ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"10" вересня 2012 р.Справа № 17/22-10-849
Суддя Гуляк Г.І. розглянувши скаргу відповідача (вх. № 27453/2012 від 07.09.2012 року), в порядку ст. 121-2 ГПК України, на дії органу державної виконавчої служби Овідіопільського районного управління юстиції Одеської області, по справі № 17/22-10-849
за позовом: Одеського виробничого об'єднання "Електрик" Українського товариства глухих, м. Одеса
до відповідача: фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, м. Одеса
про стягнення 40277,31 грн.
Суддя Гуляк Г.І.
Встановив:
25 травня 2010 року господарським судом Одеської області видано наказ на виконання рішення господарського суду області від 11 травня 2010 року про стягнення з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на користь Одеського виробничого об'єднання "Електрик" Українського товариства глухих 36335,97 грн., з яких 35742,55 грн. основного боргу, 357,42 грн. державного мита та 236,00 грн. судових витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
07.09.2012 року суд одержав скаргу відповідача (вх. № 27453/2012), в порядку ст. 121-2 ГПК України, на дії органу державної виконавчої служби Овідіопільського районного управління юстиції Одеської області, по справі № 17/22-10-849.
Відповідно до положень ст. 121 2 Господарського процесуального кодексу України скарги на дії чи бездіяльність органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів можуть бути подані стягувачем, боржником або прокурором протягом десяти днів з дня вчинення оскаржуваної дії, або з дня, коли зазначеним особам стало про неї відомо, або з дня, коли дія мала бути вчинена. Скарги на дії органів Державної виконавчої служби розглядаються господарським судом, про час і місце якого повідомляються ухвалою стягувач, боржник чи прокурор та орган виконання судових рішень.
Разом з тим слід зазначити, що скарги на дії чи бездіяльність органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень господарських судів розглядаються господарським судом в порядку ст. 121 2 Господарського процесуального кодексу України із дотриманням загальних правил, встановлених для порядку оформлення і подачі заяв учасників судового процесу.
Згідно п. 1 Постанови Пленуму Верховного суду України від 26.12.2003 р. № 14 "Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження" скарги розглядаються за правилами гл. 31-Г ЦПК та ст. 121-2 ГПК , якщо вони стосуються примусового виконання документів, перелік яких наведений у ст. 3 Закону N 606-XIV, звернення - за правилами, встановленими Законом N 606-XIV, розд. V ЦПК, статтями 89, 118-122 ГПК, якщо цими й іншими актами законодавства передбачено вирішення судом порушуваних у зверненнях питань.
Також відповідно до п. 2 вказаної Постанови Пленуму Верховного суду України стягувач, боржник або прокурор мають право оскаржити дії чи бездіяльність органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів тільки до господарського суду, який розглянув відповідну справу по першій інстанції (ст. 121-2 ГПК). Враховуючи, що примусове виконання судових рішень, постановлених господарськими судами, згідно зі ст. 4 Закону N 202/98-ВР та ст. 2 Закону N 606-XIV здійснюють державні виконавці, скарги на дії чи бездіяльність останніх розглядаються господарськими судами за правилами ст. 121-2 ГПК.
В п. 3 вказаної Постанови Пленуму Верховного суду України вказано, що скарги, заяви, подання мають відповідати загальним вимогам щодо форми та змісту позовної заяви , передбаченим положеннями ГПК та містити відомості, перелічені в пунктах 3 - 5 ч. 3 ст. 85 Закону N 606-XIV (606-14). У разі відсутності спеціальної норми щодо вирішення певних питань, які виникають при розгляді скарг на рішення, дії або бездіяльність посадових осіб державної виконавчої служби, до заяв (скарг, подань) учасників виконавчого провадження мають застосовуватися положення ГПК (1798-12), якими врегульовано аналогічні питання, зокрема: статей 2, 18, 21, 22, 26, 29, 31, 41, 42, 64, розділів XI, XII, XII-1 ГПК тощо (1798-12).
Пунктом 2 ст.54 Господарського процесуального кодексу України встановлено, позовна заява повинна містити повне найменування суб'єкта господарювання, його адресу та індивідуальний ідентифікаційний номер фізичної особи -підприємця платника податків. Зі змісту скарги вбачається, що боржником за виконавчим провадженням є громадянин ОСОБА_1.
Приписами ст. 56 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що позивач, прокурор чи його заступник зобов'язані при поданні позову надіслати сторонам копії позовної заяви та доданих до неї документів відповідно до кількості відповідачів та третіх осіб листом з описом вкладення (із змінами, внесеними згідно із Законом України від 19.05.2011р. N 3382-VI).
До скарги подано опис вкладення щодо відправки скарги відділу виконавчої служби Овідіопольського районного управління юстиції Одеської області, а фіскальний чек відсутній, наявний фіскальний чек щодо направлення рекомендованого листа ОСОБА_1, опис вкладення відсутній.
Пунктом 2 ч. 1 ст. 57 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що до позовної заяви додаються документи, які підтверджують відправлення відповідачеві копії позовної заяви і доданих до неї документів.
Так, як вбачається з матеріалів скарги, скаржником не надано належних доказів направлення копії скарги боржнику та відділу державної виконавчої служби Овідіопольського районного управління юстиції Одеської області.
Вказане свідчить, що скаржником не було дотримано вимоги процесуального законодавства при подачі скарги.
Відповідно до п. 6 ст. 63 Господарського процесуального кодексу України суддя повертає позовну заяву і додані до неї документи без розгляду, якщо не подано доказів надсилання відповідачеві копії позовної заяви і доданих до неї документів.
Крім того, згідно до ст. 121 2 Господарського процесуального кодексу України скарги на дії чи бездіяльність органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів можуть бути подані стягувачем, боржником або прокурором протягом десяти днів з дня вчинення оскаржуваної дії, або з дня, коли зазначеним особам стало про неї відомо, або з дня, коли дія мала бути вчинена, постанова ВП №26334277 прийнята 10 серпня 2013 року .
Крім того зі змісту оскаржуваної постанови вбачається, що виконавчий документ може бути повторно пред'явлений для виконання в строк до 10 серпня 2013 року.
З огляду на вищевикладене, суд вважає за необхідне повернути без розгляду скаргу Одеського виробничого об'єднання "Електрик" Українського товариства глухих, м. Одесса.
Керуючись п. 1.ч. 1 ст. 63, ст. 86, ст. 121-2 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
У Х В А Л И В:
Скаргу Одеського виробничого об'єднання "Електрик" Українського товариства глухих, м. Одесса (вх. № 27453/2012 від 07.09.2012 року), в порядку ст. 121-2 ГПК України, на дії органу державної виконавчої служби Овідіопольського районного управління юстиції Одеської області, по справі № 17/22-10-849 -повернути скаржнику без розгляду.
Додаток на адресу скаржника: Скарга з додатком всього на 6 аркушах, конверт.
Суддя Гуляк Г.І.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2012 |
Оприлюднено | 12.09.2012 |
Номер документу | 25930637 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Зуєва Л.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні