Ухвала
від 01.08.2012 по справі 2а-4480/09
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 серпня 2012 р. Справа № 3087/10

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі :

головуючого судді: Ліщинського А.М.,

суддів: Запотічного І.І., Шавеля Р.М.,

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу управління праці та соціального захисту населення Галицької районної державної адміністрації Івано-Франківської області на постанову Галицького районного суду Івано-Франківської області від 12 травня 2009 року по адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Галицької районної державної адміністрації Івано-Франківської області про перерахунок та виплату недоплаченої грошової допомоги,-

В С Т А Н О В И Л А:

В квітні 2009 року позивач звернулася до суду з адміністративним позовом до УПСЗН Галицької РДА в якому просив зобов'язати відповідача нарахувати та виплатити недоплачену допомогу по догляду за дітьми до досягнення нею трирічного віку за період з 2006 року по 2008 рік.

Постановою Галицького районного суду Івано-Франківської області від 12 травня 2009 року позов задоволено частково. Визнано протиправними дії УПСЗН Галицької РДА щодо відмови у виплаті ОСОБА_1 допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трьохрічного віку. Зобов'язано УПСЗН Галицької РДА щомісячно виплачувати ОСОБА_1 допомогу передбачену ч.1 ст.15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі не меншому прожиткового мінімуму, встановленого для дітей віком до шести років.

В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Відповідач постанову суду першої інстанції оскаржив, не погодившись із зазначеним судовим рішенням. В апеляційній скарзі просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги покликається на те, що, відповідно до Бюджетного кодексу України, розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють відповідні видатки за загальним фондом бюджету тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. При здійсненні бюджетного процесу в Україні положення нормативно -правових актів застосовуються лише в тій частині, в якій вони не суперечать положенням Конституції України, Бюджетного кодексу України та Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік". З огляду на це Управління не може змінити видатки держави, затверджені державним бюджетом, оскільки це є прямим порушенням Конституції та чинного законодавства.

В разі відсутності клопотань від усіх осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю, суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів (ч. 1 ст. 197 КАС України із змінами і доповненнями, внесеними згідно із Законом України від 07.07.2010 року N 2453-VI).

Судова колегія перевіривши матеріали справи і обговоривши підстави апеляційної скарги, вважає за необхідне її задовольнити частково з наступних підстав.

Відповідно до вимог ст.15 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми", допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років. Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається на кожну дитину, незалежно від кількості народжених (усиновлених, взятих під опіку) дітей у сім'ї, по догляду за якими надається допомога.

Відповідно до п.14 ст.71 Закону України "Про Державний бюджет на 2007 рік"від 19.12.2006 року №489-V, дію ч.1 ст.15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» на 2007 рік було зупинено та у відповідності до ст.56 Закону №489-V встановлено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між 50% прожиткового мінімуму встановленого для працездатних осіб та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90 гривень для незастрахованих осіб та не менше 23% прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року визнано такими, що не відповідають Конституції України положення п.14 ст.71 Закону України "Про Державний бюджет на 2007 рік", якими було зупинено на 2007 рік дію вищевказаної ст.15 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми", із вказівкою на те, що дане рішення Конституційного Суду України має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів, що визнані неконституційними.

У відповідності до ч.2 ст.152 Конституції України передбачено, що закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність. Оскільки рішення Конституційного суду України №6-рп було ухвалено 09.07.2007 року, то колегія суддів зазначає, що з цього моменту у позивача виникає право на отримання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у більшому розмірі.

Що стосується невиплати позивачу допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону України " Про державну допомогу сім'ям з дітьми за 2008 рік та вимоги про зобов'язання відповідача призначити та виплатити на користь позивача таку допомогу, то колегія суддів зазначає про відсутність підстав для її задоволення.

Так, судом першої інстанції вірно встановлено, що позивач протягом січня-грудня 2008 року отримував щомісячну грошову допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі, передбаченому Законом України "Про Державний бюджет на 2008 рік".

Відповідно до п.23 розділу II Закону України "Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України"внесено зміни до ч.1 ст.15 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми"та викладено у такій редакції: "допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленого для працездатних осіб та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні 6 місяців, але не менше 130 грн.". Вказана норма не була визнана неконституційною, а тому виплати, які проводив відповідач у 2008 році відповідають чинному законодавству.

За таких обставин, колегія суддів приходить до переконання, що виплата допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, яку проводив відповідач у 2008 році відповідно до Закону України "Про Державний бюджет на 2008 рік"є правомірною, а тому відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

За таких обставин оскаржувана постанова суду першої інстанції прийнята з порушенням та неправильним застосуванням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, що відповідно до п.4 ч.1 ст.202 КАС України є підставою для її скасування та прийняття нової постанови.

Керуючись ст. 160, ст. 195, 197, п.3 ч.1 ст. 198, п.4 ч.1 ст. 202, ч.2 ст. 205, ст. 207, ст. 254 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу управління праці та соціального захисту населення Галицької районної державної адміністрації Івано-Франківської області задовольнити частково.

Постанову Галицького районного суду Івано-Франківської області від 12 травня 2009 року по справі №2а-4480/09 - скасувати та прийняти нову, якою позовні вимоги задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність управління праці та соціального захисту населення Галицької районної державної адміністрації Івано-Франківської області щодо невиплати ОСОБА_1 допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у повному розмірі.

Зобов'язати управління праці та соціального захисту населення Галицької районної державної адміністрації Івано-Франківської області нарахувати та виплатити на користь ОСОБА_1 допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку із врахуванням виплачених сум за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року включно, відповідно до ст.15 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми"та ст.62 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік".

В задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі, може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя А.М. Ліщинський

Судді І.І. Запотічний

Р.М. Шавель

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.08.2012
Оприлюднено02.08.2012
Номер документу25453099
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4480/09

Ухвала від 13.07.2010

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Миніч Т.І.

Ухвала від 16.04.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

Ухвала від 01.08.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Ухвала від 22.11.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов О.М.

Постанова від 19.02.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Гончарова І.А.

Постанова від 17.07.2009

Адміністративне

Жовтневий районний суд м.Маріуполя

Богуславська І.А.

Постанова від 18.12.2009

Адміністративне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Бондар Валентина Вікторівна

Постанова від 21.12.2009

Адміністративне

Будьоннівський районний суд м.Донецька

Тараньова Валерія Сергіївна

Постанова від 21.10.2009

Адміністративне

Лисичанський міський суд Луганської області

Фастовець Віталій Миколайович

Постанова від 02.03.2009

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Чеснокова Анна Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні