Постанова
від 18.12.2009 по справі 2а-4480/09
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №2а-4480/09

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ   УКРАЇНИ

 

18 грудня    2009року  

       Хмельницький міськрайонний суд  Хмельницької області в складі:

       головуючої- судді ОСОБА_1,

       при секретарі    Грицак  О.С.,

розглянувши в відкритому судовому засіданні в залі суду в місті  Хмельницькому  справу за адміністративним   позовом      ОСОБА_2,  ОСОБА_3,  ОСОБА_4,  ОСОБА_5  до  управління  Пенсійного фонду  України  в  м.Хмельницькому  про  зобов»язання    вчинення  дій,  стягнення    коштів,

ВСТАНОВИВ:

       В листопаді    2009року   ОСОБА_2,  ОСОБА_3,  ОСОБА_4,  ОСОБА_5  звернулись до суду  з  адміністративним позовом  до управління Пенсійного фонду  України  в місті  Хмельницькому   про   зобов»язання  вчинення  дій, стягнення коштів.  В обгрунтування  своїх вимог   позивачі  вказали,  що вони  є особами,   які  згідно Закону  України  «Про соціальний захист дітей  війни»   мають статус    дітей   війни,     мають право на   отримання  щомісячної доплати  в  розмірі  30 відсотків  мінімальної пенсії за віком.   Однак  відповідач  виплачує   допомогу   в  розмірі,   меншому,    ніж передбачено    ст. 6  Закону  України  «Про соціальний захист  дітей   війни»,     Верховна  Рада  України  своїм  Законом  «Про Державний бюджет  України  на 2006рік» та  Законом  України  «Про державний бюджет України на 2007рік»   призупинила  дію  ст. 6  розділу  2 Закону  України  «Про соціальний  захист дітей   війни».  Однак  Конституційний   Суд України  своїм рішенням  №6-рп/2007  від  9 липня  2007року   визнав    неконституційними  ці зупинення,    відповідач  відповідних перерахунків  пенсії  позивачам не  здійснив,  тому  позивач     просить    зобов»язати   відповідача - управління Пенсійного фонду  України  в м.Хмельницькому здійснювати  щомісячні    підвищення  до пенсії  в розмірі  30  відсотків мінімальної  пенсії  за віком відповідно  до  Закону  України  «Про соціальний   захист дітей    війни»,   стягнути   з  відповідача  на  користь   кожного з позивачів  суму невиплаченої    заборгованості   за період часу  з 1 січня 2006року   по 1 листопада  2009року  в сумі  по  4887,90грн.  кожному.

       В  судове  засіданні   позивачі  не  з»явились,  подали  суду заяви,   де    просять справу     розглянути  в  їх відсутність,   позовні вимоги підтримують повністю.

      Представник  відповідача –управління  Пенсійного фонду  України  в  м.Хмельницькому  ОСОБА_6  проти позову  заперечила,  вказуючи на відсутність підстав   для  задоволення  позову,   суду  подані  письмові  заперечення  на  позов,  відповідач  просить відмовити в позові,  оскільки    фінансове  забезпечення  державних соціальних  гарантій,  передбачених Законом України  «Про соціальний  захист дітей  війни»    здійснюється  за   рахунок  коштів  Державного  бюджету  України,  розпорядником  яких  є  Міністерство фінансів  України та Державне казначейство  України,   вимоги  позивачів   за період  з 1  січня  2006року  по  31  грудня  2006року  є безпідставними,  так  як Законом  України «Про Державний  бюджет на  2006рік»  від  20 грудня  2005року  дію  ст. 6 Закону   України  «Про  соціальний  захист  дітей    війни»  зупинено на 2006рік.  П.17  ст. 77 Закону  України  «Про   Державний бюджет   України на 2006рік»   виключено   на підставі  Закону  України  «Про внесення  змін до Закону  України  «Про Державний  бюджет України  на 2006рік»  від  19  січня  2006року  та    

ст. 110  Закону  встановлено,    що  пільги дітям    війни   запроваджуються  в 2006році поетапно,  за  результатами  виконання   бюджету  в першому  півріччі, в порядку, визначеному  Кабінетом  Міністрів  України  за погодженням   з   Комітетом  Верховної Ради  України  з   питань    бюджету.    Ст.111   Закону   України  «Про Державний  бюджет України на  2007рік»    було визначено,    що  в  2007році  підвищення до пенсії  або   щомісячного  довічного грошового  утримання   чи  державної соціальної допомоги, яка виплачується  замість пенсії,    відповідно до ст. 6 Закону  України  «Про соціальний  захист дітей    війни»    виплачується  особам,   які є інвалідами  (крім тих,  на  яких поширюється    дія Закону  України  «Про статус ветеранів війни,  гарантії їх  соціального захисту»)   в  розмірі  50 відсотків  від розміру надбавки,    встановленої для учасників  війни,  тобто  було зупинено    дію  ст. 6 Закону  України  «Про соціальний захист дітей  війни».   Крім того,  позивачами  пропущений  строк звернення  до  суду  з  позовом  без  поважних причин,   тому   в  частині вимог   за  2006-2007роки  відповідач   просить відмовити  з підстав  пропуску  строків звернення  до  суду з позовом.    Відповідач  вказує, що  з 1  січня 2008року  механізм реалізації  положень  ст. 6 Закону  України  «Про    соціальний  захист дітей  війни»,    врегульовано шляхом    внесення  змін  до  закону  України  «Про  Державний бюджет  України на 2008рік  та  про внесення  змін  до деяких законодавчих актів  України», згідно  з якими  дітям війни (крім тих,  на   яких поширюється  дія  Закону  України «Про статус ветеранів війни,   гарантії  їх  соціального захисту») до пенсії   або щомісячного грошового утримання  чи державної соціальної допомоги, що виплачується  замість пенсії,  виплачується  підвищення   в  розмірі  надбавки,  встановленої  для    учасників  війни,  тобто в розмірі  10 відсотків  прожиткового  мінімуму  для  осіб,  які  втратили працездатність, в  зв»язку  з  чим  позивачам здійснювались  відповідні  доплати.  Згідно Рішення Конституційного Суду  України  №10-рп від  22 травня  2008року  п.4 розд.2  Закону  були визнані неконституційними,  однак Кабінет Міністрів України   в межах наданих  йому повноважень   видав  Постанову  №530  від  28.05.2008року   «Деякі питання  соціального захисту  окремих категорій  громадян»,  п.8  якої передбачено,      що  підвищення  проводиться в наступних розмірах  - з 22 травня  2008року  -48,1грн.,   з1  липня  2008року- 48,2грн.,  з 1 жовтня  2008року-49,8грн. Враховуючи  викладене, а також тих обставин, що  Державним бюджетом  на відповідні  роки  не передбачались  видатки на  підвищення пенсій дітям   війни  в  розмірі  30 відсотків  мінімальної пенсії за віком,  відповідач  просить відмовити  позивачам в позові.

        Заслухавши  представника  відповідача – управління Пенсійного фонду  України  в  м.Хмельницькому – ОСОБА_6,   дослідивши письмові  матеріали  справи,  суд приходить до висновку,   що  позов  підлягає  частковому  задоволенню  з наступних  підстав.

        Відповідно до   ст.1  Закону  України  «Про соціальний  захист    дітей   війни» дитина війни – це особа,  яка є громадянином України та  якій  на час закінчення  (2  вересня  1945року)  Другої  світової  війни    було менше  18 років.

       Судом  встановлено,  що  позивачі  ОСОБА_2,  ОСОБА_3,  ОСОБА_4,  ОСОБА_5   є громадянами   України,   станом на  2  вересня    1945року  їм  було менше  18 років,     позивачі   отримують пенсію   через  управління Пенсійного фонду  України  в  м.Хмельницькому.    Вказані  обставини стверджуються   даними паспортів  позивачів,   пенсійними посвідченнями,  довідками відповідача.

       Ст.6 Закону  України  «Про соціальний  захист  дітей    війни»  дітям війни  пенсії  або щомісячне  довічне  грошове  утримання  чи державна  соціальна  допомога, що виплачується  замість пенсії,  підвищується  на  30 відсотків  пенсії за віком.

       Згідно п.17  ст. 77   Закону  України «Про  Державний бюджет України на  2006рік»  дію  ст. 6 Закону України    «Про   соціальний  захист дітей  війни»    зупинено  на  2006рік,   згідно   п.1  Закону  України  «Про внесення  змін   до Закону    України  «Про Державний  бюджет України на  2006рік»    п.17.ст.77 виключено,  статтю    110  Закону  України  «Про   Державний  бюджет на  20006рік»  викладено в новій  редакції, за якою  установлено, що  пільги  дітям війни, передбачені  абзацом  сьомим  статті  5  Закону  України  «Про соціальний  захист дітей  війни»    запроваджуються  з 1  січня  2006року, а статтею 6 – в  2006році  поетапно,  за результатами виконання  бюджету  в першому  півріччі, в порядку, визначеному  Кабінетом Міністрів  України   за  погодженням  з Комітетом  Верховної Ради  України  з питань бюджету».

       Рішенням  Конституційного Суду  України    №6-рп  від 9 липня  2007року  в справі   за конституційним поданням   46 народних депутатів  України  щодо  відповідності Конституції  України (конституційності)   положень   статей   29, 36, частини  другої статті  56, частини  другою статті  62, частини першої   статті  66, пунктів  7,9,12,13,14, 23,29,30,39, 41,43,44,45,46, статті  71, статей 98, 101, 103, 111  Закону  України  «Про  Державний бюджет України на  2007рік» (справа про соціальні  гарантії  громадян)     положення  статті  111   Закону   України  «Про Державний  бюджет  України на 2007 рік»,  якою    було передбачено,  що  в  2007році  підвищення до пенсії   або щомісячного  довічного грошового утримання  чи державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії, відповідно  до статті  6  Закону  України  «Про соціальний  захист дітей    війни»  виплачувалась  особам, які  є  інвалідами війни(крім тих, на яких  поширюється  дія  Закону  України «Про статус ветеранів війни, гарантії  їх   соціального   захисту»), в розмірі    50  відсотків   від  розміру  набавки, встановленої  для учасників   війни,  -визнані  неконституційними.  

       Законом    України    «Про Державний бюджет України на  2008рік  та про внесення  змін   до деяких законодавчих  актів України»  внесено зміни  до ст. 6 Закону  України  «Про соціальний  захист дітей   війни» та  передбачено, що  дітям війни(крім тих, на яких поширюється  дія  Закону  України  «Про статус     ветеранів війни, гарантії  їх  соціального захисту»)  до пенсії    або щомісячного грошового утримання   чи державної  соціальної допомоги, що виплачується  замість пенсії, виплачується підвищення  в розмірі  надбавки, вставленої   для  учасників війни.  Ветеранам  війни,  які  мають право  на отримання  підвищення  до пенсії  або  щомісячного  грошового   утримання  чи державної   соціальної  допомоги, що виплачується  замість пенсії, відповідно до    цього Закону  та  Закону  України  «Про статус   ветеранів     війни, гарантії   їх соціального захисту»  дане підвищення   провадиться за їх вибором  згідно з  одним   з  законів.  

       Рішенням    Конституційного Суду  України  в справі   за  конституційним   поданням  Верховного Суду  України    щодо відповідності  Конституції України (конституційності)  окремих  положень  статті  65 розділу  1  пунктів  61,62,63,66  розділу  2, пункту  3 розділу  3  Закону  України  «Про Державний    бюджет  України на  2008рік  та про внесення  змін  до деяких законодавчих актів»  і  101 народного депутата  України  щодо відповідності  Конституції України (конституційності)   положень статті  67  розділу  1, пунктів  1-4, 6-22, 24-100  розділу  2  Закону  України  «Про   Державний  бюджет України  на  2008рік  та  про  внесення  змін   до деяких   законодавчих актів  України»(справа щодо   предмета та змісту  закону  про Державний  бюджет України»  №10-рп від 22  травня  2008року    зазначена  норма  Закону  України  «Про Державний  бюджет України на  2008рік»       втратила      чинність з  дня  ухвалення  Конституційним Судом  України  цього рішення, тобто з 22  травня 2008року.

         Ст. 71 Закону  України  «Про Державний  бюджет України  на 2009рік»  Кабінету  Міністрів  України надано  право в  2009році  встановлювати  розміри соціальних виплат, які  відповідно до законодавства  визначаються  залежно   від розмірів    мінімальної заробітної плати,  в абсолютних  сумах  в межах асигнувань, передбачених  за відповідними бюджетними програмами. Зважаючи на ті обставини, що  вищезазначена норма передбачає встановлення   в  абсолютних  сумах розмірів  лише тих   виплат,   вихідним  критерієм  яких  розмір мінімальної  заробітної плати,   її чинність не поширюється  на спірні  правовідносини,  так  як  розмір  виплат  згідно  ст. 6 Закону  України  «Про соціальний захист дітей   війни»    залежить від розміру  мінімальної пенсії за віком.

         Вимогами  ст.7 Закону  України  «Про соціальний  захист дітей    війни» передбачено, що  фінансове  забезпечення   державних соціальних гарантій, передбачених  цим Законом, здійснюється  за рахунок коштів  Державного  бюджету  України.

         Згідно  ст.2  закону   України  «Про виконання  рішень  та застосування   практики Європейського   суду  з   прав  людини»  від  23  лютого  2006року, рішення Європейського суду з прав  людини  є обов»язковим  для виконання   Україною  відповідно  до ст. 46 Конвенції   про захист прав   людини  і  основоположних     свобод  1950року,  відповідно  до практики Європейського суду (справа Кечко проти   України  від 18 листопада  2005року), реалізація особистих прав,  що пов»язане  з отриманням  бюджетних коштів, яке  базується на спеціальних  та чинних на час виникнення  спірних правовідносин  актах національного  законодавства, не  може  бути  поставлена в залежність  від  бюджетних асигнувань, тобто відсутність   бюджетних асигнувань  не  є підставою   невиконання  зобов»язань.        

       Разом з тим  позивачами    не надано та судом не здобуто доказів поважності  причин  пропуску  строку     звернення  до  суду з позовом,  в  зв»язку  з чим       позовні   вимоги  підлягають задоволенню  лише    за період часу  з  6  листопада  2008року  по  1  листопада  2009року,  в частині  вимог  позивачів    за   2007рік   та до   6  листопада  2008року  слід відмовити в  зв»язку  з пропуском строку   позовної давності,    вимоги    позивачів  за  2006рік  задоволенню  не підлягають в  зв»язку  з  відсутністю  правових підстав.    

        Зважаючи на вищевикладене, суд  вважає  необхідним   зобов»язати  управління  Пенсійного фонду  України  в місті  Хмельницькому  нарахувати  та виплатити  позивачам  надбавки до пенсій  як дітям війни,   починаючи   з  6  листопада  2008року  по  1  листопада  2009року  відповідно до  вимог   ст. 6 Закону  України  «Про соціальний  захист  дітей   війни».

         Керуючись  ст.ст.    8,46,55,162  Конституції  України,    ст.ст.1, 6,7 Закону  України  «Про соціальний  захист  дітей   війни»,   ст.77, 110  Закону  України  «Про Державний  бюджет на  2006рік» від 20 грудня 2005року  №3235-ІУ,    ст.111  Закону  України  «Про Державний  бюджет на  2007рік» від 19 грудня 2006року  №489-У,   розділом  ІІ  Закону  України  «Про Державний  бюджет на  2008рік  та про внесення  змін   до деяких  законодавчих актів  України»  від  28 грудня  2007року  №107-УІ, ст.71  Закону  України  «Про Державний  бюджет України  на  2009рік» від 26 грудня 2008року №835-УІ,   Рішенням  Конституційного Суду  України    №6-рп  від 9 липня  2007року  в справі   за конституційним поданням   46 народних депутатів  України  щодо  відповідності Конституції  України (конституційності)   положень   статей   29, 36, частини  другої статті  56, частини  другою статті  62, частини першої   статті  66, пунктів  7,9,12,13,14, 23,29,30,39, 41,43,44,45,46, статті  71, статей 98, 101, 103, 111  Закону  України  «Про  Державний бюджет України на  2007рік» (справа про соціальні  гарантії  громадян,     Рішенням    Конституційного Суду  України  в справі   за  конституційним   поданням  Верховного Суду  України    щодо відповідності  Конституції України (конституційності)  окремих  положень  статті  65 розділу  1  пунктів  61,62,63,66  розділу  2, пункту  3 розділу  3  Закону  України  «Про Державний    бюджет  України на  2008рік  та про внесення  змін  до деяких законодавчих актів»  і  101 народного депутата  України  щодо відповідності  Конституції України (конституційності)   положень статті  67  розділу  1, пунктів  1-4, 6-22, 24-100  розділу  2  Закону  України  «Про   Державний  бюджет України  на  2008рік  та  про  внесення  змін   до деяких   законодавчих актів  України»(справа щодо   предмета та змісту  закону  про Державний  бюджет України»  №10-рп від 22  травня  2008року    

 ст.2  Закону  України  «Про виконання рішень  та застосування  практики Європейського   суду  з  прав  людини»,         ст.ст.158-163  КАС України,     суд

ПОСТАНОВИВ:

         Позов   ОСОБА_2,  ОСОБА_3,  ОСОБА_4,  ОСОБА_5  до  управління  Пенсійного фонду  України  в  м.Хмельницькому  про  зобов»язання  вчинення  дій,  стягнення    коштів  задоволити частково.

         Зобов»язати    управління  Пенсійного фонду  України  в  м.Хмельницькому  нарахувати та виплатити  ОСОБА_2,  ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5  надбавки до пенсії  як  дітям  війни,  починаючи  з   6  листопада  2008року   по     1  листопада  2009року, з врахуванням  30 %   від мінімальної пенсії  за віком, відповідно  до ст. 6 Закону   України   «Про соціальний захист  дітей    війни».

        В  решті  позову  відмовити.          

        Постанова    може  бути  оскаржена  до  Львівського апеляційного  адміністративного   суду  в апеляційному порядку через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня   складення постанови в повному обсязі    заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги    або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається в строк,   встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

 

                                                                    Суддя  

                                                                   

 

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення18.12.2009
Оприлюднено07.02.2010
Номер документу7737020
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4480/09

Ухвала від 13.07.2010

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Миніч Т.І.

Ухвала від 16.04.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

Ухвала від 01.08.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Ухвала від 22.11.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов О.М.

Постанова від 19.02.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Гончарова І.А.

Постанова від 17.07.2009

Адміністративне

Жовтневий районний суд м.Маріуполя

Богуславська І.А.

Постанова від 18.12.2009

Адміністративне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Бондар Валентина Вікторівна

Постанова від 21.12.2009

Адміністративне

Будьоннівський районний суд м.Донецька

Тараньова Валерія Сергіївна

Постанова від 21.10.2009

Адміністративне

Лисичанський міський суд Луганської області

Фастовець Віталій Миколайович

Постанова від 02.03.2009

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Чеснокова Анна Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні