ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
20 вересня 2012 року № 2а-10329/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства «Фондова компанія «Автоальянс-інвест» доДержавної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва Державної податкової служби проскасування податкового повідомлення-рішення від 20 липня 2012 року № 0005112250, -
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Приватне акціонерне товариство «Фондова компанія «Автоальянс-інвест»(далі -ПрАТ «ФК «Автоальянс-інвест») з позовом до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби (далі -ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС) про скасування податкового повідомлення-рішення від 20 липня 2012 року № 0005112250.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 31 липня 2012 року закінчено підготовче провадження та адміністративну справу № 2а-10329/12/2670 призначено до судового розгляду на 22 серпня 2012 року.
25 липня 2012 року судове засідання відкладено до 05 вересня 2012 року, а в подальшому до 12 вересня 2012 року.
12 вересня 2012 року представник позивача подав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності та в разі відсутності перешкод розглянути справу у письмовому провадженні.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечував.
Відповідно до вимог частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на вищевикладене та з урахуванням вимог ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про доцільність розгляду справи у письмовому провадженні на підставі наявних матеріалів справи.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
ПрАТ «ФК «Автоальянс-інвест»(ідентифікаційний код 22926761) зареєстровано 20 березня 1995 року Шевченківською районною у м. Києві державною адміністрацією (реєстраційний номер 10000839240). Вказане товариство розташоване за адресою: 04116, м. Київ, вул. Старокиївська, 10
ПрАТ «ФК «Автоальянс-інвест»на момент перевірки перебувало на податковому обліку у ДПІ у Шевченківському районі м. Києва.
Відповідно до Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України АА № 391157 від 22.09.2011р. до видів діяльності ПрАТ «ФК «Автоальянс-інвест»за КВЕД відноситься, зокрема: S.12302 Інші приватні фінансові посередники, крім страхових корпорацій та недержавних пенсійних фондів.
ДПІ у Шевченківському районі м. Києва проведено планову виїзну перевірку ПрАТ «ФК «Автоальянс-інвест»(код за ЄДРПОУ 22926761), з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2009 р. по 31.12.2011 р., з валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2009 р. по 31.12.2011 р., за результатами якої складено акт від 07 липня 2012 року № 724/2250/22926761.
В ході перевірки було встановлено, що позивачем укладено договори міни цінних паперів, (акцій) які, емітовані підприємствами, щодо яких судом визнано недійсними записи про проведення державної реєстрації, скасовані установчі документи та свідоцтва про державну реєстрацію з момент їх видачі, а тому зазначені акції не можуть бути об'єктом цивільних прав та не відповідають терміну «цінні папери», який встановлений чинним законодавством, що свідчить про недодержання ч. 1, ч. 5 ст. 203 Цивільного кодексу України та в силу ч. 1, ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України про недійсність та нікчемність правочинів, у зв'язку з чим сума коштів або вартість майна отримана (нарахована) платником податку від продажу, обміну або інших способів відчуження таких цінних паперів підлягає виключенню зі складу доходів окремого обліку та відповідно до підпункту 4.1.6 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»повинна включатись до складу валового доходу підприємства, як доходи отримані з інших джерел .
На підставі вищевикладеного ДПІ у Шевченківському районі м. Києва складено висновок про порушення ПрАТ «ФК «Автоальянс-інвест»:
- пп. 7.6.3 п. 7.6 ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28.12.1994 р. № 334/94-ВР в редакції закону України від 22.05.1997 р. № 283/97-ВР (із внесеними змінами та доповненнями) в результаті чого ПрАТ «ФК «Автоальянс-інвест» завищено суму витрат від операцій з акціями, за ІІІ квартал 2009 року на суму 5 135 427, 00 грн. та показники рядка 3.2 Додатка КЗ до Декларації з податку на прибуток за ІІІ квартал 2009 року;
- пп. 7.6.4 п. 7.6 ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28.12.1994 р. № 334/94-ВР в редакції закону України від 22.05.1997 р. № 283/97-ВР (із внесеними змінами та доповненнями) в результаті чого ПрАТ «ФК «Автоальянс-інвест» завищено суму витрат від операцій з акціями, за ІІІ квартал 2009 року на суму 5 135 427, 00 грн. та показники рядка 3.1 Додатка КЗ до Декларації з податку на прибуток за ІІІ квартал 2009 року;
- пп. 4.1.6 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28.12.94 № 334/94-ВР в редакції закону України від 22.05.1997 р. № 283/97-ВР (із внесеними змінами та доповненнями) в результаті чого ПрАТ «ФК «Автоальянс-інвест»занижено податок на прибуток всього у сумі 1 283 857, 00 грн., у тому числі за ІІІ квартал 2009 року в сумі 1 283 857, 00 грн.
На підставі вказаного акта перевірки 20 липня 2012 року ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС прийнято податкове повідомлення-рішення № 0005112250, яким згідно з підпунктом 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, згідно п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України за порушення пп. 4.1.6 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28.12.94 № 334/94-ВР визначила позивачу суму податкового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 1 604 821, 00 грн., в тому числі 1 283 857, 00 - основний платіж, 320 964, 00 грн. - штрафні (фінансові) санкції (штрафи).
Не погоджуючись з вказаним ПрАТ «ФК «Автоальянс-інвест»звернулось до суду з адміністративним позовом про визнання протиправним та скасування зазначеного вище податкового повідомлення-рішення.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що висновок акта перевірки про порушення підпункту 4.1.6 п. 4.1 ст. 4, пп. 7.6.3, 7.6.4 п. 7.6 ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»є безпідставним а тому податкове повідомлення -рішення, яким ПрАТ «ФК «Автоальянс-інвест»визначено податкове зобов'язання є протиправним та підлягає скасуванню.
Окрім цього, позивач також зазначає, що реєстрація випуску акцій ВАТ «Спецточобладнення»та ВАТ «Таракартпереробка»була скасована відповідними Розпорядженнями Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку лише 30 жовтня 2009 року, тобто після укладання спірних договорів міни, а тому цінні папери -акції ВАТ «Спецточобладнення» та ВАТ «Таракартпереробка»як об'єкти цивільних прав існували на момент укладення вказаних договорів.
Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд погоджується з позовними вимогами ПрАТ «ФК «Автоальянс-інвест», виходячи з наступного.
Спірні правовідносини, що склалися між сторонами регулюються нормами Конституції України, Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР, Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»від 23 лютого 2006 року № 3480- IV, Цивільним кодексом України та іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 4.1 ст. 4 Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР (в редакції на момент спірних правовідносин) (далі -Закон № 334/94-ВР) передбачено, що валовий доход - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.
Відповідно до підпункту 4.1.6 п. 4.1 ст. 4 Закону № 334/94-ВР валовий доход включає доходи з інших джерел, у тому числі, але не виключно, у вигляді:
- сум безповоротної фінансової допомоги, отриманої платником податку у звітному періоді, вартості товарів (робіт, послуг), безоплатно наданих платнику податку у звітному періоді, крім їх надання неприбутковим організаціям згідно з пунктом 7.11 статті 7 цього Закону та у межах таких операцій між платником податку та його відокремленими підрозділами, які не мають статусу юридичної особи, крім випадків, визначених у частині четвертій статті 3 Закону України «Про списання вартості несплачених обсягів природного газу»;
- сум поворотної фінансової допомоги, отриманої платником податку у звітному періоді, що залишається неповерненою на кінець такого звітного періоду від осіб, що не є платниками цього податку (у тому числі нерезидентів), або осіб, які згідно із законодавством мають пільги з цього податку, включаючи право застосовувати ставку податку нижчу, ніж установлена пунктом 7.2 статті 7 або статтею 10 цього Закону. У разі коли у майбутніх податкових періодах платник податку повертає таку поворотну фінансову допомогу (її частину) особі, яка її надала, такий платник податку збільшує суму валових витрат на суму такої поворотної фінансової допомоги (її частини) за наслідками податкового періоду, в якому відбулося таке повернення. При цьому валові доходи такого платника податку не збільшуються на суму умовно нарахованих процентів, а податкові зобов'язання особи, що надала поворотну фінансову допомогу, не змінюються як при її видачі, так і при її зворотному отриманні. Як виняток з правила, визначеного цим абзацом, операції з отримання (надання) фінансової допомоги між платником податку та його філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, розташованими на території України, не призводять до зміни їх валових витрат або валових доходів;
- сум невикористаної частини коштів, що повертаються із страхових резервів у порядку, передбаченому пунктом 12.2 цього Закону;
сум заборгованості, що підлягає включенню до валових доходів згідно з пунктами 12.3 та 12.4 цього Закону;
- сум коштів страхового резерву, використаних не за призначенням;
- вартості матеріальних цінностей, переданих платнику податку згідно з договорами схову (у відповідальне зберігання) та використаних ним у власному виробничому чи господарському обороті;
- сум штрафів та/або неустойки чи пені, фактично одержаних за рішенням сторін договору або за рішенням відповідних державних органів, суду;
- сум державного мита, попередньо сплаченого позивачем, що повертається на його користь за рішенням суду;
- сум акцизного збору, сплачених (нарахованих) покупцями підакцизних товарів (за їх рахунок) на користь платника такого акцизного збору, уповноваженого законом вносити його до бюджету, та рентних платежів, а також сум збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію;
- доходів від продажу електричної енергії (включаючи реактивну);
- сум дотацій і субсидій з фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або бюджетів, отриманих платником податку.
Відповідно до п. 1.4 ст. 1 Закону № 334/94-ВР цінний папір - документ, що засвідчує право володіння або відносини позики та відповідає вимогам, установленим законодавством про цінні папери.
Статтею 194 Цивільного кодексу України передбачено, що цінним папером є документ встановленої форми з відповідними реквізитами, що посвідчує грошове або інше майнове право і визначає взаємовідносини між особою, яка його випустила (видала), і власником та передбачає виконання зобов'язань згідно з умовами його випуску, а також можливість передачі прав, що випливають з цього документа, іншим особам. До особи, яка набула право власності на цінний папір, переходять у сукупності усі права, які ним посвідчуються.
Частиною другою ст. 195 Цивільного кодексу України встановлено, що види цінних паперів та порядок їх обігу встановлюються законом.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»від 23 лютого 2006 року № 3480- IV, який регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку, обіг цінних паперів - вчинення правочинів, пов'язаних з переходом прав власності на цінні папери і прав за цінними паперами, за винятком договорів, що укладаються під час розміщення цінних паперів.
Частиною першою ст. 3 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»від 23 лютого 2006 року № 3480- IV (далі -Закон № 3480- IV) передбачено, що цінні папери - документи встановленої форми з відповідними реквізитами, що посвідчують грошові або інші майнові права, визначають взаємовідносини особи, яка їх розмістила (видала), і власника, та передбачають виконання зобов'язань згідно з умовами їх розміщення, а також можливість передачі прав, що випливають із цих документів, іншим особам.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закон № 3480- IV до особи, яка набула право власності на цінний папір, переходять усі посвідчені ним права.
Обмеження обігу та/або реалізації прав за цінними паперами може бути встановлено тільки у випадках і в порядку, передбачених законом.
Порядок скасування випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій, затверджений рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30 грудня 1998 року № 222 (у редакції рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14 липня 2005 року № 398), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24 березня 1999 року за № 180/3473 (далі -Порядок), який розроблений відповідно до Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Законів України «Про цінні папери і фондову біржу», «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», «Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні», «Про господарські товариства», «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», «Про банки і банківську діяльність», «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», установлює порядок зупинення обігу акцій, відновлення обігу акцій, скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій.
Відповідно до п. 1 Розділу І Порядку зупинення обігу акцій, відновлення обігу акцій, скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій здійснюються уповноваженими особами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або її територіальних органів (реєструвальний орган) відповідно до цього Порядку.
Згідно з п. 3 Розділу І Порядку припинення діяльності акціонерного товариства шляхом його ліквідації або реорганізації здійснюється на підставі рішення вищого органу товариства або суду.
Відповідно до Розділу ІІ Порядку порядок скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій у зв'язку з припиненням діяльності акціонерного товариства шляхом його ліквідації (ліквідація) включає, зокрема, таку дію, як зупинення обігу акцій.
Зупинення обігу акцій у разі ліквідації акціонерного товариства на підставі рішення органів, зазначених у пунктах 3, 4 розділу I цього Порядку, здійснюється у такому порядку:
1.1. Протягом семи робочих днів після прийняття рішення про ліквідацію комісія з припинення акціонерного товариства (ліквідаційна комісія, ліквідатор тощо) (комісія) повинна подати до реєструвального органу такі документи:
а) заяву про зупинення обігу акцій (додаток 2);
б) рішення загальних зборів акціонерів товариства про ліквідацію і призначення комісії, оформлене відповідним протоколом, який повинен бути пронумерований, прошнурований та засвідчений підписами голови та секретаря зборів, або копію постанови господарського суду про визнання боржника банкрутом, або копію постанови Правління Національного банку України про відкриття процедури ліквідації, що засвідчується головою комісії та печаткою товариства.
У разі, якщо рішення про ліквідацію і призначення комісії прийнято загальними зборами акціонерів, до реєструвального органу також подається довідка, засвідчена підписами голови і секретаря зборів, голови комісії та печаткою товариства, яка має містити відомості про:
- загальну кількість акціонерів на дату проведення загальних зборів;
- кількість та відсоток голосів акціонерів, що беруть участь у загальних зборах;
- найменування емітента та його місцезнаходження, ідентифікаційний код юридичної особи;
- розмір статутного фонду;
- мету та предмет діяльності;
- розміщення раніше випущених в обіг цінних паперів (перелік і результати попередніх випусків цінних паперів із зазначенням свідоцтв про реєстрацію випусків цінних паперів та органів, що видали відповідні свідоцтва /із зазначенням за кожним випуском кількості іменних акцій, простих та привілейованих акцій, процентних та безпроцентних облігацій, номінальної вартості та загальної суми випуску, форми випуску/);
- кількість та відсоток голосів акціонерів, що приймають рішення про ліквідацію;
- порядок голосування;
в) довідку, засвідчену підписами та печаткою реєстратора про передачу йому реєстру власників іменних цінних паперів (при документарній формі) або депозитарію, з яким укладено договір про обслуговування випуску цінних паперів (при бездокументарній формі), із зазначенням ідентифікаційного коду юридичної особи та його місцезнаходження. Довідка також повинна містити дані щодо наявності державної частки у статутному фонді емітента на дату прийняття рішення про ліквідацію.
У разі самостійного ведення реєстру емітентом надається копія ліцензії на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів - діяльності щодо ведення власного реєстру власників іменних цінних паперів;
г) копію опублікованого згідно з вимогами статті 43 Закону України «Про господарські товариства»повідомлення про проведення загальних зборів акціонерів товариства, на яких прийнято рішення про ліквідацію, та довідку, яка свідчить про персональне повідомлення акціонерів про проведення цих загальних зборів (згідно з порядком, установленим у статуті товариства), що засвідчуються підписом голови комісії та печаткою товариства.
1.2. Уповноважена особа реєструвального органу видає розпорядження про зупинення обігу акцій (додаток 3) протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати надходження до реєструвального органу документів, зазначених у підпункті 1.1 пункту 1 цього розділу.
1.3. Реєструвальний орган протягом трьох робочих днів з дати видання розпорядження про зупинення обігу акцій направляє його емітенту та реєстроутримувачу (при документарній формі випуску акцій) або депозитарію (при бездокументарній формі випуску акцій), який обслуговує акції цього емітента.
1.4. Реєструвальний орган забезпечує опублікування інформації про зупинення обігу акцій в одному зі своїх офіційних друкованих видань протягом п'ятнадцяти календарних днів з дати видання розпорядження про зупинення обігу акцій.
1 .5. Починаючи з дати опублікування інформації про зупинення обігу акцій в одному з офіційних друкованих видань реєструвального органу, забороняється здійснення цивільно-правових договорів з акціями, обіг яких зупинено.
1.6. Дата опублікування інформації про зупинення обігу акцій в одному з офіційних друкованих видань реєструвального органу є датою закриття реєстру (при документарній формі випуску акцій) або датою, на яку складається зведений обліковий реєстр і здійснюється операція обмеження в обігу акцій (при бездокументарній формі випуску акцій).
З досліджених у судовому засіданні матеріалів справи вбачається, що ПрАТ «ФК «Автоальянс-інвест»(Сторона 1) 23 липня 2012 року укладено з компанією PARMED INVESTMENT Inc. (Сторона 2) договори міни цінних паперів № Д-62/09 та № 63/09.
Відповідно до предмету договору № Д-62/09 від 23 липня 2009 року, укладеного між ПрАТ «ФК «Автоальянс-інвест»та компанією PARMED INVESTMENT Inc., сторони здійснюють міну наступними цінними паперами, зокрема Сторона 1 передає у власність Стороні 2 акції прості іменні, емітентом яких є ВАТ «Спецточобладнення»(код ЄДРПОУ 33806585), бездокументарної форми , номіналом 0,25 грн., у кількості 562 240 штук, загальна вартість яких складає 535 000, 38 грн., а Сторона 2 передає у власність Стороні 1 акції прості іменні, емітентом яких є ВАТ «Украгроавіа»(код ЄДРПОУ 30782347), бездокументарної форми, номіналом 0,25 грн., у кількості 410 182 штук, загальна вартість яких складає 535 000, 38 грн.
Відповідно до предмету договору № Д-63/09 від 23 липня 2009 року, укладеного між ПрАТ «ФК «Автоальянс-інвест»та компанією PARMED INVESTMENT Inc., сторони здійснюють міну наступними цінними паперами, зокрема Сторона 1 передає у власність Стороні 2 акції прості іменні, емітентом яких є ВАТ «Таракартпереробка»(код ЄДРПОУ 33420707) , бездокументарної форми, номіналом 0,25 грн., у кількості 5 000 000 штук, код ISIN UA0405341001, загальна вартість яких складає 4 600 426, 53 грн., а Сторона 2 передає у власність Стороні 1 акції прості іменні, емітентом яких ВАТ «Украгроавіа»(код ЄДРПОУ 30782347), бездокументарної форми, номіналом 0,25 грн., у кількості 2 245 594 штук, загальна вартість яких складає 2 928 928, 25 грн. та акції прості іменні, емітентом яких є ВАТ «Черкаський ремонтно-транспортний завод»(код ЄДРПОУ 14209896) , бездокументарної форми, номіналом 0,25 грн., у кількості 1 281 529 штук, код ISIN UA2302241003, загальна вартість яких складає 1 671 498, 28 грн.
Посилання відповідача на те, що вказані вище договори є нікчемними, оскільки їх предметом є акції, обіг яких зупинено та скасовано реєстрацію їх випуску Розпорядженнями Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, а тому такі правочини не спрямовані на реальне настання правових наслідків, оскільки такі акції не є предметом цивільного обігу, судом не береться до уваги з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 177 Цивільного кодексу України об'єктами цивільних прав є речі, у тому числі гроші та цінні папери, інше майно, майнові права, результати робіт, послуги, результати інтелектуальної, творчої діяльності, інформація, а також інші матеріальні і нематеріальні блага.
Частиною першою ст. 178 Цивільного кодексу України передбачено, що об'єкти цивільних прав можуть вільно відчужуватися або переходити від однієї особи до іншої в порядку правонаступництва чи спадкування або іншим чином, якщо вони не вилучені з цивільного обороту, або не обмежені в обороті, або не є невід'ємними від фізичної чи юридичної особи.
Частиною 2 ст. 47 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»від 23.02.2006 р. № 3480-IV встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, а також інші державні органи у межах своїх повноважень, визначених законом.
Згідно з пп. 1.4, 1.5, 1.6 розділу ІІ Порядку № 222 реєструвальний орган забезпечує опублікування інформації про зупинення обігу акцій в одному зі своїх офіційних друкованих видань протягом п'ятнадцяти календарних днів з дати видання розпорядження про зупинення обігу акцій. Починаючи з дати опублікування інформації про зупинення обігу акцій в одному з офіційних друкованих видань реєструвального органу, забороняється здійснення цивільно-правових договорів з акціями, обіг яких зупинено. Дата опублікування інформації про зупинення обігу акцій в одному з офіційних друкованих видань реєструвального органу є датою закриття реєстру (при документарній формі випуску акцій) або датою, на яку складається зведений обліковий реєстр і здійснюється операція обмеження в обігу акцій (при бездокументарній формі випуску акцій).
Законодавство України не встановлює жодних обмежень обігу акцій до моменту опублікування інформації про зупинення обігу акцій в одному з офіційних друкованих видань Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
З матеріалів справи вбачається, що Розпорядженнями Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 35-З, № 40-З від 14 липня 2009 року зупинено обіг акцій ВАТ «Спецточобладнення»та ВАТ «Таракартпереробка».
Згідно Розпоряджень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30 жовтня 2009 року № 52-С-А та № 58-С-А , які прийняті на підставі Розділу II Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 30.12. 1998 р. № 222 (зі змінами і доповненнями), листа Господарського суду Дніпропетровської області від 06.08.2009 року № А2/1321-07 з інформацією щодо набрання постановами Господарського суду Дніпропетровської області від 31.03.2009 року (справа № А2/1322-07, справа № А2/1292-07) про припинення юридичних осіб ВАТ «Спецточобладнення»та ВАТ «Таракартпереробка», Рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 20 жовтня 2009 року № 1249 та № 1255 скасовано реєстрацію випуску акцій ВАТ «Спецточобладнення»та ВАТ «Таракартпереробка». Свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ВАТ «Спецточобладнення»від 07.03.2006 року № 106/1/06 та ВАТ «Таракартпереробка»від 22.06.2005 р. № 283/1/05, видані Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку анульовано.
Як вбачається з зазначеного вище, офіційна публікація рішення про зупинення обігу акцій мала відбутися до 29 липня 2009 року, тобто після дати укладання договорів міни.
Окрім цього, з наданих в судовому засіданні пояснень представника відповідача та дослідженого акта перевірки від 07 липня 2012 року № 724/2250/22926761 судом встановлено, що при прийнятті оскаржуваного рішення та визнанні нікчемними угод міни цінних паперів відповідач виходив з дати прийняття Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку рішень про зупинення обігу акцій, а не з дати їх офіційного опублікування.
Отже, суд приходить до висновку, що вказані акції на момент укладання договорів міни цінних паперів № Д-62/09 та № 63/09 від 23 липня 2009 року знаходились у вільному обігу та були предметами цивільних прав.
З огляду на викладене, висновки податкового органу про недійсність та нікчемність угод про придбання позивачем акцій, а також про те, що сума коштів або вартість майна отримана (нарахована) платником податку від продажу, обміну або інших способів відчуження таких цінних паперів і віднесена до складу доходів у окремому обліку фінансових результатів операцій з цінними паперами підлягає виключенню зі складу доходів окремого обліку та відповідно до підпункту 4.1.6 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»повинна включатись до складу валового доходу, як доходи з інших джерел, визнаються судом нормативно непідтвердженими та недоведеними і зв'язку з цим безпідставними.
Виходячи зі змісту статей 109-113 ПК України, відповідальність платника податків у вигляді застосування штрафних (фінансових) санкцій можлива лише за умови вчинення ним порушень, визначених законами з питань оподаткування.
На підставі зазначеного, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення від 20 липня 2012 року № 0005112250, яким ПрАТ «ФК «Автоальянс-інвест»визначено суму податкового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 1 604 821, 00 грн., в тому числі 1 283 857, 00 - основний платіж, 320 964, 00 грн. - штрафні (фінансові) санкції (штрафи), є протиправним , у зв'язку із чим воно підлягає скасуванню.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, відповідач як суб'єкт владних повноважень не довів правомірності свого рішення.
Частиною третьою ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про: визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення ; зобов'язання відповідача вчинити певні дії; зобов'язання відповідача утриматися від вчинення певних дій; стягнення з відповідача коштів; тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; примусове видворення іноземця чи особи без громадянства за межі України; визнання наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень.
Відповідно до ч. 2 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять .
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд прийшов до переконання про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Приймаючи до уваги викладене вище, керуючись ст. ст. 69-71, ст. 94, ст. 128, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Приватного акціонерного товариства «Фондова компанія «Автоальянс-інвест»задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва Державної податкової служби від 20 липня 2012 року № 0005112250 про визначення грошового зобов'язання із сплати Приватним акціонерним товариством «Фондова компанія «Автоальянс-інвест»податку на прибуток підприємств у розмірі 1 283 857, 00 грн. та штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 320 964, 00 грн.
3. Присудити з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань за зобов'язаннями Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва на користь Приватного акціонерного товариства «Фондова компанія «Автоальянс-інвест»(код за ЄДРПОУ 22926761) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 2 146, 00 грн. (дві тисячі сто сорок шість гривень, 00 копійок).
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя І.М. Погрібніченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2012 |
Оприлюднено | 26.09.2012 |
Номер документу | 26125114 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Погрібніченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні