Україна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
05 жовтня 2012 р. справа №2н-5/12
Приміщення суду за адресою: м. Донецьк бульвар Шевченка, 26
Приміщення суду за адресою: м. Донецьк, бульвар Шевченка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді: Жаботинської С.В., Нікуліна О.А., Карпушової О.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження заяву Територіального Управління Державної судової адміністрації Луганської області про перегляд рішення за нововиявленими обставинами Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.11.2010 року у справі № 2а-3779/10/1270 за позовом ОСОБА_1 до Державної судової адміністрації України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України, Апеляційного суду Луганської області про визнання бездіяльності незаконною та стягнення заборгованості по заробітній платі,-
ВСТАНОВИЛА:
17 травня 2010 року позивач звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Державної судової адміністрації України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України, Апеляційного суду Луганської області про визнання бездіяльності незаконною та стягнення заборгованості по заробітній платі.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 20 серпня 2010 року адміністративний позов ОСОБА_1 - задоволено частково.
Не погодившись з таким судовим рішенням, відповідачі -Міністерство фінансів України, Державна судова адміністрація України та позивач оскаржили його до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.11.2010 року апеляційні скарги Державної судової адміністрації України, Міністерства Фінансів України та ОСОБА_1 - задоволено частково.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду у справі № 2а-3779/10/1270 від 20.08.2010 року за позовом ОСОБА_1 до Державної судової адміністрації України, Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України, Апеляційного суду Луганської області -скасовано. Позовні вимоги задоволено частково.
20.06.2011 року до Донецького апеляційного адміністративного суду надійшла заява про перегляд постанови Донецького апеляційного адміністративного суду за нововиявленими обставинами Державної судової адміністрації України.
Заявник просить скасувати постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.11.2010 року за нововиявленими обставинами.
Прийняти нову, якою відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що постановою Вищого адміністративного суду від 13 квітня 2011 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Кабінету Міністрів України, треті особи - Верховний суд України, Вищий адміністративний суд України, Вищий господарський суд України про визнання незаконними та скасування актів, касаційну скаргу Кабінету Міністрів України задоволено, скасовано постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 травня 2008 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 19 серпня 2009 року, які лежать в основі постанови Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.11.2010 року.
Сторони в судове засідання не прибули, про час, дату та місце розгляду справи повідомлені належним чином, суд апеляційної інстанції розглянув справу у порядку письмового провадження.
Колегія суддів перевірила матеріали справи, вивчила доводи заяви про перегляд за новоявленими обставинами та встановила наступне:
17 травня 2010 року позивач звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з вищевказаним позовом. Просив суд визнати незаконною бездіяльність відповідачів щодо неусунення порушення у нарахуванні заробітної плати та неприведення її розміру у відповідності із діючим законодавством, стягнути з Державної судової адміністрації України з єдиного рахунку Державного бюджету України № 35213015004024, відкритого у Державному казначействі України МФО 820172, передбаченого на виконання рішень судів на користь суддів, заборгованість по заробітній платі за період з 1 червня 2005 року по 31 грудня 2009 року на користь позивача у сумі 111 153,27 грн., зобов'язати апеляційний суд Луганської області провести з 1 січня 2010 року перерахунок розміру заробітної плати у відповідність зі ст. 44 Закону України «Про статус суддів» та виплачувати її у визначеному законом розмірі, зобов'язати Міністерство фінансів України профінансувати вказані витрати на виплату позивачу заборгованості з заробітної плати з 1 червня 2005 року по 31 грудня 2009 року та на виплату самої заробітної плати з 1 січня 2010 року у встановленому ст. 44 Закону України «Про статус суддів» розмірі.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 20 серпня 2010 року адміністративний позов ОСОБА_1- задоволено частково. Визнано неправомірною бездіяльність Державної судової адміністрації України щодо неприйняття заходів з повного фінансування заробітної плати позивача з 19 серпня 2009 року з розрахунку посадового окладу в розмірі 9,5 мінімальних заробітних плат, встановлених Законом на момент проведення виплат, а з 22 травня 2008 року надбавки за вислугу років у розмірі 15 відсотків від загальної суми щомісячного заробітку з урахуванням доплати за кваліфікаційний клас. Визнано неправомірною бездіяльність Міністерства фінансів України щодо неприйняття заходів з повного фінансування заробітної плати позивача з 19 серпня 2009 року з розрахунку посадового окладу в розмірі 9,5 мінімальних заробітних плат станом на момент проведення виплат, а з 22 травня 2008 року надбавки за вислугу років у розмірі 15 відсотків від загальної суми щомісячного заробітку з урахуванням доплати за кваліфікаційний клас. Зобов'язано Апеляційний суд Луганської області провести перерахунок позивачу з 22 травня 2008 року надбавки за вислугу років у розмірі 15 відсотків від загальної суми щомісячного заробітку з урахуванням доплати за кваліфікаційний клас, а з 19 серпня 2009 року перерахунок заробітної плати, визначивши її розмір з урахуванням посадового окладу у розмірі 9,5 мінімальних заробітних плат, встановлених Законом на момент проведення виплат. Після перерахунку здійснити виплату недоплачених сум з утриманням обов'язкових податків та зборів з одночасним поданням до Державної судової адміністрації України змін до посадового окладу. Зобов'язано Міністерство фінансів України профінансувати вказані виплати. Зобов'язано Державну судову адміністрацію України виділити Апеляційному суду Луганської області з єдиного рахунку Державного бюджету України № 35213015004024, відкритого у Державному казначействі України МФО 820172, передбаченого на виконання рішень судів на користь суддів, кошти для проведення виплати недоплаченої позивачу з 22 травня 2008 року надбавки за вислугу років у розмірі 15 відсотків від загальної суми щомісячного заробітку з урахуванням доплати за кваліфікаційний клас, а з 19 серпня 2009 року заробітної плати, обчисленої з урахуванням посадового окладу, виходячи з 9,5 мінімальних заробітних плат, встановлених законом на момент проведених виплат з 19.08.2009 року з урахуванням раніше проведених виплат. Стягнуто з Державного бюджету України на користь позивача судові витрати у розмірі 1,70 грн. (одна грн. 70 коп.), сплачені квитанцією від 12.05.2010 за № 21676. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з таким судовим рішенням, відповідачі -Міністерство фінансів України, Державна судова адміністрація України та позивач оскаржили його до Луганського апеляційного адміністративного суду.
Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу Державної судової адміністрації України, Міністерства Фінансів України та ОСОБА_1 - задоволено частково.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду у справі від № 2а-3779/10/1270 за позовом ОСОБА_1 до Державної судової адміністрації України, Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України, Апеляційного суду Луганської області скасовано.
Позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено частково.
Визнано неправомірною бездіяльність Міністерства фінансів України, Державної судової адміністрації України, Апеляційного суду Луганської області щодо неприйняття заходів по повному фінансуванню заробітної плати судді апеляційного суду Луганської області ОСОБА_1 з 19 серпня 2009 року по 20 серпня 2010 року з розрахунку 9,5 мінімальних заробітних плат, розмір яких був встановлений законами України про Державний бюджет на 2009 - 2010 роки, а також Законом України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати» на момент виплати у заявленому періоді, з урахуванням недоплаченої за період з 22 травня 2008 року по 20 серпня 2010 року щомісячної надбавки за вислугу років.
Зобов'язано Міністерство фінансів України виділити з Державного бюджету України грошові кошти на додаткове фінансування Державної судової адміністрації України на бюджетну програму «Виконання рішень судів на користь суддів» для здійснення виплати судді апеляційного суду Луганської області ОСОБА_1 недоплаченої за період з 19 серпня 2009 року по 20 серпня 2010 року заробітної плати та недоплаченої за період з 22 травня 2008 року по 20 серпня 2010 року щомісячної надбавки за вислугу років.
Зобов'язано Державну судову адміністрацію України виділити апеляційному суду Луганської області додаткове фінансування з бюджетної програми «Виконання рішень судів на користь суддів» для здійснення виплати судді апеляційного суду Луганської області ОСОБА_1 недоплачену за період з 19 серпня 2009 року по 20 серпня 2010 року заробітну плату та недоплачену за період з 22 травня 2008 року по 20 серпня 2010 року щомісячну надбавку за вислугу років.
Зобов'язано Апеляційний суд Луганської області здійснити нарахування судді апеляційного суду Луганської області ОСОБА_1 недоплаченої за період з 19 серпня 2009 року по 20 серпня 2010 року заробітної плати та недоплаченої за період з 22 травня 2008 року по 20 серпня 2010 року щомісячної надбавки за вислугу років.
Зобов'язано апеляційний суд Луганської області за рахунок додатково отриманого від Державної судової адміністрації України фінансування здійснити виплату судді апеляційного суду Луганської області ОСОБА_1 недоплаченої за період з 19 серпня 2009 року по 20 серпня 2010 року заробітної плати та недоплаченої за період з 22 травня 2008 року по 20 серпня 2010 року щомісячної надбавки за вислугу років з утриманням податків та інших обов'язкових платежів.
Заявник вважає, що є підстави для провадження за нововиявленими обставинами та скасування постанови Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.11.2010 року виходячи з наступного.
На думку заявника підставою для звернення за нововиявленими обставинами про перегляд постанови Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.11.2010 року за нововиявленими обставинами є те, що постановою Вищого адміністративного суду від 13 квітня 2011 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Кабінету Міністрів України, треті особи - Верховний суд України, Вищий адміністративний суд України, Вищий господарський суд України про визнання незаконними та скасування актів касаційну скаргу Кабінету Міністрів України задоволене та постановлено постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 травня 2008 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 19 серпня 2009 року на який посилався в своєї постанові Донецький апеляційний адміністративний суд від 30.11.2010 року у справі № 2а-3779/10/1270 скасовано і ухвалено нове рішення, яким відмовлено у задоволенні позову.
Враховуючи вищенаведене, заявник вважає, що у суду немає підстав для прийняття рішення щодо зобов'язання Державної судової адміністрації України, територіального управління державної судової адміністрації в Луганський області здійснити перерахунок і виплату недоотриманої заробітної плати та щомісячного грошового утримання судді, оскільки висновок судів про невідповідність оскаржуваних постанов Кабінету Міністрів України Закону України «Про статус суддів» є помилковим та необґрунтованим, а тому у задоволенні позовних вимог позивача необхідно відмовити.
Заявник зазначає, що постанова Вищого адміністративного суду від 13 квітня 2011 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Кабінету Міністрів України, треті особи - Верховний суд України, Вищий адміністративний суд України, Вищий господарський суд України про визнання незаконними та скасування актів надійшла на адресу Територіального управління 20.05.11 р., про що свідчить відбиток штампу вхідної кореспонденції.
Згідно ст. 247 Кодексу адміністративного судочинства України, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами може бути подано протягом одного місяця після того, як особа, яка звертається до суду, дізналася або могла дізнатися про ці обставини.
Підставою для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є: скасування судового рішення, яке стало підставою для прийняття постанови чи постановлення ухвали, що належить переглянути (п. 4 ч. 1 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 245 КАС України підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.
На час звернення позивача із позовом до суду та винесення рішення Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.11.2010 року обставини, що не були і не могли бути відомі заявнику не існували. Рішення на яке посилався заявник Вищим адміністративним судом України винесено після прийняття постанови Донецького апеляційного адміністративного суду по справі № 2а-3779/10/1270.
Суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що станом на момент розгляду заяви про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.11.2010 року у справі № 2а-3779/10/1270 зазначена справа знаходиться на розгляді у Вищому адміністративному суді України.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, п. 1 ч. 3 ст. 2 та ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи має керуватися принципом законності, відповідно до якого має перевіряти чи діяли органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи лише на підставі закону в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Колегія суддів не приймає до уваги доводи представника заявника, як підставу для перегляду судового рішення - істотність для справи обставин, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи, оскільки як нововиявлені можуть розглядатися обставини, що обгрунтовують вимоги або заперечення сторін чи мають інше істотне значення для правильного вирішення справи, які існували на час постановлення рішення, ухвали, постанови, але про них не знали і не могли знати заявник і суд. Не можуть бути визнані нововиявленими нові обставини, тобто такі, що виникли чи змінилися після постановлення рішення.
Обставини, на які посилається представник заявника в своїй заяві, виникли після прийняття постанови судом першої інстанції.
Колегія суддів зазначає, що істотними обставинами справи можуть бути такі, які можуть вплинути на рішення суду, яке набрало законної сили, а це передусім, ті, що взагалі не були предметом розгляду у даній адміністративній справі в адміністративному суді у зв'язку з тим, що вони не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою на час розгляду справи. Істотними для справи обставинами вважаються такі факти і події, які мають юридичне значення для взаємовідносин сторін, що звернулись до суду з метою розгляду спірної ситуації, тобто ці факти існували вже під час розгляду спірної ситуації в суді, але не були і не могли бути відомі ні особам, які беруть участь у справі, ні суду, який розглядав її та вирішував спір за суттю.
Отже, необхідними ознаками нововиявлених обставин є, по-перше, їх наявність на час розгляду справи, по-друге, те, що ці обставини не могли бути відомі заявникові на час розгляду справи. Не можуть бути визнані нововиявленими обставинами такі обставини, які виникли або змінились після прийняття рішення. Натомість, з матеріалів справи такого не вбачається.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що заявлені Територіальним Управлінням Державної судової адміністрації Луганської області в заяві обставини про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.11.2010 року у справі № 2а-3779/10/1270 за нововиявленими обставинами, задоволенню не підлягають і заяву необхідно залишити без задоволення.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 245, 250, 252, 253 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В:
Заяву Територіального Управління Державної судової адміністрації Луганської області про перегляд постанови Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.11.2010 року у справі № 2а-3779/10/1270 за нововиявленими обставинами - залишити без задоволення.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Колегія суддів С.В. Жаботинська
О.А. Нікулін
О.В. Карпушова
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2012 |
Оприлюднено | 01.11.2012 |
Номер документу | 26345935 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні