвати договір оренди земельної ділянки між Орендодавцем –Київською міською радою та орендарем - товариством з обмеженою відповідальністю „Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН” у встановленому порядку, то дані вимоги також підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 33 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать реєстрація суб'єктів права власності на землю; реєстрація права користування землею і договорів на оренду землі; видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею.

Згідно статті 20 Закону України „Про оренду землі” укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації.

Відповідно до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) затверджене рішенням Київської міської ради від 19.12.2002 №182/342, дане управління організовує видачу державних актів на право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю „Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН” є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України на відповідачів покладаються витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу порівну.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 32, 33, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд м.Києва

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати право товариства з обмеженою відповідальністю „Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН” (м.Київ,  вул.Червоноткацька, 20, кв.6, код 32489024) на оренду земельних ділянок загальною площею 4,72 га для будівництва, експлуатації та обслуговування рекреаційно-оздоровчого комплексу з закладом громадського харчування та благоустроєм прилеглої території на 17-му кілометрі автодороги Київ-Ірпінь у Святошинському  районі м.Києва згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений в порядку, встановленому рішенням Київської міської ради від 15 липня 2004 року №457/1867 „Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві”.

3. Вважати укладеним договори оренди земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування рекреаційно-оздоровчого комплексу з закладом громадського харчування та благоустроєм прилеглої території на 17-му кілометрі автодороги Київ-Ірпінь у Святошинському районі м.Києва між ТОВ „Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН” (м.Київ,  вул.Червоноткацька, 20, кв.6, код 32489024) та Київською міською радою (м.Київ, вул.Хрещатик, 36, код 22883141)  в редакції, яка підписана ТОВ „Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН” та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 3.03.2004 № 220 та переданими дані земельні ділянки на умовах, викладених у нижчезазначеному договорі, з моменту набрання чинності судовим рішенням

„ДОГОВІР

оренди земельних ділянок

Київська міська рада (м. Київ, вул. Хрещатик, 36) –далі у тексті –„Орендодавець”, в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст. 42 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” –з однієї сторони, та Товариство з обмеженою відповідальністю „Агропромислова компанія „Грейн лайн” (02094, м.Київ, вул.Червоноткацька, буд.20, кв.6, зареєстроване Дніпровською районною у місті Києві державною адміністрацією 03.07.2003 р. за №1 067 120 0000 003691) - далі у тексті –„Орендар”, в особі генерального директора Чередниченка Сергія Володимировича, що діє на підставі Статуту, - з другої сторони, уклали договір оренди земельних ділянок (далі у тексті –Договір) про нижченаведене:

1. Предмет Договору

1.1. Орендодавець передає, а Орендар приймає  в оренду (строкове платне користування) земельні ділянки (далі –об'єкт оренди або земельні ділянки), визначені цим Договором.

2. Об'єкт оренди

2.1. Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є Земельні ділянки з наступними характеристиками:

- місце розташування –17-й кілометр автодороги Київ-Ірпінь у Святошинському районі м.Києва;

- розмір –всього - 47199 кв.м., земельна ділянка з кадастровим номером  8000000000: 75:618:0002 –32799 кв.м., земельна ділянка з кадастровим номером  8000000000: 75:618:0003 –14400 кв.м.

- цільове призначення –для будівництва, експлуатації та обслуговування рекреаційно-оздоровчого комплексу з закладом громадського харчування та благоустроєм прилеглої території;

- кадастрові номери –   8000000000: 75:618:0002, 8000000000: 75:618:0003.

2.2. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок - згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

2.3. Земельні ділянки, які передаються в оренду, не мають недоліків, що можуть перешкоджати їх ефективному використанню.

3. Строк дії Договору

3.1. Договір укладено на 15 (п'ятнадцять) років.

4. Орендна плата

4.1 Визначена цим Договором орендна плата за Земельні ділянки становить платіж, який Орендар самостійно розраховує та вносить Орендодавцеві за користування Земельними ділянками у грошовій формі.

4.2. Річна орендна плата за Земельні ділянки, відповідно до рішення Київради від 21 грудня 2000 року №118/1095 „Про орендну плату за землю в  м. Києві” встановлюється у розмірі 3 (трьох) відсотків від їх нормативної грошової оцінки.

4.3. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.

4.4. Зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.

4.5. Орендна плата вноситься Орендарем за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33217812700009, КЕКД 13050200 у УДК у м. Києві, МФО 820019. Отримувач: УДК в Святошинському р-ні м.Києва, ідентифікаційний код 26077945.

4.6. Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.

4.7. Розмір орендної плати може переглядатись у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

4.8. За несвоєчасне внесення орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста двадцяти) відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.

4.9. Контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем розташування земельних ділянок.

5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо використання земельних ділянок

5.1. Умови збереження стану об'єкта оренди:

- на Земельних ділянках не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням Земельних ділянок. Зміна цільового призначення Земельних ділянок можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення Земельних ділянок у зв'язку зі зміною цільового призначення Земельних ділянок та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту землеустрою сплачує Орендар;

5.2. Обмеження та сервітути щодо Земельних ділянок на день підписання цього Договору відсутні.  

6. Умови і строки передачі земельних ділянок в оренду

6.1. Земельні ділянки є переданими з моменту державної реєстрації цього Договору.

6.2. Право на оренду Земельних ділянок виникає після державної реєстрації цього Договору.

7. Умови повернення земельних ділянок

7.1. Після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцеві земельні ділянки у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав їх в оренду.

Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованих земельних ділянок, пов'язаних із зміною їх стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.

8. Права та обов'язки Сторін

8.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:

- використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;

- дотримання місцевих правил забудови;

- своєчасного внесення орендної плати;

- дострокового розірвання цього Договору;

- відшкодування понесених збитків, в тому числі не отриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.

8.2. Орендодавець зобов'язаний:

- повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати земельні ділянки третій особі із зазначенням їх ціни та інших умов, на яких вони продаються;

- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватися земельними ділянками;

- передати в користування земельні ділянки у стані, що відповідає умовам цього Договору.

8.3. Орендар має право:

- самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;

- за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди;

- у разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;

- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, при умові належного виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору;

- переважне право на купівлю Земельних ділянок у разі їх продажу.

8.4. Орендар зобов'язаний:

- приступати до використання земельних ділянок в строк, встановлений цим Договором, та після підписання цього Договору та державної реєстрації Договору;

- завершити забудову земельних ділянок в строки, встановлені проектною документацією на будівництво, затвердженою в установленому порядку;

- використовувати земельні ділянки відповідно до їх цільового призначення;

- своєчасно вносити орендну плату;

- забезпечити вільний доступ до земельних ділянок представнику контролюючих органів;

- повернути Земельні ділянки Орендодавцю у стані, придатному для їх подальшого використання після припинення дії цього Договору;

- у строки, встановлені чинним законодавством, звітувати перед податковими органами району за місцем розташування Земельних ділянок про сплату орендної плати;

- забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж та споруд, що знаходяться в межах земельних ділянок;

- виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 17.04.2007 №09-3614, Київської міської санепідстанції від 28.03.2007 №2027, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м.Києві від 19.04.2007 №06-6-25/2454;

- питання пайової участі вирішити до початку будівництва відповідно до рішення Київради від 27.02.2003 № 271/431 „Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва”;

-у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельних ділянок надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем розташування земельних ділянок.

8.5. Сторони також мають інші права і несуть інші обов'язки, визначені законодавством України.

9. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини

Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе орендар.

10. Страхування об'єкта оренди

Сторони домовилися про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.

11. Зміна умов договору та припинення і поновлення Договору

11.1. Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та/або доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.

11.2. Витрати, пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору, сплачує Орендар.

11.3.Договір оренди припиняється в разі:

- закінчення строку, на який його було укладено;

- викупу Земельних ділянок для суспільних потреб та примусового відчуження Земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законодавством України;

- поєднання в одній особі власника Земельних ділянок та орендаря;

- ліквідації юридичної особи –орендаря.

Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

11.4. Припинення Договору шляхом розірвання.

Договір може бути розірваний:

- за взаємною згодою сторін;

- за рішенням суду, в порядку, встановленому законом;

- в односторонньому порядку за ініціативою Орендодавця, із звільненням Орендодавця від відповідальності, згідно з Господарським кодексом України, в разі коли Орендар використовує земельну ділянку способами, які суперечать екологічним вимогам, не за цільовим призначенням, систематично не сплачує орендну плату (протягом півроку), порушення строків завершення забудови Земельних ділянок, встановлених п. 8.4 Договору, здійснення без згоди Орендодавця передачі або відчуження права користування земельними ділянками третім особам;

11.5. Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання або неналежного виконання Орендарем обов'язків, визначених у пунктах 8.4 та 5.1 цього Договору.

11.6. Розірвання цього Договору не потребує укладення додаткової угоди. Договір вважається розірваним з моменту прийняття Орендодавцем відповідного рішення, якщо інше не встановлено  рішенням.

11.7. Поновлення Договору:

- Після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх обов'язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше, ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

- У разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

11.8. У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві земельні ділянки, на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання Орендарем обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві земельних ділянок Орендар зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.

11.9.Перехід права власності на орендовані земельні ділянки до третьої особи, а також реорганізація юридичної особи-орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору.

12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору та вирішення спорів

12.1. У разі невиконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.

12.2. У разі невиконання орендарем умов цього Договору та обов'язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.

12.3. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

12.4. Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору,  вирішуються судами України, при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.

13. Суборенда земельних ділянок

13.1. Орендар має право передати земельні ділянки або їх частину у суборенду  виключно за письмовою згодою Орендодавця.

13.2. Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі земельних ділянок або їх частини у суборенду шляхом прийняття в установленому законодавством порядку відповідного рішення.  

13.3.Умови договору суборенди земельних ділянок повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити йому.

14. Прикінцеві положення

14.1. Цей Договір складений у двох примірниках. Один примірник –для зберігання у Орендаря, один –для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

14.2. Невід'ємною частиною цього Договору є:

- плани Земельних ділянок;

- кадастрові плани Земельних ділянок;

- акти визначення меж Земельних ділянок в натурі (на місцевості);

- акт приймання-передачі Земельних ділянок”

Орендодавець –Київська міська рада

Орендар –товариство з обмеженою відповідальністю „Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН”

4. Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (м.Київ, вул.Хрещатик, 32-а, код 261990097) зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем –Київською міською радою та орендарем –товариством з обмеженою відповідальністю „Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН” (м.Київ, вул.Червоноткацька, 20, кв.6, код 32489024) у встановленому порядку.             

5. Стягнути з Київської міської ради (м.Київ, вул.Хрещатик, 36, код 22883141) на користь товариства з обмеженою відповідальністю „Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН” (м.Київ, вул.Червоноткацька, 20, кв.6, код 32489024) 85 (вісімдесят п'ять) грн. витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

6. Стягнути з Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код 261990097) на користь товариства з обмеженою відповідальністю „Агропромислова компанія „ГРЕЙН ЛАЙН” (м.Київ,  вул.Червоноткацька, 20, кв.6, код 32489024) 85 (вісімдесят п'ять) грн. витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

7. Після вступу рішення в законну силу видати накази.

8. Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, оформленого у відповідності до статті 84 ГПК України.

Суддя                                                                                                              І.О.Домнічева

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.08.2008
Оприлюднено10.12.2008
Номер документу2463020
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/279

Ухвала від 17.06.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Боділовська Марина Михайлівна

Постанова від 25.10.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Суховий В.Г.

Ухвала від 21.07.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Макарова Ю.В.

Ухвала від 23.06.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Макарова Ю.В.

Ухвала від 28.03.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Боділовська Марина Михайлівна

Ухвала від 29.03.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Донець О.Є.

Ухвала від 21.03.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Донець О.Є.

Ухвала від 28.02.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Донець О.Є.

Ухвала від 01.02.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Донець О.Є.

Ухвала від 18.01.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Донець О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні