cpg1251
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.09.12 Справа № 5015/3119/12
Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії суддів: Желік М.Б. /головуючий/, Бонк Т.Б., Марко Р.І., розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Сихівському районі міста Львова Львівської області Державної податкової служби
на постанову Господарського суду Львівської області
від 06.08.2012р. у справі № 5015/3119/12
за заявою Приватного підприємства «Ром-Транзит»(м.Львів)
про його банкрутство
за участю представників :
від Кредитора ДПІ : Дорош А.Б.;
від Боржника: Петрик А.В.
З правами та обов'язками, передбаченими ст. 22 ГПК України, представники Кредитора та Боржника ознайомлені.
Постановою Господарського суду Львівської області від 06.08.2012р. у справі №5015/3119/12 (суддя Гутьєва В.В.)визнано банкрутом ПП «Ром-Транзит»та відкрито ліквідаційну процедуру щодо нього, обов'язки ліквідатора Приватного підприємства «Ром -Транзит»покладено на голову ліквідаційної комісії Якубу Андрія Тарасовича.
Не погоджуючись із вказаним процесуальним документом, Державною податковою інспекцією у Сихівському районі міста Львова Львівської області Державної податкової служби подано апеляційну скаргу, у якій Скаржник просить його скасувати, з огляду на наступне:
- ДПІ у Сихівському районі м. Львова не було повідомлено про ліквідацію ПП «Ром-транзит», проміжний ліквідаційний баланс був затверджений без можливості ДПІ заявити кредиторські вимоги, неплатоспроможність суб'єкта не була доведена;
- заявником не дотримано необхідних передумов, передбачених ст. ст. 105, 110 ЦК України, ч. 5 ст. 60 ГК України для звернення до суду із заявою на підставі ст. 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»;
- оскаржуваною постановою суд обмежив можливість реалізації закріпленого за органами державної податкової служби завдання щодо здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, а проведення процедури банкрутства здійснюється з метою уникнення та ухилення від оподаткування.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення представників Кредитора та Боржника, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування місцевим господарським судом норм процесуального права, вважає, що підстави для скасування постанови Господарського суду Львівської області у даній справі - відсутні, з огляду на наступне:
Відповідно до ч. 1 ст. 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
За результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора, здійснює офіційне оприлюднення ухвали про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності в нього ліцензії (ч. 2 ст. 51 Закону).
Згідно ч. 3 ст. 51 Закону кредитори мають право заявити свої претензії до боржника, який ліквідується, в місячний строк з дня офіційного оприлюднення ухвали про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом.
Відповідно до рішення від 18.05.2012 року (а.с. 6) прийнятого засновником та директором ПП «Ром-Транзит»- Якубою А.Т., було вирішено ліквідувати ПП «Ром-Транзит»; створено ліквідаційну комісію в складі єдиного члена -Якуби А.Т та надано їй усі повноваження, необхідні для проведення ліквідаційної процедури та встановлено строк для пред'явлення претензій кредиторів -2 місяці з дня публікації інформації.
Відповідно до вимог ст. 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.
Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації (ч. 2 ст. 105 ЦК України).
Згідно з нормою ч. 3 ст. 105 ЦКУ країни. учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.
Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.
До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.
Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.
Кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора (ч. 6 ст. 105 ЦК України).
Згідно з приписом ч. 1 ст. 111 ЦК України з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) заявляє вимоги та позови про стягнення заборгованості з боржників юридичної особи.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана повідомити учасників юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, про її участь в інших юридичних особах та/або надати відомості про створені нею господарські товариства, дочірні підприємства (ч. 2 ст. 111 ЦК України).
Відповідно до ч. 3 ст. 111 ЦК України під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.
Норма ч. 4 ст. 111 ЦК України встановлює, що ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.
У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється.
Ч. 5 ст. 111 ЦК України встановлює, що ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо закриття відокремлених підрозділів юридичної особи (філій, представництв) та відповідно до законодавства про працю здійснює звільнення працівників юридичної особи, що припиняється.
Ліцензії, документи дозвільного характеру та інші документи, а також печатки та штампи, які підлягають поверненню органам державної влади, органам місцевого самоврядування, повертаються їм ліквідаційною комісією (ліквідатором) (ч. 6 ст. 111 ЦК України).
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду (ч. 8 ст. 111 ЦК України).
Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
11.07.2010 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено відповідний запис про прийняте рішення щодо припинення юридичної особи (а.с. 60)
На виконання вимог ч. 1 ст. 105 ЦК України та ч. 1 ст. 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»державному реєстратору було передано необхідні документи про ліквідацію, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АЖ № 917243, в який внесено запис, що Приватне підприємство «Ром -Транзит»перебуває в стані припинення підприємницької діяльності.
Оголошення про ліквідацію підприємства опубліковане в офіційному спеціалізованому друкованому засобі масової інформації - Бюлетені державної реєстрації за № 214 (14) за 2012 рік та в газеті Голос України за № 98 (5348) від 30.05.2012 р., що узгоджується із вимогами ч. 4 ст. 105 ЦК України (а.с. 40-41).
Також, в матеріалах справи (а.с. 65) міститься проміжний баланс Боржника, виконаний відповідно до вимог ст. 111 ЦК України станом на 25.07.2012 року.
При цьому, як було правильно встановлено місцевим господарським судом та підтверджується матеріалами, наявними у справі, загальна сума кредиторських вимог ФОП Нікуліна Іллі Володимировича до Приватного підприємства «Ром -Транзит»становить 31629,50 грн. Вимоги ФОП Нікуліна І.В. підтверджуються доданим до заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство рішенням Господарського суду Львівської області у справі 5015/1959/12 від 30.05.2012 р., відповідно до якого судом стягнуто з ПП «Ром -Транзит»на користь ФОП Нікуліна І.В. 30020,00 грн. основного боргу, 1609,50 грн. -судового збору та наказом Господарського суду Львівської області №5015/1959/12 від 11.06.2012 року про примусове виконання рішення Господарського суду Львівської області від 30.05.2012 року. У встановленому порядку ФОП Нікулін І.В. звернувся до Боржника з заявою з кредиторськими вимогами на суму 31629,50 грн., яка долучена до матеріалів справи.
Відповідно до акту інвентаризації основних фондів (засобів) від 13.07.2012 р., який затверджений головою ліквідаційної комісії ПП «Ром-Транзит», майнові активи у боржника відсутні.
У зв'язку із зазначеними обставинами на розгляд Господарського суду Львівської області Приватним підприємством «Ром-транзит» (надалі -Боржник у справі) було подано заяву про його банкрутство у порядку, встановленому ст. 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Ухвалою суду від 26.07.2012 р. провадження у справі порушено, заяву прийнято до розгляду, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, засідання суду призначено на 06.08.2012 р.
Як вже було зазначено вище, оскаржуваною постановою суду від 06.08.2012 р. Боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, а обов'язки ліквідатора покладено на керівника Підприємства -Якубу А.Т.
Окрім того, в матеріалах справи наявний аудиторський висновок щодо поглибленого аналізу фінансово-господарської діляльності Приватного підприємства «Ром-Транзит»станом на 23 липня 2012 року від 23.07.2012 року (а.с. 13-36), відповідно до резолютивної частини якого аудитором встановлено відсутність оборотних коштів для погашення своїх боргів; відсутність забезпеченності власними оборотними засобами Боржника, встановлені ознаки надкритичної неплатоспроможності, а також не виявлено ознак дій з приховування банкрутства чи доведення до банкрутства на підставі наданих для дослідження документів.
З огляду на наведене, колегія суддів Львівського апеляційного господарського суду зазначає, що подаючи заяву про визнання Приватного підприємства «Ром-Транзит»банкрутом, Боржником були дотримані усі вимоги вищенаведених норм Цивільного та Господарського Кодексів України, які стосуються припинення діяльності юридичної особи, з врахуванням норм ст. 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», а тому доводи Скаржника про протилежне, визначені як підстави для скасування оскаржуваної постанови, є необґрунтованими.
Разом з тим, в матеріалах справи наявні належні докази повідомлення кредитора Боржника про початок процедури банкрутства Боржника у справі відповідно до вимог Закону (а.с. 51).
Щодо доводів Скаржника про те, що оскаржуваною постановою суд обмежив можливість реалізації закріпленого за органами державної податкової служби завдання щодо здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, а проведення процедури банкрутства здійснюється з метою уникнення та ухилення від оподаткування, то колегія суддів Львівського апеляційного господарського суду зазначає, що вказані твердження не обґрунтовані нормами матеріального права.
Окрім того, суд апеляційної інстанції зазначає, що в матеріалах справи відсутні докази вчинення Боржником внаслідок прийняття оскаржуваної постанови у даній справі, перешкод у проведенні Скаржником позапланової перевірок, а також повноцінного відпрацювання схем ухилення від сплати податків, що, на думку Скаржника, призводить до значних бюджетних втрат, як про це зазначено у поданій апеляційній скарзі.
З огляду на наведене, колегія суддів Львівського апеляційного господарського суду зазначає, що, приймаючи оскаржувану постанову, місцевий господарський суд належним чином дослідив усі обставини, які мають значення для справи при вірному застосуванні норм матеріального та процесуального права, а тому вона є такою, що підлягає залишенню без змін, а в задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.
На підставі наведеного та відповідно до вимог ст. ст. 99, 101, 103, 106 ГПК України, Львівський апеляційний господарський суд -
п о с т а н о в и в:
Постанову Господарського суду Львівської області від 06.08.2012р. у справі №5015/3119/12 залишити без змін, апеляційну скаргу -без задоволення.
Матеріали справи повернути в місцевий господарський суд.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.
Головуючий суддя Желік М.Б.
суддя Бонк Т.Б.
суддя Марко Р.І.
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2012 |
Оприлюднено | 05.10.2012 |
Номер документу | 26286955 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Желік М.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні