18/319
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
Господарський суд Чернігівської області
14000 м. Чернігів, проспект Миру 20 Тел. 7-38-36, факс 7-44-62
Іменем України
ПОСТАНОВА
"14" листопада 2006 р. Справа № 18/319
За позовом Державної податкової інспекції у Корюківському районі
15300, м. Корюківка, вул. Передзаводська, 2
До Закритого акціонерного товариства „Корюківська поліграфічна фабрика”
15300, м. Корюківка, вул. Індустріальна, 20
про стягнення 12131 грн. 59 коп. за рахунок активів
Суддя А.С.Сидоренко
Секретар судового засідання І.В.Морська
Представники сторін:
Від позивача: Ющенко Н.М. –гол. держподатінспектор, дов. від 29.03.2006р. № 91/10/10-004
Від відповідача: Буглак С.М. –в. о. директора, наказ від 02.11.2006р. № 05-К
СУТЬ СПОРУ:
Державною податковою інспекцією у Корюківському районі (надалі –Позивач) заявлено адміністративний позов до Закритого акціонерного товариства „Корюківська поліграфічна фабрика” (надалі - Відповідач) про стягнення за рахунок активів боржника податкової заборгованості в сумі 12131,59 грн., з них:
по земельному податку –5068,52 грн.;
по податку з доходів фізичних осіб –7063,07 грн.
Відповідач письмових заперечень проти позову не надав, в судовому засіданні позовні вимоги визнав в повному обсязі, зробивши усну заяву.
Згідно ст. ст. 51, 136 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач –визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.
У разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї –небудь права, свободи або інтереси (ст. 112 Кодексу адміністративного судочинства України).
Розглянувши вищевказану заяву, суд вважає за можливе прийняти визнання адміністративного позову відповідачем, оскільки такі дії не суперечать закону та не порушують нічиї права, свободи або інтереси.
Розглянувши подані документи і матеріали, вислухавши пояснення повноважних представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд ВСТАНОВИВ:
Закрите акціонерне товариство „Корюківська поліграфічна фабрика” зареєстроване розпорядженням Корюківської районної державної адміністрації 18.05.1994р., про що в журналі обліку реєстраційних справ зроблено запис за № 1 048 120 0000 000006, та взято на облік ДПІ у Корюківському районі, як платника податків, 20.07.1994р. за № 7.
Відповідно до Закону України “Про систему оподаткування” від 25.06.1991р. № 1251-ХІІ, платники податків зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), та сплачувати належні суми податків і зборів у встановлені законами терміни. Стаття 11 названого закону встановлює, що за порушення законів про оподаткування платники податків та зборів несуть відповідальність, передбачену законодавством.
Згідно з пунктами 5.1 та 5.2 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (далі – Закон № 2181-ІІІ) податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків здійснення процедури адміністративного оскарження рішення контролюючого органу платником податків.
Згідно з п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Приписом п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону № 2181-ІІІ встановлено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум (п. 17.3 ст. 17 Закону № 2181-ІІІ).
У відповідності з п.п. 16.1.1 п. 16.1 ст. 16 Закону № 2181-ІІІ, після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (п.п. 16.4.1 п. 16.4 ст. 16 Закону № 2181-ІІІ).
06 березня 2006р. службовими особами ДПІ у Корюківському районі складено акт № 3 про порушення податкового законодавства, відповідно до якого термін подання розрахунку земельного податку, визначений законодавством, становить 01.02.2006р. Фактично розрахунок земельного податку на 2006 рік до податкового органу поданий 06.03.2006р.
На підставі вказаного акту, позивачем прийнято податкове повідомлення –рішення № 0000141801/0 від 06.03.2006р., про застосування до відповідача штрафних санкцій в сумі 170,00 грн. за несвоєчасне подання розрахунку земельного податку на 2006 рік.
До того ж, на момент розгляду справи, за відповідачем існує заборгованість по сплаті земельного податку в сумі 4821,96 грн. за період з лютого по серпень 2006р., що підтверджується податковим розрахунком земельного податку на 2006 рік, а також копією облікової картки платника податків.
На суму податкового боргу була нарахована пеня в розмірі 76,56 грн.
10 лютого 2006р. працівниками ДПІ у Корюківському районі проведена виїзна планова документальна перевірка дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства Закритим акціонерним товариством „Корюківська поліграфічна фабрика” за період з 01.01.2003р. по 31.12.2005р., під час якої встановлено порушення відповідачем вимог Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб”.
За результатами перевірки складено акт № 9/23/05388581 від 10.02.2006р.
На підставі вказаного акту перевірки, позивачем прийнято податкове повідомлення –рішення № 0000141701/0 від 17.02.2006р., яким відповідачу визначено податкове зобов'язання з податку з доходів найманих працівників в сумі 6773,25 грн.
На суму податкового боргу позивачем була нарахована пеня в сумі 289,82 грн., що підтверджується копією облікової картки платника податків.
Відповідно до п. 6.1 Закону № 2181-III у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
З урахуванням наведених вище приписів чинного законодавства, відповідачу 17.03.2006р. було вручено податкове повідомлення –рішення № 0000141801/0 від 06.03.2006р. Факт отримання податкового повідомлення –рішення підтверджується підписом уповноваженої особи відповідача.
22.02.2006р. відповідачу вручено податкове повідомлення –рішення № 0000141701/0 від 17.02.2006р., що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення № 175210.
Доказів оскарження рішень, прийнятих контролюючим органом, відповідачем надано не було.
Згідно п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181-ІІІ, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Так, 10.03.2006р. позивачем була сформована перша податкова вимога за № 1/10 на суму 6773,25 грн. (отримана відповідачем 11.03.2006р., що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення № 6540). 10.04.2006р. позивачем була сформована друга податкова вимога за № 2/18 на суму 31938,83 грн. (отримана відповідачем 03.05.2006р., що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення № 25480).
Податкові вимоги до цього часу відповідачем повністю не погашені.
05.06.2006р. начальником ДПІ у Корюківському районі, на підставі п. п. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону № 2181-ІІІ, було прийняте рішення № 4 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.
Враховуючи, що податковий борг, зазначений у позовній заяві, самостійно відповідачем не погашений, він підлягає стягненню за рахунок активів такого платника на підставі п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст.3 Закону № 2181-ІІІ в судовому порядку.
За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 1, 3 –6, 16, 17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, ст. ст. 51, 94, 112, 136, 158 –164, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути за рахунок активів з закритого акціонерного товариства „Корюківська поліграфічна фабрика”, м. Корюківка, вул. Індустріальна, 20 (р/р 26000002346 в ЗАТ „Полікомбанк”, м. Чернігів, МФО 353100, код 05388581) в доход місцевого бюджету (Одержувач: місцевий бюджет Корюківської міськради, код 22824026, рахунок 33214800600236 в УДК в Чернігівській області, МФО 853592) 5068 грн. 52 коп. податкової заборгованості з земельного податку.
Стягнути за рахунок активів з закритого акціонерного товариства „Корюківська поліграфічна фабрика”, м. Корюківка, вул. Індустріальна, 20 (р/р 26000002346 в ЗАТ „Полікомбанк”, м. Чернігів, МФО 353100, код 05388581) в доход місцевого бюджету (Одержувач: місцевий бюджет Корюківської міськради, код 22824026, рахунок 33210807500236 в УДК в Чернігівській області, МФО 853592) 7063 грн. 07 коп. податкової заборгованості з податку з доходів фізичних осіб.
Дана постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного господарського суду в наступному порядку: про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу – з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) А.С.Сидоренко
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 259804 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні