Постанова
від 07.08.2012 по справі 2а/1270/5568/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 серпня 2012 року Справа № 2а/1270/5568/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Борзаниці С.В.,

при секретарі судового засідання: Іванович К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "Ком-Поа" до Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій та скасування наказу,-

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Приватного підприємства " Ком-Поа " до Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій та скасування наказу.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Приватне підприємство "Ком-Поа" зареєстроване як суб'єкт господарювання - юридична особа виконавчим комітетом Луганської міської ради 08.08.2006 року, реєстраційний запис №1 377 102 0000 000401, ідентифікаційний код 33802025, про що 24.06.2011 року видана виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії ААБ№ 582113.

Приватне підприємство "Ком-Поа" є платником податків і зборів та перебуває на обліку в ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську з 08.08.2006 за №954, що підтверджується довідкою про взяття на облік за формою №4-ОПП від 06.07.2011 року №2872.

Позивач зазначив, що він вимушений звернутись з цим позовом до суду на протиправні дії ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську, оскільки ці дії відповідача порушують його права та інтереси у сфері оподаткування.

Частиною 2 ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.п.17.1.7. п.17.1. ст.17 ПК України, платник податків має право: оскаржувати в порядку, встановленому цим кодексом, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб), надані контролюючими органами роз'яснення.

Відповідно до п. 21.1 ст.21 ПК України, посадові особи контролюючих органів зобов'язані :

п. п . 21.1.1 дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України , іншими нормативними актами.

п. п. 21.1.4 не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій.

Відповідно до п.56.1. ст.56 ПК України, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному бо судовому порядку.

ПП «Ком-Поа» отримало копію Акту від 06.03.2012 року № 273/2320/33802025 про результати проведення позапланової невиїзної документальної перевірки Приватного підприємства «Ком-Поа», ідентифікаційний код 33802025 з питань правомірності визначення повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість та податку на прибуток підприємства за період з 01.01.2010 року по 31.03.2011 року.

Порядок проведення документальних позапланових перевірок визначено статтею 78 Податкового кодексу України.

Відповідно до ст. 78 ПК України,

п.78.1 Документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин :

п.78.1.1 за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;

п.78.1.4 виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

п. 78.4 Про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Особливості проведення документальної позапланової перевірки встановлено статтею 79 Податкового кодексу України.

Відповідно до ст.79 ПК України,

п.79.1. Документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених ст. 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 ст. 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

п.79.2. Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби , оформленого наказом , та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам органу державної податкової служби право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

Як вбачається з тексту Акту перевірки від 06.03.2012 року №273/2320/33802025:

1. Вступна частина:

- Позапланова невиїзна документальна перевірка ПП «КОМ-ПОА», з питань правомірності визначення повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість та податку на прибуток підприємства за період з 01.01.2010 року по 31.03.2011 року проведена на підставі повідомлення від 21.02.2012 року №38/10/2300 та п. п . 78.1.1., п. п. 78.1.4. п. 78.1. ст. 78, ст. 79 ПК України та відповідно до Наказу ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську від 21.02.2012 року №229.

- ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську направлено посадовим особам ПП «КОМ-ПОА» запит від 10.02.2012 року №2249/10/2300 про надання пояснення та їх документального підтвердження формування податкового кредиту та податкового зобов'язання згідно декларації з податку на додану вартість за період з 01.01.2010 року по 31.03.2011 року та податку на прибуток підприємства за період з 01.01.2010 року по 31.03.2011 року.

- Станом на 20.02.2012 року пояснення та документи податкового та бухгалтерського обліку не надані.

2. Загальні положення:

- Перевірка проводилась з 23.02.2012 року по 29.02.2012 року.

З вищезазначеного вбачається, що при проведенні позапланової невиїзної документальної перевірки Приватного підприємства «КОМ-ПОА», ідентифікаційний код 33802025 з питань правомірності визначення повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість та податку на прибуток підприємства за період з 01.01.2010 року по 31.03.2011 року ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську не були додержані вимоги ст. ст. 78, 79 ПК України.

Так, відсутні будь які обставини, зазначені в ст. 78 ПК України, за наявності яких здійснюється документальна позапланова перевірка.

За відсутності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 ПК України, ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську не мало правових підстав для прийняття рішення, яке оформлене Наказом від 21.02.2012 року №229 «Про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки Приватного підприємства «КОМ-ПОА», ідентифікаційний код 33802025 з питань правомірності визначення повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість та податку на прибуток підприємства за період з 01.01.2010 року по 31.03.2011 року» та фактичного здійснення перевірки.

На підставі вищевикладеного позивач просив суд визнати протиправним та скасувати наказ ДПІ в Артемівському районі м. Луганська про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки від 21.02.2012 №229.

Під час судового засідання представник позивача позов підтримав в повному обсязі.

Представник відповідача під час судового засідання проти адміністративного позову заперечував, посилаючись на те, що всі дії ним були виконані відповідно до норм чинного законодавства, порушень допущено не було.

Заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи, дослідивши надані сторонами докази, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п.п. 78.1.1, 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин:

78.1.1. за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;

78.1.4. виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.

Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Відповідно до ст. 79 Податкового кодексу України:

79.1. документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

79.2. Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

79.3. Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.

В судовому засіданні встановлено, що 10.02.2012 директор ПП «Ком-Поа» отримав запит, в якому ДПІ в Артемівському районі м. Луганська просить надати в десятиденний строк з дня отримання запиту копії первинних, бухгалтерських та інших документів з питань повноти обчислення та своєчасності сплати до бюджету податку на додану вартість за період з 01.04.09 по 30.11.10, з 01.02.11 по 31.03.11 та податку на прибуток за період з 01.04.09 по 31.03.11.

Відповідно до наказу начальника ДПІ в Артемівському районі м. Луганська від 21.02.12 за № 229 на підставі п.п. 78.1.1, п.п.78.1.4 п. 78.1 ст. 78, п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України призначено проведення позапланової невиїзної документальної перевірки позивача з питань повноти обчислення та своєчасності сплати до бюджету податку на додану вартість за період з 01.04.09 по 30.11.10, з 01.02.11 по 31.03.11 та податку на прибуток за період з 01.04.09 по 31.03.11. Перевірку провести з 23.02.2012 по 29.02.2012.

Згідно акту про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ПП «Ком-Поа» з питань правомірності визначення повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість та податку на прибуток підприємства за період з 01.01.2010 по 31.03.2011 позивачем станом на 20.02.2012 пояснення та документи податкового та бухгалтерського обліку не надані.

Таким чином, в судовому засіданні встановлено, що відповідачем в порушення п. 78.1.4 ст. 78 ПК України, а саме: через 10 календарних днів, а не протягом 10 робочих днів, був прийнятий наказ №229 від 21.02.2012 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Приватного підприємства «Ком-Поа».

У зв'язку з тим, що статтею 79 Податкового кодексу України обов'язковою умовою проведення документальної невиїзної перевірки передбачено наявність обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу, а в наказі про призначення документальної позапланової невиїзної перевірки вказані п.п.78.1.1, п.п.78.1.4., п. 78.1 ст. 78 ПКУ, в судовому засіданні встановлено порушення відповідачем зазначених в наказі норм ПКУ, оскільки позивача було позбавлено можливості в повному обсязі скористатися своїми правами для надання пояснень та витребуваних документів.

Оскільки в судовому засіданні встановлено, що наказ на проведення документальної невиїзної перевірки документальної невиїзної перевірки від 21.02.12 за № 229, виданий неправомірно з порушенням норм діючого законодавства, відповідно дії щодо проведення перевірки на підставі цього наказу також підлягають визнанню неправомірними.

У зв'язку з чим в судовому засіданні достовірно встановлено відсутність у відповідача передбачених чинним законодавством підстав для призначення та проведення документальної невиїзної перевірки позивача в період з 23.02.2012 по 29.02.2012. Зазначені обставини, встановлені в ході судового засідання, вказують на обґрунтованість заявлених позовних вимог про визнання протиправними дій ДПІ в Артемівському районі м. Луганська щодо проведення документальної невиїзної перевірки позивача, визнання протиправним та скасування наказу ДПІ в Артемівському районі м. Луганська від 21.02.2012 за № 229 щодо перевірки ПП «Ком-Поа».

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Приватного підприємства " Ком-Поа" до Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій та скасування наказу задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати наказ Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби №229 від 21.02.2012 про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки Приватного підприємства «Ком-Поа».

Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська Луганської області щодо проведення позапланової невиїзної документальної перевірки Приватного підприємства «Ком-Поа» з питань правомірності визначення повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість та податку на прибуток підприємства за період з 01.01.2010 по 31.03.2011.

Стягнути на користь Приватного підприємства " Ком-Поа" з Державного бюджету України судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 33,06 грн. (тридцять три гривні 06 коп.)

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Постанову складено та підписано у повному обсязі 10 серпня 2012 року.

СуддяС.В. Борзаниця

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2012
Оприлюднено30.08.2012
Номер документу25739935
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/5568/2012

Ухвала від 11.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко Ирина Володимирівна

Ухвала від 03.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 26.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 20.05.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 20.05.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 28.04.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 08.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 03.10.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 11.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Постанова від 07.08.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні