Справа №2а-4480/09
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 грудня 2009року
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області в складі:
головуючої- судді ОСОБА_1,
при секретарі Грицак О.С.,
розглянувши в відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Хмельницькому справу за адміністративним позовом ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 до управління Пенсійного фонду України в м.Хмельницькому про зобов»язання вчинення дій, стягнення коштів,
ВСТАНОВИВ:
В листопаді 2009року ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 звернулись до суду з адміністративним позовом до управління Пенсійного фонду України в місті Хмельницькому про зобов»язання вчинення дій, стягнення коштів. В обгрунтування своїх вимог позивачі вказали, що вони є особами, які згідно Закону України «Про соціальний захист дітей війни» мають статус дітей війни, мають право на отримання щомісячної доплати в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. Однак відповідач виплачує допомогу в розмірі, меншому, ніж передбачено ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», Верховна Рада України своїм Законом «Про Державний бюджет України на 2006рік» та Законом України «Про державний бюджет України на 2007рік» призупинила дію ст. 6 розділу 2 Закону України «Про соціальний захист дітей війни». Однак Конституційний Суд України своїм рішенням №6-рп/2007 від 9 липня 2007року визнав неконституційними ці зупинення, відповідач відповідних перерахунків пенсії позивачам не здійснив, тому позивач просить зобов»язати відповідача - управління Пенсійного фонду України в м.Хмельницькому здійснювати щомісячні підвищення до пенсії в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком відповідно до Закону України «Про соціальний захист дітей війни», стягнути з відповідача на користь кожного з позивачів суму невиплаченої заборгованості за період часу з 1 січня 2006року по 1 листопада 2009року в сумі по 4887,90грн. кожному.
В судове засіданні позивачі не з»явились, подали суду заяви, де просять справу розглянути в їх відсутність, позовні вимоги підтримують повністю.
Представник відповідача –управління Пенсійного фонду України в м.Хмельницькому ОСОБА_6 проти позову заперечила, вказуючи на відсутність підстав для задоволення позову, суду подані письмові заперечення на позов, відповідач просить відмовити в позові, оскільки фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених Законом України «Про соціальний захист дітей війни» здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, розпорядником яких є Міністерство фінансів України та Державне казначейство України, вимоги позивачів за період з 1 січня 2006року по 31 грудня 2006року є безпідставними, так як Законом України «Про Державний бюджет на 2006рік» від 20 грудня 2005року дію ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» зупинено на 2006рік. П.17 ст. 77 Закону України «Про Державний бюджет України на 2006рік» виключено на підставі Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2006рік» від 19 січня 2006року та
ст. 110 Закону встановлено, що пільги дітям війни запроваджуються в 2006році поетапно, за результатами виконання бюджету в першому півріччі, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету. Ст.111 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007рік» було визначено, що в 2007році підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії, відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» виплачується особам, які є інвалідами (крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту») в розмірі 50 відсотків від розміру надбавки, встановленої для учасників війни, тобто було зупинено дію ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни». Крім того, позивачами пропущений строк звернення до суду з позовом без поважних причин, тому в частині вимог за 2006-2007роки відповідач просить відмовити з підстав пропуску строків звернення до суду з позовом. Відповідач вказує, що з 1 січня 2008року механізм реалізації положень ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», врегульовано шляхом внесення змін до закону України «Про Державний бюджет України на 2008рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», згідно з якими дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту») до пенсії або щомісячного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення в розмірі надбавки, встановленої для учасників війни, тобто в розмірі 10 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, в зв»язку з чим позивачам здійснювались відповідні доплати. Згідно Рішення Конституційного Суду України №10-рп від 22 травня 2008року п.4 розд.2 Закону були визнані неконституційними, однак Кабінет Міністрів України в межах наданих йому повноважень видав Постанову №530 від 28.05.2008року «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян», п.8 якої передбачено, що підвищення проводиться в наступних розмірах - з 22 травня 2008року -48,1грн., з1 липня 2008року- 48,2грн., з 1 жовтня 2008року-49,8грн. Враховуючи викладене, а також тих обставин, що Державним бюджетом на відповідні роки не передбачались видатки на підвищення пенсій дітям війни в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, відповідач просить відмовити позивачам в позові.
Заслухавши представника відповідача – управління Пенсійного фонду України в м.Хмельницькому – ОСОБА_6, дослідивши письмові матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» дитина війни – це особа, яка є громадянином України та якій на час закінчення (2 вересня 1945року) Другої світової війни було менше 18 років.
Судом встановлено, що позивачі ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 є громадянами України, станом на 2 вересня 1945року їм було менше 18 років, позивачі отримують пенсію через управління Пенсійного фонду України в м.Хмельницькому. Вказані обставини стверджуються даними паспортів позивачів, пенсійними посвідченнями, довідками відповідача.
Ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 відсотків пенсії за віком.
Згідно п.17 ст. 77 Закону України «Про Державний бюджет України на 2006рік» дію ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» зупинено на 2006рік, згідно п.1 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2006рік» п.17.ст.77 виключено, статтю 110 Закону України «Про Державний бюджет на 20006рік» викладено в новій редакції, за якою установлено, що пільги дітям війни, передбачені абзацом сьомим статті 5 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» запроваджуються з 1 січня 2006року, а статтею 6 – в 2006році поетапно, за результатами виконання бюджету в першому півріччі, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету».
Рішенням Конституційного Суду України №6-рп від 9 липня 2007року в справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статей 29, 36, частини другої статті 56, частини другою статті 62, частини першої статті 66, пунктів 7,9,12,13,14, 23,29,30,39, 41,43,44,45,46, статті 71, статей 98, 101, 103, 111 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007рік» (справа про соціальні гарантії громадян) положення статті 111 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», якою було передбачено, що в 2007році підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії, відповідно до статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» виплачувалась особам, які є інвалідами війни(крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»), в розмірі 50 відсотків від розміру набавки, встановленої для учасників війни, -визнані неконституційними.
Законом України «Про Державний бюджет України на 2008рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено зміни до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» та передбачено, що дітям війни(крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту») до пенсії або щомісячного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення в розмірі надбавки, вставленої для учасників війни. Ветеранам війни, які мають право на отримання підвищення до пенсії або щомісячного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, відповідно до цього Закону та Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» дане підвищення провадиться за їх вибором згідно з одним з законів.
Рішенням Конституційного Суду України в справі за конституційним поданням Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень статті 65 розділу 1 пунктів 61,62,63,66 розділу 2, пункту 3 розділу 3 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів» і 101 народного депутата України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статті 67 розділу 1, пунктів 1-4, 6-22, 24-100 розділу 2 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»(справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України» №10-рп від 22 травня 2008року зазначена норма Закону України «Про Державний бюджет України на 2008рік» втратила чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього рішення, тобто з 22 травня 2008року.
Ст. 71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009рік» Кабінету Міністрів України надано право в 2009році встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розмірів мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах в межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами. Зважаючи на ті обставини, що вищезазначена норма передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих виплат, вихідним критерієм яких розмір мінімальної заробітної плати, її чинність не поширюється на спірні правовідносини, так як розмір виплат згідно ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» залежить від розміру мінімальної пенсії за віком.
Вимогами ст.7 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» передбачено, що фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.
Згідно ст.2 закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» від 23 лютого 2006року, рішення Європейського суду з прав людини є обов»язковим для виконання Україною відповідно до ст. 46 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950року, відповідно до практики Європейського суду (справа Кечко проти України від 18 листопада 2005року), реалізація особистих прав, що пов»язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин актах національного законодавства, не може бути поставлена в залежність від бюджетних асигнувань, тобто відсутність бюджетних асигнувань не є підставою невиконання зобов»язань.
Разом з тим позивачами не надано та судом не здобуто доказів поважності причин пропуску строку звернення до суду з позовом, в зв»язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню лише за період часу з 6 листопада 2008року по 1 листопада 2009року, в частині вимог позивачів за 2007рік та до 6 листопада 2008року слід відмовити в зв»язку з пропуском строку позовної давності, вимоги позивачів за 2006рік задоволенню не підлягають в зв»язку з відсутністю правових підстав.
Зважаючи на вищевикладене, суд вважає необхідним зобов»язати управління Пенсійного фонду України в місті Хмельницькому нарахувати та виплатити позивачам надбавки до пенсій як дітям війни, починаючи з 6 листопада 2008року по 1 листопада 2009року відповідно до вимог ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».
Керуючись ст.ст. 8,46,55,162 Конституції України, ст.ст.1, 6,7 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», ст.77, 110 Закону України «Про Державний бюджет на 2006рік» від 20 грудня 2005року №3235-ІУ, ст.111 Закону України «Про Державний бюджет на 2007рік» від 19 грудня 2006року №489-У, розділом ІІ Закону України «Про Державний бюджет на 2008рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007року №107-УІ, ст.71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009рік» від 26 грудня 2008року №835-УІ, Рішенням Конституційного Суду України №6-рп від 9 липня 2007року в справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статей 29, 36, частини другої статті 56, частини другою статті 62, частини першої статті 66, пунктів 7,9,12,13,14, 23,29,30,39, 41,43,44,45,46, статті 71, статей 98, 101, 103, 111 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007рік» (справа про соціальні гарантії громадян, Рішенням Конституційного Суду України в справі за конституційним поданням Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень статті 65 розділу 1 пунктів 61,62,63,66 розділу 2, пункту 3 розділу 3 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів» і 101 народного депутата України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статті 67 розділу 1, пунктів 1-4, 6-22, 24-100 розділу 2 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»(справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України» №10-рп від 22 травня 2008року
ст.2 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», ст.ст.158-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 до управління Пенсійного фонду України в м.Хмельницькому про зобов»язання вчинення дій, стягнення коштів задоволити частково.
Зобов»язати управління Пенсійного фонду України в м.Хмельницькому нарахувати та виплатити ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 надбавки до пенсії як дітям війни, починаючи з 6 листопада 2008року по 1 листопада 2009року, з врахуванням 30 % від мінімальної пенсії за віком, відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».
В решті позову відмовити.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду в апеляційному порядку через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня складення постанови в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається в строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2009 |
Оприлюднено | 07.02.2010 |
Номер документу | 7737020 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Бондар Валентина Вікторівна
Адміністративне
Будьоннівський районний суд м.Донецька
Тараньова Валерія Сергіївна
Адміністративне
Лисичанський міський суд Луганської області
Фастовець Віталій Миколайович
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Чеснокова Анна Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні