Ухвала
від 16.07.2012 по справі 2а-2868/12/0170/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

УХВАЛА

Іменем України

про залишення позовної заяви без розгляду

16 липня 2012 р. Справа №2а-2868/12/0170/21

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Євдокімової О.О., при секретарі судового засідання Івановій Ю.В. розглянувши за участю представника відповідача - Вовкобрун Г.Й., довіреність № 001/04-303 від 03.07.2012р., у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим

до Вищого навчального закладу "Ялтинський університет менеджменту"

про стягнення 11485,83 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Вищого навчального закладу "Ялтинський університет менеджменту" про стягнення 11485,83 грн. з відшкодування різниці між розміром пенсії призначеної відповідно до Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" та розміром пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Пунктом 5 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року N 372 встановлено, що розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком, що додається.

Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.

З матеріалів справи вбачається, що позивач направив на адресу відповідача повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 13.12.1991 року №1977 і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів на 2012 рік, відповідно до якого визначено суму до сплати у розмірі 17574,04 грн., з яких 11859,64 грн.-доплата за попередній період за перерахунком по ОСОБА_2 з 2004р.

Таким чином, Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовними вимогами в частині відшкодування різниці між розміром пенсії призначеної відповідно до Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" та розміром пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів по ОСОБА_2 за період з липня 2004р. по серпень 2011р., що у загальній сумі складає 9838,83 грн. лише 16.03.2012 року, що підтверджується вхідним штампом суду на першому аркуші адміністративного позову, тобто після спливу шестимісячного строку звернення до адміністративного суду із позовом.

Позаяк, суд вважає за необхідне зазначити про те, що встановлення процесуальних строків законом та судом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними передбачених Кодексом адміністративного судочинства України певних процесуальних дій. Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов'язків. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними; після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.

Відповідно до статті 102 Кодексу адміністративного судочинства України, пропущений з поважних причин процесуальний строк, встановлений законом, може бути поновлений, а процесуальний строк, встановлений судом, - продовжений судом за клопотанням особи, яка бере участь у справі.

Поважними за змістом даної статті визнаються обставини, які є об'єктивно непереборними та не залежать від волевиявлення сторони і пов'язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення сторонами у справі процесуальних дій.

Однак, у даному випадку, позивачем не зазначено про обставини, що можуть бути визнані судом поважними для пропущення строку звернення до суду. Відтак, суд звертає увагу на те, що позивачем не надано обґрунтованих пояснень стосовно причин пропуску строку звернення до адміністративного суду з позовними вимогами в частині відшкодування різниці між розміром пенсії призначеної відповідно до Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" та розміром пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів по ОСОБА_2 за період з липня 2004р. по серпень 2011р., що у загальній сумі складає 9838,83 грн., а також не надано належних доказів на підтвердження поважності причини пропуску строку звернення до суду.

Відповідно до ч.1, 2 ст. 100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.

Позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи.

Згідно до п. 9 ч. 1 ст. 155 КАС України суд своєю ухвалою залишає позовну заяву без розгляду, якщо: позовну заяву подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до адміністративного суду і суд не знайшов підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними.

Приймаючи до уваги, що позивачем строк звернення до суду пропущений, а доказів, які обґрунтовують об'єктивну неможливість звернення до суду на протязі строків, встановлених ст.99 КАС України суду не надано, суд вважає необхідним залишити без розгляду позову заяву в частині позовних вимог про стягнення заборгованості за період з 2002р. по липень 2011р. по ОСОБА_2 у сумі 9838,83 грн.

Керуючись ст. ст. 99, п.9 ч.1 ст.155, 160, 165 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Залишити без розгляду позову заяву Управління Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим в частині позовних вимог про стягнення заборгованості у сумі 9838,83 грн.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної республіки Крим протягом 5 днів з дня її проголошення.

У разі розгляду справи у порядку письмового провадження або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Євдокімова О.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.07.2012
Оприлюднено23.08.2012
Номер документу25469109
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2868/12/0170/21

Ухвала від 05.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лиска Т.О.

Ухвала від 14.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лиска Т.О.

Ухвала від 19.03.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Постанова від 16.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

Ухвала від 16.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні