Ухвала
від 01.08.2012 по справі 2а-5428/09
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 серпня 2012 р. Справа № 5761/10

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі :

головуючого судді: Ліщинського А.М.,

суддів: Запотічного І.І., Шавеля Р.М.,

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу управління праці та соціального захисту населення Галицької районної державної адміністрації Івано-Франківської області на постанову Галицького районного суду Івано-Франківської області від 12 серпня 2009 року у справі за позовом ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Галицької районної державної адміністрації Івано-Франківської області про перерахунок та виплату недоплаченої грошової допомоги,-

В С Т А Н О В И Л А:

Позивач звернулась 22.07.2009 року в суд з адміністративним позовом до управління праці та соціального захисту населення Галицької районної державної адміністрації Івано-Франківської області про визнання неправомірними дій суб'єкта владних повноважень, стягнення недорахованих сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з січня 2009 року по червень 2009 року.

В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що є матір'ю ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1, здійснює догляд за дитиною до стягнення нею трирічного віку. В зв'язку із чим має право на отримання щомісячної грошової допомоги відповідно до ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», яка встановлює таку допомогу в розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років. Проте, відповідач у з січня 2009 року по червень 2009 року таку допомогу виплачував у значно заниженому розмірі. Просить визнання неправомірними дій суб'єкта владних повноважень, стягнення недорахованих сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Постановою Галицького районного суду Івано-Франківської області від 12 серпня 2009 року позов задоволено частково. Визнано протиправними дії УПСЗН Галицької РДА щодо відмови у виплаті ОСОБА_1 допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трьохрічного віку. Зобов'язано УПСЗН Галицької РДА щомісячно виплачувати ОСОБА_1 допомогу передбачену ч.1 ст.15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі не меншому прожиткового мінімуму, встановленого для дітей віком до шести років згідно рішення Конституційного Суду України №6-пр/2007 року. Від 09.07.2007 року.

В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Відповідач постанову суду першої інстанції оскаржив, не погодившись із зазначеним судовим рішенням. В апеляційній скарзі просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги покликається на те, що, відповідно до Бюджетного кодексу України, розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють відповідні видатки за загальним фондом бюджету тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. При здійсненні бюджетного процесу в Україні положення нормативно -правових актів застосовуються лише в тій частині, в якій вони не суперечать положенням Конституції України, Бюджетного кодексу України та Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік". З огляду на це Управління не може змінити видатки держави, затверджені державним бюджетом, оскільки це є прямим порушенням Конституції та чинного законодавства.

За відсутності клопотань від усіх осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю, суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на основі наявних у ній доказів (ч. 1 ст. 197 КАС України із змінами і доповненнями, внесеними згідно із Законом України від 07.07.2010 року № 2453-VI), що є достатнім для розгляду даної справи.

Судова колегія перевіривши матеріали справи і обговоривши підстави апеляційної скарги, вважає за необхідне її задовольнити.

Відповідно до ст. 202 КАС України суд апеляційної інстанції скасовує судове рішення та ухвалює нове, коли має місце неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність таких обставин, невідповідність висновків суду обставинам справи та порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи чи питання.

Судом встановлено, підтверджено матеріалами справи, що позивачка є матір'ю ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1, що стверджується відповідним свідоцтвом про народження та здійснює догляд за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а отже має право на отримання щомісячної грошової допомоги відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми».

Статтею 3 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» передбачено, що право на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за цим Законом має особа (один з батьків дитини, усиновитель, опікун, баба, дід або інший родич), яка фактично здійснює догляд за дитиною.

Статтею 15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21.11.1992 року № 2811-XII передбачено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.

Закон України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» є спеціальним законом, що регулює правовідносини, пов'язані з призначення та виплатою державної допомоги на неповнолітніх дітей.

Рішенням Конституційного суду України від 22 травня 2008 року N 10-рп/2008 (справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України) визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними) положення пункту 25 розділу II Закону України від 28.12.2007 року N 107-VI стосовно внесення змін до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням».

Відповідно до пунктів 5 та 6 вказаного рішення Конституційного Суду України положення Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.

Рішення Конституційного Суду України у цій справі має преюдиційне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», визнаних неконституційними.

Одночасно з цим, слід зазначити, що цим рішенням Конституційного Суду України не визнано неконституційними положення пункту 23 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» щодо внесення змін до Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», які діяли по 31 грудня 2008 року.

Щодо виплати допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у 2009 році, то згідно з ч. 2 ст. 46 розділу V Закону від 26 грудня 2008 року N 835-VI «Про Державний бюджет України на 2009 рік» допомога при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» та Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» призначається і здійснюється в розмірах і порядку, визначених Кабінетом Міністрів України.

На даний час діє Порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року № 1751 (із змінами та доповненнями).

З аналізу наведеного, вимоги позивачки щодо стягнення з відповідача недоплаченої щомісячної грошової допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку із зобов'язанням провести перерахунок такої за період з січня 2009 року по червень 2009 року являються безпідставними та задоволенню не підлягають.

Судова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги являються суттєвими і складають підстави для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи.

Керуючись статтями 160, 195, 197, 198 п. 3, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу управління праці та соціального захисту населення Галицької районної державної адміністрації Івано-Франківської області задовольнити.

Постанову Галицького районного суду Івано-Франківської області від 12 серпня 2009 року по справі №2а-5428/09 скасувати, та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Галицької районної державної адміністрації Івано-Франківської області про визнання неправомірними дій суб'єкта владних повноважень, стягнення недорахованих сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя А.М. Ліщинський

Судді І.І. Запотічний

Р.М. Шавель

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.08.2012
Оприлюднено02.08.2012
Номер документу25453174
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5428/09

Ухвала від 01.08.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Ухвала від 24.05.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга В.П.

Постанова від 21.12.2009

Адміністративне

Київський районний суд м. Сімферополя

Бєлоусов Михайло Миколайович

Постанова від 25.01.2010

Адміністративне

Ворошиловський районний суд м. Донецька

Переверзева Лариса Іванівна

Постанова від 13.11.2009

Адміністративне

Куйбишевський районний суд м.Донецька

Васильєва Наталя Петрівна

Постанова від 11.11.2009

Адміністративне

Куйбишевський районний суд м.Донецька

Васильєва Наталя Петрівна

Постанова від 17.11.2009

Адміністративне

Будьоннівський районний суд м.Донецька

Тимченко Олена Олександрівна

Постанова від 03.03.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Смішлива Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні