Рішення
від 03.11.2008 по справі 32/458
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

32/458

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  32/458

03.11.08

За позовом          Товариства з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ”   

До             1.   Київської міської ради

2. Головного Управління земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації

Про                           визнання права на земельну ділянку

Суддя Хрипун О.О.

Представники сторін: Від позивача              Васильченко О.М. - директор, Від відповідача-1       не з'явилися,Від відповідача-2       Яроцька Е.М. –заст.нач.,

Обставини  справи:

Позивач звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до відповідачів та просить визнати право товариства з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” на оренду земельної ділянки по вул. Павла Дибенка в Оболонському районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-складських будівель та споруд орієнтовним розміром        1600 кв.м. згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений в порядку, встановленому законодавством; вважати укладеним договір оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-складських будівель та споруд орієнтовним розміром 1600 кв.м. по вул. .Павла Дибенка в Оболонському районі м. Києва між товариством з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” та Київською міською радою в редакції, яка підписана товариством з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 та переданою дану земельну ділянку з моменту набрання чинності судового рішення на умовах визначених договором; зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем –Київською міською радою та орендарем –товариством з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” у встановленому порядку.  

Відповідачі надали відзиви на позовну заяву відповідно до яких Київська міська рада та Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) позов не визнають та просять суд відмовити позивачу в задоволенні його позовних вимог в повному обсязі. Відповідач-1 зазначив, що Київська міська рада рішення про передачу в оренду земельної ділянки позивачу не приймала, а тому у позивача відсутні підстави для укладення договору оренди земельної ділянки. Відповідач-2 стверджує, що позивач не звертався з приводу державної реєстрації зазначеної вище угоди до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до частини 1 статті 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Згідно частини 5 статті 16 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Стаття 16 Закону України „Про оренду землі”  визначає, що особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання). Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядку, встановленому Земельним кодексом України. У разі згоди орендодавця передати земельну ділянку в оренду сторони укладають договір оренди землі відповідно до вимог цього Закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного  кодексу України  громадяни та юридичні  особи  набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Порядок надання земельних ділянок у користування в м. Києві затверджений рішенням Київради від 26 червня 2003 року № 512/672 та рішенням Київради від 15 липня 2004 року                   № 457/1867.

На виконання зазначених вимог законодавства, товариство з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” звернулось до Київської міської ради з клопотанням (№ К-1773 від 16.06.2004) про виділення в оренду земельної ділянки на вул. Павла Дибенка в Оболонському  районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-складських будівель та споруд орієнтовним розміром 1600 кв.м.

На підставі даного клопотання було отримано згоду Київського міського голови (Д-0489 від 15.09.2004) на розроблення проекту відведення земельної ділянки на вул. Павла Дибенка в  Оболонському районі м. Києва.

На підставі зазначеної згоди товариство з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” замовило розробку відповідного проекту відведення земельної ділянки у Товариства з обмеженою відповідальністю „Фірма ”Земля-майно”, яке має відповідні ліцензії на землевпорядні роботи.

В результаті роботи ТОВ „Фірма ”Земля-майно”, підготовлено проект відведення земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-складських будівель та споруд орієнтовним розміром 1600 кв.м.

Відповідно до частини 6 статті 123 Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.

Проект відведення земельної ділянки був погоджений позивачем із відповідними органами, про що свідчать позитивні висновки, що знаходяться в матеріалах справи.

Відповідно до норм Земельного кодексу, зазначений проект відведення був погоджений у встановленому законодавством порядку та пройшов державну землевпорядну експертизу (висновок від 29.12.2007 №320/0547).

Відповідно до Регламенту розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 15.07.2004 № 457/1867, Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) здійснює комплексний аналіз документації із землеустрою, готує проект рішення Київської міської ради та подає на розгляд Київради.

Погоджений у встановленому порядку зазначений проект відведення земельної ділянки на вул. Павла Дибенка в Оболонському  районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-складських будівель та споруд орієнтовним розміром 1600 кв.м, був поданий до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) для підготовки проекту рішення та передачі до Київської міської ради для прийняття відповідного рішення.

Відповідно до ст. 24 Регламенту розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києві, що затверджене рішенням від 15 липня 2004 року № 457/1867 «Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві» встановлено, що проект рішення Київради після ухвалення постійною комісією Київради з питань містобудування та землекористування висновку з цього питання відповідно до Регламенту Київради подається до президії Київради для внесення на розгляд на найближчому пленарному засіданні Київради.

Стаття 123 Земельного кодексу України встановлює, що державна адміністрація або сільська, селищна, міська ради у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки. Тобто законодавець в імперативній формі встановив, що при встановленні відповідності проекту відведення земельної ділянки вимогам законодавства рада (в даному випадку Київська міська рада) приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.

Тобто законодавець в імперативній формі встановив, що при встановленні відповідності проекту відведення земельної ділянки вимогам законодавства рада (в даному випадку Київська міська рада) приймає протягом місяця рішення про передачу земельної ділянки.

До цього часу відповідне рішення про передачу земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-складських будівель та споруд орієнтовним розміром 1600 кв.м на вул. Павла Дибенка в Оболонському  районі м. Києва Київською міською радою не прийняте.

16.07.2008 позивач звернувся до Київської міської ради з проханням укласти з ним договір оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе на вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі.

На зазначене звернення  позивач отримав відповідь Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА) (лист від 12.09.2008 № 05-358/37789) про те, що відповідно до статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки, на пленарному засіданні сесії Київради не приймалось рішення про передачу в оренду земельної ділянки на вул. Павла Дибенка а Оболонському районі товариству з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ”, а тому підстав для укладення договору немає.

Оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно зі ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Одним із принципів земельного законодавства, який визначений статтею 5 Земельного кодексу України є забезпечення гарантій прав на землю.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” листом звернулось до Київської міської ради з проханням підписати та зареєструвати договір оренди земельної ділянки на вул. Павла Дибенка в Оболонському районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-складських будівель та споруд орієнтовним розміром           1600 кв.м. та додало підписані 2 примірники договору оренди.  

Таким чином, товариством з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” вчинено всі необхідні дії, встановлені законодавством та рішеннями Київської міської ради на оформлення землі.  

Частиною 9 статті 123 Земельного кодексу України встановлено, що відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку.  

Зазначена норма Земельного кодексу встановлює, що у випадку встановлення відповідності проекту відведення земельної ділянки вимогам законодавства, питання про передачу земельної ділянки вирішується судом.

Відповідно до ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом  визнання прав.

Відповідно до статті 1 Закону України „Про оренду землі” оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Статтею 181 Господарського кодексу України визначений загальний порядок укладання господарських договорів, відповідно до якого господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.

За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

Частиною третьою статті 181 Господарського кодексу України передбачено, що сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні.

Також важливо зазначити, що на сьогоднішній день з боку Київської міської ради не надано жодних зауважень до договору оренди землі.

Приймаючи до уваги вищевикладене, є всі підстави стверджувати, що договір оренди земельної ділянки між товариством з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” та Київською міською радою є укладеним, однак йому не надано письмової форми, оскільки товариством з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” не отримано свого примірника договору оренди землі.

Судом не приймаються заперечення Київської міської ради про те, що сторонами не було узгоджено усі істотні умови договору оренди земельної ділянки на вул. Павла Дибенка в Оболонському районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-складських будівель та споруд орієнтовним розміром 1600 кв.м., з огляду на те, що процедура узгодження умов договору має відбуватись шляхом направлення протоколу розбіжностей до договору. Ні протоколу розбіжностей до договору оренди земельної ділянки, ні заперечень щодо редакції угоди, яка була надана позивачем до суду, Київською міською радою надано не було.

Відповідно до ст. 10 Господарсько процесуального кодексу України спори, що виникають при укладенні господарських договорів, можуть бути подані на вирішення господарського суду.

Відповідно до ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі, якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.

Ст. 8 Цивільного кодексу України визначає, якщо цивільні відносини не врегульовані цим Кодексом, іншими актами цивільного законодавства або договором, вони регулюються тими правовими нормами цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, що регулюють подібні за змістом цивільні відносини (аналогія закону).

Зважаючи на зазначені норми законодавства доходимо, що визнання права - це визнання права користування або власності у випадках, визначених законодавством, і за умови що особа яка звертається до суду має всі підстави вважати та просити суд визнати таке право.   

Враховуючи те, що відповідно до ст. 123 Земельного кодексу України  та ст. 15 Закону України „Про оренду землі” товариство з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” вчинило всі передбачені законодавством дії, спрямовані на оформлення землі, а відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право користування посвідчується договором оренди землі, то за наявності всіх підстав для укладання договору (в даному випадку всі підстави є), та зважаючи на те, що одна із сторін ухиляється від укладання договору, інша сторона чиє право на оформлення землі порушується може звернутись до суду та просити суд визнати право користування на землю.

Щодо позовних вимог до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) про зобов'язання зареєструвати договір оренди земельної ділянки між Орендодавцем –Київською міською радою та орендарем - товариством з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” у встановленому порядку, то дані вимоги також підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 33 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать реєстрація суб'єктів права власності на землю; реєстрація права користування землею і договорів на оренду землі; видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею.

Згідно статті 20 Закону України „Про оренду землі” укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації.

Відповідно до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) затверджене рішенням Київської міської ради від 19.12.2002 № 182/342, дане управління організовує видачу державних актів на право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України на відповідачів покладаються витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу порівну.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 32, 33, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати право товариства з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” (04074, м. Київ, вул. Сокальська, 1, оф.1, код 32979811) на оренду земельної ділянки по вул. Павла Дибенка в Оболонському районі м. Києва для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-складських будівель та споруд орієнтовним розміром 1600 кв.м згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений в порядку, встановленому законодавством.

3. Вважати укладеним договір оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-складських будівель та споруд орієнтовним розміром 1600 кв.м по                 вул. Павла Дибенка в Оболонському районі м. Києва між товариством з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” (04074, м. Київ, вул. Сокальська, 1, оф.1, код 32979811) та Київською міською радою (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код 22883141) в редакції, яка підписана товариством з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 та переданою дану земельну ділянку з моменту набрання чинності судового рішення на умовах визначених договором:

“ДОГОВІР

оренди земельної ділянки

Київська міська рада (м. Київ, вул. Хрещатик, 36) –далі у тексті –„Орендодавець”, в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст.42 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” –з однієї сторони, та товариство з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” (м. Київ, вул. Сокальська, 1, оф.1 зареєстроване Оболонською районною державною адміністрацією міста Києва 28.04.2004 за № 12032, ідентифікаційний код 32979811) –далі у тексті –„Орендар”, в особі директора Васильченка Олексія Миколайовича, що діє на підставі Статуту, - з другої сторони, уклали договір оренди земельної ділянки (далі у тексті –Договір) про нижченаведене:

1. Предмет Договору

1.1. Орендодавець передає, а Орендар приймає  в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку (далі –об'єкт оренди або земельна ділянка), визначену цим Договором.

2. Об'єкт оренди

2.1. Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є Земельна ділянка з наступними характеристиками:

-  місце розташування –вул. Павла Дибенка в Оболонському районі м. Києва;

-  розмір –1600 кв.м.;

- цільове призначення –для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-складських будівель та споруд;

- кадастровий номер – 8 000 000 000:78:029:0007.

2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки - згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

2.3. Земельна ділянка, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.

3. Строк дії Договору

3.1. Договір укладено на 15 (п'ятнадцять) років.

4. Орендна плата

4.1. Визначена цим Договором орендна плата за Земельну ділянку становить платіж, який Орендар самостійно розраховує та вносить Орендодавцеві за користування Земельною ділянкою у грошовій формі.

4.2. Річна орендна плата за Земельну ділянку встановлюється у розмірі 3 (трьох) відсотків від її нормативної грошової оцінки.

4.3. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.

4.4. Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.

4.5. Орендна плата вноситься Орендарем за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33210812700006, КЕКД 13050200 у ГУ ДКУ в м. Києві, МФО 820019. Отримувач: УДК в Оболонському р-ні  м. Києва, ідентифікаційний код 26077916.

4.6. Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.

4.7. Розмір орендної плати може переглядатись у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

4.8. За несвоєчасне внесення орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста двадцяти) відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.

4.9. Контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем розташування земельної ділянки.

5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки

5.1. Умови збереження стану об'єкта оренди:

- на Земельній ділянці не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням Земельної ділянки. Зміна цільового призначення Земельної ділянки можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту відведення Земельної ділянки у зв'язку зі зміною цільового призначення Земельної ділянки та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту відведення сплачує Орендар;

5.2. Обмеження та сервітути щодо Земельної ділянки на день підписання цього Договору відсутні.  

6. Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду

6.1. Земельна ділянка є переданою з моменту державної реєстрації цього Договору.

6.2. Право на оренду Земельної ділянки виникає після державної реєстрації цього Договору.

7. Умови повернення земельної ділянки

7.1. Після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

7.2. Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.

8. Права та обов'язки Сторін

8.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:

- використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;

- дотримання місцевих правил забудови;

- своєчасного внесення орендної плати;

- дострокового розірвання цього Договору;

- відшкодування понесених збитків, в тому числі не отриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.

8.2. Орендодавець зобов'язаний:

- повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається;

- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватися земельною ділянкою;

- передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам цього Договору.

8.3. Орендар має право:

- самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;

- за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди;

- у разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;

- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір при умові належного виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору;

- переважне право на купівлю Земельної ділянки у разі її продажу.

8.4. Орендар зобов'язаний:

- приступати до використання земельної ділянки в строк, встановлений цим Договором, та після державної реєстрації Договору;

- використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення;

- своєчасно вносити орендну плату;

- забезпечити вільний доступ до земельної ділянки представнику контролюючих органів;

- повернути Земельну ділянку Орендодавцю у стані, придатному для її подальшого використання після припинення дії цього Договору;

- у строки, встановлені чинним законодавством, звітувати перед податковими органами району за місцем розташування Земельної ділянки про сплату орендної плати;

-  питання відшкодування відновлюючої вартості зелених насаджень (акт обстеження зелених насаджень від 10.02.2006 р. № 19) та інші питання майнових відносин вирішувати в установленому порядку;

- виконати вимоги, викладені в листах  Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 28.08.2006 №19-7248 ,  дочірнього підприємства “Інститут генерального плану міста Києва” від 29.05.2006 № 1302, Київської міської санепідстанції від 12.12.2006 № 7477, Управління охорони навколишнього природного середовища від 11.03.2006 № 071/04-4-19/747, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м.Києві від 02.08.07 № 05-08/4799, Головного управління охорони культурної спадщини від 14.12.2004 № 001-09/7116;

- забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, що знаходяться в межах закріплюваної території;

- питання пайової участі вирішити відповідно до рішення Київради від 27.02.2003 №271/431 „Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва”;

-у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем розташування земельної ділянки.

8.5. Сторони також мають інші права і несуть інші обов'язки, визначені законодавством України.

9. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини

Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе орендар.

10. Страхування об'єкта оренди

Сторони домовилися про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.

11. Зміна умов договору та припинення і поновлення Договору

11.1. Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та/або доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.

11.2. Витрати, пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору, сплачує Орендар.

11.3.Договір оренди припиняється в разі:

- закінчення строку, на який його було укладено;

- викупу Земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження Земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законодавством України;

- поєднання в одній особі власника Земельної ділянки та орендаря;

- ліквідації юридичної особи –орендаря.

Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

11.4. Припинення Договору шляхом розірвання.

Договір може бути розірваний:

- за взаємною згодою сторін;

- за рішенням суду, в порядку, встановленому законом;

11.5.Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання або неналежного виконання Орендарем обов'язків, визначених у пунктах 5.1 та 8.4 цього Договору.

11.6.Розірвання цього Договору в односторонньому порядку забороняється.

11.7. Поновлення Договору:

- Після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх обов'язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

- У разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

11.6. У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві земельну ділянку, на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання Орендарем обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві земельної ділянки Орендар зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.

11.7.Перехід права власності на орендовану земельну ділянку до третьої особи, а також реорганізація юридичної особи-орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору.

12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору та вирішення спорів

12.1. У разі невиконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.

12.2. У разі невиконання орендарем умов цього Договору та обов'язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.

12.3. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

12.4. Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору,  вирішуються судами України, при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.

13. Суборенда земельної ділянки

13.1. Орендар має право передати земельну ділянку або її частину у суборенду  виключно за письмовою згодою Орендодавця.

13.2. Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі земельної ділянки або її частини у суборенду шляхом прийняття в установленому законодавством порядку відповідного рішення.  

13.3.Умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити йому.

14. Прикінцеві положення

14.1. Цей Договір складений у двох примірниках. Один примірник –для зберігання у Орендаря, один –для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

14.2. Невід'ємною частиною цього Договору є:

- план земельної ділянки;

- кадастровий план земельної ділянки;

- акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

- акт приймання-передачі земельної ділянки.

Орендодавець –Київська міська рада

Орендар –Товариство з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ “

4. Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код 261990097) зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем –Київською міською радою та орендарем –товариством з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” (04074, м. Київ, вул. Сокальська, 1, оф.1, код 32979811) у встановленому порядку.             

5. Стягнути з Київської міської ради (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код 22883141) на користь товариства з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” (04074, м. Київ, вул. Сокальська, 1, оф.1, код 32979811) 85 (вісімдесят п'ять) грн. витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

6. Стягнути з Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код 261990097) на користь товариства з обмеженою відповідальністю „Торнадо ЗІЗ” (04074, м. Київ, вул. Сокальська, 1, оф.1, код 32979811) 85 (вісімдесят п'ять) грн. витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання та може бути оскаржене у порядку та строки, визначені Господарським процесуальним кодексом України.

Суддя                                                                                                                      О.О.Хрипун

Дата підписання рішення:07.11.2008

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.11.2008
Оприлюднено10.12.2008
Номер документу2469501
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —32/458

Ухвала від 11.08.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Постанова від 19.04.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Волік І.M.

Рішення від 05.11.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 28.09.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 01.09.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 02.07.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Подоляк О.А.

Ухвала від 23.01.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Михайлюк М.В.

Рішення від 03.11.2008

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Постанова від 06.12.2007

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Андрієнко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні