ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
09 жовтня 2012 року № 2а-10474/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Аблова Є.В.;
при секретарі Мальчик І.Ю.,
за участю сторін:
представника позивача -Куракіна Ю.В.,
представника відповідача -Цюрупи Д.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом приватного підприємства «Еліс Транс Сервіс»до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС про визнання дій протиправними,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва ДПС про визнання дій протиправними , обґрунтовуючи свої вимоги тим, що відповідач неправомірно провів зустрічну звірку, оскільки позивач не отримував запиту про надання інформації.
В позовній заяві позивач просить суд визнати протиправними дії ДПІ у Печерському р-ні м. Києва ДПС по проведенню зустрічної звірки ПП «Еліс Транс Сервіс»щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.03.2011.-30.11.2011р.
Визнати протиправними дії ДПІ у Печерському р-ні м. Києва ДПС по оформленню результатів зустрічної звірки ПП «Еліс Транс Сервіс»у формі Акту від 25.04.2012р. №1015/22-4/34691070 про неможливість проведення зустрічної звірки щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.03.2011.-30.11.2011р.
Заборонити ДПІ у Печерському р-ні м. Києва ДПС використовувати Акт від 25.04.2012р. №1015/22-4/34691070 при проведенні та оформленні результатів податкових перевірок.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав повністю та зазначив, що співробітниками ДПІ у Печерському р-ні м. Києва ДПС було здійснено вихід на адресу позивача для вручення запиту про надання документів, однак підприємство за адресою не знаходилось.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши представника позивача, представника відповідача, суд дійшов наступних висновків:
Судом встановлено, що Державною податковою інспекцією у Печерському районі м. Києва ДПС складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки ПП «Еліс Транс Сервіс»щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період березень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад 2011 року №1015/22-4/34691070 від 25.04.12 р.
Порядок та умови проведення перевірок визначаються Податковим кодексом України. Зокрема, Податковим кодексом України передбачено проведення зустрічних звірок (п.73.5 ст.73 ПК України) та камеральних, документальних (планових або позапланових; виїзних або невиїзних) та фактичних перевірок (ст.75 ПК України), які передбачають дотримання певної процедури їх проведення.
Так, відповідно до п.73.5 ст.73 ПК України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Відповідно до Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1232 від 27.12.2010 р., зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
З аналізу вказаних правових норм слідує, що у разі відсутності в податкового органу інформації, яка необхідна для проведення зустрічної звірки, орган державної податкової служби повинен надіслати або вручити представнику суб'єкта господарювання офіційний запит про надання інформації та її документального підтвердження, і у разі отримання від суб'єкта господарювання необхідної інформації орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку, за результатами якої повинна складатися довідка, яка має бути вручена (надіслана) суб'єкту господарювання.
Відповідно до пп. 4.4 п. 4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
Як вбачається із матеріалів справи, співробітниками ДПІ у Печерському р-ні м. Києва ДПС здійснено вихід на адресу ПП «Еліс Транс Сервіс»для вручення запиту №1663/10/22-410 від 20.04.12 р. про надання документів за період березень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад 2011 року про що складено акт №234/22-4/34691070 від 24.04.12 р. щодо не знаходження ПП «Еліс Транс Сервіс»за податковою адресою. За даною адресою знаходиться Аптека №7.
Також до ГВПМ ДПІ у Печерському районі м. Києва відповідачем направлено запит щодо розшуку керівників ПП «Еліс Транс Сервіс»№261/9/24-10 від 25.04.12 р.
Крім того, в матеріалах справи міститься висновок ГВПМ ДПІ у Печерському районі м. Києва щодо наявності ознак «фіктивності»та відсутності факту реального здійснення господарської діяльності ПП «Еліс Транс Сервіс».
Тобто, представниками відповідача були вчинені всі дії щодо проведення зустрічної звірки та правомірно прийнято акт про неможливість проведення зустрічної звірки ПП «Еліс Транс Сервіс»щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період березень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад 2011 року №1015/22-4/34691070 від 25.04.12 р. в зв'язку з відсутністю позивача за податковою адресою.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідач при проведені зустрічної звірки та складанні акту про неможливість проведення зустрічної звірки діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, суд приходить до висновку щодо необґрунтованості позовних вимог ПП «Еліс Транс Сервіс»та відсутності підстав для їх задоволення.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд ,-
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог приватному підприємству «Еліс Транс Сервіс»- відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст постанови складений та підписаний суддею 10.10.12 р.
Суддя Є.В. Аблов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2012 |
Оприлюднено | 12.10.2012 |
Номер документу | 26383271 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аблов Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні