ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ЧЕРНІВЦІ
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 червня 2012 року м. Чернівці
Шевченківський районний суд м. Чернівці у складі: Головуючого, судді - Слободян Г.М., при секретарі - Вишиван -Бабюк Л.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Шевченківського райсуду м. Чернівці цивільну справу № 2-639/12 за позовом Шевченківської районної у місті Чернівці ради до ОСОБА_2, треті особи на стороні позивача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, третя особа на стороні відповідача: ОСОБА_5 про приведення квартири у попередній стан у відповідний до інвентарної справи, - ВСТАНОВИВ:
Позивач - Шевченківська районна у місті Чернівці ради звернувся в суд із позовом до ОСОБА_2, треті особи на стороні позивача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, третя особа на стороні відповідача: ОСОБА_5 про приведення квартири у попередній стан у відповідальності до інвентарної справи, в обґрунтування заявлених позовних вимог посилаючись на те, що квартира АДРЕСА_1 є власністю місцевої ради. Основним квартиронаймачем даної квартири є третя особа на стороні позивача: ОСОБА_3 Відповідач ОСОБА_2, донька основного квартиронаймача, яка проживає та зареєстрована в даній квартирі, без згоди власника житла (ради) та без згоди члені сім'ї (третіх осіб), самовільно перепланувала квартиру АДРЕСА_1, а саме: на частині площі кухні та санвузла влаштувала додатковий санвузол. Відповідачу неодноразово направлялись акти, попередження про зупинення нею робіт, які були нею залишені без уваги. Просять, демонтувати за рахунок відповідача ОСОБА_2 самовільно обладнаний додатковий санвузол на частинах площі кухні та санвузла в квартирі АДРЕСА_1 та привести зазначену квартиру у попередній стан, відповідно до інвентарної справи та стягнути з відповідача ОСОБА_2 на користь Шевченківської районної в місті Чернівці сплачений судовий збір.
В судовому засіданні представник позивача Шевченківської районної у місті Чернівці ради, за довіреністю - Лукін М.О. за довіреністю заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі, в наданих суду поясненнях посилався відповідно на обставини аналогічно викладеним в позовній заяві.
Відповідач ОСОБА_2 в судовому засіданні пояснила, що вона проживає в квартирі АДРЕСА_1 разом з батьками похилого віку та сестрою ОСОБА_5 Починаючи з 2010 року вона разом із сестрою проводять ремонтні роботи в даній квартирі, так як квартира за санітарно-технічним станом потребує ремонту. З метою підвищення благоустрою даної квартири та для того щоб забезпечити рівень комфорту для всіх проживаючих в квартирі, вона за згодою основного квартиронаймача ОСОБА_3 провела перепланування суміщеного санвузла, загальною площею 2,8 кв.м. для збільшення його корисної площі шляхом розподілу його на два суміжно-ізольованих, рівноцінних за площею санвузла, що значно поліпшило умови проживання та користування батьків-пенсіонерів і в цілому родини, однак ці дії нею були проведенні без відповідного погодження Шевченківської райради. Просила в позові відмовити; в подальшому в судові засідання відповідач ОСОБА_2 не з'являлася, відомостей про поважність причини суду не повідомляла.
Третя особа без самостійних вимог на стороні позивача: ОСОБА_3 в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Третя особа без самостійних вимог на стороні позивача: ОСОБА_4 в судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі.
Третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача ОСОБА_5 в судове засідання не з'явилася, будучи належним чином повідомленою про день, час і місце розгляду справи, відомостей про поважність причини неявки в засідання суду не надала.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно дослідивши і оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом, належними доказами по справі встановлено, що квартира АДРЕСА_1 є власністю місцевої ради, основним квартиронаймачем даної квартири є третя особа на стороні позивача: ОСОБА_3, що підтверджується довідкою КЖРЕП №14 №1790 від 29.11.2011 року (а.с.50).
Відповідач ОСОБА_2, донька основного квартиронаймача, яка проживає та зареєстрована в спірній квартирі, без згоди власника житла (ради) та без згоди членів сім'ї (третіх осіб), самовільно перепланувала квартиру АДРЕСА_1, а саме: на частині площі кухні та санвузла влаштувала додатковий санвузол, що підтверджується викіпіровкою з поповерхневого плану квартири (а.с.6), повідомленням КЖРЕП №14 від 29.09.2011 року (а.с.7), актами КЖРЕП №14 від 22.06.2011 року, 27.09.2011 р. (а.с.11,15).
Відповідачу неодноразово направлялись попередження про зупинення нею робіт, які були нею залишені без уваги, що підтверджується копію попередження (а.с.12).
Відповідно до постанови №2 адміністративної комісії при виконавчому комітеті Шевченківської районної у місті Чернівці ради від 01.07.2011 року відповідача ОСОБА_2 було притягнуто до адміністративної відповідальності за статтею 150 КпАп України та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 51,00 грн., яку відповідач отримала під розпис.
Переобладнання квартири стали підставою для винесення даного питання на розгляд міжвідомчої комісії та за результатами розгляду матеріалів, відповідача ОСОБА_2 зобов'язано було відновити квартиру у попередній стан відповідно до інвентарної справи в термін до 20.11.2011 р., що підтверджується витягом з протоколу №10 від 11.10.2011р. засідання міжвідомчої комісії (а.с.8).
Актом КЖРЕП №14 від 21.11.2011 р. встановлено, що відповідач ОСОБА_2, не виконала законні вимоги Міжвідомчої комісії, що підтверджується актом (а.с.10).
Відповідно ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»прийняте органом місцевого самоврядування рішення у межах наданих їм повноважень є обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Згідно пункту 1.17.1. рішення 7 сесії VI скликання Чернівецької міської ради від 14.04.2011 року за №153 «Про визнання обсягів і меж повноважень, які здійснюють районні у місті ради та їх виконавчі органи в інтересах територіальних громад районів міста», саме районним у місті радам та їх виконавчим органам делеговано повноваження щодо виявлення фактів самочинного будівництва, несанкціонованого втручання у внутрішньо-будинкові інженерні мережі та обладнання, доведення інформації про виявлені факти до відома уповноважених органів, служб та вжиття заходів щодо ліквідації наслідків самочинного будівництва.
Підставою, що дає право на початок будівництва є рішення виконавчого комітету відповідної ради за місцем розташування будівництва. Крім того, для визначення технічної можливості перепланування необхідно виготовити проектну документацію (проектною організацією, яка має ліцензію на здійснення такої діяльності), погодити з відповідними службами міста, а саме: міської санепідемстанцією, службою державного пожежного нагляду, чого відповідачем ОСОБА_2 зроблено не було.
Крім того, відповідно до п. 1.4 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених Наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005 №76: 1.4.1. Переобладнання і перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень дозволяється робити після одержання дозволу виконавчого комітету місцевої Ради народних депутатів відповідно до законодавства.
В пункті 4 «Правил користування приміщеннями житлових будинків», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08 жовтня 1992р. №572 зазначено, що власники, наймачі (орендарі) приміщень житлових будинків мають право на: переобладнання і перепланування житлових і підсобних приміщень, балконів і лоджій за відповідними проектами без обмеження інтересів інших громадян, які проживають у будинку, з дозволу власника будинку (квартири) та органу місцевого самоврядування, виданого в установленому порядку.
Відповідно до ст. 100 Житлового кодексу України (ЖКУ) переобладнання і перепланування жилого приміщення допускаються за згодою наймача, членів сім'ї, які проживають разом з ним, та наймодавця і з дозволу виконавчого комітету місцевої Ради народних депутатів.
Наймач, який допустив самовільне перепланування чи переобладнання житлового або підсобного приміщення, зобов'язаний за свій рахунок привести приміщення у попередній стан.
Відповідач ОСОБА_2 допустила порушення містобудівного та санітарного законодавства, яке виразилось в самочинному переплануванні квартири АДРЕСА_1 , що належить місцевій раді.
Згідно ст. 376 Цивільного Кодексу України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без належного дозволу чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.
А, отже, на підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Шевченківської районної у місті Чернівці ради до ОСОБА_2, треті особи на стороні позивача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, третя особа на стороні відповідача: ОСОБА_5 про приведення квартири у попередній стан у відповідний до інвентарної справи є обгрунтованими, а тому підлягають задоволенню.
Згідно ст. 88 ЦПК України з відповідача ОСОБА_2 підлягають стягненню судові витрати по справі, в повернення оплаченого позивачем Шевченківською районною у місті Чернівці радою судового збору, належним чином підтвердженого відповідною квитанцією, в розмірі 107,30 грн.
На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 10, 11, 74, 169, 209, 212, 214, 215, 218 ЦПК України, ст. ст. 100 Житлового кодексу України, ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 376 ЦК України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Шевченківської районної у місті Чернівці ради до ОСОБА_2, треті особи на стороні позивача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, третя особа на стороні відповідача: ОСОБА_5 про приведення квартири у попередній стан у відповідний до інвентарної справи задовольнити.
Демонтувати за рахунок ОСОБА_2 самовільно обладнаний додатковий санвузол на частинах площі кухні та санвузла в квартирі АДРЕСА_1 та привести зазначену квартиру у попередній стан, відповідно до інвентарної справи.
Стягнути з ОСОБА_2 на користь Шевченківської районної в місті Чернівці сплачений судовий збір в розмірі 107,30 грн. на рахунок: Шевченківський р-н, ЄДРПОУ 04062222 р/р 31512931700003, МФО 856135 в ГУДКУ у Чернівецькій області код платежу 50110000.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Апеляційного суду Чернівецької області через Шевченківський районний суд м. Чернівці в 10-денний строк з дня проголошення рішення, а особами які не були присутні в засіданні при проголошенні рішення в цей же строк з дня отримання копії рішення суду.
СУДДЯ Слободян Г.М.
Суд | Шевченківський районний суд м. Чернівців |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2012 |
Оприлюднено | 08.08.2012 |
Номер документу | 25471152 |
Судочинство | Цивільне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні