Постанова
від 30.07.2012 по справі 2а-4851/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

30 липня 2012 року № 2а-4851/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомСпільного українсько-американського підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Інтернешенел Телеком'юнікешен Компані» доДержавної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення -рішення від 15.11.2011р. №0010222310,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Спільне українсько-американське підприємство у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Інтернешенел Телеком'юнікешен Компані»(далі по тексту -позивач) звернулось з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби (далі по тексту -відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення -рішення від 15.11.2011р. №0010222310.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване податкове повідомлення -рішення прийнято відповідачем протиправно, а тому підлягає скасуванню.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.

Відповідач проти заявленого позову заперечив, посилаючись на те, що оскаржуване податкове повідомлення -рішення прийнято правомірно.

У зв'язку з неявкою в судове засідання 23.07.2012р. відповідача, суд по справі перейшов в письмове провадження на підставі статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Державною податковою інспекцією у Печерському районі м. Києва проведено перевірку Спільного українсько-американського підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Інтернешенел Телеком'юнікешен Компані»за результатами якої 26.10.2011р. складено акт №1409/23-10/20057835 про результати невиїзної документальної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських відносин з ТОВ «Атлант Сервіс Груп»(код ЄДРПОУ 35379944), ТОВ «Радамант Груп»(код ЄДРПОУ 35644524) та ТОВ «Юніверсал-Сервіс-Україна»(код ЄДРПОУ 35571430) за період з 01.01.2008р. по 31.12.2008р. (далі по тексту -Акт перевірки).

Актом перевірки встановлено порушення п.п. 7.4.1, 7.2.3, 7.4.5 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»в результаті чого занижено ПДВ в періоді, що перевірявся, на загальну суму 1 675 417грн., в тому числі: листопад 2008 року -1 675 417грн.

На підставі встановленого порушення відповідачем 15.11.2011р. прийнято податкове повідомлення -рішення №0010222310, яким за порушення п.п. 7.4.1, 7.2.3, 7.4.5 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»позивачу збільшено суму ПДВ в розмірі 2 094 271грн., в тому числі -1 675 417грн. -основний платіж та 418 854грн.- штрафні санкції.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом встановлено, що в перевіряємому періоді позивач мав взаємовідносини з ТОВ «Атлант Сервіс Груп»(код ЄДРПОУ 35379944), ТОВ «Радамант Груп»(код ЄДРПОУ 35644524) та ТОВ «Юніверсал-Сервіс-Україна»(код ЄДРПОУ 35571430), за результатами чого включив до складу податкового кредиту суму ПДВ:

- по ТОВ «Атлант Сервіс Груп»(код за ЄДРПОУ 35379944) на загальну суму 341 666,67грн., що відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість за листопад 2008 року;

- по ТОВ «Радамант Груп»(код ЄДРПОУ 35644524) на загальну суму 671 500грн., що відповідають даним додатку 5 до податкових декларацій з податку на додану вартість за липень та листопад 2008 року;

- по ТОВ «Юніверсал-Сервіс - Україна»(код ЄДРПОУ 35571430) на загальну суму 778 916,66грн., що відповідають даним додатку 5 до податкових декларацій з податку на додану вартість за листопад 2008 року.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Атлант Сервіс Груп»(код за ЄДРПОУ 35379944) зареєстровано Голосіївською районною у м. Києві державною адміністрацією від 03.09.2007 року за №10681020000020803.

Взято на податковий облік в ДПІ у Голосіївському районі м. Києва від 04.09.2007 за №81556.

Згідно даних бази АІС «Податки»керівником та засновником підприємства є ОСОБА_2 (ідентифікаційний код НОМЕР_1).

Свідоцтво платника ПДВ ТОВ «Атлант Сервіс Груп»(код за ЄДРПОУ 35379944) видано ДПІ у Голосіївському районі м. Киева від 02.10.2007 року за №100068412 (індивідуальний податковий номер 353799426501), яке анульовано від 20.07.2009 року у зв'язку з іншими випадками передбаченими законодавством.

Юридична адреса підприємства: 03127 - м. Київ, пр. 40-річчя жовтня, буд.120, корп.1.

Згідно інформації вказаної в АІС «Податки» стан платника ТОВ «Атлант Сервіс Груп»- припинено але не знято з обліку (КОР не пусті).

Відповідно р.01 податкового розрахунку комунального податку, поданого до ДПІ у Голосіївському районі м. Києва за період з 01.01.2008 по 31.12.2008 року кількісний склад працівників ТОВ «Атлант Сервіс Груп»(код за ЄДРПОУ 35379944) за базовий податковий (звітний) період складає 1 особа.

Відповідно до податкової звітності поданої до ДПІ у Голосіївському районі м. Києва ТОВ «Атлант Сервіс Груп»(код за ЄДРПОУ 35379944) не мало основних засобів, не декларувало амортизаційних відрахувань та відповідно додаток К1 до декларації з податку на прибуток підприємств до ДПІ у Голосіївському районі м. Києва не подавало.

Відповідно до Національного Класифікатора України, прийнятого наказом Держспоживстандарту України від 26 грудня 2005 р. N375 із змінами та доповненнями, економічна діяльність - процес виробництва продукції (товарів та послуг), який здійснюється з використанням певних ресурсів: сировини, матеріалів, устаткування, робочої сили, технологічних процесів тощо. Економічна діяльність характеризується витратами на виробництво, процесом виробництва та випуском продукції.

Податковий орган прийшов до висновку про відсутність у ТОВ «Атлант Сервіс Груп»(код за ЄДРПОУ 35379944) матеріальних та трудових ресурсів для здійснення фінансово-господарської діяльності.

ТОВ «Радамант Груп»(код ЄДРПОУ 35644524) зареєстровано Голосіївською районною у м. Києві державною адміністрацією від 10.01.2008 року за №10681020000021820.

Взято на податковий облік в ДПІ у Голосіївському районі м. Києва від 11.01.2008 за №104802.

Згідно даних бази АІС «Податки»керівником та засновником підприємства є ОСОБА_3 (ідентифікаційний код НОМЕР_2).

Свідоцтво платника ПДВ ТОВ «Радамант Груп» (код ЄДРПОУ 35644524) видано ДПІ у Голосіївському районі м. Києва від 30.01.2008 року за №100094349 (індивідуальний податковий номер 356445226505), яке анульовано від 20.07.2009 року у зв'язку з іншими випадками передбаченими законодавством.

Юридична адреса підприємства: 03040 - м. Київ, вул. Бурмістренка, буд.11, к.1.

Згідно інформації вказаної в АІС «Податки» стан платника ТОВ «Радамант Груп»припинено але не знято з обліку (КОР не пусті).

Відповідно р.01 податкового розрахунку комунального податку, поданого до ДПІ у Голосіївському районі м. Києва за період з 01.01.2008 по 31.12.2008 року кількісний склад працівників ТОВ «Радамант Груп»(код ЄДРПОУ 35644524) за базовий податковий (звітний) період складає 1 особа.

Відповідно до податкової звітності поданої до ДПІ у Голосіївському районі м. Києва ТОВ «Радамант Груп»(код ЄДРПОУ 35644524) не мало основних засобів, не декларувало амортизаційних відрахувань та відповідно додаток К1 до декларації з податку на прибуток підприємств до ДПІ у Голосіївському районі м. Києва не подавало.

Відповідно до Національного Класифікатора України, прийнятого наказом Держспоживстандарту України від 26 грудня 2005 р. N375 із змінами та доповненнями, економічна діяльність - процес виробництва продукції (товарів та послуг), який здійснюється з використанням певних ресурсів: сировини, матеріалів, устаткування, робочої сили, технологічних процесів тощо. Економічна діяльність характеризується витратами на виробництво, процесом виробництва та випуском продукції.

Враховуючи вищевикладене, можна зробити висновок про відсутність у ТОВ «Радамант Груп»(код ЄДРПОУ 35644524) матеріальних та трудових ресурсів для здійснення фінансово-господарської діяльності.

ТОВ «Юніверсал Сервіс - Україна»(код ЄДРПОУ 35571430) зареєстровано Голосіївською районною у м. Києві державною адміністрацією від 03.12.2007 року за №10681020000021541.

Взято на податковий облік в ДПІ у Голосіївському районі м. Києва від 04.12.2007 за №96905.

Згідно даних бази АІС «Податки»керівником та засновником підприємства є ОСОБА_4 (ідентифікаційний код НОМЕР_3).

Свідоцтво платника ПДВ ТОВ «Юніверсал Сервіс - Україна»(код ЄДРПОУ 35571430) видано ДПІ у Голосіївському районі м. Києва від 25.12.2007 року за №100085588 (індивідуальний податковий номер 355714326505), яке анульовано від 21.07.2009 року у зв'язку з іншими випадками передбаченими законодавством.

Юридична адреса підприємства: 03143 - м. Київ, вул. Заболотного, буд.15.

Згідно інформації вказаної в АІС «Податки» стан платника ТОВ «Юніверсал Сервіс - Україна»- направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням.

Відповідно р.01 податкового розрахунку комунального податку, поданого до ДПІ у Голосіївському районі м. Києва за період з 01.01.2008 по 31.12.2008 року кількісний склад працівників ТОВ «Юніверсал Сервіс - Україна»(код ЄДРПОУ 35571430) за базовий податковий (звітний) період складає 1 особа.

Відповідно до податкової звітності поданої до ДПІ у Голосіївському районі м. Києва ТОВ «Юніверсал Сервіс - Україна»(код ЄДРПОУ 35571430) не мало основних засобів, не декларувало амортизаційних відрахувань та відповідно додаток К1 до декларації з податку на прибуток підприємств до ДПІ у Голосіївському районі м. Києва не подавало.

Відповідно до Національного Класифікатора України, прийнятого наказом Держспоживстандарту України від 26 грудня 2005 р. N375 із змінами та доповненнями, економічна діяльність - процес виробництва продукції (товарів та послуг), який здійснюється з використанням певних ресурсів: сировини, матеріалів, устаткування, робочої сили, технологічних процесів тощо. Економічна діяльність характеризується витратами на виробництво, процесом виробництва та випуском продукції.

Податковий орган прийшов до висновку про відсутність у ТОВ «Юніверсал Сервіс - Україна»(код ЄДРПОУ 35571430) матеріальних та трудових ресурсів для здійснення фінансово-господарської діяльності.

Згідно постанови Голосіївського районного суду м. Києва від 07 червня 2010 року по справі №1-582/10 за обвинуваченням ОСОБА_2 у вчиненні злочину передбаченого ст.28 ч.2, ст.205 ч.2, ст.358 ч.2, ст.358 ч. 3 КК України та ОСОБА_3 у вчиненні злочину передбаченого ст.28 ч.2, ст.205 ч.2 КК України було встановлено наступне:

В серпні 2007 року ОСОБА_2 за попередньою змовою з невстановленими досудовим слідством особами, діючи умисно з метою прикриття незаконної діяльності, а саме - використання підприємства для мінімізації податкових зобов'язань діючих суб'єктів господарювання, створив ТОВ «Атлант Сервіс Груп»(код ЄДРПОУ 35644524), достовірно знаючи, що діяльність вказаного товариства він контролювати не буде, а після реєстрації всі документи та печатку передасть невстановленим досудовим слідством особам. Підписані ОСОБА_2 реєстраційні документи та печатка ТОВ «Атлант Сервіс Груп» були передані ним невстановленим досудовим слідством особам, що надало змогу останнім відкрити розрахункові рахунки в банківських установах та використовувати їх для незаконної фінансово-господарської діяльності інших суб'єктів підприємницької діяльності.

Крім того, в листопаді - грудні 2007 року ОСОБА_2 повторно, за попередньою змовою з невстановленими досудовим слідством особами, діючи умисно з метою прикриття незаконної діяльності, а саме - використання підприємства для мінімізації податкових зобов'язань діючих суб'єктів господарської діяльності, використовуючи документи, оформлені на своє ім'я та на ім'я ОСОБА_4, створив ТОВ «Юніверсал Сервіс-Україна»(код ЄДРПОУ 35571430), достовірно знаючи, що діяльність вказаного товариства він контролювати не буде, а після реєстрації всі документи та печатку передасть невстановленим досудовим слідством особам. Підписані ОСОБА_2 реєстраційні документи та печатка ТОВ «Юніверсал Сервіс-Україна»були передані ним невстановленим досудовим слідством особам, що надало змогу останнім відкрити розрахункові рахунки в банківських установах та використовувати їх для прикриття незаконної фінансово-господарської діяльності інших суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаної з мінімізацією податкових зобов'язань реально діючих суб'єктів підприємницької діяльності.

Продовжуючи свою злочинну діяльність, 28.12.2007 року ОСОБА_3 за попередньою змовою з ОСОБА_2 та невстановленими досудовим слідством особами, діючи з корисливих спонукань, умисно з метою прикриття незаконної діяльності, а саме - використання підприємства для мінімізації податкових зобов'язань діючих суб'єктів господарської діяльності, повторно створили ТОВ «Радамант Груп»(код ЄДРПОУ 35644524), достовірно знаючи, що діяльність вказаного товариства контролювати вони не будуть, а після реєстрації всі документи та печатку передадуть невстановленим досудовим слідством особам. Підписані ОСОБА_3 та ОСОБА_2 реєстраційні документи та печатка ТОВ «Радамант Груп»були передані ними невстановленим досудовим слідством особам, що надало змогу останнім відкрити розрахункові рахунки в банківських установах та використовувати їх для прикриття незаконної фінансово-господарської діяльності інших суб'єктів підприємницької діяльності.

При створенні ТОВ «Атлант Сервіс Груп», ТОВ «Радамант Груп»та ТОВ «Юніверсал Сервіс - Україна»була відсутня дійсна воля і волевиявлення на створення цих підприємств. Отже статут про створення і діяльність ТОВ «Атлант Сервіс Груп» (код за ЄДРПОУ 35379944), ТОВ «Радамант Груп»(код ЄДРПОУ 35644524) та ТОВ «Юніверсал Сервіс - Україна»(код ЄДРПОУ 35571430) є фіктивним правочином (ст. 234 ЦК України), без наміру створення правових наслідків, які ним обумовлені, а тому такий правочин має бути визнано судом недійсним на підставі ст.ст. 203, 215, 234, 236 ЦК України.

За таких обставин, відповідно до постанови Голосіївського районного суду м. Києва від 07 червня 2010 по справі №1-582/10 ОСОБА_3 та ОСОБА_2 внаслідок злочинних дій було створено та поставлено на облік фіктивні підприємства ТОВ «Атлант Сервіс Груп»(код за ЄДРПОУ 35379944), ТОВ «Радамант Груп»(код ЄДРПОУ 35644524) та ТОВ «Юніверсал Сервіс - Україна»(код ЄДРПОУ 35571430) з метою прикриття незаконної діяльності.

Таким чином, податковий орган прийшов до висновку, що ТОВ «Атлант Сервіс Груп»(код за ЄДРПОУ 35379944), ТОВ «Радамант Груп»(код ЄДРПОУ 35644524) та ТОВ «Юніверсал Сервіс - Україна»(код ЄДРПОУ 35571430) створено без врахування вимог п.1 ст. 42 Господарського кодексу України «...підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку...». Пунктом 1 статті 44 Господарського кодексу України визначено, що підприємництво здійснюється на основі самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється. Відповідно до п.1, п.2 ст.49 Господарського кодексу України підприємці зобов'язані не порушувати права та законні інтереси держави, за завдані шкоду і збитки підприємництво несе майнову та іншу встановлену законом відповідальність.

Отже, мета створення підприємства та його діяльність є незаконною і не може породжувати правових наслідків. Крім того, частиною 1 статті 55 ГК України передбачено: суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. Суб'єктами господарювання є господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку.

Під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Господарська діяльність, що здійснюється дня досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями (стаття 3 ГК України).

Згідно зі статтею 56 ГК України, суб'єкт господарювання може бути утворений за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу, а у випадках, спеціально передбачених законодавством, також за рішенням інших органів, організацій і громадян шляхом заснування нового, реорганізації (злиття, приєднання, виділення, поділу, перетворення) діючого (діючих) суб'єкта господарювання з додержанням вимог законодавства.

Згідно з ч. 1 ст.216 ЦК України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю.

Відповідно до статті 202 ЦК України дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків, вважається правочином.

Згідно з ч.2 ст.207 ЦК України правочин, який вчиняє юридична особа, підписується особами, уповноваженими на це її установчими документами, довіреністю, законом або іншими актами цивільного законодавства, та скріплюється печаткою.

Відповідно до статті 207 Господарського кодексу України господарське зобов'язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.

Згідно з статтею 202 Цивільного кодексу України правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну, або припинення цивільних прав та обов'язків.

Відповідно до статті 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також, моральним засадам суспільства, правочин має вчинятися у формі, встановленій законом, правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Статтями 626, 629 Цивільного кодексу України передбачено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. При цьому договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Згідно з частиною другою статті 207 Цивільного кодексу України правочин, який вчиняє юридична особа, підписується особами, уповноваженими на це її установчими документами, довіреністю, законом або іншими актами цивільного законодавства та скріплюється печаткою.

Частина перша статті 203 Цивільного кодексу України визначає, що зміст правочину не може суперечити Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Відповідно до частини першої статті 228 Цивільного кодексу України, правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним. Частиною 2. ст. 228 визначено, що правочин, який порушує публічний порядок, є нікчемним.

Крім того, відповідно до п. 1 статті 215 Цивільного кодексу України „підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу."

Відповідно до п. 2. статті 215 Цивільного кодексу України „Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається".

Згідно з частиною першою статті 216 Цивільного кодексу України Недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю.

Отже, зазначені правочини відповідно до ст. 203, ст. 207, ст. 215, ст. 228 Цивільного кодексу України є нікчемним, і в силу ст. 216 Цивільного кодексу України не створюють юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з їх недійсністю.

Виходячи з вимог п. 2. ст. 3 Закону України від 16.07.1999 № 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", із змінами та доповненнями, бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. При цьому дані податкової звітності ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку. Згідно п. 1. ст. 9 Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Згідно п. 2 ст. 9 Закону первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами, також, визначена пп. 1.2 п. 1, пп. 2.1 п. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995 за №168/704.

У відповідності до пп. 7.2.3. п. 7.2 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом. Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів. Пп. 7.2.6. п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" визначено, що податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари, на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.

У відповідності до пп. 7.4.5 п. 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними.

Згідно правової позиції Верховного Суду України, викладеній в постанові від 26 вересня 2006 року, правочин, який вчинено з метою, завідомо суперечною інтересам держави і суспільства, водночас суперечить моральним засадам суспільства, а тому згідно з ч. 1 ст. 203 , ч. 2 ст. 215 ЦК України є нікчемним, і визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.

Це означає, що в результаті виконання сторонами нікчемного правочину не можуть виникати як податкові зобов'язання, так і податковий кредит з податку на додану вартість, а відповідно і не виникає підстав для віднесення відповідних коштів до валових витрат.

Також, згідно позиції Вищого адміністративного суду України, викладеної оглядовому листі від 06.07.2009 р. № 982/13/13-09 та доведеної до адміністративних судів України з метою інформування і врахування під час розгляду справ за участю органів державної податкової служби, - правильність формування платником податків валових витрат та податкового кредиту вимагає наявності зв'язку витрат платника податків на придбання послуг з його господарською діяльністю, що полягає у намірі платника податку отримати користь від придбаних послуг. За відсутності ж останнього, відсутні підстави для зменшення бази оподаткування податком на прибуток та податком на додану вартість за рахунок валових витрат та податкового кредиту.

В інформаційному листі Вищого адміністративного суду України № 742/11/13-11 від 02.06.2011р . зазначено, що судам належить звертати особливу увагу на дослідження обставин реальності здійснення господарських операцій платника податку, на підставі яких таким платником були сформовані дані податкового обліку. При цьому приймати на підтвердження даних податкового обліку можна лише достовірні первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

З метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість судам належить з'ясовувати, рух активів у процесі здійснення господарської операції.

При цьому, дослідженню підлягають усі первинні документи, які належить складати залежно від певного виду господарської операції: договори, акти виконаних робіт, документи про перевезення, зберігання товарів тощо.

Необхідно перевірити фізичні, технічні та технологічні можливості певної особи до вчинення тих чи інших дій, що становлять зміст господарської операції, як-то: наявність кваліфікованого персоналу, основних фондів, у тому числі транспортних засобів для перевезення або виробництва, приміщень для зберігання товарів тощо, якщо такі умови необхідні для здійснення певної операції; можливість здійснення операцій з відповідною кількістю певного товару у відповідні строки з урахуванням терміну його придатності, доступності на ринку тощо; наявність відповідних ліцензій та інших дозвільних документів, що необхідні для ведення певного виду господарської діяльності.

Таким чином, проаналізувавши наявні матеріали справи та норми зазначеного законодавства, суд вважає правомірними висновки відповідача, викладені в Акті перевірки.

Допустимих доказів, які б спростовували викладенні в Акті перевірки висновки контролюючого (податкового) органу - позивачем до суду надано не було.

Згідно з підпунктом 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону № 168/97-ВР не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Підпунктом 7.2.6 пункту 7.2 статті 7 зазначеного Закону встановлено, що податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.

Відповідно до підпункту 7.2.1 пункту 7.2. цієї статті Закону № 168/97-ВР платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками: порядковий номер податкової накладної; дату виписування податкової накладної; повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; податковий номер платника податку (продавця та покупця); місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм); повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах отримувача; ціну поставки без врахування податку; ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні; загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.

За змістом пункту 2 Порядку податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку в податковому органі і якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника ПДВ.

Пунктом 5 цього Порядку визначено, що податкова накладна вважається недійсною у разі її заповнення іншою особою, ніж вказаною у пункті 2 Порядку.

За правилами заповнення податкової накладної, встановленими у пункті 18 Порядку, усі складені примірники податкової накладної підписуються особою, уповноваженою платником податку здійснювати поставку товарів (послуг), та скріплюються печаткою такого платника податку - продавця.

Крім того, суд бере до уваги практику, викладену в постанові Верховного Суду України від 05.03.2012р. по справі за позовом ТОВ «Нафта»до Шосткинської міжрайонної державної податкової інспекції Сумської області про скасування податкових повідомлень -рішень.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку суду відповідач виконав покладений на нього обов'язок щодо доказування правомірності прийнятих ним податкових повідомлень-рішень від 15.11.2011р. №0010222310, а тому адміністративний позов Спільного українсько-американського підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Інтернешенел Телеком'юнікешен Компані» вважається таким, що не підлягає задоволенню.

Оскільки судове рішення ухвалене на користь суб'єкта владних повноважень, судові витрати, відповідно з частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову Спільному українсько-американському підприємству у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Інтернешенел Телеком'юнікешен Компані»відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя В.В. Амельохін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.07.2012
Оприлюднено17.08.2012
Номер документу25497148
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4851/12/2670

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 12.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 19.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 16.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 23.04.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

Постанова від 06.02.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 03.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 11.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Постанова від 28.03.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Оксененко О.М.

Постанова від 30.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні