Ухвала
від 03.10.2012 по справі 2а/1270/5568/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Борзаниця С.В.

Суддя-доповідач - Юрко І.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2012 року справа №2а/1270/5568/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Юрко І.В., суддів Міронової Г.М., Блохіна А.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2012 року по справі № 2а/1270/5568/2012 за позовом Приватного підприємства «Ком-Поа» до Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій та скасування наказу,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач 20.07.2012 року звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій та скасування наказу. В обґрунтування позовних вимог зазначено, що при проведенні позапланової невиїзної документальної перевірки ПП «КОМ-ПОА» з питань правомірності визначення повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість та податку на прибуток підприємства за період з 01.01.2010 року по 31.03.2011 року ДПІ в Артемівському районі у м.Луганську не були додержані вимоги ст. ст. 78, 79 ПК України, оскільки відсутні будь - які обставини, зазначені в ст.78 ПК України, за наявності яких здійснюється документальна позапланова перевірка. На думку позивача у зв'язку з вказаним податковий орган не мав правових підстав для прийняття рішення, яке оформлене наказом від 21.02.2012 року № 229 «Про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки Приватного підприємства «КОМ-ПОА».

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2012 року позовні вимоги задоволені в повному обсязі.

Визнано протиправним та скасовано наказ Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби № 229 від 21.02.2012 року про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки Приватного підприємства «Ком-Поа».

Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Луганської області щодо проведення позапланової невиїзної документальної перевірки Приватного підприємства «Ком-Поа» з питань правомірності визначення повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість та податку на прибуток підприємства за період з 01.01.2010 року по 31.03.2011 року.

Відповідач не погодився з таким рішенням суду, подав апеляційну скаргу, якою просив рішення суду першої інстанції скасувати та постановити нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Сторони у судове засідання не з'явились, про час, дату та місце розгляду справи повідомлялись належним чином. Апелянт надіслав до суду заяву, якою просив розглянути справу за відсутності представника відповідача. Колегія суддів розглядає дану справу відповідно вимогам ст. 197 КАС України у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Відповідно до ст.195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

Приватне підприємство «Ком-Поа» є юридичною особою, зареєстроване виконавчим комітетом Луганської міської ради 08.08.2006 року, реєстраційний №13771020000000401, ідентифікаційний код 33802025, про що 24.06.2011 року видана виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії ААБ№ 582113. Позивач є платником податків і зборів та перебуває на обліку в ДПІ в Артемівському районі м.Луганська з 08.08.2006 року за № 954, що підтверджується довідкою про взяття на облік за формою № 4-ОПП від 06.07.2011 року № 2872.

Відповідач - Державна податкова інспекція в Артемівському районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби є суб'єктом владних повноважень, який у спірних правовідносинах виконує повноваження, надані Податковим кодексом України та іншими нормативно-правовими актами з питань оподаткування.

Відповідно до п. 20.1.4 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

Судом першої та апеляційної інстанцій встановлено, що наказом ДПІ в Артемівському районі м.Луганська № 229 від 21.02.2012 року на підставі п.п.78.1.1, п.п.78.1.4 п.78.1 ст.78; п.79.1, п.79.2. ст.79 Податкового кодексу України призначено проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ПП «Ком-поа» з питань повноти обчислення та своєчасності сплати до бюджету податку на додану вартість за період з 01.04.2009 року по 30.11.10 року, з 01.02.2011 року по 31.03.2011 року та податку на прибуток за період з 01.04.2009 року по 31.03.2011 року. Перевірку провести з 23.02.2012 року по 29.02.2012 року (а.с. 40).

Згідно заперечення на позов та апеляційної скарги підставою перевірки став лист від 10.02.2012 року в.о начальника ГВПМ СДПІ ВПП у м.Луганську, в якому вказано, що працівники податкової міліції повідомляють про порушення кримінальної справи відносно директора ПП «Ком-Поа» ОСОБА_2 за ч. 3 ст. 212 КК України та додають рапорт, обвинувальний висновк та протокол допиту (а.с. 33-38).

За результатами перевірки складено акт № 273/2320/33802025 від 06.03.2012 року про результати позапланової невиїзної документальної перевірки ПП «Ком-Поа» (а.с.12-26).

Згідно акту перевірки товариством порушено:

- ч. 5 ст. 203, ч.1,2 ст. 215, ст.216 УК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійсненних ПП «Ком-Поа» при придбанні та продажу товарів (послуг); п.п.3.1.1 п.3.1 ст. 3, п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про податок на додану вартість», п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено податкові зобов'язання на 16638400 грн.;

- п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4, п.п. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», в результаті чого завищено податковий кредит на 15508335 грн.;

- п.4.1, п.п.4.1.1 ст. 4 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», в результаті чого завищено виловий дохід у суммі 35951129 грн.;

- п.п.5.2.1 п. 5.2 ст. 5, п.п.5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», в резуьтаті чого завищено валові витрати у суммі 28822084 грн.

Згідно ст. 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77, 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Статтею 78 Податкового кодексу України визначено підстави проведення документальної позапланової виїзної перевірки, серед яких:

78.1.11 отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.

78.1.1. за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Проте, як зазначалось вище в даному випадку підставою перевірки став лист від 10.02.2012 року в.о начальника ГВПМ СДПІ ВПП у м.Луганську, в якому повідомлялось про порушення кримінальної справи відносно директора ПП «Ком-Поа» ОСОБА_2 за ч. 3 ст. 212 КК України та додано рапорт, обвинувальний висновк та протокол допиту (а.с. 33-38). Передбачені п. 78.1.11 ст.78 ПК України постанова суду (ухвала суду) про призначення перевірки або постанова органу дізнання, слідчого, прокурора, винесена ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні, податковому органу не надавались.

Далі, згідно до п. 79.2. ст.79 ПК України, документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Оспорюваний наказ від 21.02.2012 року разом з повідомленням № 38/10/23-00 від 21.02.2012 року про проведення позапланової документальної перевірки директор ТОВ «Ком-Поа» отримано 20.02.2012 року (а.с.39). Тобто, сам наказ та повідомлення про перевірку отримані позивачем за день до видання податковим органом наказу та повідомлення.

Щодо посилання апелянта на вручення позивачу 10.02.2012 року повідомлення про надання поляснень та документального підтвердження, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно матеріалів справ вбачається, що дійсно 10.02.2012 року директор ПП «Ком-Поа» отримав запит, в якому ДПІ в Артемівському районі м Луганська просить надати в десятиденний строк з дня отримання запиту копії первинних, бухгалтерських та інших документів з питань повноти обчислення та своєчасності сплати до бюджету податку на додану вартість за період з 01.04.2009 року по 30.11.2010 року, з 01.02.2011 року по 31.03.2011 року та податку на прибуток за період з 01.04.2009 року по 31.03.2011 року (а.с.41).

Згідно акту про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ПП «Ком-Поа» з питань правомірності визначення повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість та податку на прибуток підприємства за період з 01.01.2010 року по 31.03.2011 року позивачем станом на 20.02.2012 року пояснення та документи податкового та бухгалтерського обліку не надані.

Таким чином, відповідачем в порушення п. 78.1.4 ст. 78 ПК України, а саме: через 10 календарних днів, а не через 10 робочих днів, був прийнятий наказ № 229 від 21.02.2012 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Приватного підприємства «Ком-Поа».

Судом першої інстанції вірно встановлено наявність порушення відповідачем зазначених в наказі норм ПКУ, оскільки позивача було позбавлено можливості в повному обсязі скористатися своїми правами для надання пояснень та витребуваних документів протягом 10 робочих днів з дня вручення повідомлення, з чим погоджується колегія суддів.

Згідно ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до ч.2 ст.71 КАС України покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Державною податковою інспекцією в Артемівському районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби по даній справі не доведено правомірність прийняття наказу від 21.02.2012 року № 229 «Про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки Приватного підприємства «КОМ-ПОА».

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.

З урахуванням викладеного, керуючись статтями 160, 184, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2012 року по справі № 2а/1270/5568/2012 залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2012 року по справі № 2а/1270/5568/2012 без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції, постановлена в порядку письмового провадження, набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя І.В.Юрко

Судді: Г.М.Міронова

А.А.Блохін

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2012
Оприлюднено16.10.2012
Номер документу26422456
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/5568/2012

Ухвала від 11.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко Ирина Володимирівна

Ухвала від 03.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 26.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 20.05.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 20.05.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 28.04.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 08.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 03.10.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 11.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Постанова від 07.08.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні