Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 серпня 2012 р. Справа № 2а/0570/9513/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 15-15 год.
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Чекменьова Г.А.
при секретарі Токмаковій Є.А.
за участю:
представників позивача Пруткова В.А., Киричинського В.Д.,
представника відповідача Медведєва М.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька до Товариства з обмеженою відповідальністю «Цивільбуд» про стягнення заборгованості у розмірі 125 679 грн. 13 коп.,
В С Т А Н О В И В:
Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Цивільбуд» про стягнення витрат на виплату та доставку пенсій на пільгових умовах, відповідно до п. п. «б» - «з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за період з квітня по червень 2012 р. у сумі - 125 679 грн. 13 коп., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач повинен був відшкодувати до 25 числа щомісяця місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, по працівниках підприємства, яким призначено пенсію. За період з квітня по червень 2012 р. відповідач має заборгованість з покриття фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком № 2 по працівниках підприємства в сумі з квітня по червень 2012 р., яка підтверджується відповідним розрахунком. Просив стягнути з відповідача зазначену суму фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.
Представник позивача в судовому засіданні заявлені вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, просив суд задовольнити позов.
Представники відповідача в судовому засіданні визнали позов частково у сумі 54 331 грн. 46 коп., про що зазначили у письмових запереченнях (а.с.41), в інший частині заперечили проти позовних вимог, посилаючись на обставини, встановлені при розгляді справи № 2а/0570/23161/2011 Донецьким окружним адміністративним судом між тими ж сторонами з аналогічних підстав за попередній період.
Крім того, в обґрунтування заперечень представники відповідача зазначили, що ТОВ «Цивільбуд» не є правонаступником Тресту «Донецкжилстрой» № 2 та не зобов'язано відшкодовувати витрати на виплату і доставку пенсій на пільгових умовах за списком № 2 за особами, які працювали в Тресті «Донецкжилстрой» № 2 та його структурних підрозділах.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає частковому задоволенню з огляду на наступне.
Судом встановлено, що позивач Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька є органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього ст. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 384/2011.
У відповідності до ст. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пенсійний фонд України, яке затверджує Президент України. Бюджет Пенсійного фонду України в зазначений період затверджує Кабінет Міністрів України.
Згідно зі ст. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та готує документи для їх виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України. Діяльність Пенсійного фонду України спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра праці та соціальної політики України.
Згідно ст. 15 Положення, Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі, та управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах.
У відповідності до п. 5 ст. 4 вказаного Положення, Пенсійний фонд України відповідно до покладених на нього завдань організовує, координує та контролює роботу органів Пенсійного фонду України щодо, зокрема, забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства про пенсійне забезпечення; забезпечення збирання та акумулювання страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не сплачених сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування; призначення і виплати пенсій; забезпечення повного та своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій, допомоги на поховання та інших соціальних виплат, що здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України.
Згідно з п. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Процедура реєстрації та обліку платників внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування обчислення і сплати страхових внесків та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, виду діяльності і господарювання та фізичними особами, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, подання страхувальниками звітності управлінням Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах визначається Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663.
Згідно Інструкції відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в таких розмірах: для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім тих. які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
Витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи з урахуванням вимог абзацу третього підпункту 1 пункту 2 розділу XV Прикінцеві положення Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
При цьому стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах (п.6.2 Інструкції).
У разі ліквідації або зміни власника підприємства суми зазначених витрат Пенсійному фонду вносять правонаступники (п.6.3 Інструкції).
Розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій (п.6.4 Інструкції).
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Цивільбуд» є юридичною особою та є відповідно до п. 2.1.1 вказаної Інструкції платником страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
При розгляді справи сторонами зазначено, що спір між ними з аналогічних підстав за попередній період розглядався Донецьким окружним адміністративним судом у справі № 2а/0570/23161/2011.
Згідно ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
За приписами ч. 2 ст. 255 КАС України обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Отже, при розгляді справи № 2а/0570/23161/2011 між тими ж сторонами з аналогічних підстав за період з червня 2011 р. по березень 2012 р. Донецьким окружним адміністративним судом у постанові від 22.05.2012 р., яка залишена без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 06.07.2012 р., встановлені наступні обставини.
Виконавчий комітет Донецької міської Ради народних депутатів рішенням від 19.09.1990 р. № 336 запросив Мінбуд УСРС дозвіл на передачу власних засобів Треста «Донецкжилстрой» №2 та його дільниць у комунальну власність виконкому Донецької міської Ради народних депутатів.
Наказом Мінбуду УСРС від 11.10.1990 р. № 253 прийнято рішення про передачу Треста «Донецкжилстрой» №2 з усіма його підрозділами відповідно до балансу станом на 01.01.1990 р. , тому рішенням виконкому Донецької міської Ради народних депутатів від 12.10.1990 р. № 348 Трест «Донецкжилстрой №2» прийнятий у комунальну власність.
Одночасно, рішенням виконкому Донецької міської Ради народних депутатів від 31.10.1990 р. № 390 трест «Донецкжилстрой» № 2 ліквідовано та зареєстровано статут Будівельної фірми «Гражданстрой», відповідно до якого підприємство є самостійною юридичною особою, має власний баланс, розрахунковий рахунок, несе самостійну відповідальність по всім зобов'язанням щодо власного майна.
Відповідно до договору від 30.10.90 р. між виконавчим комітетом Донецької міської Ради народних депутатів та Будівельною фірмою «Гражданстрой», останній прийняв у тимчасове користування будівлі, споруди, механізми, автотранспорт, технологічне обладнання, об'єкти соцкультпобуту заводу «Стройдеталь», які були передані за актом прийому-передачі. Тобто на час ліквідації Трест «Донецкжилстрой №2» ,статутні та розпорядчі документи, свідчать про те, що відповідач ТОВ «Цивільбуд», який є правонаступником Будівельної фірми «Гражданстрой», реорганізованого в ТОВ "Цивільбуд», не був правонаступником та не брав на себе обов'язки щодо боргів та платежів ліквідованого заводу «Стройдеталь» та Треста «Донецкжилстрой №2».
Доводи позивача, що відповідачем не були відкликані чи оскаржені, видані ним довідки про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пільгових пенсій особам за період праці на заводі «Стройдеталь» та підприємстві Треста «Донецкжилстрой №2», вказаними судовими рішеннями до уваги не прийняті, оскільки відповідач вважає їх видачу помилковою з підстав несвоєчасного обізнання про обставини відсутності у нього правонаступництва відносно ліквідованих в 1990 році заводу «Стройдеталь» та Треста «Донецкжилстрой №2».
Відповідно зі ст. 37 Цивільного кодексу УРСР в редакції, що діяла на час ліквідації Тресту «Донецкжилстрой» № 2 та створення Будівельної фірми «Гражданстрой» визначено, що юридична особа припиняється шляхом ліквідації або реорганізації (злиття, поділу або приєднання). При злитті і поділі юридичних осіб майно (права і обов'язки) переходить до нововиниклих юридичних осіб. При приєднанні юридичної особи до іншої юридичної особи її майно (права і обов'язки) переходить до останньої. Майно переходить в день підписання передаточного балансу, якщо інше не передбачене законом або постановою про реорганізацію. Порядок ліквідації і реорганізації юридичних осіб визначається законодавством Союзу РСР і постановами Ради Міністрів Української РСР.
З огляду на надані суду довідки про підтвердження наявного трудового стажу осіб для призначення пенсій на пільгових умовах, виданих відповідачем, звіту про фактичні результати розрахунку пільгових пенсій ТОВ «Цивільбуд» від 27.08.2012 р., який виконаний ТОВ Аудиторська фірма «Контроль-Аудит», розрахунку щодо періоду, стажу, пропорційного коефіцієнту, перерахунку розміру пенсій особам, які мають стаж роботи на різних підприємствах, підлягають відшкодуванню позивачеві за період роботи працівників в Будівельній фірмі «Гражданстрой» та ТОВ «Цивільбуд» за період з 01.04.2012 р. по 30.06.2012 р. у сумі 54 331 грн. 46 коп. ( а.с.56-65).
Вказані відомості позивачем жодним чином не спростовані.
Тому суд зауважує, що згідно ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини третьої статті 129 Конституції України змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і в доведенні перед судом їх переконливості належать до основних засад судочинства. Змагальність сторін полягає у процесі доведення сторонами перед судом своєї позиції у справі (вимог та заперечень).
В судовому засіданні представником позивача не надано належних доказів того, що ТОВ «Цивільбуд» є правонаступником прав та обов'язків Тресту «Донецкжилстрой» № 2 та його структурних підрозділів, а за таких обставин відсутні підстави для виплати у повному обсязі витрат на виплату та доставку пільгових пенсій особам, які мають трудовий стаж на різних підприємствах.
Оскільки в результаті несплати фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій відповідач має заборгованість у розмірі 54 331 грн. 46 коп., суд дійшов висновку, що з відповідача на користь позивача необхідно стягнути зазначену суму. В решті позовних вимог відмовити.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не підлягають стягненню.
Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 167, 254 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька до Товариства з обмеженою відповідальністю «Цивільбуд» про стягнення заборгованості з фактичних витрат по виплаті та доставці пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 за період з 01.04.2012 р. по 30.06.2012 р. у розмірі 125 679 грн. 13 коп. - задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Цивільбуд» (код ЄДРПОУ 22022137) на користь Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька заборгованості з фактичних витрат по виплаті та доставці пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 у розмірі 54 331 (п'ятдесят чотири тисячі триста тридцять одна) грн. 46 коп.
Вступна та резолютивна частина постанови складена у нарадчій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 29 серпня 2012 року. Постанова у повному обсязі виготовлена 03 вересня 2012 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову може бути подана до адміністративного суду апеляційної інстанції через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Чекменьов Г.А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2012 |
Оприлюднено | 18.09.2012 |
Номер документу | 25998684 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні