Ухвала
від 30.08.2012 по справі 2а-18416/09/0370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 серпня 2012 р. Справа № 85500/09

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Старунського Д.М.,

суддів Багрія В.М., Кушнерика М.П.,

за участю секретаря судового засідання Луцак І.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Волинської області на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2009 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Оріон будінвест» до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Волинської області про визнання податкових повідомлень-рішень протиправними та їх скасування,

в с т а н о в и в:

ТОВ «Оріон будінвест» 06.07.2009 року звернулося в суд з адміністративним позовом до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Волинської області, в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення №0003812301/3 від 26.06.2009 року про визначення сум податкового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 171 657,00 гривень, з яких за основним платежем 114 438,00 гривень та за штрафними санкціями 57 219,00 гривень, та №0003822301/3 від 26.06.2009р. про визначення сум податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 61 201,50 гривень, з яких за основним платежем 40 801,00 гривень та за штрафними санкціями 20 499,50 гривень.

В позовній заяві зазначає, що Луцькою ОДПІ безпідставно виключено із валових витрат інформаційно - консультаційні та маркетингові послуги, які були отримані від приватного підприємця ОСОБА_1, товариств з обмеженою відповідальністю «Люксом-Форм». «Рекламна агенція «Медіа-Модифікації». Послуги контрагентів ТзОВ «Оріон будінвест» було надано відповідно до затвердженої статутної діяльності товариства, відповідали вимогам чинного законодавства, в подальшому були використані в господарській діяльності підприємства та в результаті їх використання збільшилися доходи товариства в 2007 році в 4.1 рази, а в 2008 році в 3.8 рази. За заявою товариства державною податковою інспекцією частково було зменшено податок на додану вартість та прибуток, що свідчить про допущенні порушення працівників податкової інспекції при нарахуванні податків і штрафних санкцій.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2009 року позов задоволено. Податкове повідомлення-рішення Луцької об'єднаної державної податкової інспекції №0003812301/3 від 26.06.2009р. про визначення сум податкового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 171 657,00 грн., з яких за основним платежем 114 438,00 грн. та за штрафними санкціями 57 219,00 грн. визнано протиправним та скасовано. Податкове повідомлення-рішення Луцької об'єднаної державної податкової інспекції №0003822301/3 від 26.06.2009р. про визначення сум податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 61 201,50 грн., з яких за основним платежем 40 801,00 грн. та за штрафними санкціями 20 499,50 грн. визнано протиправним та скасовано.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції Луцька ОДПІ Волинської області оскаржила його в апеляційному порядку. В апеляційній скарзі просить постанову Волинського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2009 року скасувати і прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити.

Апелянт зазначає, що судом першої інстанції не враховано те, що в 3 кварталі 2005 року підприємством віднесено до валових витрат послуги в сумі 120000,00 грн., отримані від ПП ОСОБА_1 щодо пошуку потенційного клієнта на оренду приміщення (частини приміщень) без наявних підтверджуючих документів.

На підставі наявних у справі документів, не підтверджено заниження об'єкта оподаткування податком на прибуток в сумі 324251,00 грн., у тому числі: III квартал 2005 р. в сумі 75656,00 грн., І квартал 2007 р. в сумі 212500,00 грн., в III кварталі 2007 р. в сумі 145,00 грн., І квартал 2008 р. в сумі 31350,00 грн., II квартал 2008 р. в сумі 4600,00 грн. і, відповідно, заниження податку на прибуток в сумі 72075,00 грн., у тому числі: III квартал 2005 р. в сумі 18914,00 грн., І квартал 2007 р. в сумі 53125,00 грн., III квартал 2007 р. в сумі 36,00 грн. та зменшення збитків в сумі 35950,00 грн., у тому числі: І квартал 2008 р. в сумі 31350,00 грн., II квартал 2008 р.в сумі 4600,00 грн.

Щодо донарахувань з податку на додану вартість, судом першої інстанції не було враховано, що ТОВ «Оріон Будінвест» у грудні 2006 року згідно податкових накладних від 11.12.2006 року виписаних ТОВ « Люксом-Форм», за №№ 1297-1, 1297-2, 1297-3, 1297-4, 1297-5, кожна на суму 3333,33 грн., всього ПДВ 16666,65 грн., та податкових накладних ТОВ «РА»Медіа-Модифікації», від 01.12.2006 року № 460 на суму ПДВ 16666,67 грн., від 30.12.2006 року № 549 на суму ПДВ 16666,67 грн., від 30.12.2006 року № 550 на суму ПДВ 16666,67 грн., всього ПДВ 50000,01 грн., в порушення п.п. 7.4.1 та п.п. 7.4.4 п. 7.4 статті 7 Закону України від 03.04.1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» занижено суми нарахованого (сплаченого) податку на додану вартість у зв"язку з придбанням інформаційно-консультативних (маркетингових) послуг, які не використані в господарській діяльності платника податку, в розмірі 40801,00 грн., та: завищено від"ємне значення різниці між сумою податкових зобов'язань та податкового кредиту за грудень 2006 року на суму 25866,00 грн.

При апеляційному розгляді представник податкового органу вимоги апеляційної скарги підтримав з зазначених в ній підстав.

Представник позивача в судове засідання не з»явився, що не перешкоджає розгляду справи відповідно ч.4 ст.196 КАС України за його відсутності

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника податкового органу, дослідивши наявні в справі матеріали та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подану апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ «Оріон будінвест» зареєстроване виконавчим комітетом Луцької міської ради Волинської області 01.02.2002 року за № 11981050003001474.

З 29.10.2008 року по 09.12.2008 року працівниками Луцької ОДПІ на підставі направлень №№ 06000, 06128 від 29.10.2008 року було проведено планову виїзну перевірку з питань дотримання ТОВ «Оріон будінвест» вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01,07.2005 року по 30.06.2008 року.

За результатами перевірки складено акт № 1805/2301/31880824 від 16.12.2008 року, в якому працівниками Луцької ОДПІ зроблено висновок, що ТОВ «Оріон будінвест» порушено вимоги податкового законодавства України, а саме:

пп. 5.3.9 п. 5.3, пп. 5.4.6 п. 5.4, п. 5.9 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», що призвело до заниження податку на прибуток на загальну суму 186 513,00 грн., у тому числі на 48 889,00 грн. в III кварталі 2005р., 136458,00 грн. в 1 кварталі 2007р., 1 166,00 грн. в III кварталі 2007р., 37 322,00 грн. в І кварталі 2008р., 4 600,00 грн. в II кварталі 2008р.;

пп. 7.2.1 п. 7.2, пп. 7.4.2, пп. 7.4.5 п. 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», що призвело до заниження податку на додану вартість на загальну суму 88 059,00 грн., у тому числі на 83 301,00 грн. за грудень 2006р., 4 758,00 грн. за січень 2007р.

За результатами адміністративного оскарження позивачем висновків даної перевірки частина нарахованих податків та штрафних санкцій податковим органом була скасована.

26.06.2009 року відповідачем за порушення пп. 5.3.9 п. 5.3, пп. 5.4.6 п. 5.4, п. 5.9 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», винесено податкове повідомлення-рішення № 0003812301/3, яким визначено ТОВ «Оріон будінвест» податкове зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 171 657,00 грн., з яких за основним платежем 114 438,00 грн. та за штрафними санкціями 57 219,00 грн.

За порушення пп. 7.2.1 п. 7.2, пп. 7.4.2, пп. 7.4.5 п. 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» Луцька ОДПІ винесла податкове повідомлення-рішення № 0003822301/3 від 26.06.2009 року, яким визначило позивачу податкове зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 61 201,50 грн., з яких за основним платежем 40 801,00 грн. та за штрафними санкціями 20 499,50 грн.

Податковим органом виключено з валових витрат підприємства інформаційно- консультаційні (маркетингові) послуги, що надавалися контрагентами ТзОВ «Оріон будінвест» посилаючись на те, що витрати не підтверджені відповідною документацією й результати маркетингових досліджень в подальшому не були використані підприємством в своїй господарській діяльності.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог, оскільки він відповідає встановленим обставинам справи та нормам права.

Відповідно, до п.5.1 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», валові витрати виробництва та обігу - сума будь- яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності. Суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Відповідно до пп. 11.2.1 ст. 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» датою збільшення валових витрат виробництва (обігу) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата списання коштів з банківських рахунків платника податку на оплату товарів (робіт, послуг), а в разі їх придбання за готівку - день їх видачі з каси платника податку; або дата оприбуткування платником податку товарів, а для робіт (послуг) - дата фактичного отримання платником податку результатів робіт (послуг), що й було підставою для включення до валових витрат підприємства у періоді, що перевірявся Луцькою ОДПІ, на підставі пп. 5.1 ст. 5 даного Закону України вартість інформаційно-консультаційних (маркетингових) послуг в сумі 453 333,33 грн.

Згідно з частинною 4 пп. 5.3.9 ст. 5 України «Про оподаткування прибутку підприємств», не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Частиною 2 ст. З Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено, бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, грунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Статтею 9 даного Закону обумовлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.

Так, виключення Луцькою ОДПІ з валових витрат підприємства витрат ТзОВ «Оріон будінвест» в розмірі 120 000,00 грн. по договору на надання посередницьких послуг по пошуку клієнта № 23/05 від 01.07.2005 року, укладеного з приватним підприємцем ОСОБА_1 із-за відсутності доказів отримання таких маркетингових послуг в судовому засіданні не знайшли свого підтвердження.

З матеріалів справи видно, що договір та акти прийому - передачі виконаних робіт оформлені у відповідності з вимогами п. 2 ст. 9 Закону України від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та мають всі обов'язкові реквізити: назву документа (форми), дату і місце складання, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції, посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис та інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, й відповідно є носіями повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства.

Внаслідок цих наданих послуг товариством було укладено 30 договорів оренди приміщень (частин приміщень) по яким здано оренду 4 440,4 метрів квадратних площ та отримано 2 238 000,00 грн. доходів, що не спростовано податковим органом.

По договору про надання маркетингових послуг № 197-06 ОТ від 01.11.2006 року. укладеного з ТОВ «Рекламна агенція «Медіа-Модифікації» ТзОВ «Оріон будінвест» було надано маркетингові послуги з питань вивчення ринку будівельних матеріалів та комплектуючих, виробництва й використання в будівництві сандвіч-панелей і металевих модулів в Україні в 2006 році. Вартість зазначених послуг склала 300 000,00 грн., у тому числі 50 000.00 грн. з них становлять податок на додану вартість, які також були виключені Луцькою ОДПІ із валових витрат підприємства у зв'язку з відсутністю підтверджуючих документів на дані послуги та невикористання даної інформації в господарській діяльності товариства.

Також, з аналогічних підстав були виключені з валових витрат підприємства витрати у розмірі 100 000,00 грн., у тому числі 16 666,67 грн. податок на додану вартість, по договору на надання інформаційних (консультаційних) послуг № 196-06 ОТ від 01.12.2006 року. укладеного з ТОВ «Люксор-Форм» щодо аналізу економічних вигод, умов та схем кредитування будівництва, страхування та хеджування фінансових ризиків тощо.

Замовлені маркетингові послуги цілком відповідають статутній діяльності товариства, що підтверджується довідкою АА № 031731/722 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 09.06.2008р. по видам діяльності за КВЕД: 45.21.1 будівництво будівель, 51.53.2 оптова торгівля будівельними матеріалами, 45.45.0 інші роботи з завершення будівництва.

Внаслідок отриманих вищевказаних послуг у своїй господарській діяльності ТОВ «Оріон будінвест» збільшило доходи від реалізації робіт та послуг в 4,1 рази в 2007 року та в 3,8 - в 2008 року, що податковим органом також не спростовано .

Отже, вищезазначені інформаційно - консультаційні (маркетингові) договори складені у відповідності з вимогами чинного законодавства України, зокрема глави 63 Цивільного кодексу України, використані у господарській діяльності, а тому правомірно включені підприємством до валових витрат.

Виключення податковим органом з валових витрат ТОВ «Оріон будінвест» витрат на інформаційно - консультаційні (маркетингові) послуги автоматично вплинуло на суму податкового кредиту по податку на додану вартість.

Так, за порушення пп. 7.2.1 п. 7.2, пп. 7.4.2. пп. 7.4.5 п. 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», та п. п. 2, 5, 6 «Порядку заповнення податкової накладної», затвердженого ДПА України № 165 від 30.05.1997р., Луцькою ОДПІ було виключено з податкового кредиту суму податку на додану вартість.

Зокрема, по Договору на надання інформаційних (консультаційних) послуг № 196-06 ОТ від 01.12.2006р. укладеного з ТОВ «Люксор-Форм» з питань оптимізації бізнес-процесів позивача, відповідачем з податкового кредиту по податку на додану вартість було виключено 16 666,67 грн.

Також, Луцькою ОДПІ по Договору про надання маркетингових послуг № 197-06 ОТ від 01.11.2006р. укладеного з ТОВ «Рекламна агенція «Медіа-Модифікації» з суми податкового кредиту по ПДВ було виключено 50 000,00 грн.

Таким чином, відповідач, посилаючись на те, що ТзОВ «Оріон будінвест» не підтверджено податковими накладними суму податкового кредиту, було виключено з суми податкового кредиту по податку на додану вартість 66 666,67 грн.

Відповідно до статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», поставка товарів (робіт, послуг) здійснюється за договірними (контрактними) цінами з додатковим нарахуванням податку на додану вартість. Податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.

Податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.

Податкові накладні, що видані надавачами послуг відповідають вимогам закону.

Оскільки було встановлено правомірність включення до валових витрат підприємства витрат ТОВ «Оріон будінвест» на інформаційно - консультаційні (маркетингові) послуги: 120 000,00 грн. по договору на надання посередницьких послуг по пошуку клієнта № 23/05 від 01.07.2005 року, укладеного з приватним підприємцем ОСОБА_1.; 300 000,00 грн., у тому числі 50 000,00 грн. з них становлять податок на додану вартість договору про надання маркетингових послуг № 197-06 ОТ від 01.11.2006 року, укладеного з ТОВ «Рекламна агенція «Медіа-Модифікації»; 100 000,00 грн., у тому числі 16 666,67 грн. податок на додану вартість по договору на надання інформаційних (консультаційних) послуг № 196-06 ОТ від 01.12.2006 року, укладеного з ТОВ «Люксор-Форм», то відповідно до пп. 7.2.6 Закону України «Про податок на додану вартість» податковий кредиту по податкових накладних складених по вищевказаних договорах поставки товарів (робіт, послуг) є правомірним.

За таких обставин суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний спір, правильно встановив фактичні обставини справи та ухвалив законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду і задоволенню не підлягають.

Відповідно до ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову - без змін, якщо визнає що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 160 ч.3, 195, 196, 198 п.1, 200, 205 ч.1 п.1, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

у х в а л и в:

Апеляційну скаргу Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Волинської області залишити без задоволення, а постанову Волинського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2009 року у справі №2а-18416/09 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.

На ухвалу може бути подано касаційну скаргу безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили, а в разі складання ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складання ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя Д.М. Старунський

Судді В.М. Багрій

М.П. Кушнерик

Ухвала у повному обсязі складена 04.09.2012 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.08.2012
Оприлюднено17.09.2012
Номер документу25989695
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-18416/09/0370

Ухвала від 04.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 29.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 09.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 09.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 30.08.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

Постанова від 28.10.2009

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 07.07.2009

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 07.07.2009

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні