cpg1251
донецький апеляційний господарський суд
Постанова
Іменем України
27.08.2012 р. справа №22/86б/2011
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: суддів Богатиря К.В. Дучал Н.М., Склярук О.І. При секретарі: Здоренко О.Ю. за участю представників сторін: від боржника:Ровенко С.С. -довір. № 18-06 від 18.06.2012р. від скаржника:не з'явився розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби на ухвалу господарського суду від Луганської області 26.06.2012р. у справі№ 22/86б/2011 /суддя Ковалінас М.Ю./ за заявою боржникатовариства з обмеженою відповідальністю «КЛ-Сервіс» м. Луганськ пробанкрутство
В С Т А Н О В И В:
Ухвалою від 28.12.2011р. господарський суд Луганської області порушив провадження у справі про банкрутство за заявою ліквідатора боржника товариства з обмеженою відповідальністю «КЛ-Сервіс» м. Луганськ на підставі ст.ст. 1, 8, 11, 12, 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»(далі-Закон).
Постановою від 26.01.2012р. господарський суд визнав боржника банкрутом, відкрив ліквідаційну процедуру та призначив ліквідатором арбітражного керуючого Сичову В.О.
Ухвалою від 26.06.2012р. суд затвердив звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, ліквідував банкрута, припинив провадження у справі та скасував мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Ухвала суду обґрунтована тим, що постановою господарського суду Луганської області від 26.01.2012р. відкрита ліквідаційна процедура та ліквідатором призначена арбітражний керуючий Сичова В.О. В ході проведення ліквідаційної процедури ліквідатором здійснено оголошення про визнання боржника ТОВ "КЛ-СЕРВІС" банкрутом в газеті "Голос України" від 09.02.2012р. № 25; сформовано реєстр вимог кредиторів у справі №22/86б/2011 у складі вимог ТОВ "СТРІМ" та Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська. Судом встановлено, що на виконання вимог суду та відповідно до приписів ст. 16 Закону, ліквідатором Сичовою В.О. скликано та проведено загальні збори кредиторів, на яких обрано повноважний комітет кредиторів у складі представника 1 кредитора, а саме: УПФУ в Ленінському районі м. Луганська (протокол загальних зборів кредиторів від 03.05.2012р. № 1). Судом також встановлено, що зі звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута за станом на 03.05.2012р., а також інших документів, вбачається, що під час проведення ліквідаційної процедури ліквідатором було виявлено грошові кошти у касі підприємства у сумі 805грн., які витрачено відповідно до ст.31 Закону, зокрема частково погашено вимоги першої черги, пов'язані з проведенням ліквідаційної процедури у справі, решту вимог кредиторів не погашено у зв'язку з недостатністю на це коштів та відсутністю у банкрута майнових активів. З наданих документів до звіту ліквідатора вбачається, що за банкрутом на праві власності не зареєстровано нерухомого майна, транспортних засобів, земельних ділянок та технологічних транспортних засобів, це підтверджується: довідками Міського комунального підприємства бюро технічної інвентаризації м. Луганськ, Управління Держкомзему у м. Луганськ Луганської області та територіального управління Держгірпромнагляду по Луганській області. Отже, у зв'язку з відсутністю активів банкрута у справі непогашеними залишились вимоги кредиторів. На підставі цього суд дійшов висновку про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу у зв'язку з чим банкрут підлягає ліквідації, справа припиненню.
Не погоджуючись з прийнятою ухвалою, ДПІ в Жовтневому районі м. Луганська звернулась до Донецького апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою на ухвалу господарського суду Луганської області від 26.06.2012р. у справі №22/86б/2011 за заявою боржника ТОВ "КЛ-СЕРВІС" про визнання його банкрутом в порядку ст. 51 Закону.
Оскаржуючи ухвалу, ДПІ просить суд ухвалу скасувати, провадження у справі припинити.
В обґрунтування скарги апелянт посилається на неповідомлення податкового органу про прийняття рішення про припинення підприємницької діяльності ТОВ «КЛ-СЕРВІС»з можливістю звернення до боржника з вимогами та ненадходження до ДПІ заяви про припинення платника податку. Також апелянт посилається на те, що про неодноразово приймав заходи щодо проведення позапланової перевірки боржника, але товариство відсутнє за місцезнаходженням. Скаржник стверджує, що господарський суд Луганської області при винесенні оскаржуваної ухвали не дослідив формування пасиву боржника. На думку ДПІ ліквідація банкрута сприяє ухиленню останнього від проведення перевірки податковим органом.
Ухвалою від 10.08.2012р. апеляційна скарга прийнята Донецьким апеляційним господарським судом до провадження.
ТОВ "КЛ-СЕРВІС" надало відзив на апеляційну скаргу, в якій просить апеляційну скаргу ДПІ залишити без задоволення, а оскаржувану ухвали суду першої інстанції залишити без змін. Заперечуючи проти доводів апеляційної скарги, ТОВ "КЛ-СЕРВІС" зазначило про здійснення публікації 16.09.2011р. у «Бюлетень державної реєстрації»№ 190 (25) та ліквідаційною комісією до ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська листом від 20.09.2011р. №89/1 було направлено заяву про припинення платника податків по формі № 8-ОПП, копію відповідного протоколу. За таких обставин, банкрут вважає, що доводи апелянта щодо його неповідомлення ДПІ про прийняття рішення учасниками про припинення діяльності ТОВ "КЛ-СЕРВІС" є необґрунтованим. Стосовно перевірки господарським судом пасивів банкрута при затвердженні ліквідаційного балансу, в запереченнях ТОВ "КЛ-СЕРВІС" зазначено, що судом перевірено та встановлено факт відсутності у банкрута рухомого та нерухомого майна та відсутність коштів на банківських рахунках, що підтверджується матеріалами справи.
Статтею 101 ГПК України передбачено, що у процесі перегляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу. Додаткові докази приймаються судом, якщо заявник обґрунтував неможливість їх подання суду першої інстанції з причин, що не залежали від нього. Апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши доводи та заперечення представника боржника, колегія суддів встановила:
Частиною 1 статті 51 Закону передбачено, що якщо вартості майна боржника-юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
За приписами частини 4 статті 105 Цивільного кодексу України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи (редакція, яка діяла на момент звернення з заявою).
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»спеціалізований друкований засіб масової інформації -видання спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації, в якому відповідно до цього Закону публікуються відомості з Єдиного державного реєстру.
Спеціалізованим друкованим засобом масової інформації спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації є "Бюлетень державної реєстрації" Держпідприємництва (лист Держпідприємництва від 16.08.2004р. № 5530).
Згідно ч. 1 ст. 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом (ч. 3 ст. 110 Цивільного кодексу України).
Частиною 1 статті 111 Цивільного кодексу України обумовлено, що ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи (редакція, яка діяла на момент звернення з заявою).
Із матеріалів справи вбачається, що в підтвердження заходів, спрямованих на ліквідацію ТОВ "КЛ-СЕРВІС" за рішенням власників, при зверненні до господарського суду Луганської області із заявою про порушення справи про банкрутство надано відповідні докази такої ліквідації, яка здійснювалась на підставі протоколу № 2 загальних зборів учасників ТОВ "КЛ-СЕРВІС" від 06.09.2011р.. Крім того, боржник розмістив оголошення про прийняте рішення у газеті «Бюлетень державної реєстрації»від 16.09.2011р. № 190 (25). На зборах ліквідаційної комісії товариства (протокол № 1 від 20.09.2011р.) прийнято рішення про проведення інвентаризації та проведено інвентаризацію, що підтверджується матеріалами справи (а.с.45-50 т.1). За результатами проведеної інвентаризації складено проміжний ліквідаційний баланс станом на 20.12.2011р., який розглянутий та затверджений на загальних зборах учасників (протокол № 3 від 20.12.2011р.).
В матеріалах справи наявний аудиторський висновок незалежного аудитора аудиторської фірми «Мета-консалтинг»щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства, ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства та щодо достовірності та повноти проміжного ліквідаційного балансу, складений 29.12.2011р. (а.с.84-109 т.1). В цьому аудиторському висновку зазначено, що після проведення заходів щодо ліквідації підприємства повністю ліквідована вся дебіторська і частково кредиторська заборгованість, погашені заборгованості перед бюджетом і частково перед позабюджетними фондами, дані підтверджуються актами звірки та даними бухгалтерського обліку. У висновку аудитор вказав про достовірність даних відображених у проміжному ліквідаційному балансі щодо фінансового стану товариства станом на 20.12.2011р., його фінансові результати та рух грошових коштів; розраховані в процесі аналізу показники фінансового стану та платоспроможності свідчать про наявність ознак неплатоспроможності та стан потенційного банкрутства. Виявлення ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства в ході проведення аудиторської перевірки ТОВ "КЛ-СЕРВІС" не встановлено.
Ліквідаційною комісією був дотриманий 2-місячний строк для звернення з кредиторськими вимогами до боржника.
ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська була повідомлена про прийняття рішення учасниками про припинення юридичної особи з поданням заяви про припинення платника податків (а.с.58 т.1).
Таким чином, колегія суддів вважає, що банкрутом були дотримані вимоги Цивільного і Господарського кодексів України та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», тобто судом першої інстанції законно на підставі ст. 51 Закону була порушена справа про банкрутство ТОВ "КЛ-СЕРВІС".
Згідно ч. 3 ст. 51 Закону кредитори мають право заявити свої претензії до боржника, який ліквідується, в місячний строк з дня офіційного оприлюднення ухвали про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом.
Після винесення господарським судом постанови від 26.01.2012р. ліквідатором Сичовою В.О. в газеті «Голос України»№ 25 (5275) від 09.02.2012р. опубліковано оголошення про визнання ТОВ "КЛ-СЕРВІС" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
На виконання вимог ст. 25 Закону ліквідатором були здійснені заходи щодо виявлення та розшуку майна боржника, про що свідчать запити та відповіді Міського комунального підприємства бюро технічної інвентаризації м. Луганськ, Управління Держкомзему у м.Луганськ Луганської області, ВРЕР УДАІ м. Луганська та територіального управління Держгірпромнагляду по Луганській області про відсутність рухомого та нерухомого майна. Також ліквідатором з'ясовано наявність у банкрута поточних рахунків і відсутність на них грошових коштів (а.с.133-144 т. 2).
Також матеріали справи містять запит ліквідатора, адресований голові ліквідаційної комісії від 03.02.2012р. № 64-22/86 (про передачу документів по заборгованості ТОВ "КЛ-СЕРВІС" перед кожним кредитором та передачу печаток і штампів, матеріальних цінностей) з доказами його направлення. Актом прийому-передачі від 22.03.2012р. голова ліквідаційної комісії передав наявні статутні документи та печатку банкрута, а також грошові кошти в сумі 805,00грн.
У відповідності до вимог ст. 32 Закону ліквідатором було проведено інвентаризацію банкрута, але за результатами її проведення майна не виявлено, окрім в касі підприємства грошових коштів у сумі 805,00грн. (а.с.146-149 т. 2)
Як свідчать матеріали справи ліквідатором скликано та проведено загальні збори кредиторів, про що свідчить протокол № 1 від 03.05.2012р., на яких прийнято рішення про обрання комітету кредиторів у складі УПФУ в Ленінському районі м. Луганська.
Комітетом кредиторів 03.05.2012р. прийнято рішення про затвердження витрат ліквідатора та порядок оплати послуг за рахунок коштів банкрута, про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, про звернення до господарського суду з клопотанням про завершення ліквідаційної процедури у справі № 22/86б/2011.
Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновками господарського суду Луганської області про здійснення ліквідаційної процедури у справі № 22/86б/2012 у відповідності до вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»з наданням належних і допустимих доказів, оскільки у банкрута відсутні майнові активи для задоволення кредиторських вимог, що підтверджується даними ліквідаційного балансу станом на 03.05.2012р., тому суд правомірно дійшов висновку про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, необхідність ліквідації банкрута та припинення провадження у справі № 22/86б/2011 про банкрутство.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків господарського суду Луганської області, які викладені в ухвалі від 26.06.2012р. Тому апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а оскаржувана ухвала підлягає залишенню без змін.
Керуючись ст.ст. 99, 101, 102, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, Донецький апеляційний господарський суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби на ухвалу господарського суду Луганської області від 26.06.2012р. у справі № 22/86б/2011 -залишити без задоволення.
Ухвалу господарського суду Луганської області від 26.06.2012р. у справі № 22/86б/2011 про банкрутство залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття. Постанову апеляційної інстанції може бути оскаржено до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів.
Головуючий К.В. Богатир
Судді: Н.М. Дучал
О.І. Склярук
Надруковано: 7 прим.:
1.боржнику,
1.ліквідатору,
1.скаржнику ,
1.кредитору,
1.ДАГС,
1.до справи,
1.ГСЛО
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2012 |
Оприлюднено | 10.09.2012 |
Номер документу | 25899392 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
Богатир К.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні