Постанова
від 23.07.2012 по справі 17/165пн/2011
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

донецький апеляційний господарський суд

Постанова

Іменем України

18.07.2012 р. справа №17/165пн/2011

Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: суддів:Склярук О.І. Дучал Н.М., Татенка В.М. за участю представників сторін: від позивача:Красовська Н.В. довіреність №82 від 27.04.2012р. від відповідача:Кудінов С.І. довіреність №25 від 28.05.2012р. від третьої особи:не з'явився розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргуАкціонерного товариства закритого типу "Луганський домобудівельний комбінат", м. Луганськ на рішення господарського суду Луганської області від 28.12.2011р. (повний текст складено та підписано 03.01.2012р.) по справі№17/165пн/2011 (суддя Фонова О.С.) за позовом:Товариства з додатковою відповідальністю "Транспорт-Сервіс", м.Луганськ до відповідача:Акціонерного товариства закритого типу "Луганський домобудівельний комбінат", м. Луганськ за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача:Державного підприємства "Донецька залізниця" в особі Луганської обласної дирекції залізничних перевезень, м. Луганськ провизнання права власності та витребування майна з незаконного володіння

ВСТАНОВИВ:

Товариство з додатковою відповідальністю "Транспорт-Сервіс", м. Луганськ звернулося до господарського суду Луганської області з позовною заявою до Акціонерного товариства закритого типу "Луганський домобудівельний комбінат", м. Луганськ, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, Державне підприємство "Донецька залізниця" в особі Луганської обласної дирекції залізничних перевезень, м. Луганськ про визнання права власності та витребування майна з незаконного володіння. Було порушено провадження у справі № 17/165пн/2011.

Товариство з додатковою відповідальністю "Транспорт-Сервіс", м. Луганськ звернулося до господарського суду Луганської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрбізнес-Альянс", м.Луганськ, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Державного підприємства "Донецька залізниця" в особі Луганської обласної дирекції залізничних перевезень, м. Луганськ про визнання права власності та витребування майна з незаконного володіння. Було порушено провадження у справі № 17/167пн/2011.

Ухвалою господарського суду Луганської області по справі №17/167пн/2011 від 13.12.2011р. здійснено заміну неналежного відповідача у справі -Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрбізнес-Альянс" на належного - АТЗТ "Луганський домобудівельний комбінат", справи №17/165пн/2011 та №17/167пн/2011 об'єднано в одну, шляхом приєднання справи № 17/167пн/2011 до справи №17/165пн/2011.

Господарським судом Луганської області 28.12.2011р. по справі №17/165пн/2011 (суддя Фонова О.С.) прийнято рішення, яким позовні вимоги задоволено частково. Визнано за Товариством з додатковою відповідальністю "Транспорт-Сервіс", м.Луганськ, вул. Челюскінцев, 183, ідентифікаційний код 01236561, право власності на залізничні колії №16, 24, загальною довжиною 324 м., розташовані за адресою: м. Луганськ, вул. Фабрична, 1, та на залізничні колії №17, 18 загальною довжиною 512 м., розташовані за адресою: м. Луганськ, вул. Фабрична, 1-1. У задоволенні позовних вимог про витребування з незаконного володіння Акціонерного товариства закритого типу "Луганський домобудівельний комбінат", м. Луганськ залізничних колій №16, 24, загальною довжиною 324 м. та залізничних колій №17, 18, загальною довжиною 512 м, що розташовані за адресою: м. Луганськ, вул. Фабрична, 1 та вул. Фабрична 1-1- відмовлено.

Рішення обґрунтовано наявністю у позивача документів, що підтверджують його право власності на спірні колії.

Не погодившись з прийнятим рішенням, Акціонерне товариство закритого типу "Луганський домобудівельний комбінат" м.Луганськ звернулося до Донецького апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою на рішення господарського суду Луганської області від 28.12.2011р. по справі № 17/165пн/2011, в якій рішення просить скасувати повністю та прийняти нове рішення, яким в задоволені позовних вимог відмовити у повному обсязі.

Заявник апеляційної скарги вважає, що рішення судом першої інстанції ухвалене з порушенням норм матеріального та процесуального права, при неповному з'ясуванні обставин, що мають значення для справи. Наполягає, що саме він є власником спірних колій.

Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 09.04.2012р. було порушено апеляційне провадження.

25.04.2012р. від Державного підприємства "Донецька залізниця" в особі Луганської обласної дирекції залізничних перевезень ДП "Донецька залізниця", м.Луганськ надійшов відзив на апеляційну скаргу №406/10-173 від 13.04.2012р., в якому вважають, що вирішення справи Товариства з додатковою відповідальністю "Транспорт-Сервіс", м.Луганськ до АТЗТ "Луганський домобудівельний комбінат" про визнання права власності та витребування майна з незаконного володіння ніяким чином не зачіпає ані права, ані інтереси Залізниці. Просять суд розглядати справу без участі їх уповноваженого представника.

Розпорядженням В.о. голови Донецького апеляційного господарського суду від 03.05.2012р. у зв'язку з відпусткою судді Принцевської Н.М. було змінено колегію суддів та сформовано її у наступному складі: головуючий суддя: Склярук О.І.; судді: Богатир К.В., Дучал Н.М.

03.05.2012р. на адресу Донецького апеляційного господарського суду надійшов відзив на апеляційну скаргу від Товариства з додатковою відповідальністю "Транспорт-Сервіс", м.Луганськ, в якому вважають рішення господарського суду Луганської області від 28.12.2011р. у справі № 17/165пн/2011 законним, обґрунтованим та прийнятим з дотриманням норм матеріального та процесуального права. Просять рішення залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

03.05.2012р. від ліквідатора АТЗТ "Луганський домобудівельний комбінат" на адресу Донецького апеляційного господарського суду надійшли доповнення до апеляційної скарги.

Ухвалою від 03.05.2012р. Донецького апеляційного господарського суду розгляд справи було відкладено та зобов'язано сторін надати додаткові документи, також, судом було надіслано запити на адресу Фонду державного майна України та Луганської міської ради.

Розпорядженням Голови Донецького апеляційного господарського суду від 29.05.2012р. у зв'язку з відрядженням судді Дучал Н.М. було змінено колегію суддів та сформовано її у наступному складі: головуючий суддя: Склярук О.І.; судді: Богатир К.В., Татенко В.М.

Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 30.05.2012р. розгляд справи було відкладено з метою з'ясування фактичних обставин справи.

06.06.2012р. на адресу суду від Фонду державного майна України надійшов лист від 25.05.2012р. №10-21-7959 щодо надання інформації, в якому повідомлено, що приватизація державного майна орендного підприємства "Луганський домобудівний комбінат" (далі-Підприємство) здійснювалась шляхом його викупу за договором оренди з правом викупу відповідно до п.9 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 №57-93 "Про приватизацію цілісних майнових комплексів державних підприємств та їхніх структурних підрозділів, зданих в оренду". Матеріали справи з приватизації Підприємства, які зберігаються в архіві Фонду, не містять відомостей щодо вищезазначених залізничних колій. Відповідно до Порядку підтвердження права власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Фонду від 22.07.1998р. №1450 (із змінами та доповненнями), листом Фонду від 14.12.2000 №10-21-15329 на адресу АТЗТ "Луганський домобудівний комбінат" було надано Перелік нерухомого майна, яке приватизоване у складі цілісного майнового комплексу, до якого включено під'їздну залізничну колію (інв.№3013), за адресою: м.Луганськ, вул. Фабрична,1. Також, зазначено, що залізничні колії не включалися до переліку об'єктів державної власності групи А, які підлягають приватизації, як окреме індивідуально визначене майно.

Розпорядженням Голови Донецького апеляційного господарського суду від 12.06.2012р. у зв'язку з відпусткою судді Богатиря К.В. було змінено колегію суддів та сформовано її у наступному складі: головуючий суддя: Склярук О.І.; судді: Дучал Н.М., Татенко В.М.

13.06.2012р. на адресу суду від АТЗТ "Луганський домобудівельний комбінат" надійшли доповнення до апеляційної скарги №26 від 12.06.2012р. разом з додатками.

13.06.2012р. ухвалою Донецького апеляційного господарського суду розгляд справи було відкладено та зобов'язано сторін зробити акт обстеження спірних залізничних колій.

Від представника позивача 30.05.2012р. та 13.06.2012р. на адресу суду надійшли клопотання про долучення до матеріалів справи додаткових документів.

13.07.2012р. на адресу Донецького апеляційного господарського суду від Державного підприємства "Донецька залізниця" в особі Луганської обласної дирекції залізничних перевезень ДП "Донецька залізниця", м.Луганськ на виконання вимог ухвали суду надійшов супровідний лист №406/10-286 від 10.07.2012р. з актом обстеження спірних залізничних колій №№16, 17, 18, 24 від 10.07.2012р. та копії свідоцтва про повірку робочого засобу вимірювальної техніки від 04.05.2012р. №0982.

В судове засідання (18.07.2012р.) представник відповідача з'явився, на виконання ухвали Донецького апеляційного господарського суду від 13.06.2012р. надав супровідний лист №36 від 17.07.2012р. разом з доданими, витребуваними судом документами. Вимоги викладенні в апеляційній скарзі підтримує, просить суд рішення господарського суду Луганської області від 28.12.2011р. у справі № 17/165пн/2011 скасувати в повному обсязі і відмовити позивачеві в задоволенні його позовних вимог, з підстав викладених в апеляційній скарзі.

Представник позивача в судовому засіданні (18.07.2012р.) надала клопотання про долучення до матеріалів справи копії Інструкції про порядок обслуговування під'їздного шляху та Єдиного технологічного процесу роботи під'їздного шляху. Проти вимог викладених в апеляційній скарзі заперечувала, просила рішення залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Представники третьої особи у судове засідання (18.07.2012р.) не з'явилися. Про наявність поважних причин неявки у судове засідання апеляційної інстанції уповноважених представників третьої особи суд не повідомили, своїми правами, передбаченими ст. 22 Господарського процесуального кодексу України, не скористалися.

Відповідно до статті 98 Господарського процесуального кодексу України про час і місце судового засідання сторони було повідомлено належним чином.

Ухвалами Донецького апеляційного господарського суду від 09.04.2012р., 03.05.2012р., 30.05.2012р., 13.06.2012р., явка сторін не була визнана обов'язковою.

Апеляційна інстанція, відповідно до ст. 101 Господарського процесуального кодексу України, переглядає справу за наявними в ній доказами і не зв'язана доводами апеляційної скарги та перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Враховуючи викладене та приписи ст.101 Господарського процесуального кодексу України, судова колегія вважає можливим розглянути апеляційну скаргу за відсутністю представників третьої особи.

Розглянувши матеріали господарської справи, апеляційну скаргу, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, Донецьким апеляційним господарським судом встановлено наступне.

30.07.1993р. між регіональним відділенням Фонду Державного майна України по Луганській області та Організацією орендарів орендного підприємства "Луганськспецбуд" було укладено договір купівлі-продажу державного майна, майна цілісного майнового комплексу орендного підприємства "Луганськспецстрой". ( а.с. 19-22 т.с.1)

Листом регіонального відділення Фонду державного майна України по Луганській області від 29.08.2011 №11-08-04193 підтверджено той факт, що при приватизації зазначеного вище підприємства, 19,7 км залізничних колій увійшли до складу цілісного майнового комплексу.

Як стверджує позивач, до складу приватизованого майна цілісного майнового комплексу колективного підприємства "Луганськспецбуд" увійшло Об'єднане господарство залізничного транспорту, на балансі якого знаходились спірні залізничні колії.

На засіданні правління колективного підприємства - "Трест Луганськспецбуд" від 20.03.1998 (протокол № 2) було прийнято рішення про перетворення підрозділів, що входять до складу треста "Луганськспецбуд", у закриті акціонерні товариства у зв'язку з чим, Об'єднане господарство залізничного транспорту було перетворено в Закрите акціонерне товариство "Транспорт-Сервіс" з передачею основних фондів, оборотних і грошових засобів.

Право власності ЗАТ «Транспорт- Сервіс» на 17 173 м. залізничних колій визнано рішенням Господарського суду Луганської області від 02.04.2002р. №5/62пн.

У зв'язку з прийняттям Закону України "Про акціонерні товариства", ЗАТ "Транспорт-Сервіс" перейменовано в ПрАТ "Транспорт-Сервіс".

В подальшому ПрАТ "Транспорт-Сервіс" було перетворено на Товариство з додатковою відповідальністю "Транспорт-Сервіс". Вказане підприємство є правонаступником всіх прав та обов'язків ПрАТ "Транспорт-Сервіс" (пункт 1.1 Статуту ТДВ "Транспорт-Сервіс").

Спірні колії проходять через територію Акціонерного товариства закритого типу "Луганський домобудівельний комбінат", м. Луганськ ( відповідач по справі).

Позивач зазначає, що на адресу відповідача, ПрАТ "Транспорт-Сервіс" було направлено листа з проханням надати допуск на його територію та здійснити обслуговування колії. Будь-якої відповіді позивачу від відповідача з цього приводу не отримано, допуску на територію не надано.

У зв'язку з не отриманням відповіді, позивач звернувся до суду з вимогами, що є предметом позову.

Рішенням по справі позов задоволено частково. Визнано за Товариством з додатковою відповідальністю "Транспорт-Сервіс", м. Луганськ, вул. Челюскінцев, 183, ідентифікаційний код 01236561, право власності на залізничні колії №16, 24, загальною довжиною 324 м., розташовані за адресою: м. Луганськ, вул. Фабрична, 1, та на залізничні колії №17, 18 загальною довжиною 512 м., розташовані за адресою: м. Луганськ, вул. Фабрична, 1-1. У задоволенні позовних вимог про витребування з незаконного володіння Акціонерного товариства закритого типу "Луганський домобудівельний комбінат " , м. Луганськ залізничних колій №16, 24, загальною довжиною 324 м. та залізничних колій №17, 18, загальною довжиною 512 м., що розташовані за адресою: м. Луганськ, вул. Фабрична, 1 та вул. Фабрична 1-1, - відмовлено.

Рішення обґрунтовано наявністю у позивача доказів, що підтверджують його право власності на спірні залізничні колії.

Проте, судова колегія не може погодитися з прийнятим рішенням в частині задоволення позовних вимог про визнання права власності з огляду на наступне.

Правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб ( ст. 316 ЦК України).

Право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом ( ст. 328 ЦК України).

Стаття 345 ЦК України закріплює, що фізична або юридична особа може набути право власності у разі приватизації державного майна та майна, що є у комунальній власності.

Відповідно до ст.392 ЦК України, власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.

Предметом спору є визнання права власності на залізничні колії, які є спорудами, що невідривно пов'язані з земельною ділянкою, на якій вони розташовані.

Згідно довідок позивача про балансову належність, спірні колії знаходяться на балансі позивача. Балансова вартість колій №№ 16, 24 складає 24042,00 грн., колій №№ 17, 18 -34290,00 грн. (т.1, а.с.19, т. 2 а.с.20).

Як зазначалося вище, рішенням господарського суду Луганської області від 22.04.2001р. у справі № 5/62пн за позивачем було визнано право власності на залізничні колії довжиною 17 173 метрів. Рішення набрало законної сили.

У зв'язку з тим, що зазначеним рішенням не визначено вид колій, їх номери, що є обов'язковою умовою для подальшого їх використання та експлуатації згідно зі Статутом залізниць України та оформлення права власності, позивач звернувся до суду з заявою про роз'яснення рішення у справі №5/62пн. Ухвалою господарського суду Луганської області від 04.11.2011р. у справі № 5/62пн рішення було роз'яснено, зокрема зазначено, що право власності позивача розповсюджується в тому числі на колії №№ 16, 24, 17, 18.

Вищевказана ухвала згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень скасована постановою Донецького апеляційного господарського суду від 28.02.2012р. та залишена без змін Постановою Вищого господарського суду України від 16.05.2012р.

На підтвердження позовних вимог позивачем надано суду, зокрема, акт огляду умов роботи на під'їзній колії та станції примикання від 26.06.2006, ( а.с. 40-42, т.с. 1), Інструкцію про порядок обслуговування під'їзної колії від 2002 року (а.с. 43-45 т.с. 1), паспорт залізничних колій ЗАТ „Транспорт-Сервіс" (а.с.25-30 т.с. 1) та Єдиний технологічний процес (а.с. 31-37, т.с. 1).

Відповідно до статті 64 Статуту залізниць України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 №457, до залізничних під'їзних колій належать колії, що з'єднані із загальною мережею залізниць безперервною рейковою колією і які належать підприємствам, підприємцям, організаціям та установам незалежно від форм власності, а також громадянам -суб'єктам підприємницької діяльності. Під'їзні колії призначено для транспортного обслуговування одного або кількох підприємств у взаємодії із залізничним транспортом загального користування.

При цьому, відповідно до вимог статті 67 Статуту залізниць України, відкриття для постійної експлуатації новозбудованої залізничної під'їзної колії і подання на цю колію рухомого складу допускається після прийняття цієї залізничної колії в експлуатацію комісією за участю представника Держнаглядохоронпраці і встановлення залізницею порядку обслуговування під'їзної колії. На кожну залізничну під'їзну колію складається масштабний план з нанесенням на нього розташування вантажних фронтів і механізмів, а також технічний паспорт, поздовжній профіль і креслення споруд. Подача вагонів на залізничні під'їзні колії у період їх будівництва допускається на умовах тимчасової угоди між залізницею та підприємством, якому належить під'їзна колія, або будівельною організацією, які несуть відповідальність за збереження вантажу, рухомого складу, вчасне повернення його і безпеку руху.

Аналогічні положення містяться і у п.п.1.3., 1.4., 1.5. Правил обслуговування залізничних під'їзних колій, затверджених наказом Міністерства транспорту України 21.11.2000р. №644 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 за №875/5096, згідно з якими, відкриття для постійної експлуатації новозбудованої залізничної під'їзної колії і подача на цю колію рухомого складу допускається після прийняття її в експлуатацію комісією за участю представника Міністерства праці та соціальної політики і встановлення залізницею порядку обслуговування під'їзної колії. Відповідність під'їзної колії узгодженому з залізницею проекту засвідчується актом, який складається комісією за участю уповноважених представників залізниці і власника під'їзної колії, яка призначається залізницею відповідно до статті 67 Статуту залізниць. Підписання акта свідчить про прийняття даної під'їзної колії в експлуатацію (п.1.3. Правил).

На кожну під'їзну колію після закінчення її будівництва і здачі в експлуатацію підприємством складається Інструкція про порядок обслуговування і організації руху на під'їзній колії, яка затверджується залізницею відповідно до статті 67 Статуту залізниць (п.1.4. Правил).

Власник під'їзної колії має технічний паспорт, масштабний план під'їзної колії, поздовжній та поперечний профілі залізничних колій і креслення штучних споруд. У технічному паспорті та в додатках до нього вказується характеристика рейок, шпал, баласту, земляного полотна, штучних споруд, вагових приладів, пристроїв і механізмів, призначених для навантаження, вивантаження, очищення, промивання і підготовки для навантаження залізничних вагонів, маневрових пристроїв, лебідок, локомотивного і вагонного господарства, промислових станцій, гірок, напівгірок, витяжних колій, засобів СЦБ і зв'язку, які використовуються у поїзній і маневровій роботі, та інших пристроїв і механізмів, призначених для роботи з вагонами і локомотивами залізниць. Один примірник цієї документації передається залізниці при прийнятті під'їзної колії в експлуатацію. Після здачі в експлуатацію нових об'єктів або їх ліквідації в технічний паспорт вносяться відповідні зміни, про що власники під'їзних колій повідомляють залізницю у декадний термін (п.1.5. Правил).

Таким чином, вищенаведені законодавчі норми містять вичерпний перелік документів, які також є належними доказами наявності у особи права власності на залізничну під'їзну колію. Зокрема, такими документами є: акт введення в експлуатацію та встановлення залізницею Порядку обслуговування залізничної під'їзної колії -для новозбудованої залізничної колії; масштабний план; технічний паспорт; поздовжній та поперечний профілі залізничних колій; креслення штучних споруд.

До того ж, аналогічний перелік документів міститься і ст.ст.80,82 Статуту залізниць СРСР, затверджених постановою Ради Міністрів СРСР від 06.04.1964 №270.

З матеріалів справи вбачається, що позивач в обгрунтування своїх позовних вимог надав, зокрема, Паспорт залізничних колій ЗАТ "Трансопрт-Сервіс" датований 2005р., Інструкцію про порядок обслуговування під'їздної колії датовану 2002 р., Єдиний технологічний процес роботи під'їздної колії ЗАТ "Транспорт-Сервіс" та станції примикання Лутовиновський пос. державного підприємства "Донецька залізниця" від 2006 р.

У технічному паспорті позивача міститься наступний опис спірних колій: колія № 17 -погрузочно-вигрузочний від стрілки 49 через стрілку 54 до упора -466 м., колія № 18 -вигрузочная від стрілки 54 до упора -46 м., що складає разом 512 м., колія № 16 - вигрузочная від стрілки 33 до упора 155 м., Колія № 24 - вигрузочная від стрілки 33 до упора - 204 м., що складає разом 359 м.

В той же час, місцевий господарський суд визнав право власності на залізничні колії № 16 та № 24 довжиною 324 м.

Крім того, вищезазначені документи складено у 2005-2006 роках, в той час, як приватизація відбувалася у 1993 році, а позивач був створений у 1998 році.

Позивачем не надано технічний паспорт залізничної колії, масштабний план під'їздної колії, повздовжній та поперечний профілі залізничних колій і креслення штучних споруд, датований 1993 або 1998 роками.

Інструкція про порядок обслуговування залізничної під'їздної колії ЗАТ "Транспорт-Сервіс" датована лише 2002р.

Наданий до справи Паспорт залізничних колій об'єднаного господарства залізничного транспорту треста "Ворошиловградспецстрой" датований 1989р. містить наступний опис спірних об'єктів: № 17- вигрузочний 998 м., №18 - засипан, № 16- вигрузочний 406 м., № 24- улавливающий тупик - 120 м.

Зазначений опис не співпадає з описом спірних об'єктів, на які позивач просить визнати право власності. Доказів проведення яких-небудь робіт, внаслідок чого виникли вищезазначені розбіжності, матеріали справи не містять.

Тому посилання позивача, на Паспорт залізничних колій об'єднаного господарства залізничного транспорту треста "Ворошиловградспецстрой" як на доказ, що саме позивач є власником спірних колій є безпідставним.

Крім того, відповідачем, в підтвердження, що спірні колії є саме його власністю та були приватизовані у складі цілісного майнового комплексу Орендного підприємства „Луганський домобудівельний комбінат", правонаступником якого є відповідач, до матеріалів справи додано: договір купівлі-продажу державного майна від 27.04.1993 (а.с.119-120, т.с 1), перелік нерухомого майна, яке приватизовано у складі цілісного майнового комплексу Орендного підприємства „Луганський домобудівельний комбінат", (т.1, а.с.73-75, т.с.1), свідоцтво про право власності на об'єкт нерухомого майна від 20.10.2010 (а.с.77 т.с. 1), в якому зазначена під'їзна залізнична колія І, ІІ за адресою: м.Луганськ, вул. Фабрічная буд.1б та схема, виготовлена БТІ, в якій містяться колії, що зазначені римськими І та ІІ (а.с.79 т.с. 1).

Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна із сторін повинна довести ті обставини справи, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Враховуючи вищевикладені обставини, судова колегія вважає, що місцевий господарський суд дійшов передчасного висновку, щодо наявності у позивача необхідних документів, які підтверджують його права власності на спірну колію.

Відповідно до приписів ст. 104 ГПК України, підставами для скасування або зміни рішення місцевого господарського суду є, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які місцевий господарський суд визнав встановленими та неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи, які місцевий господарський суд визнав встановленими.

З огляду на наведене, рішення місцевого господарського суду в частині визнання права власності за позивачем на спірні залізничні колії підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення, в цій частині, щодо відмови у задоволені зазначених позовних вимог.

Стосовно вимоги про витребування з незаконного володіння відповідача спірної колії, то місцевий господарський суд прийшов до правильного висновку про відсутність підстав для задоволення цієї позовної вимоги.

За таких обставин апеляційна скарга підлягає задоволенню частково, тільки в частині скасування рішення про визнання права власності за позивачем на спірну залізничну колію.

Результати апеляційного провадження у справі оголошені в судовому засіданні.

Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати за подання апеляційної скарги покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 49, 99, 101, 102, 103, 104, 105 Господарського процесуального кодексу України, Донецький апеляційний господарський суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Акціонерного товариства закритого типу "Луганський домобудівельний комбінат", м. Луганськ на рішення господарського суду Луганської області від 28.12.2011р., повний текст якого підписаний 03.01.2012р. у справі №17/165пн/2011 -задовольнити частково.

Рішення господарського суду Луганської області від 28.12.2011р., повний текст якого підписаний 03.01.2012р. у справі №17/165пн/2011 в частині визнання права власності за Товариством з додатковою відповідальністю "Транспорт-Сервіс" м.Луганськ, вул. Челюскінців,183, ідентифікаційний код 01236561 на залізничні колії №16, №24, загальною довжиною 324м., розташовані за адресою: м. Луганськ, вул. Фабрична, 1 та залізничні колії №17, 18 загальною довжиною 512 м., розташовані за адресою: м. Луганськ, вул. Фабрична, 1-1- скасувати.

В задоволені позову Товариства з додатковою відповідальністю "Транспорт-Сервіс", м.Луганськ до Акціонерного товариства закритого типу "Луганський домобудівельний комбінат", м. Луганськ за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Державного підприємства "Донецька залізниця" в особі Луганської обласної дирекції залізничних перевезень, м. Луганськ про визнання за Товариством з додатковою відповідальністю "Транспорт-Сервіс" право власності на залізничні колії №16, 24, загальною довжиною 324м., розташовані на території відповідача за адресою: м. Луганськ, вул. Фабрична, 1; визнання за Товариством з додатковою відповідальністю "Транспорт-Сервіс" право власності на залізничні колії №17, 18 загальною довжиною 512 м., розташовані за адресою: м. Луганськ, вул. Фабрична, 1-1 -відмовити.

В решті рішення господарського суду Луганської області від 28.12.2011р., повний текст якого підписаний 03.01.2012р. у справі №17/165пн/2011- залишити без змін.

Стягнути з Товариства з додатковою відповідальністю "Транспорт-Сервіс" (91033, м.Луганськ, вул. Челюскінців,183, ідентифікаційний код 01236561) на користь Акціонерного товариства закритого типу "Луганський домобудівельний комбінат" (91047, м. Луганськ, вул. Фабрична,1, ідентифікаційний код 01240479) витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги у сумі 804,75грн.

Доручити господарському суду Луганської області видати відповідний наказ.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття. Постанову апеляційної інстанції може бути оскаржено до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів з набрання постановою апеляційного господарського суду законної сили.

Головуючий суддя: О.І. Склярук

Судді: Н.М. Дучал

В.М. Татенко

Надруковано 7 примірників: 1- позивачу; 1- відповідачу; 2-третій особі; 1-до справи; 1- ГСЛО; 1 - ДАГС

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення23.07.2012
Оприлюднено25.07.2012
Номер документу25348946
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —17/165пн/2011

Постанова від 02.10.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Коробенко Г.П.

Ухвала від 04.09.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Коробенко Г.П.

Постанова від 23.07.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

Ухвала від 14.06.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

Ухвала від 05.06.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

Ухвала від 04.05.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

Ухвала від 09.04.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

Ухвала від 13.03.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

Ухвала від 24.02.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

Ухвала від 25.01.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Склярук О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні