Ухвала
від 04.07.2012 по справі 2а-3366/11/0970
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 липня 2012 р. Справа № 54862/12/9104

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді - Рибачука А.І.,

суддів - Дяковича В.П., Носа С.П.,

за участю секретаря - Дембіцької Х.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Яремче Івано-Франківської області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.02.2012 року по справі № 2а-3366/11/0970 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Скорзонера» до Державної податкової інспекції в м. Яремче Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Скорзонера» (далі - ТзОВ «Скорзонера») звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Яремче Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 16.08.2011 року № 0000242301, що було прийнято на підставі акта перевірки від 25.07.2011 року № 296/23-31067573.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.02.2012 року по справі № 2а-3366/11/0970 позов задоволено, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Яремче Івано-Франківської області від 16.08.2011 року № 0000242301.

У поданій апеляційній скарзі Державна податкова інспекція в м. Яремче Івано-Франківської області просить скасувати вказану постанову суду та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що суд першої інстанції не звернув увагу на те, що вчинені ТзОВ «Ресурсна компанія» правочини, не спричинили реального настання правових наслідків, обумовлених ними, а отже є нікчемними по ланцюгу до вигодонабувачів, одним з яких є ТзОВ «Скорзонера», а відтак ТзОВ «Скорзонера» не мало права включати до складу податкового кредиту суму в розмірі 2287576.21 грн., яка виникла в результаті документального оформлення господарських операцій із зазначеним контрагентом за період жовтня-грудня 2009 року.

Перший заступник прокурора Івано-Франківської області приєднався до апеляційної скарги Державної податкової інспекції в м. Яремче Івано-Франківської області, подавши до суду відповідну заяву, в якій також просить скасувати вказану постанову та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволені позову. Заяву обґрунтовує доводами, які є аналогічними з тими, що викладені в апеляційній скарзі Державної податкової інспекції в м. Яремче Івано-Франківської області.

В судовому засіданні представник апелянта підтримав апеляційну скаргу та просив її задовольнити, посилаючись на викладені в ній доводи.

Представник позивача в судовому засіданні заперечив проти доводів апеляційної скарги, посилаючись на те, що оскаржувана постанова винесена з дотриманням норм матеріального та процесуального права, просив відмовити в її задоволенні.

Прокурор в судове засідання не з'явився, хоча прокуратура Івано-Франківської області належним чином була повідомлена про дату, час та місце апеляційного розгляду, що відповідно до частини 4 статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України не перешкоджає розгляду справи у його відсутності.

Заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Ухвалюючи рішення про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 16.08.2011 року № 0000242301 суд першої інстанції виходив з того, що на момент здійснення спірних господарських операцій ТзОВ «Скорзонера» та ТзОВ «Ресурсна компанія» були зареєстровані у встановленому законом порядку як платники податку на додану вартість, а також з того, що документально оформлені ними господарські операції, які послужили підставою для формування ТзОВ «Скорзонера» податкового кредиту, були реально здійснені.

Відповідно до пп. 7.2.4 п. 7.2 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону.

Згідно з пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 6.1 ст. 6 та ст. 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Згідно з пп. 7.4.4 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» якщо платник податку придбаває (виготовляє) матеріальні та нематеріальні активи (послуги), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності такого платника, то сума податку, сплаченого у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не включається до складу податкового кредиту.

Згідно з пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Зміст наведених правових норм свідчить про те, що право на віднесення певних сум до податкового кредиту надається лише особам, які зареєстровані як платники податку та за умови реальності господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) і наявності у покупця належно оформлених документів, які відповідно до Закону України «Про податок на додану вартість» необхідні для віднесення певних сум до податкового кредиту.

Приймаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення податковий орган виходив з того, що господарські операції між ТзОВ «Скорзонера» та ТОВ «Ресурсна компанія» фактично не здійснювались, а лише проводилось їх документальне оформлення, в результаті чого ТзОВ «Скорзонера» завищило від'ємне значення суми податку на додану вартість на 169528.00 грн. Такий висновок було зроблено за наявності всіх належно оформлених первинних бухгалтерських документів, у зв'язку з отриманням від Державної податкової інспекції у Надвірнянському районі Івано-Франківської області акту виїзної позапланової документальної перевірки ТзОВ «Ресурсна компанія» за період з 01.10.2009 року по 31.12.2009 року з питань дотримання податкового законодавства при здійсненні взаєморозрахунків з ТзОВ «Союз Плюс Сервіс», в якому зроблено висновок про безтоварність господарських операцій щодо придбання ТзОВ «Ресурсна компанія» в ТзОВ «Союз Плюс Сервіс» товарів (робіт, послуг) за період з 01.10.2009 року по 31.12.2009 року, а відповідно й про безтоварність господарських операцій щодо їх подальшої реалізації ТзОВ «Скорзонера».

Однак, в матеріалах справи наявні копії укладених між ТзОВ «Скорзонера» та ТзОВ «Ресурсна компанія» договорів, а саме: від 25.08.2009 року № 90825-Р/С на виконання ремонтних та оздоблювальних робіт в нежитловій будівлі; від 16.07.2009 року № 90716-С/Р по влаштуванню дорожнього покриття автомобільної дороги, укладці бруківки та влаштуванню благоустрою та угоди № 3 про внесення змін до нього; від 15.07.2009 року № 90915-С/Р про виконання окремих загально-будівельних робіт; від 01.06.2009 року № 01/06 про виконання роботи по облаштуванню ландшафту; від 21.07.2008 року № 03/08-2д про виконання окремих загально-будівельних робіт та додаткової угоди № 3 про внесення змін до нього; від 11.05.2009 року № 01/11Б про виконання робіт по влаштуванню підпірних стінок та інших будівельних робіт та додатку № 1 до нього, а також розрахунків вартості, накладних, податкових накладних, актів приймання виконаних підрядних робіт, актів списання, які доводять факт виконання ТзОВ «Ресурсна компанія» для ТзОВ «Скорзонера» робіт.

Крім цього, в матеріалах справи наявні докази про те, що на момент здійснення спірних господарських операцій ТзОВ «Скорзонера» та ТзОВ «Ресурсна компанія» були зареєстровані в установленому законом порядку та внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, їм було видано свідоцтва платників податку на додану вартість.

Натомість, відповідач як суб'єкт владних повноважень не надав суду достатніх та беззаперечних доказів в підтвердження правомірності прийнятого ним рішення. Висновки відповідача, викладені в акті перевірки від 25.07.2011 року № 296/23-31067573, не є достатньо обґрунтованими та не підтверджуються зібраними належними та допустимими доказами.

З огляду на викладене суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що судом першої інстанції зроблено вірний висновок про реальність здійснених між ТзОВ «Скорзонера» та ТОВ «Ресурсна компанія» господарських операцій за період з 01.10.2009 року по 31.12.2009 року.

Враховуючи викладене суд вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, що відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду - без змін.

Керуючись статтями 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Яремче Івано-Франківської області залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.02.2012 року по справі № 2а-3366/11/0970 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили, а у випадку складання ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складання ухвали в повному обсязі, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

ГОЛОВУЮЧИЙ: А.І. Рибачук

СУДДІ В.П. Дякович

С.П. Нос

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.07.2012
Оприлюднено15.08.2012
Номер документу25615925
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3366/11/0970

Постанова від 22.02.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Постанова від 22.02.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 21.10.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 23.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 04.07.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Рибачук А.І.

Постанова від 22.02.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні