2а-13710/12/2670 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 УХВАЛА про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі 09 жовтня 2012 року № 2а-13710/12/2670 Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Кузьменко В.А., ознайомившись із позовною заявою і доданими до неї матеріалами за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю “Бронз Телеком” доДержавної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва Державної податкової служби проскасування наказу та акта перевірки, визнання дій протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення В С Т А Н О В И В: 08 жовтня 2012 року (відповідно до відмітки служби діловодства суду) Товариство з обмеженою відповідальністю “Бронз Телеком” (далі по тексту –позивач, ТОВ “Бронз Телеком”) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва Державної податкової служби (далі по тексту –відповідач, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва), в якому просить: 1) скасувати наказ відповідача від 06 червня 2012 року №573/22-40; 2) визнати документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ “Бронз Телеком” такою, що проведена без законних підстав; 3) скасувати акт від 12 червня 2012 року №553/22-40/36799581 “Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ “Бронз Телеком”; 4) скасувати податкове повідомлення-рішення від 27 червня 2012 року №0003972240. В частині позовних вимог ТОВ “Бронз Телеком” про скасування акта від 12 червня 2012 року №553/22-40/36799581 “Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ “Бронз Телеком” Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу на наступне. Судом встановлено, що позивач оскаржує акт ДПІ у Шевченківському районі м. Києва від 12 червня 2012 року №553/22-40/36799581 “Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ “Бронз Телеком” (ЄДРПОУ 36799581) щодо взаємовідносин з ТОВ “Пальміра-С” (ЄДРПОУ 33784614) за період з 01.12.2011 року по 31.12.2011 року”. Частина перша статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму. Відповідно до частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Як вбачається з наведеної правової норми, рішення суб'єкта владних повноважень можуть бути виражені у формі нормативно-правових актів чи актів індивідуальної дії. Поняття нормативно-правового акта та акта індивідуальної дії в Кодексі адміністративного судочинства не врегульовані, а тому при визначення цих понять слід звернутися до загальних понять права. Так, нормативно-правовий акт –це прийнятий уповноваженим державним чи іншим органом у межах його компетенції офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, носить загальний чи локальний характер та застосовується неодноразово; акт індивідуальної дії –виданий суб'єктом владних повноважень документ, прийнятий з метою реалізації його повноважень, які породжують права та обов'язки у того суб'єкта, якому вони адресовані. Визначальною ознакою як нормативно-правового акта так і акта індивідуальної дії є обов'язковість його приписів для відповідного суб'єкта (кола суб'єктів), дотримання яких забезпечується правовими механізмами. Акт перевірки не є рішеннями суб'єкта владних повноважень в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки не спричиняє виникнення будь-яких прав і обов'язків осіб чи суб'єктів владних повноважень, лише фіксує виявлені перевіркою порушення, а отже, не породжує правовідносин, що можуть бути предметом спору. При цьому право прийняття за наслідками акта перевірки рішення органом державної податкової служби відповідних правових актів індивідуальної дії –податкових повідомлень-рішень, належить до його дискреційних (виключних) повноважень, в т. ч. може бути не реалізовано. Відповідно до частини другої статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Отже, суди розглядають виключно спори, які виникають між учасниками певних правовідносин. Виходячи з наведеного, відсутність правовідносин виключає можливість звернення до суду, оскільки відсутнє право, що підлягає судовому захисту, а отже, суд не повинен розглядати справу в тому разі, якщо пред'явлені позивачем вимоги не випливають із певних правовідносин, а отже, не підпадають під судову юрисдикцію. Згідно з пунктом 1 частини першої статті 109 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства. Таким чином, якщо предметом позову є скасування акта перевірки суб'єкта владних повноважень, то судам слід відмовляти у відкритті провадження в адміністративній справі на підставі пункту 1 частини першої статті 109 Кодексу адміністративного судочинства України. Зазначена правова позиція відповідає рекомендаціям Вищого адміністративного суду України, висловленим в пункті 13 інформаційного листа від 30 листопада 2009 року №1619/10/13-09. Враховуючи зазначене, суд вважає за необхідне відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю “Бронз Телеком” у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва Державної податкової служби про скасування наказу та акта перевірки, визнання дій протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення в частині позовних вимог про скасування акта від 12 червня 2012 року №553/22-40/36799581 “Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю “Бронз Телеком” на підставі пункту 1 частини першої статті 109 Кодексу адміністративного судочинства України. На підставі вищенаведеного, пункту 1 частини першої статті 109, статті 165 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - У Х В А Л И В: Відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю “Бронз Телеком” у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва Державної податкової служби про скасування наказу та акта перевірки, визнання дій протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення в частині позовних вимог про скасування акта від 12 червня 2012 року №553/22-40/36799581 “Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю “Бронз Телеком”. Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2012 |
Оприлюднено | 18.10.2012 |
Номер документу | 26441243 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні