cpg1251
УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
24.10.11р. Справа № Б38/245-10 Суддя господарського суду Дніпропетровської області Полєв Д.М.
при секретарі судового засідання Карпенко К.М.
за участю представників сторін:
від кредитора та боржника - представник Яковлєва А.В. за довіреністю №01/009 від 01.09.2010р.
розглянувши справу
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспрем'єр Сервіс", м. Підгороднє Дніпропетровського району Дніпропетровської області
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Антіда Груп", м. Дніпропетровськ
про визнання банкрутом
СУТЬ СПРАВИ:
Провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Антіда Груп", м. Дніпропетровськ порушено р. за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспрем'єр Сервіс", м. Підгороднє Дніпропетровського району Дніпропетровської області .
Постановою від 21.10.10р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру у справі, призначено ліквідатора - ініціюючого кредитора - ТОВ "Транспрем'єр Сервіс", м. Підгороднє.
Ухвалою суду від 26.11.2010р. затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора ТОВ "Антіда -Груп", підприємство банкрута ліквідовано.
10.05.2011р. постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду зазначену ухвалу суду від 26.11.2010р. скасовано та справу передано на розгляд на стадію ліквідації.
Ухвалою від 20.05.2011р. справу прийнято до розгляду суддею Полєвим Д.М.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника кредитора та ліквідатора, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Ініціюючим кредитором підтверджено свої вимоги наступним.
30.07.2010р. між сторонами укладено договір №ДГ-0730/06. На виконання умов зазначеного договору кредитором надано боржнику послуги на загальну суму 30000грн., що підтверджується актом ОУ-0730/35 (т.1 а.с.12).
В рахунок оплати заборгованості за договором боржником видано кредитору простий вексель серії АА №1473769 від 02.08.2010р. на суму 30000грн.
10.09.2010р. приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу складено протест про неоплату векселя та на підставі зазначеного протесту вчинено виконавчий напис за реєстровим № 13937 від 10.09.2012р. про стягнення з боржника на користь кредитора 30000грн.
Постановою Бабушкінського ВДВС Дніпропетровського МУЮ від 14.09.2010р. за заявою кредитора відкрито виконавче провадження з примусового виконання виконавчого та постановою зазначеного відділу від 12.10.2010р. виконавчий документ повернуто без виконання у зв'язку з відсутністю будь-якого майна або коштів для погашення заборгованості за виконавчим документом.
Статтею 16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що з метою забезпечення органів державної влади та учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб (підприємців) створюється ЄДР, який містить відомості щодо місцезнаходження юридичної особи, дати та номеру записів про внесення змін до нього, дати видачі або зміни свідоцтва про державну реєстрацію, дані про установчі документи, дати та № записів про внесення змін до них, про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, тощо.
Згідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 06.10.2010р. боржник відсутній за місцезнаходженням.
Таким чином заявником доведено належними доказами, як відсутність боржника за місцезнаходженням так і безспірність вимог ініціюючого кредитора.
В зв'язку з наведеним постановою від 21.10.2010р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру у справі, призначено ліквідатора - ініціюючого кредитора.
Ліквідатором подано на затвердження суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши в судовому засіданні пояснення представника ліквідатора, встановлено наступне.
Відповідно до ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.
Згідно з ч.1 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Розглянувши звіт ліквідатора банкрута, ліквідаційний баланс, суд вважає, що ліквідатором здійснено всі необхідні заходи щодо розшуку майна, яке належить банкруту, та підлягає включенню до ліквідаційної маси.
З ліквідаційного балансу вбачається, що у банкрута відсутні будь-які товарно-матеріальні цінності та інші активи, які належать банкруту на праві власності чи повного господарського відання.
Для перевірки наявності у банкрута прав власності на майно ліквідатором направлено запити до органів, якими здійснюється реєстрація та облік майна та майнових активів суб"єктів господарювання.
Згідно довідок КП "Дніпропетровське МБТІ" №12708 від 19.11.2010 р., КП Дніпропетровського району "БТІ" №2083/01-04 від 26.11.2010 р., Дніпропетровського районного відділу ДП "Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі України" №964 від 16.11.10р., Дніпропетровської регіональної філії ДП "Центр Державного земельного кадастру" №Ц/12208-10 від 27.10.2010 р., Державтоінспекції ГУ МВС України в Дніпропетровській області №14/14895 від 23.11.10р., Інспекції Державного технічного нагляду Дніпропетровської обласної державної адміністрації №3063-02-13 від 04.11.10р. за боржником нерухомого майна, автотранспортних засобів, сільськогосподарської техніки, земельних ділянок не зареєстровано.
Відповідно довідки ПАТ "Південком Банк" №1477 від 22.10.2010р. (т.1 а.с.65) рахунок банкрута у зазначеній банківській установі закрито.
Згідно довідки ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська рахунки банкрута в банківських установах закрито.
Відповідно до витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна та витягу з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна станом на 08.11.2010р. інформація щодо обтяження майна банкрута відсутня.
Також, як вбачається з матеріалів справи, що у зв'язку з тим, ліквідаційна процедура здійснюється за процедурою ст. 52 Закону, яка передбачає особливості банкрутства відсутнього боржника, місцезнаходження керівних органів, банкрута не встановлено, а отже ліквідатор позбавлений можливості отримання наявної будь-якої бухгалтерської та іншої документації банкрута та як наслідок не має можливості проведення фінансового аналізу господарської діяльності підприємства, в тому числі виявлення дебіторів банкрута.
Таким чином, дебіторську заборгованість банкрута, товарно-матеріальні цінності основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено, про що свідчить додані до звіту документи.
З огляду на викладене, ліквідаційна маса не формувалась, її реалізація не проводилась, договори купівлі-продажу не укладались.
Одночасно під час ліквідаційної процедури ліквідатором здійснювались заходи щодо виявлення можливих кредиторів банкрута.
Відповідно до п.5 ст. 52 Закону ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.
На запити ліквідатора отримані відповіді Бабушкінської районної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, м.Дніпропетровськ, Управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровському районі, смт.Ювілейне, Дніпропетровська область, Дніпропетровського районного центру зайнятості, смт.Ювілейне, Дніпропетровська область, ВДВС Дніпропетровського РУЮ, смт.Ювілейне, Дніпропетровська область, Дніпропетровської МДПІ, смт.Ювілейне, Дніпропетровська область, відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в м.Дніпропетровська, Бабушкінського ВДВС Дніпропетровського МУЮ, про відсутність заборгованості банкрута та виконавчих проваджень на виконанні.
Відповідно до довідки Бабушкінського ВДВС Дніпропетровського МУЮ №03-14/19610 від 05.11.2010р., ВДВС Дніпропетровського РУЮ №03-14/5276 від 29.10.2010р. на виконанні виконавчих документів про стосовно боржника у відділах не перебуває.
Таким чином в ході ліквідаційної процедури ліквідатором розглянуто та визнано вимоги наступних кредиторів:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Транспрем'єр Сервіс", м. Підгороднє - 30000грн.
Встановлена вимога кредитора залишилась незадоволеною у зв'язку з відсутністю майна боржника.
Згідно п.6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Всі наведені вище обставини є підставою для затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
За результатами ліквідаційної процедури у банкрута відсутнє майно, тому слід прийняти рішення про ліквідацію юридичної особи банкрута.
Крім того, до суду надійшли звернення Дніпропетровської МДПІ №27133/10/23-414 від 09.11.2010р. про зупинення ліквідацію підприємства до проведення перевірки, клопотання ДПІ у Дніпропетровській області про непризначення підсумкового засідання через надходження інформації про ухилення банкрута від сплати податків, звернення ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська №53587/10/23-422 від 02.12.2010р. про незатвердження звіту ліквідатора без підтвердження проведення перевірки банкрута.
Розглянувши зазначені звернення встановлено наступне.
Статтею 2 Закону України "Про державну податкову службу України" від 04.12.1990 року № 50-ХІІ зі змінами та доповненнями передбачено, що завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків та зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Відповідно до п.78.1.7 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків.
Про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом (п.78.4 ст.78 Податкового кодексу України.
Згідно з п.78.6 ст.78 Податкового кодексу України строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу.
Пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України регламентовано, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у підпункті 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у статті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва -5 робочих днів, інших платників податків -10 робочих днів.
Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва -не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків -не більш як на 5 робочих днів.
Відповідно до пункту 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі -Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): - заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу; - відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; - відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу; - судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі. Призначається та розпочинається перевірка у такі строки: - протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; - протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.
Згідно пояснень ліквідатора він позбавлений можливості надати податковим органам документів фінансово-господарської діяльності банкрута в зв'язку з відсутністю керівних органів останнього за його місцезнаходженням та неможливість отримання зазначених документів у колишніх керівників.
На час розгляду справи ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, Дніпропетровською МДПІ не надано суду доказів проведення позапланової перевірки банкрута в межах визначених законодавством строків.
З огляду на викладене, в матеріалах справи відсутні докази неналежного виконання ліквідатором своїх обов'язків, зокрема ухилення від виконання законних вимог контролюючого органу тощо.
Стосовно звернення ДПІ у Дніпропетровській області про непризначення підсумкового засідання через надходження інформації про ухилення банкрута від сплати податків слід зазначити, що дії керівних органів банкрута про які йдеться у клопотанні підпадають під правове регулювання кримінального законодавства в окремому кримінальному провадженні щодо відповідних суб"єктів -фізичних осіб, які в свою чергу в разі доведеності їх вини можуть нести й цивільну (матеріальну) відповідальність, проте, за власний рахунок, а не за рахунок підприємства-банкрута. Тому, з врахуванням того, що провадження у справі про банкрутство стосується інших суб"єктів -юридичних осіб наслідки розгляду кримінальної справи не можуть вплинути на розгляд справи про банкрутство.
Враховуючи викладене, розглянувши звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, суд знаходить достатньо підстав щодо його затвердження.
Згідно до п. 6 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому ст.32 цього Закону.
Керуючись ст.86 ГПК України, ст.ст.22, 32, п.6 ст.40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд, -авника ліквідатора, встановлено наступне.
УХВАЛИВ:
Затвердити ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Антіда Груп", м. Дніпропетровськ .
Ліквідувати юридичну особу -Товариство з обмеженою відповідальністю "Антіда Груп", м. Дніпропетровськ, вул. Набережна В.І. Леніна, 29а, кімн. 2 (ЄДРПОУ 37055427).
Провадження у справі припинити.
Копії цієї ухвали направити кредиторам банкрута та державним органам відповідно до п.2 ст.32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Суддя Д.М. Полєв
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2011 |
Оприлюднено | 28.09.2012 |
Номер документу | 26166643 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Джихур Олена Василівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Джихур Олена Василівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Білецька Людмила Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні