Постанова
від 31.08.2012 по справі 2а-6831/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

31 серпня 2012 року 15:20 № 2а-6831/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Скочок Т.О. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом Відкритого акціонерного товариства "Ремпобуттехніка" до Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації (відповідач - 1), Державного реєстратора Шевченківської районної у м.Києві державної адміністрації (відповідач - 2), Шевченківської районної в м.Києві державної адміністрації (відповідач - 3), державного реєстратора Шевченківської районної в м.Києві державної адміністрації (відповідач -4) про зобов'язання вчинити дії,-

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулося Відкрите акціонерне товариство "Ремпобуттехніка" з позовною заявою до Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації (Відповідач -1) про зобов'язання здійснити реєстрацію припинення юридичної особи -ВАТ "Ремпобуттехніка" (ідентифікаційний код 03058715), що припиняється у результаті перетворення, а також здійснити державну реєстрацію новоутвореної юридичної особи - ТОВ "Ремпобуттехніка"

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.06.2010 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від.26.10.2010 року позовні вимоги задоволено.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 28.03.2012 року касаційну скаргу задоволено частково, постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.06.2010 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від.26.10.2010 року в даній справі скасовано, матеріали справи направлено на новий судовий розгляд Окружного адміністративного суду м. Києва. При цьому, у своїй ухвалі Вищий адміністративний суд України вказав на те, що під час нового розгляду справи судам, зокрема, слід залучити до участі в справі державного реєстратора.

Після надходження до Окружного адміністративного суду м. Києва адміністративній справі 2а-3341/10/2670 було призначено №2а-6831/12/2670.

Ухвалою судді Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 травня 2012 року справу прийнято до провадження судді Скочок Т.О. та призначено попереднє судове засідання.

Судом встановлено, що відносно Шевченківської районної у м.Києві державної адміністрації прийнято Київською міською радою прийнято рішення №7/4819 від 09.09.2010 року щодо припинення з 31 жовтня 2010 року шляхом ліквідації виконавчий орган районної в м.Києві ради.

Як вбачається з спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 31.10.2010 року зареєстровано Шевченківську районну в м.Києві державну адміністрацію.

Під час попереднього судового засідання представник позивача не погодився на заміну відповідача Шевченківської районної у м.Києві державної адміністрації на Шевченківську районну в м.Києві державну адміністрацію.

Як було встановлено під час попереднього судового засідання, на підставі Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичнихосіб та фізичних осіб-підприємців від 12.06.2012 року, Шевченківсьа районна у м.Києві державна адміністрація знаходиться в стані припинення юридичної особи, однак не є припиненою.

За наведених обставин, на підставі ч.3 ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 червня 2012 року до участі у справі у якості співвідповідачів залучено - Шевченківську районну в м. Києві державну адміністрацію (Відповідач -2) та державного реєстратора Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації (Відповідач -3).

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 серпня 2012 року закінчено підготовче провадження, призначено справу №2а-6831/12/2670 до судового розгляду, та залученов якості співвідповідача державного реєстратора Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації (Відповідач -4).

Позовна заява обґрунтована незгодою позивача з діями відповідача щодо залишення без розгляду документів поданих позивачем для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення»з огляду на їх необґрунтованість та вчинення їх, на його думку, з порушенням норм чинного законодавства. У зв'язку з викладеним, позивач просить суд зобов'язати відповідача здійснити державну реєстрацію припинення юридичної особи -ВАТ "Ремпобуттехніка" (ідентифікаційний код 03058715), що припиняється у результаті перетворення, а також здійснити державну реєстрацію новоутвореної юридичної особи - ТОВ "Ремпобуттехніка".

В судовому засіданні представники позивача заявлені позовні вимоги підтримали, просили позов задовольнити у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.

Представник Відповідача - 2 та 4 заперечував проти задоволення позову та просив суд відмовити позивачу в його задоволенні в повному обсязі.

Належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду представники співвідповідачів у судове засідання 21 серпня 2012 року не з'явились

На підставі ч. 6 ст. 128 КАС України, враховуючи неприбуття представників співвідповідачів та відсутність потреби заслухати свідка чи експерта суд ухвалив про розгляд справи у письмовому провадженні. представники позивача та відповідача 2,4 проти вказаного не заперечували.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, вислухавши пояснення представників позивача та Відповідача - 2,4 по суті спору, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

20 жовтня 2009 року загальними зборами акціонерів ВАТ "Ремпобуттехніка" прийнято рішення про припинення ВАТ "Ремпобуттехніка" в результаті реорганізації шляхом перетворення в товариство з обмеженою відповідальністю.

15 лютого 2010 року представником товариства подано до Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації комплект документів для вчинення відповідної реєстраційної дії.

16 лютого 2010 року товариством отримано повідомлення про залишення документів без розгляду на підставі того що передавальний акт не відповідає вимогам, які встановлені ч. 2 ст. 107 ЦК України.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обгрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно ст. 5 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.

Відповідно ч.1 ст. 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці:

- проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

- передає органам державної статистики (далі - органи статистики), державної податкової служби, Пенсійного фонду України повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб;

- формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних справ (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону). Якщо кількість державних реєстраторів у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації становить три і більше осіб, зберігання реєстраційних справ забезпечує відповідна посадова особа структурного підрозділу (відділу, управління), який створюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи державних реєстраторів;

- оформлює та видає виписки, витяги та довідки з Єдиного державного реєстру;

- проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців;

- проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями;

- звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку;

- здійснює оформлення, видачу та засвідчення юридичним особам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них;

- вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду;

- здійснює облік одержаного ним від заявника електронного документа та направляє заявнику підтвердження факту одержання електронного документа, проводить необхідні реєстраційні дії у випадках, передбачених цим Законом, та надсилає заявнику відповідний документ у вигляді електронного документа і на паперовому носії. У разі наявності підстави для відмови у проведенні державної реєстрації заявникові надсилається відповідне повідомлення в електронній формі;

- повідомляє правоохоронні органи щодо порушення визначеного законом строку для подання відповідними посадовими особами юридичної особи та фізичною особою - підприємцем державному реєстраторові рішень щодо припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

- проводить у випадках, передбачених цим Законом, спрощену процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації та припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

- здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

Відповідно до положень ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Відповідно до ч.1 ст. 37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (в редакції чинні на момент виникнення спірних відносин) для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення голова комісії з припинення або уповноважена ним особа після закінчення процедури припинення, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинні подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення;

- свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи;

- оригінал установчих документів;

- нотаріально посвідчену копію передавального акта, якщо припинення здійснюється в результаті злиття, приєднання або перетворення, або нотаріально посвідчену копію розподільчого балансу, якщо припинення здійснюється в результаті поділу;

- довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;

Відповідно до ч.7 ст. 37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (в редакції чинні на момент виникнення спірних відносин) Державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, якщо:

- документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;

- документи подані не у повному обсязі;

- документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону;

- передавальний акт або розподільчий баланс не відповідає вимогам, які встановлені частиною четвертою цієї статті;

- документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті.

Згідно ч. 4 ст. 37 Закону передавальний акт або розподільчий баланс повинен бути затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи. Підписи голови та членів комісії з припинення юридичної особи на передавальному акті або розподільчому балансі повинні бути нотаріально посвідчені.

Спеціальні вимоги щодо передавального акту містяться у ч. 2 ст. 107 ЦК України, згідно якої після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), які мають містити положення про правонаступництво щодо всіх зобов'язань юридичної особи, що припиняється, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов'язання, які оспорюються сторонами.

В той же час, ст. 87 Закону України "Про акціонерні товариства" вимог до передавального акту не містить, як і не містять їх Порядок скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 30.12.98 р. №222, та Положення про порядок реєстрації випуску акцій під час реорганізації товариств, затверджений рішенням ДКЦПФР від 30.12.98 р. №221.

Наданий органу державної реєстрації передавальний акт від 18.01.10 р. містить всю необхідну інформацію, зокрема, щодо передачі до ТОВ "Ремпобуттехніка" всіх прав та обов'язків ВАТ "Ремпобуттехніка" згідно наведеного переліку.

Р. IV акту (поточні зобов'язання - поточні зобов'язання за розрахунками:) містить графу - з учасниками (код рядка 590, сума - 91, 8 тис.грн.), яка є заборгованістю перед учасниками, які станом на дату складання передавального акту не обміняли акції на частки у статуному капіталі та акції яких не були викуплені товариством.

При цьому, суд наголошує, що у рішенні №1 позачергових загальних зборів акціонерів ВАТ "Ремпобуттехніка" від 20.10.09 р., на якому прийнято рішення про реорганізацію товариства, також затверджено порядок та умови обміну акцій товариства на частки у статутному фонді товариства, що створюється (одна акція - одна частка), а також визначено процедуру викупу акцій у учасників, які не виявлять бажання брати участі у реорганізації та проголосують проти даного рішення, тобто, товариством виконано вимоги вказаних Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 30.12.98 р. №222, та Положення про порядок реєстрації випуску акцій під час реорганізації товариств, затверджений рішенням ДКЦПФР від 30.12.98 р. №221.

Зазначене свідчить про відсутність підстав для невідповідності передавального акту від 18.01.10 р., поданого для проведення реєстраційної дії, вимогам законодавства, а також про відсутність підстав для залишенні поданих документів без розгляду органом державної реєстрації.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст.9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 ст.71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.

Статтею 159 КАС України встановлено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованими, які були досліджені в судовому засіданні.

З огляду на вищевказане суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову в повному обсязі.

Частиною 1 Статі 94 КАС України встановлено якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Керуючись вимогами ст.ст. 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Зобов'язати державного реєстратора Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації здійснити державну реєстрацію припинення юридичної особи - Відкритого акціонерного товариства "Ремпобуттехніка" (ідентифікаційний код: 03058715), що припиняється в результаті перетворення, а також здійснити державну реєстрацію новоутвореної юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Ремпобуттехніка".

Постанова набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя Т.О. Скочок

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.08.2012
Оприлюднено14.09.2012
Номер документу25960396
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6831/12/2670

Ухвала від 12.06.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 04.12.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Старова Н.Е.

Ухвала від 30.05.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Ухвала від 15.05.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Постанова від 31.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 24.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні