Постанова
від 18.07.2012 по справі 2а-1670/3502/12
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 липня 2012 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/3502/12

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Супруна Є.Б.,

при секретарі - Дубовик О.І.,

за участю представника позивача - Гармаш О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Семенівського районного центру зайнятості Полтавської області до ОСОБА_2 про стягнення коштів, -

В С Т А Н О В И В:

16 лютого 2012 року Семенівський районний центр зайнятості Полтавської області звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ОСОБА_2 про стягнення суми безпідставно виплаченої за період з 25 січня 2008 року по 23 січня 2009 року допомоги по безробіттю у розмірі 13 934,56 грн.

30 травня 2012 року адміністративну справу за вказаним позовом прийнято до провадження.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що ОСОБА_2 реєструючись у Семенівському районному центрі зайнятості як безробітний для отримання відповідного статусу, одночасно був зареєстрований суб'єктом підприємницької діяльності, що суперечить вимогам Закону України "Про зайнятість населення" та Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття". За час перебування на обліку в Центрі зайнятості у період з 25 січня 2008 року по 23 січня 2009 року відповідач незаконно отримав матеріальну допомогу по безробіттю у розмірі 13 934,56 грн.

Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, покладаючись на доводи викладені у позовній заяві.

Відповідач у судове засідання не з'явився, натомість надіслав до суду клопотання про розгляд справи без його участі.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, суд приходить до наступних висновків.

Суд встановив, що 25 січня 2008 року ОСОБА_2 звернувся до Семенівського районного центру зайнятості Полтавської області із заявою про надання йому статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю. У поданій заяві відповідач зазначив, що не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається та пенсії не отримує.

Наказом Семенівського районного центру зайнятості відповідачу надано статус безробітного з 25 січня 2008 року та призначено допомогу по безробіттю.

23 січня 2009 року відповідач був знятий з обліку в Центрі зайнятості, у зв'язку з чим йому припинено виплату допомоги по безробіттю.

Відповідно до ч.1 ст. 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 р. №1533-ІІІ (далі -Закон №1533-ІІІ) Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.

Згідно з ч.2 ст. 12 Закону №1533-ІІІ функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 р. №803-ХІІ (далі -Закон №803-ХІІ) безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу.

Як свідчать матеріали справи, ОСОБА_2 був зареєстрований як безробітний у Семенівському районному центрі зайнятості з 25 січня 2008 року по 23 січня 2009 року.

Відповідно до пп."б" п.3 ст. 1 Закону №803-ХІІ в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України "Про особисте селянське господарство".

Згідно з пунктом 5 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 р. №60/62, (далі - Порядок №60/62) перевірка достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, проводиться центрами зайнятості, зокрема шляхом звіряння наданої особою інформації з відомостями, наявними у державних реєстраторів. За результатами звірки або перевірки оформлюється акт, який підписується посадовими особами, що її проводили. У разі встановлення недостовірності даних, на підставі яких особі надано статус безробітної та право на виплату матеріального забезпечення, особа ознайомлюється з актом, про що засвідчує власним підписом. У разі відмови особи підписати акт про це робиться відповідна відмітка спеціалістом центру зайнятості.

Обмін інформацією між центрами зайнятості та державними реєстраторами здійснюється згідно з Порядком взаємодії суб'єктів інформаційного обміну щодо надання та використання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, затвердженим наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету статистики України від 07.12.2005 р. №121/560/406, постановою правління Пенсійного фонду України від 07.12.2005р. №23-3, постановою правління Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття від 07.12.2005 р. №368, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.12.2005 р. за №1523/11803.

Судом досліджено довідку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зі змісту якої встановлено, що 13 грудня 2004 року до державного реєстру включено відомості про фізичну особу - підприємця ОСОБА_2 (номер запису 2 579 017 0000 000051).

18 жовтня 2007 року до державного реєстру внесено запис щодо рішення фізичної особи - підприємця про припинення підприємницької діяльності (номер запису 2 579 005 0002 000051), а 24 квітня 2008 року державним реєстратором внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням (номер запису 2 579 006 0003 000051).

Згідно з частиною 1 статті 46 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. №755-ІV державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця проводиться у разі прийняття нею рішення про припинення підприємницької діяльності.

При цьому, у відповідності до пункту 2 частини 15 статті 47 цього ж Закону (в редакції, що діяла на час вчинення спірних відносин) датою державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем є дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем.

Як підтверджено довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем за її рішенням внесено 24 квітня 2008 року.

Таким чином, на момент звернення до Центру зайнятості ОСОБА_2 залишався приватним підприємцем, незалежно від того, отримував він доходи від підприємницької діяльності чи ні.

Згідно із Законом України "Про зайнятість населення" підприємці належать до зайнятого населення, а тому для набуття статусу безробітного ОСОБА_2 потрібно було скасувати свою реєстрацію як підприємця шляхом внесення до державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем.

Отже, при зверненні до Семенівського районного центру зайнятості ОСОБА_2 у заяві про надання статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю зазначив неправдиві відомості про те, що він не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, що й призвело до незаконного отримання ним допомоги по безробіттю.

Згідно з пунктом 6 Порядку №60/62 у разі встановлення центрами зайнятості належності безробітної особи до категорії зайнятих, така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законом порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до частини 3 статті 36 Закону №1533-ІІІ сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно розрахунку Семенівського районного центру зайнятості за період перебування на обліку ОСОБА_2 отримав допомогу по безробіттю у розмірі 13 934,56 грн.

Семенівським районним центром зайнятості складено акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" щодо вжиття заходів по поверненню коштів у сумі 13 934,56 грн., виплачених ОСОБА_2.

Проте, на момент розгляду справи судом кошти на розрахунковий рахунок позивача від ОСОБА_2 не надійшли.

З огляду на викладене, позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 71, 128, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Семенівського районного центру зайнятості Полтавської області (р/р №37174162103202 в УДКС України у Полтавській області, код 23549616, МФО 831019) суму безпідставно виплаченої допомоги по безробіттю у розмірі 13 934 (тринадцять тисяч дев'ятсот тридцять чотири) грн. 56 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 18.07.2012 р.

Суддя Є.Б. Супрун

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.07.2012
Оприлюднено21.08.2012
Номер документу25144472
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/3502/12

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 15.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 17.10.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калитка О. М.

Ухвала від 10.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпак Ю.К.

Ухвала від 23.08.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калитка О. М.

Постанова від 18.07.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Ухвала від 30.05.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні