КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-3864/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Каракашьян С.К.
Суддя-доповідач: Бужак Н.П.
ПОСТАНОВА
Іменем України
"14" серпня 2012 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Бужак Н.П,
суддів: Костюк Л.О., Твердохліб В.А.,
за участю секретаря: Савін І.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Альфа-Омега-Інвест»на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 03 травня 2012 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Альфа-Омега-Інвест»до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби, Головного управління Державної казначейської служби в м. Києві про скасування рішення та стягнення заборгованості, -
В С Т А Н О В И Л А:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Альфа-Омега-Інвест»звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва та Головного управління Державної казначейської служби України у місті Києві, в якому просить: визнати протиправним (недійсним) та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва від 17 лютого 2012 року № 0000087225; стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державної Казначейської служби України у м. Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Альфа-Омега-Інвест»бюджетну заборгованість з податку на додану вартість в розмірі 700 000 (сімсот тисяч) грн.; стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Альфа-Омега-Інвест»пеню в розмірі 36 073 (тридцять шість тисяч сімдесят три грн.) 97 коп.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03 травня 2012 року в задоволені позовних вимог відмовлено в повному обсязі.
Не погоджуючись з постановленим рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права та постановити нову про задоволення позовних вимог.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 20.03.2011 року позивачем подано до податкового органу декларацію з податку на додану вартість.
08.06.2011р. позивачем ТОВ «Альфа-Омега-Інвест»було подано уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок до декларації за січень 2011року, відповідно до якого сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку складає 700 000 грн, а зменшення податкових зобов'язань з ПДВ в наступних звітних податкових періодах -620 942 грн.
У період з 05.08.2011 року по 12.08.2011 року відповідно до наказу керівника ДПІ у Шевченківському районі міста Києва проведено документальну позапланову виїзну перевірку з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ за січень 2011 року на рахунок платника у банку та зменшення податкових зобов'язань з податку в наступних звітних періодах.
Так, відповідачем встановлено, що відповідно до контракту від 16.12.2010 року № 16/12/10, позивачем було експортовано олію соняшникову нерафіновану, що підтверджується вантажною митною декларацією від 30.12.2010 року на умовах поставки: DAF, країна призначення: Республіка Білорусь, дата перетину кордону -31.12.2010.
12.08.2011 року податковим органом складено довідку № 142/07-214/34999452 відповідно до якої перевіряючим органом порушень вимог п.200.4 ст. 200 ПК України не встановлено, а також підтверджено відображене позивачем в уточнюючому розрахунку бюджетне відшкодування у сумі 1 320 942 грн, а саме відшкодування на рахунок платника в банку у розмірі 700 000 грн та зменшення податкових зобов'язань з ПДВ в наступних звітних податкових періодах у розмірі 620 942 грн.
В подальшому, Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Києва було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку з питання достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість ТОВ «Альфа-Омега-Інвест»за січень 2011 року, за результатами якої було складено акт від 31.01.2012 року №15/07-214/34999452.
Перевіркою встановлено порушення позивачем вимог п. 50.1 ст. 50 , п.200.4, п. 200.6 ст. 200 Податкового кодексу України .
На підставі акту перевірки та п. 78.1.8 статті 78 Податкового кодексу України відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.02.2012р. № 0000087225, яким позивачу, за порушення п. 200. 4 Податкового кодексу України було зменшено суму бюджетного відшкодування за січень 2011 року на 700 000 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 1 грн.
Зокрема, податковим органом було зазначено, що уточнюючим розрахунком позивачем було змінено визначення рядків 23.2 та 23.1, зокрема, зменшено значення суми, що підлягала бюджетному відшкодуванню у зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних періодів та збільшено значення суми, що підлягала бюджетному відшкодуванню на рахунок платника податку в банку.
Відповідно до п.187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкового зобов'язання у разі експорту товарів є дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України.
Відповідно до пп.14.1.18 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, бюджетне відшкодування -відшкодування від»ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у т.ч. автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V даного Кодексу.
Згідно з п.200.4 статті 200 Податкового Кодексу України, якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;
б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Пунктами 200.6 та 200.7 статті 200 Податкового кодексу України визначено, що платник податку може прийняти самостійно рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів, за наявності умов, передбачених пунктом 200.4 цієї статті. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. У разі прийняття такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних звітних (податкових) періодів(п. 200.6).
Платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. (п. 200.7)
Відповідно до п. 13 розділу 3 «Порядку заповнення та подання податкової декларації з ПДВ», затвердженого наказом ДПА від 25.01.11р. №41 , зареєстрованого Міністерством Юстиції України 16.02.11р. за № 197/18935, уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (до декларації з ПДВ) подаються платником у визначених Кодексом випадках.
Відповідно до п.50.1 ст.50 ПКУ , у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу ) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою, чинною на час подання уточнюючого розрахунку.
Отже, суд вважає, що позивач має право при виявленні самостійно помилок, що містяться у раніше поданій ним декларації, подати уточнюючий розрахунок. Крім того, як встановлено судом, уточнюючий розрахунок позивачем було подано до проведення контролюючим органом перевірки, що передбачено нормами статті 50 Податкового Кодексу України.
Суд бере до уваги, що при проведенні документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Альфа-Омега-Інвест»ДПІ у Шевченківському районі міста Києва підтверджено відображене ТОВ «Альфа-Омега-Інвест»в уточнюючому розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленнями самостійно виявлених помилок за січень 2011 року бюджетне відшкодування ПДВ у сумі 1 320 942 грн, з них заявленого до відшкодування на рахунок платника у банку в розмірі 700 000 грн та у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ в наступних звітних податкових періодах у розмірі 620942 грн.
Перевіркою не встановлено порушень вимог п 200.4 ст.200 ПК України.
Крім того, як вбачається із довідки перевірки, за результатами звірки даних, зазначених у розрахунку бюджетного відшкодування ПДВ, із даними первинних документів, що підтверджують факт оплати платником товарів/послуг загальна сума ПДВ складає 1 320 942 грн.
В ході розгляду справи, судом не було встановлено жодних завищень позивачем суми податкових зобов'язань.
Таким чином, податкове повідомлення-рішення ДПІ у Шевченківському районі міста Києва від 17.02.2012 року є протиправним, а заявлена позивачем до відшкодування сума підлягає стягненню з Державного бюджету на користь позивача.
Відповідно до п.200.12, ст. 200 ПК України, орган ДПС зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу Державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Відповідно до п.7 Постанови КМ України від 17.01.2011 року 39 «Про затвердження Порядку взаємодії органів податкової служби та органів казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість», органи державної податкової служби за місцем реєстрації платника ПДВ зобов'язаний був протягом 5 днів після закінчення перевірки платника податку подати до органу казначейської служби висновок у якому зазначається сума, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України.
Як встановлено судом відповідач висновок до Державної казначейської служби щодо відшкодування з Державного бюджету України на користь позивача податок на додану вартість у розмірі 700 000 грн не подав.
Відповідно до п.200.23 ст. 200 Податкового Кодексу України, суми податку не відшкодовані платникам протягом визначеного даною статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість.
На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.
Колегія суддів погоджується із наведеними позивачем у позовній заяві розрахунками пені та із розміром пені на суму заборгованості, що становить 36 073,97 грн.
Отже, колегія суддів приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позивачем вимог щодо стягнення з Державного бюджету бюджетної заборгованості з податку на додану вартість та пені, а тому вважає за необхідне апеляційну скаргу задовольнити, постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 03 травня 2012 року скасувати та ухвалити у справі нову постанову про задоволення позовних вимог ТОВ «Альфа-Омега-Інвест»у повному обсязі.
Відповідно до ст. 198,202 КАС України, суд апеляційної інстанції має право за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції скасувати її та прийняти нову постанову суду.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160,197,198,202,205,207,212,254 КАС України, колегія суддів,
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Альфа-Омега-Інвест»задовольнити.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 03 травня 2012 року скасувати та ухвалити у справі нову постанову наступного змісту.
Визнати протипроавним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва від 17 лютого 2012 року №000087225.
Стягнути з Державного бюджету України шляхом списання коштів з відповідного рахунку у Головному управлінні Державного казначейства України у містів Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Альфа-Омега-Інвест»(код ЄДРПОУ 34999452, рахунок № 26006301016402 в ПАТ «Терра Банк», МФО 380601) бюджетну заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 700 000 грн (сімсот тисяч грн), пеню у розмірі 36 073,97 грн ( тридцять шість тисяч сімдесят три грн 97 коп), судовий збір у розмірі 2 178,19 грн ( дві тисячі сто сімдесят вісім грн 19 коп).
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя Бужак Н.П.
Судді: Костюк Л.О.
Твердохліб В.А.
Повний текст виготовлено: 17 серпня 2012 року.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2012 |
Оприлюднено | 21.08.2012 |
Номер документу | 25667276 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бужак Н.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні