Ухвала
від 24.07.2012 по справі 2а-1670/9928/11
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 липня 2012 р.Справа № 2а-1670/9928/11 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Філатова Ю.М.

Суддів: Водолажської Н.С. , Тацій Л.В.

за участю секретаря судового засідання Коцури Т.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Холдингової компанії "АвтоКрАЗ" у формі відкритого акціонерного товариства на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 07.03.2012р. по справі № 2а-1670/9928/11

за позовом Холдингової компанії "АвтоКрАЗ" у формі відкритого акціонерного товариства

до Управління державного комітету України із земельних ресурсів у м. Кременчук Полтавської області

треті особи Кременчуцька міська рада Полтавської області , Державне підприємство "Державний проектний інститут містобудування "Міськбудпроект"

про скасування рішення,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Холдингова компанія "Автокраз" у формі відкритого акціонерного товариства, звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача, Управління Державного комітету України із земельних ресурсів у м. Кременчук Полтавської області, треті особи - Кременчуцька міська рада Полтавської області, про визнання дій в частині застосування локального коефіцієнту за фактором - зона пішохідної доступності швидкісного пасажирського транспорту (Платформа «Велика Кохновка») у розмірі 1,12 при формуванні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №01-21/4926 від 24 листопада 2011 року, №01-21/4927 від 24 листопада 2011року, №01-21/4928 від 24 листопада 2011 року, №01-21/4929 від 24 листопада 2011 року протиправними та зобов'язання вчинити дії щодо видачі нових витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, сформовані без застосування локального коефіцієнту за фактором - Зона пішохідної доступності швидкісного пасажирського транспорту (Платформа «Велика Кохновка»), на визначені земельні ділянки.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 07.03.2012р. по справі №2а-1670/9928/11 в задоволенні позову було відмовлено.

Не погоджуючись з постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 07.03.2012р. по справі №2а-1670/9928/11 позивач подав апеляційну скаргу, просить її скасувати та прийняти нову постанову, якою його позов задовольнити, вважає, що судом першої інстанції порушені норми права.

Відповідач вважає, що постанова Полтавського окружного адміністративного суду від 07.03.2012р. по справі №2а-1670/9928/11 прийнята у відповідності до вимог чинного законодавства, а тому підстави для її скасування відсутні.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю - доповідача та представників позивача колегія суддів встановила, що згідно договорів оренди землі від 09.09.2004, 10.01.2007, 12.06.2008, 24.06.2009 Холдинговій компанії «АвтоКрАЗ» у формі відкритого акціонерного товариства надано в оренду наступні земельні ділянки:

площею 0,1276 га (кадастровий № 5310436100:04:001:0035) для експлуатації обслуговування східної прохідної;

площею 629,00 кв. м (кадастровий № 5310436100:04:001:0039) для експлуатації та обслуговування велостоянки поблизу тунелю східної прохідної по вул. Київській, 62 в м. Кременчуці Полтавської області;

площею 1310926 кв. м (кадастровий № 5310436100:04:001:0113) для експлуатації та обслуговування майнового комплексу по вул. Київській в м. Кременчуці Полтавської області;

площею 5480 кв. м (кадастровий № 5310436100:04:001:0030) для експлуатації та обслуговування частини майнового комплексу станції нейтралізації очисних споруд, резервуарів, насосної станції перекачування атмосферних вод по вул. Ціолковського, 3-А в м. Кременчуці.

За результатами звернення Позивача до Управління Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області, 31.01.2011 останнім були видані витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки:

- № 01-21/1527 на земельну ділянку площею 1276 кв. м, що надана для експлуатації і обслуговування східної прохідної;

- № 01-21/1508 на земельну ділянку площею 629 кв. м (кадастровий № 5310436100:04:001:0039), що надана для експлуатації та обслуговування вело стоянки біля тунелю східної прохідної по вул. Київській, 62 в м. Кременчуці Полтавської області;

№ 01-21/1512 на земельну ділянку площею 1310926 кв. м (кадастровий № 25310436100:04:001:0113), що надана для експлуатації та обслуговування майнового комплексу по вул. Київській в м. Кременчуці, Полтавської області;

- без номера - на земельну ділянку площею 5480 кв. м (кадастровий № 5310436100:04:001:0030), що надана для експлуатації та обслуговування частини майнового комплексу станції нейтралізації очисних споруд, резервуарів, насосної станції перекачування атмосферних вод по вул. Ціолковського, 3-А в м. Кременчуці.

При проведенні нормативної грошової оцінки даних земельних ділянок, Відповідачем було застосовано локальний коефіцієнт за фактором Зона пішохідної доступності швидкісного пасажирського транспорту (Платформа «Велика Кохновка») у розмірі 1,12.

Не погодившись з даним визначенням позивач звернувся з запитами до відповідних інстанцій для встановлення фактичного застосування вказаних земельних ділянок.

Так, згідно листа СТГО «Південна залізниця» № БМЕС 09/1219 від 01.07.2011 на балансі структурного підрозділу СТГО «Південна залізниця» - Кременчуцького будівельно-монтажного експлуатаційного управління знаходяться пасажирська будівля та пасажирська перонна платформа 1977 року забудови, а також вантажна платформа та авто дорога 1953 року забудови. Станом на момент звернення позивача пасажирська платформа для посадки та висадки пасажирів не використовується.

Листом Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради № 0119/2605 від 04.05.2011 зазначено, що Рішенням Кременчуцької міської ради від 29.03.2011 «Про уточнення локальних факторів в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука, затвердженої рішенням міської ради від 24 листопада 2009 року» доручено Державному проектному інституту містобудування «Міськбудпроект» в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука Полтавської області уточнити вплив локальних факторів пов'язаних з відсутністю швидкісного пасажирського транспорту в районі платформи «Велика Кохновка».

Листом №01-19/6113 від 27.10.2011 Кременчуцька міська рада, як власник землі, повністю погодилася із відсутністю підстав для застосування локального фактору "зона пішохідної доступності швидкісного пасажирського транспорту (Платформа "Велика Кохнівка")" при наданні витягів з нормативної грошової оцінки земель міста.

Проте, відповідачем повторно видані витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок із застосуванням локального фактору «зона пішохідної доступності швидкісного пасажирського транспорту (Платформа «Велика Кохнівка»).

Колегія суддів вважає, що підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні виходячи з наступного.

За змістом статті 1 Закону України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

У відповідності до частини 1 статті 13 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, зокрема, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до статті 201 Земельного кодексу України, залежно від призначення та порядку проведення грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо. Грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.

Згідно частини 5 статті 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Відповідно до статті 6 цього Закону витяг з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, виданий уповноваженим органом виконавчої влади, містить інформацію про грошову оцінку орендованої земельної ділянки, обов'язкову для врахування й сплати орендарем орендної плати.

За змістом частини 3 статті 23 Закону України "Про оцінку земель" інформація щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки виготовляється у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку та видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Механізм здійснення нормативної грошової оцінки земельних ділянок визначено Методикою нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України № 213 від 23.03.1995 (далі по тексту - Методика) та Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, що затверджений спільним наказом Держкомзему, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 № 18/15/21/11 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.04.2006 за № 388/12262 (надалі Порядок).

В основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель (пункт 3.1. Порядку).

Із пункту 3.3. Порядку вбачається, що нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою, складовою якої є Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки.

Відповідно до положень пункту 3.5 Порядку коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності

Відповідно до пункту 21 Методики та згідно пункту 3.3 Порядку нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою: Цн = В х НП: Нк х Кф х Км,

де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);

В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);

Нп - норма прибутку (6%);

Нк - норма капіталізації (3%);

Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо);

Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.

Відповідно до пункту 3.6 вказаного Порядку коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою Км=Км1 х Км2 і Км3,

де Кмі - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній і місцевій системах виробництва і розселення;

Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони);

Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місцерозташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.

Значення коефіцієнтів установлюються за результатами пофакторних оцінок кожної групи з урахуванням питомої ваги рентоутворювальних факторів у формуванні загального рентного доходу в межах населеного пункту та його економіко-планувальнгх зон.

За правилами пункту 3.10 того ж Порядку вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони за формулою Цн = Цнз х Кф х КмЗ.

Значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. При встановленні значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати його значення на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Установлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС- технологій та електронних цифрових карт масштабу, не меншого, ніж 1:10000, - для міст з чисельністю населення понад 100 тисяч чоловік та 1:5000 для інших населених пунктів.

Суд першої інстанції правомірно зазначив, що в даному випадку у Управління Держкомзему у м. Кременчук Полтавської області відсутні повноваження щодо внесення змін до технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука Полтавської області, оскільки технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука Полтавської області була розроблена на основі генерального плану міста Кременчука, пройшла державну експертизу землевпорядної документації та затверджена рішенням Кременчуцької міської ради.

Згідно пункту 1.4. Порядку інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення є матеріали державного земельного кадастру (кількісна і якісна характеристика земель, бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель), матеріали внутрігосподарського землевпорядкування, а земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території, матеріали інвентаризації земель населених пунктів проекти забудови та розподілу території населених пунктів, місцеві правила забудови.

Отже вихідними даними для обчислення Км є генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, плани господарською устрою, матеріали економічної оцінки їх території.

Таким чином коригування локальних коефіцієнтів земельних ділянок в межах міста можливе лише шляхом внесення змін до генерального плану рішенням про такі зміни органу, що його затвердив відповідно до порядку, встановленого діючим законодавством.

Відповідно до пункту 4.7 технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука Полтавської області, для визначення переліку локальних факторів, які є в наявності на території міста Кременчука та впливають на нормативну грошову оцінку земель на локальному рівні, інститутом ДПІМ «Місьбудпроект» був виконаний аналіз даних генерального плану міста, правил забудови міста, власної бази даних, а також проведені консультації з фахівцями: геологами, археологами, геодезистами та використані відповідні дані. Обґрунтування значень локальних коефіцієнтів виконувалось з урахуванням експертних оцінок фахівців відповідного профілю. Розроблені схеми з зонами та позначками, що враховуються як локальні фактори.

Не може бути прийнято до уваги посилання позивача на невикористання Платформи "Велика Кохновка" в якості зони пішохідної доступності швидкісного пасажирського транспорту, оскільки вказані вище листи стосовно відсутності підстав для застосування спірного локального коефіцієнту лише враховують фактичне використання вказаних земельних ділянок станом на момент звернення позивача без врахування стратегічного розвитку міста, на підставі якого був складений та затверджений генеральний план міста.

Таким чином суд першої інстанції правомірно дійшов до висновку, що Управління Державного комітету України із земельних ресурсів у м. Кременчук Полтавської області діяло у межах повноважень, визначених діючим законодавством, а тому підстави для визнання дій в частині застосування локального коефіцієнту за фактором - зона пішохідної доступності швидкісного пасажирського транспорту (Платформа «Велика Кохновка») у розмірі 1,12 при формуванні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки протиправними та зобов'язання вчинити дії щодо видачі нових витягів з технічної документації відсутні.

На підставі викладеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, керуючись ст. ст. 160,167, 195, 196, 198, 200, 205 ,206, 209, 254 КАС України, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Холдингової компанії "АвтоКрАЗ" у формі відкритого акціонерного товариства залишити без задоволення.

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 07.03.2012р. по справі № 2а-1670/9928/11 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Філатов Ю.М. Судді Водолажська Н.С. Тацій Л.В.

Повний текст ухвали виготовлений 30.07.2012 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2012
Оприлюднено03.08.2012
Номер документу25485425
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/9928/11

Ухвала від 13.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 20.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 24.07.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Філатов Ю.М.

Ухвала від 17.05.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Філатов Ю.М.

Постанова від 07.03.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.Ю. Гарник

Ухвала від 18.01.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.Ю. Гарник

Ухвала від 19.12.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.Ю. Гарник

Ухвала від 19.12.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.Ю. Гарник

Ухвала від 30.11.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.Ю. Гарник

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні