КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 вересня 2012 року місто Київ № 2а-3889/12/1070
10.41
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого -судді Шевченко А.В., при секретарі судового засідання Коваленко О.О., за участю представників
позивача: - Грушовець Є.А., відповідача: - Гуща О.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомТовариства з додатковою відповідальністю «Броварський завод комунального устаткування» доБроварської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби провизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Товариство з додатковою відповідальністю «Броварський завод комунального устаткування», з адміністративним позовом до Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що податкові повідомлення-рішення від 23.04.2012 року № 0000042201 та № 0000032201 прийняті з порушенням норм матеріального права, є таким, що суперечить чинному законодавству України та підлягають скасуванню.
Ухвалами судді Київського окружного адміністративного суду від 15.08.2012 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 29.08.2012 року.
В призначений день та час у судове засідання з'явилися представник позивача та представник відповідача.
Під час судового розгляду справи представником позивача на підтвердження обставин, викладених у позовній заяві надавалися додаткові докази по справі, які досліджені судом та долучені до матеріалів справи.
На виконання вимог ухвали судді Київського окружного адміністративного суду від 15.08.2012 року про закінчення підготовчого провадження та повторного запиту про надання доказів від 29.08.2012 року за вихідним № 3231, 10.09.2012 року на адресу суду від Ленінської МДПІ міста Луганська надійшла інформація (вхідний № 8962) з відповідно підтверджуючими доказами наявності у ТОВ «Гарант Сервіс-А»(код ЄДРПОУ: 35399080) трудових ресурсів, складських приміщень, основних фондів для здійснення діяльності по наданню послуг, поставці товарів у період 2009 -2010 років.
Також, на виконання вищевказаної ухвали та повторного запиту про надання доказів від 29.08.2012 року за вихідним № 3232, 11.09.2012 року від Шевченківського районного суду міста Києва за вхідним № 8913 надійшла належним чином завірена копія постанови від 06.12.2011 року у справі № 1п-329/11.
Всі вищезгадані документи досліджені судом та долучені до матеріалів справи.
Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача проти позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов, наданих під час судового розгляду справи 11.09.2012 року, просив суд у задоволенні позовних вимог відмовити.
Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно та об'єктивно дослідивши матеріали справи, та оцінивши їх у сукупності, судом встановлено наступне.
Товариство з додатковою відповідальністю «Броварський завод комунального устаткування»є юридичною особою, зареєстрованою Виконавчим комітетом Броварської міської ради Київської області згідно Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи від 19.04.1994 року Серії А01 № 543358, місцезнаходження: 07400, Київська область, місто Бровари, вулиця Старо-Троїцька, будинок 42, ідентифікаційний код: 05495354.
Як вбачається з матеріалів справи, 06.04.2012 року Броварською ОДПІ Київської області ДПС проведено перевірку позивача, за результатами якої складений Акт № 160/232/05495354 від 06.04.2012 року «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з додатковою відповідальністю «Броварський завод комунального устаткування»(код за ЄДРПОУ 05495354) з питань дотримання вимог податкового законодавства з ТОВ «Гарант Сервіс-А»(ЄДРПОУ 35399080), ВАТ «ТБ Олімп»(ЄДРПОУ 13407200), ПП «Неон»(ЄДРПОУ 30641864), ТОВ «РА Респект»(ЄДРПОУ 36048010), ТОВ «Бізнес Сервіс А-плюс»(ЄДРПОУ 35017678), ТОВ «Сучасне будівництво та архітектура»(ЄДРПОУ 36011677), ТОВ «Інвест Буд»(ЄДРПОУ 37318548), ТОВ «Компанія Барс Будінвест»(ЄДРПОУ 33923267), ТОВ «Екобудгруп»(ЄДРПОУ 33776687), ТОВ «Конкон»(ЄДРПОУ 35996379)».
Перевіркою встановлено та в Акті зафіксовано наступні порушення податкового законодавства:
- частина перша статті 203, частина друга статті 215 Цивільного кодексу України, в результаті чого мають ознаки нікчемності та є нікчемними в силу припису закону правочини, укладені між ТДВ «БЗКУ»та ТОВ «Гарант Сервіс-А»на загальну суму -2 929 328, 00 гривень;
- підпункт 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України від 28.12.1994 року № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств», в результаті перевірки позивачем було занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся на загальну суму 610 277, 00 гривень, в тому числі за ІІ квартал 2009 року на 48 396, 00 гривень, за ІІ квартал 2010 року на 283 444, 00 гривень, за ІІІ квартал 2010 року на 58 333, 00 гривень та за ІV квартал 2010 року на 220 104, 00 гривень;
- підпункти 7.2.1, 7.2.3, 7.2.6 пункту 7.2, підпункти 7.4.4, 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України від 04.03.1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість», в результаті чого занижено ПДВ в періоді, що перевірявся на загальну суму 488 221, 00 гривень, у тому числі: за квітень 2009 року в сумі 8 658, 00 гривень, травень 2009 року в сумі 18 275, 00 гривень, червень 2009 року в сумі 11 783, 00 гривень, травень 2010 року в сумі 226 755, 00 гривень, вересень 2010 року в сумі 46 667, 00 гривень, жовтень 2010 року в сумі 65 333, 00 гривень, грудень 2010 року в сумі 110 750, 00 гривень;
- підпункт 1.2 пункту 1, підпункти 2.2, 2.13, 2.14, 2.15, 2.16 пункту 2, підпункт 3.2 пункту 3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995 року за № 168/704 (зі змінами та доповненнями);
- підпункт 3.4 пункту 3 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 30.05.1997 року № 166, зареєстрованого в міністерстві юстиції України від 09.07.1997 року за № 250/2054 (зі змінами та доповненнями).
На підставі Акта перевірки № 160/232/05495354 від 06.04.2012 року, Броварською ОДПІ Київської області ДПС 23.04.2012 року були винесені податкові повідомлення-рішення № 0000042201 з податку на додану вартість (на суму грошового зобов'язання за основним платежем -488 221, 00 гривень та за штрафними (фінансовими) санкціями -122 055, 3 гривень) та № 0000032201 з податку на прибуток підприємств(на суму грошового зобов'язання за основним платежем -610 277, 00 гривень та за штрафними (фінансовими) санкціями -152 569, 3 гривень).
Вищевказані податкові повідомлення-рішення оскаржувалися позивачем в адміністративному порядку, після чого були оскаржені до суду.
За результатами адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби від 23.04.2012 року № 0000042201 та № 0000032201 рішенням ДПС у Київській область про результати розгляду первинних скарг № 1641/10/10-206/306.307-807 від 11.07.2012 року та рішенням ДПС України про результати розгляду скарг № 13839/6/10-2115 від 08.08.2012 року, податкові повідомлення-рішення Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби від 23.04.2012 року № 0000042201 та № 0000032201 залишені без змін, а скарги позивача -без задоволення.
Позивач, не погодившись з вищевказаними податковими повідомленнями-рішеннями, звернувся до суду з даним позовом, в якому просив суд їх скасувати, що і є предметом даного позову.
Як встановлено з матеріалів справи, перевіркою достовірності відображених показників у поданих деклараціях з податку на прибуток підприємств за період з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року встановлено, що позивач мав взаємовідносини з ТОВ «Гарант Сервіс-А»(ЄДРПОУ 35399080) в період 01.01.2009 року по 31.12.2010 року.
Перевіркою повноти визначення валових витрат за період з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року встановлено їх завищення на загальну суму 2 441 107, 00 гривень, в тому числі за ІІ квартал 2009 року на 193 583, 00 гривень, за ІІ квартал 2010 року на 1 133 774, 00 гривень, за ІІІ квартал 2010 року на 233 333, 00 гривень, за ІV квартал 2010 року на 880 417, 00 гривень.
Як вбачається з Акта перевірки, проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року на підставі договорів, видаткових накладних, актів приймання-передачі послуг, податкових накладних, банківських виписок, актів приймання-передачі векселів встановлено завищення задекларованих позивачем показників у рядку 04.1 «витрати на придбання товарів (робіт, послуг), крім визначених у рядку 04.11»декларацій з податку на прибуток за період з 01.01.2009 року по 31.12.2010 року на суму 2 441 107, 00 гривень, в тому числі за ІІ квартал 2009 року на 193 583, 00 гривень, за ІІ квартал 2010 року на 1 133 774, 00 гривень, за ІІІ квартал 2010 року на 233 333, 00 гривень, за ІV квартал 2010 року на 880 417, 00 гривень по взаємовідносинах з ТОВ «Гарант Сервіс-А»щодо отримання послуг та ТМЦ.
Встановлено, що у перевіряємому періоді позивач отримав ТМЦ та замовляв послуги зі складання та електрозварювання сальникових компенсаторів та котлів у ТОВ «Гарант Сервіс-А», а саме:
- згідно договору про надання послуг № 01-16/02 від 16.02.2009 року. Відповідно до умов вказаного договору, ТОВ «Гарант Сервіс-А»(Виконавець) зобов'язується надати ТДВ «Броварський завод комунального устаткування»(Замовник) послуги з електрозварювання установки по утилізації. Послуги надаються кваліфікованими працівниками виконавця на території Замовника: завод ВАТ «БЗКУ», місто Бровари, вулиця Старотроїцька, 42. Розмір плати за надані послуги становить 82 000, 00 гривень з урахуванням ПДВ. Роботи мають бути виконані протягом 60 календарних днів з моменту підписання цього договору. По наданню послуг Виконавець повинен надати Замовнику підписаний акт про надання послуг.
До перевірки було надано акт про надання послуг № б/н від 16.04.2009 року, номенклатура: послуги у вигляді електрозварювання установки по утилізації, розмір плати за надані послуги становить 82 000, 00 гривень з урахуванням ПДВ.
Дані витрати щодо отриманих послуг у податковому обліку відносяться до складу валових витрат в ІІ кварталі 2009 року на 68 333, 00 гривень.
Договір про надання послуг та акт виконаних робіт зі сторони Виконавця підписані директором ТОВ «Гарант Сервіс-А»ОСОБА_6.;
- згідно договору про надання послуг № 02-01/03 від 02.03.2009 року. Відповідно до умов вказаного договору, ТОВ «Гарант Сервіс-А»(Виконавець) зобов'язується надати ТДВ «Броварський завод комунального устаткування»(Замовник) послуги зі складання та електрозварювання сальникових компенсаторів в кількості 22 штуки. Послуги надаються кваліфікованими працівниками виконавця на території Замовника: завод ВАТ «БЗКУ», місто Бровари, вулиця Старотроїцька, 42. Розмір плати за надані послуги становить 79 600, 00 гривень з урахуванням ПДВ. Роботи мають бути виконані протягом 60 календарних днів з моменту підписання цього договору. По наданню послуг Виконавець повинен надати Замовнику підписаний акт про надання послуг.
До перевірки було надано акт про надання послуг № б/н від 26.05.2009 року, номенклатура: послуги у вигляді складання та електрозварювання сальникових компенсаторів в кількості 22 штуки, з яких 10 штук 500-х, 10 штук 400-х та 2 штуки 300-х, розмір плати за надані послуги становить 79 600, 00 гривень з урахуванням ПДВ.
Дані витрати щодо отриманих послуг у податковому обліку відносяться до складу валових витрат в ІІ кварталі 2009 року на 66 333, 00 гривень.
Договір про надання послуг та акт виконаних робіт зі сторони Виконавця підписані директором ТОВ «Гарант Сервіс-А»ОСОБА_6;
- згідно договору про надання послуг № 06-01/05 від 01.05.2009 року. Відповідно до умов вказаного договору, ТОВ «Гарант Сервіс-А»(Виконавець) зобов'язується надати ТДВ «Броварський завод комунального устаткування»(Замовник) послуги зі складання та електрозварювання сальникових компенсаторів. Послуги надаються кваліфікованими працівниками виконавця на території Замовника: завод ВАТ «БЗКУ», місто Бровари, вулиця Старотроїцька, 42. Розмір плати за надані послуги становить 70 700, 00 гривень з урахуванням ПДВ. Роботи мають бути виконані протягом 60 календарних днів з моменту підписання цього договору. По наданню послуг Виконавець повинен надати Замовнику підписаний акт про надання послуг.
До перевірки було надано акт про надання послуг № ГС-24-6/3 від 24.06.2009 року, номенклатура: послуги у вигляді складання та електрозварювання сальникових компенсаторів в кількості 20 штук, розмір плати за надані послуги становить 70 700, 00 гривень з урахуванням ПДВ.
Дані витрати щодо отриманих послуг у податковому обліку відносяться до складу валових витрат в ІІ кварталі 2009 року на 58 917, 00 гривень.
Договір про надання послуг та акт виконаних робіт зі сторони Виконавця підписані директором ТОВ «Гарант Сервіс-А»ОСОБА_6;
- згідно договору поставки № 16-01/04 від 16.04.2010 року. Відповідно до умов вказаного договору, ТОВ «Гарант Сервіс-А»(Продавець) зобов'язується виготовити та передати у власність ТДВ «Броварський завод комунального устаткування» (Замовник) товар. Кількість, асортимент одиниці виміру та ціна одиниці виміру, строки та умови поставки товару визначаються сторонами у специфікаціях, що є додатками до договору. Згідно специфікації № 1 до договору поставки № 16-01/04 від 16.04.2010 року, асортимент товару: лист г/к в асортименті, кутик 40*40*4, труба в асортименті, квадрат 20 та інше на загальну вартість 162 065, 77 гривень, в тому числі ПДВ 27 010, 96 гривень.
До перевірки надано видаткову накладну № ГС-5-5/2 від 05.05.2010 року, на загальну вартість 162 065, 77 гривень, в тому числі ПДВ 27 010, 96 гривень.
Дані витрати щодо отриманих послуг у податковому обліку відносяться до складу валових витрат в ІІ кварталі 2010 року на 135 055, 00 гривень.
Договір про надання послуг та акт виконаних робіт зі сторони Виконавця підписані директором ТОВ «Гарант Сервіс-А»ОСОБА_6;
- згідно договору поставки № 03-01/05 від 03.05.2010 року. Відповідно до умов вказаного договору, ТОВ «Гарант Сервіс-А»(Продавець) зобов'язується виготовити та передати у власність ТДВ «Броварський завод комунального устаткування» (Замовник) товар. Кількість, асортимент одиниці виміру та ціна одиниці виміру, строки та умови поставки товару визначаються сторонами у специфікаціях, що є додатками до договору. Згідно специфікації № 1 до договору поставки № 03-01/05 від 03.05.2010 року, асортимент товару: лист г/к в асортименті, на загальну вартість 1 198 462, 49 гривень, в тому числі ПДВ 199 743, 75 гривень.
До перевірки надано видаткову накладну № ГС-14-5/1 від 14.05.2010 року, на загальну вартість 1 198 462, 49 гривень, в тому числі ПДВ 199 743, 75 гривень.
Дані витрати щодо отриманих послуг у податковому обліку відносяться до складу валових витрат в ІІ кварталі 2010 року на 998 719, 00 гривень.
Договір про надання послуг та акт виконаних робіт зі сторони Виконавця підписані директором ТОВ «Гарант Сервіс-А»ОСОБА_6;
- згідно договору про надання послуг № 01-17/09 від 17.09.2010 року. Відповідно до умов вказаного договору, ТОВ «Гарант Сервіс-А»(Виконавець) зобов'язується надати ТДВ «Броварський завод комунального устаткування»(Замовник) послуги зі складання та електрозварювання котлів Ardenz C 20 (котел комбінований КУМ 20) та Ardenz Т 200 (котел твердопаливний КТ 200). Послуги надаються кваліфікованими працівниками виконавця на території Замовника: завод ВАТ «БЗКУ», місто Бровари, вулиця Старотроїцька, 42. Розмір плати за надані послуги становить 280 000, 00 гривень з урахуванням ПДВ. Роботи мають бути виконані протягом 60 календарних днів з моменту підписання цього договору. По наданню послуг Виконавець повинен надати Замовнику підписаний акт про надання послуг.
Згідно додаткової угоди № 1 від 03.01.2011 року до договору про надання послуг № 01-17/09 від 17.09.2010 року, платіж за послуги, надані за цим договором, здійснюється у вексельній формі шляхом видачі Замовником Виконавцю простих безвідсоткових векселів зі строком платежу «12.01.2014»на суму, що дорівнює загальній заборгованості Замовника за договором.
До перевірки було надано акт про надання послуг № ГС-27-9/1 від 27.09.2010 року, номенклатура: послуги зі складання та електрозварювання котлів Ardenz C 20 (котел комбінований КУМ 20) та Ardenz Т 200 (котел твердопаливний КТ 200), загальна вартість 280 000, 00 гривень, у тому числі ПДВ в сумі 46 666, 67 гривень.
До перевірки надано акт приймання-передачі векселя № б/н від 12.01.2011 року щодо передачі простого векселя серії АА № 1936191 на суму 80 000, 00 гривень, строк погашення -12.01.2014 року.
Дані витрати щодо отриманих послуг у податковому обліку відносяться до складу валових витрат в ІІІ кварталі 2010 року на 233 333, 00 гривень.
Договір про надання послуг та акт виконаних робіт зі сторони Виконавця підписані директором ТОВ «Гарант Сервіс-А»ОСОБА_6;
- згідно договору про надання послуг № 01-04/10 від 04.10.2010 року. Відповідно до умов вказаного договору, ТОВ «Гарант Сервіс-А»(Виконавець) зобов'язується надати ТДВ «Броварський завод комунального устаткування»(Замовник) послуги зі складання та електрозварювання котлів Ardenz Т 100 (котел комбінований КТ 100) та Ardenz Т 200 (котел твердопаливний КТ 200) та газопальникових пристроїв SIT-50. Послуги надаються кваліфікованими працівниками виконавця на території Замовника: завод ВАТ «БЗКУ», місто Бровари, вулиця Старотроїцька, 42. Розмір плати за надані послуги становить 392 000, 00 гривень з урахуванням ПДВ. Роботи мають бути виконані протягом 60 календарних днів з моменту підписання цього договору. По наданню послуг Виконавець повинен надати Замовнику підписаний акт про надання послуг.
Згідно додаткової угоди № 1 від 03.01.2011 року до договору про надання послуг № 01-04/10 від 04.10.2010 року, платіж за послуги, надані за цим договором, здійснюється у вексельній формі шляхом видачі Замовником Виконавцю простих безвідсоткових векселів зі строком платежу «12.01.2014»на суму, що дорівнює загальній заборгованості Замовника за договором.
До перевірки було надано акти про надання послуг:
- № ГС-18101 від 18.10.2010 року, номенклатура: послуги зі складання та електрозварювання котлів Ardenz Т 100 (котел комбінований КТ 100) та Ardenz Т 200 (котел твердопаливний КТ 200) та газопальникових пристроїв SIT-50, загальна вартість 202 000, 00 гривень, у тому числі ПДВ в сумі 33 666, 67 гривень;
- № ГС-29102 від 29.10.2010 року, номенклатура: послуги зі складання та електрозварювання котлів Ardenz Т 100 (котел комбінований КТ 100) та Ardenz Т 200 (котел твердопаливний КТ 200) та газопальникових пристроїв SIT-50, загальна вартість 190 000, 00 гривень, у тому числі ПДВ в сумі 31 666, 67 гривень.
До перевірки надано акт приймання-передачі векселя № б/н від 12.01.2011 року щодо передачі простих векселів серії АА № 1936192 на суму 202 000, 00 гривень та серії АА № 1936193 на суму 190 000, 00 гривень, строк погашення -12.01.2014 року.
Дані витрати щодо отриманих послуг у податковому обліку відносяться до складу валових витрат в ІV кварталі 2010 року на 326 667, 00 гривень.
Договір про надання послуг та акт виконаних робіт зі сторони Виконавця підписані директором ТОВ «Гарант Сервіс-А»ОСОБА_6;
- згідно договору про надання послуг № 01-08/11 від 08.10.2010 року. Відповідно до умов вказаного договору, ТОВ «Гарант Сервіс-А»(Виконавець) зобов'язується надати ТДВ «Броварський завод комунального устаткування»(Замовник) послуги зі складання та електрозварювання котлів Ardenz Т 100 (котел комбінований КТ 100) та Ardenz G 200 (котел газовий КГБ), Ardenz Т 200 (котел твердоплавний КТ 200), Ardenz Т 50 (котел твердоплавний КТ 50), Ardenz G/Т 20 (котел твердоплавний КУМ 20) та газопальникових пристроїв SIT-50. Послуги надаються кваліфікованими працівниками виконавця на території Замовника: завод ВАТ «БЗКУ», місто Бровари, вулиця Старотроїцька, 42. Розмір плати за надані послуги становить 664 500, 00 гривень з урахуванням ПДВ. Роботи мають бути виконані протягом 60 календарних днів з моменту підписання цього договору. По наданню послуг Виконавець повинен надати Замовнику підписаний акт про надання послуг.
Згідно додаткової угоди № 1 від 03.01.2011 року до договору про надання послуг № 01-08/11 від 08.10.2010 року, платіж за послуги, надані за цим договором, здійснюється у вексельній формі шляхом видачі Замовником Виконавцю простих безвідсоткових векселів зі строком платежу «12.01.2014»на суму, що дорівнює загальній заборгованості Замовника за договором.
До перевірки було надано акти про надання послуг:
- № 1 від 06.12.2010 року, номенклатура: послуги зі складання та електрозварювання котлів Ardenz Т 100 (котел комбінований КТ 100) та Ardenz G 200 (котел газовий КГБ), Ardenz Т 200 (котел твердоплавний КТ 200), Ardenz Т 50 (котел твердоплавний КТ 50), Ardenz G/Т 20 (котел твердоплавний КУМ 20) та газопальникових пристроїв SIT-50, загальна вартість 320 500, 00 гривень, у тому числі ПДВ в сумі 53 416, 67 гривень;
- № 2 від 29.12.2010 року, номенклатура: послуги зі складання та електрозварювання котлів Ardenz Т 100 (котел комбінований КТ 100) та Ardenz G 200 (котел газовий КГБ), Ardenz Т 200 (котел твердоплавний КТ 200), Ardenz Т 50 (котел твердоплавний КТ 50), Ardenz G/Т 20 (котел твердоплавний КУМ 20) та газопальникових пристроїв SIT-50, загальна вартість 344 000, 00 гривень, у тому числі ПДВ в сумі 57 333, 33 гривень.
До перевірки надано акт приймання-передачі векселя № б/н від 12.01.2011 року щодо передачі простих векселів серії АА № 1936194 на суму 320 500, 00 гривень та серії АА № 1936195 на суму 344 000, 00 гривень, строк погашення -12.01.2014 року.
Дані витрати щодо отриманих послуг у податковому обліку відносяться до складу валових витрат в ІV кварталі 2010 року на 553 750, 00 гривень.
Договір про надання послуг та акт виконаних робіт зі сторони Виконавця підписані директором ТОВ «Гарант Сервіс-А»ОСОБА_6.
Як вбачається з матеріалів справи до Броварської ОДПІ надійшла постанова слідчого від 06.02.2012 року СВ ПМ ДПА у місті Києві про призначення позапланової перевірки позивача по матеріалам кримінальної справи № 52-3187.
Вказаною постановою встановлено наступне. В провадженні СВ ПМ ДПА в місті Києві знаходиться кримінальна справа № 52-3187, порушена відносно службових осіб ПП «Клочюрвікбуд», за ознаками складу злочину, передбаченого частиною третьою статті 212 Кримінального кодексу України, відносно ОСОБА_7 та ОСОБА_3, за ознаками складу злочину, передбаченого частиною п'ятою статті 27, частиною третьою статті 212 Кримінального кодексу України та відносно невстановлених осіб, за ознаками складу злочину, передбаченого частиною другою статті 205 Кримінального кодексу України.
Встановлено, що від імені ТОВ «Гарант Сервіс-А»(ЄДРПОУ 35399080), ВАТ «ТБ Олімп»(ЄДРПОУ 13407200), ПП «Неон»(ЄДРПОУ 30641864), ТОВ «РА Респект»(ЄДРПОУ 36048010), ТОВ «Бізнес Сервіс А-плюс»(ЄДРПОУ 35017678), ТОВ «Сучасне будівництво та архітектура» (ЄДРПОУ 36011677), ТОВ «Інвест Буд»(ЄДРПОУ 37318548), ТОВ «Компанія Барс Будінвест»(ЄДРПОУ 33923267), ТОВ «Екобудгруп»(ЄДРПОУ 33776687), ТОВ «Конкон»(ЄДРПОУ 35996379) та іншими невстановленими особами систематично здійснювалось підроблення та видача підроблених документів ряду суб'єктів господарювання, які, використовуючи реквізити та банківських рахунки вказаних підприємств, документально оформлювали фактично неіснуючі операції на отримання і продаж ТМЦ, надання послуг, виконання робіт, після чого дані документи передавалися замовникам злочинних послуг для відображення в бухгалтерському та податковому обліку з метою незаконного формування податкового кредиту з ПДВ та валових витрат.
Слід зазначити, що постановою Шевченківського районного суду міста Києва від 06.12.2011 року по справі № 1п-329/11 постановлено ОСОБА_6 звільнити від кримінальної відповідальності у зв'язку з актом амністії відповідно до Закону України «Про амністію у 2011 році»і закрито кримінальну справу.
Водночас, у постанові встановлено, що ОСОБА_6 був засновником та керівником ТОВ «Гарант Сервіс-А»(ЄДРПОУ 35399080).
ОСОБА_6 восени 2007 року, перебуваючи на території міста Луганськ не маючи наміру займатися діяльністю підприємства, пов'язаної з виробництвом товарів, виконання робіт або надання послуг, діючи з корисливих спонукань, погодився на пропозицію невстановленої слідством особи за грошову винагороду стати засновником ТОВ «Гарант Сервіс-А», усвідомлюючи при цьому, що вказане товариство створювалось з метою прикриття незаконної діяльності та передбачаючи можливість спричинення державі в результаті такої незаконної діяльності майнової шкоди у великих розмірах.
У постанові судом встановлено, що невстановлені особи від імені ОСОБА_6 зареєстрували підприємство в усіх органах державної влади.
Зазначено, що невстановлені слідством особи, з відома ОСОБА_6 використовували у подальшому вказане підприємство з метою мінімізації податкових зобов'язань, які підлягають сплати до бюджету, шляхом документального оформлення безтоварних операцій з придбанням (продажу) товарно-матеріальних цінностей, виконання (отримання) робіт та послуг від імені «підставного»директора ОСОБА_6
Посилання представника позивача на те, що вказана постанова стосується періоду діяльності ТОВ «Гарант Сервіс-А»тільки з грудня 2010 року по березень 2011 року не береться судом до уваги з огляду на те, що в постанові чітко вказано, що починаючи з моменту реєстрації підприємства, а саме з 2007 року, ОСОБА_6 не мав відношення до фінансової господарської діяльності ТОВ «Гарант Сервіс-А».
З матеріалів, отриманих від Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції міста Луганська, де ТОВ «Гарант Сервіс-А»знаходиться на податковому обліку встановлено, що чисельність працівників згідно наданих звітів 1ДФ за 2009-2010 року становить -1 чоловік, основні фонди відсутні.
Надаючи правової оцінки відносинам, що виникли між сторонами, застосовуючи нормативно-правові акти, чинні на момент виникнення спірних правовідносин, суд виходить з наступних положень законодавчих актів.
Згідно з пунктом 5.1 статті 5 Закону України від 28.12.1994 року № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств»(зі змінами та доповненнями на момент виникнення правовідносин), валові витрати виробництва та обігу (далі -валові витрати) -сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Відповідно до підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України від 28.12.1994 року № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств»(зі змінами та доповненнями), до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.
Тобто, оскільки ТОВ «Гарант Сервіс-А»не могло приймати участі у здійсненні операцій з надання послуг та поставки товарів, позивач не мав права включати у валові витрати понесені витрати, що призвело до їх завищення і як наслідок до заниження податку на прибуток підприємств.
Відповідно до положень підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 року № 168/97-ВР (у редакції на момент виникнення відносин), податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно до підпункту 7.4.5 пункту 7.4 цієї ж норми Закону, не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
В силу ж підпункту 7.2.6 пункту 7.2 статті 7 Закону, податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.
Отже, наведені правові норми дозволяють платнику податку формувати податковий кредит у зв'язку з реальним придбанням товарів (робіт, послуг) та на підставі відповідних розрахункових, платіжних та інших документів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (частина друга статті 9 цього ж Закону).
За вимогами підпункту 7.2.3 пункту 7.2 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом, а відповідно до пункту 18 наказу ДПА України від 30.05.97 року №165, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.06.97р. за №233/2037, всі складені примірники податкової накладної підписуються особою, уповноваженою платником податків здійснювати поставку товарів (послуг), та скріплюються печаткою такого платника податку -продавця.
Враховуючи вищевикладені обставини встановлено, що безпосередньої участі службових осіб підприємства ТОВ «Гарант Сервіс -А», їх особистого підпису, обов'язкового вільного волевиявлення, передбаченого частиною третьою статті 203 Цивільного кодексу України, у дійсності не було, що свідчить про недостовірність податкових накладних, виписаних від імені цього підприємства.
Таким чином, у податкових накладних, складених та підписаних від імені ТОВ «Гарант Сервіс - А», були відсутні обов'язкові реквізити, а саме: дійсні посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинних документів.
Тобто, вищевказані податкові накладні не можна вважати належним підтвердженням здійснення господарських операцій ТОВ «Гарант Сервіс-А», оскільки вони підписані не керівником цього підприємства ОСОБА_6 а іншою, невстановленою особою, яку неможливо ідентифікувати.
Також, слід відмітити, що необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності.
Таким чином, витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток, а також податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.
Водночас за відсутності факту придбання товарів чи послуг або в разі якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку відповідні суми не можуть включатися до складу витрат для цілей оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів.
З метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість судом з'ясовувалась реальність здійснення таких операцій.
Однак, сама по собі податкова накладна не утворює підстави для формування податкового кредиту з податку на додану вартість.
Аналіз положень податкового законодавства дозволяє дійти висновку, що право на формування податкового кредиту з податку на додану вартість виникає у платника податків за наявності сукупності таких елементів: (1) наявності у сторін спеціальної податкової правосуб'єктності (особа, що видає податкову накладну, повинна бути зареєстрованою як платник ПДВ); (2) фактичного (реального) здійснення оподатковуваних операцій постачальником на користь покупця; (3) наявності причинно-наслідкового зв'язку між операцією з придбання товарів чи послуг та потребою використання в господарській діяльності; (4) документального підтвердження факту здійснення господарської операції сукупністю належним чином складених (оформлених) первинних та інших документів (у т.ч. платіжних), які зазвичай супроводжують операції певного виду та підтверджують їх фактичне виконання; (5) наявності у покупця належним чином складеної податкової накладної (має усі обов'язкові реквізити).
Відсутність хоча б одного з наведених елементів, навіть за наявності певних первинних документів, виключає можливість формування платником податків валових витрат при обчисленні податку на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість.
Так, позивачем на підтвердження реальності здійснення операцій надавалися первинні бухгалтерські документи, виписані контрагентом -ТОВ «Гарант Сервіс-А»та докази на потвердження того, що надані послуги та придбані товари були використані у господарській діяльності.
А саме, були надані договори про надання послуг, договори підряду, видаткові накладні, акти приймання передачі робіт з контрагентами позивача, які були замовниками послуг та товарів і для виконання саме цих договорі позивач укладав договори з ТОВ «Гарант Сервіс-А».
Водночас, судом не беруться до уваги доводи позивача та надані копії документів як доказ того, що отримуючи від ТОВ «Гарант Сервіс-А»послуги та товари для інших підприємств-замовників таких послуг, для власної господарської діяльності, оскільки фактично ТОВ «Гарант Сервіс-А»не могло надавати такі послуги і поставляти товари, а отже операції, які відображені в бухгалтерському обліку є фіктивними, вчинені з конкретною метою, що суперечить інтересам держави, а саме: здійснювати підприємницьку діяльність в порушення чинного законодавства.
Те що на момент укладення договорів та отримання товарів і послуг, ТОВ «Гарант Сервіс А»було діючим підприємством, мало свідоцтво платника податку, вироку щодо директора винесено не було, а тому це є підставою вважати, що господарські операції були реальними і фактично виконані, не підтверджується належними і допустими доказами.
Оцінюючі докази у сукупності і взаємозв'язку, суд дійшов висновку, що за відсутності дійсного економічного змісту в договорах, укладених між позивачем та його контрагентом, враховуючи те, що внаслідок укладення договорів позивач отримав очевидну податкову вигоду у вигляді завищення валових витрат, що призвело до зменшення податку на прибуток та завищення податкового кредиту з податку на додану вартість, що призвело до зменшення податку на додану вартість.
Суд зауважує, що наявність укладеного між учасниками господарської операції цивільно-правового договору або відсутність визнання такого договору недійсним або нікчемним сама собою не свідчить про реальність вчинення відповідної операції.
При цьому в податкових відносинах не може застосовуватися стаття 204 Цивільного кодексу України, відповідно до якої правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
Установлення факту недійсності, в тому числі нікчемності цивільно-правового правочину, який опосередковує відповідну господарську операцію, не є необхідною умовою для визначення контролюючим органом грошових зобов'язань платнику податків у разі якщо буде встановлено відсутність реального вчинення цієї господарської операції або відсутність зв'язку між такою операцією та господарською діяльністю платника податків.
Суд відмічає, що податковим органом встановлено факт відсутності реальності операцій між позивачем та його контрагентом. Посилання податкового органу в Акті перевірки на норми Цивільного кодексу України і висновок про нікчемність укладених правочинів, не суперечить діючому законодавству, так як податковий орган не позбавлений права робити відповідні висновки у актах перевірки.
Таким чином, суд погоджується з висновками перевірки, що правочини, укладені між позивачем та ТОВ «Гарант Сервіс-А»не мали місця у реальній господарській діяльності цих підприємств, бо виходячи із фактичних обставин діяльності ТОВ «Гарант Сервіс-А»останнє не могло приймати участі у здійсненні операцій з надання послуг та поставки ТМЦ, оскільки ніколи не мало наміру здійснювати поставку ТМЦ та надання послуг, а було лише створене для проведення незаконної діяльності з конвертації коштів, шляхом проведення безтоварних операцій.
Окремо щодо надання послуг позивачу, слід зазначити, що згідно Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 11.09.2012 року щодо ТОВ «Гарант Сервіс-А»(ЄДРПОУ 35399080) встановлено, що видом діяльності вказаного підприємства є будівництво будівель (45.21.1), нотаріальна та інша юридична діяльність (74.11.2) -основний вид діяльності, посередництво в торгівлі товарами широкого асортименту (51.19.0), інші види оптової торгівлі (51.90.0), оптова торгівля автомобільними деталями та приладами (50.30.1), надання інших комерційних послуг (74.87.0).
На запитання суду, до якого виду діяльності відносилися надані ТОВ «Гарант Сервіс-А» (ЄДРПОУ 35399080) позивачу послуги по електрозварюванню котлів, представник позивача пояснив, що ТОВ «Гарант Сервіс-А»надавало послуги позивачу згідно виду діяльності -надання інших комерційних послуг (74.87.0).
По-перше, слід зазначити, що надання інших комерційних послуг, згідно Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2005 взагалі не має відношення до наданих ТОВ «Гарант Сервіс-А»послуг чи поставлених товарів.
Також, ні до зазначеного представником позивача виду діяльності, ні до будь-якого іншого з вище перелічених видів економічної діяльності, надані ТОВ «Гарант Сервіс-А»послуги не відносяться.
Слід зазначити, що відповідно до укладених договорів про надання послуг, послуги позивачі надавалися кваліфікованими працівниками ТОВ «Гарант Сервіс-А», водночас, як вже зазначалося вище, на підприємстві контрагента працювала одна особа -директор ОСОБА_6, з видів діяльності контрагента взагалі не вбачається можливість надання таких послуг. Водночас, позивач у своєму штаті мав достатню кількість осіб, які за своєю кваліфікацію були спроможні виконати такі роботи.
Дослідивши подані представником позивача документи, суд дійшов висновку, що вони лише підтверджують факт використання у виробництві певних матеріалів та те, що позивачем за замовленнями інших контрагентів були виконані договори по поставці котлів та іншого обладнання, але не дозволяють зробити висновок відносно того, що саме ТОВ «Гарант Сервіс-А»надавало такі послуги, поставляло товар.
У зв'язку з вищевикладеним суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими та такими, що не відповідають нормам чинного законодавства України, не можуть бути підставами для скасування податкових повідомлень-рішень, а тому задоволенню не підлягають.
Статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно зі статтею 71 цього Кодексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім розгляду справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкту владних повноважень.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суб'єкт владних повноважень повинен надати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Відповідачем документів на виконання ухвали суду надано не було, про що було постановлено окрему ухвалу за невиконання вимог суду, водночас зібрані судом докази дають підстави вважати про правомірність висновків перевіряючих під час проведення перевірки.
Відповідно до частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159 -163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з додатковою відповідальністю «Броварський завод комунального устаткування» до Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби від 23.04.2012 року № 0000042201 та № 0000032201 - відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд.
Згідно з частиною другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Шевченко А.В.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 21 вересня 2012 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2012 |
Оприлюднено | 28.09.2012 |
Номер документу | 26164700 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Шевченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні