РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 жовтня 2012 року Справа № 8/10/9/16/6/163-Н (2-177/05)
Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:
Головуючого судді Гудак А.В.
судді Олексюк Г.Є. ,
судді Сініцина Л.М.
при секретарі: Юрчук Ю.М.
за участю представників:
позивача - ОСОБА_1, довіреність в справі; ОСОБА_2 довіреність в справі
відповідача 1 - не з'явився
відповідача 2 - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Рівненського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу ОСОБА_3
на рішення господарського суду Хмельницької області від 07.06.12 р.
у справі № 8/10/9/16/6/163-Н (2-177/05) (суддя Смаровоз М.В.)
суддя Сморовоз М.В.)(за первісним позовом ОСОБА_3, м. Хмельницький
до 1. Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів",
м. Хмельницький
до 2. Виконавчого комітету Хмельницької міської ради, м. Хмельницький
про - визнання недійсним рішення установчих зборів від 17.08.2004 р. про затвердження статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів",
- визнання недійсним статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів",
- скасування державної реєстрації товариства обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів",
- скасування державної реєстрації припинення товариства обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів"
та за зустрічним позовом товариства обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", м. Хмельни цький
до ОСОБА_3, м. Хмельницький
про визнання відсутності корпоративного права в ОСОБА_3 у товаристві обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів"
в с т а н о в и в :
Рішенням господарського суду Хмельницької області від 07.06.2012р. у справі №8/10/9/16/6/163-Н (2-177/05) первісний позов ОСОБА_3 до товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів", виконавчого комітету Хмельницької міської ради про визнання недійсним рішення установчих зборів від 17.08.2004р. про затвердження статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", визнання недійсним статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації припинення відкритого акціонерного товариства „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" в частині позовних вимог ОСОБА_3 до товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" про визнання недійсним рішення установчих зборів від 17.08.2004р. про затвердження статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", визнання недійсним статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" задоволено.
Визнано недійсним рішення, оформлене протоколом № 1 установчих зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" від 17.08.2004р., в частині затвердження статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів".
Визнано недійсним статут товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", затверджений рішенням, оформленим протоколом № 1 установчих зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" від 17.08.2004р.
У первісному позові ОСОБА_3 до товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів", виконавчого комітету Хмельницької міської ради про визнання недійсним рішення установчих зборів від 17.08.2004р. про затвердження статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", визнання недійсним статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації припинення відкритого акціонерного товариства „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" в частині позовних вимог ОСОБА_3 до виконавчого комітету Хмельницької міської ради про скасування державної реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації припинення відкритого акціонерного товариства „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" відмовлено.
Стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" на користь ОСОБА_3 4,25 грн. відшкодування сплаченого державного мита.
У зустрічному позові товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" до ОСОБА_3 про визнання відсутності корпоративного права в ОСОБА_3 у товаристві з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" відмовлено.
Рішення місцевого суду мотивоване тим, що Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Законом України "Про господарські товариства", Порядком скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.98 № 222 та Положенням про порядок реєстрації випуску акцій під час реорганізації товариств, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998р. № 221, визначено порядок та послідовність дій, які зобов'язане здійснити товариство при реорганізації шляхом перетворення, зокрема обмін акцій або часток у статутному фонді товариства, що реорганізовується, письмові зобов'язання про видачу відповідної кількості акцій (сертифікатів акцій) чи часток товариства, що створюється шляхом перетворення, однак в рішенні загальних зборів ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів", що відбулися 22.05.2004р., відсутні пропозиції до усіх акціонерів здійснити припинення прав акціонерів в обмін акцій на частки у статутному фонді товариства, що створюється в результаті перетворення.
Натомість пунктом 5 питання Х рішення зборів, акціонерам, які не були присутні на загальних зборах 22.05.04. і не голосували за реорганізацію акціонерного товариства, було визначено, що останні не ввійдуть в склад учасників ТОВ і їм запропоновано тільки викуп (компенсацію вартості) акцій, тобто обмежено їх в праві здійснення обміну акцій на частку в статутному фонді ТОВ та вільного вибору при реорганізації акціонерного товариства. Проте, обмеження в праві здійснити обмін акцій як відповідальність акціонера за неучасть його у загальних зборах законодавством не передбачено.
Також, суд першої інстанції зазначив, що з аналізу приписів п. п.1.7, 1.8, 6.2 Положення вбачається, що оцінка та викуп акцій або їх обмін на письмові зобов'язання про видачу відповідної кількості часток товариства, що створюється шляхом перетворення, мають бути здійснені до проведення установчих зборів по створенню товариства-правонаступника та про затвердження його статуту. Однак, ВАТ "Хмельницький КХП", всупереч вищенаведеним приписам Положення, до моменту проведення установчих зборів ТОВ від 17.08.2004р. не здійснило ні обмін акцій позивача на письмові зобов'язання про видачу відповідної частки у статутному фонді ТОВ, що створюється внаслідок перетворення, ні викуп належних позивачу акцій. Як наслідок, позивач не увійшов до складу учасників ТОВ "Хмельницький КХП".
З приводу позову в частині вимог ОСОБА_3 до виконавчого комітету Хмельницької міської ради про скасування державної реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації припинення відкритого акціонерного товариства „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" то місцевий суд відмітив, що позивачем не взято до уваги, що норма, на яку він посилається як на правову підставу для скасування державної реєстрації товариства (ч.15 ст.58 ГК України), яка була чинною в початковій редакції ст.58 ГК України, відсутня в чинній на час вирішення спору редакції ст.58 ГК України.
Крім того, частиною 1 ст.1 ГПК України визначено, що підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.
Однак, всупереч вимогам ст.33 ГПК України, позивачем не доведено порушення виконавчим комітетом Хмельницької міської ради прав позивача, наявність якого могла би слугувати підставою для звернення до суду.
Зокрема, відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону України "Про господарські товариства" відсутність зазначених у даній статті відомостей в установчих документах є підставою для відмови у державній реєстрації товариства. Однак, позивачем не доведено відсутність таких відомостей під час проведення державної реєстрації, а також не спростовано пояснення виконавчого комітету Хмельницької міської ради про те, що дії щодо проведення державної реєстрації припинення ВАТ „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" та державної реєстрації ТОВ „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" було вчинено у відповідності до ст.ст.24, 34 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
При цьому місцевий суд зазначив, що на час здійснення державним реєстратором вищевказаних дій були чинними рішення установчих зборів від 17.08.2004р. про затвердження статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", а також сам статут товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів".
За таких обставин, суд першої інстанції відмовив в первісному позові в частині позовних вимог ОСОБА_3 до виконавчого комітету Хмельницької міської ради про скасування державної реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації припинення відкритого акціонерного товариства „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" з огляду на безпідставність позову в наведеній частині.
При вирішенні спору в частині зустрічного позову судом враховано, що згідно з частиною 2 ст.20 ГК України, кожний суб'єкт господарювання має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються, зокрема, шляхом визнання наявності або відсутності прав.
Відповідно до ч.1 ст.167 ГК України корпоративні права - це права особи, частка якої визначається у статутному капіталі (майні) господарської організації, що включають правомочності на участь цієї особи в управлінні господарською організацією, отримання певної частки прибутку (дивідендів) даної організації та активів у разі ліквідації останньої відповідно до закону, а також інші правомочності, передбачені законом та статутними документами.
Позивач за зустрічним позовом (товариство з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів") просить суд визнати відсутність корпоративного права в ОСОБА_3 у товаристві з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", вказуючи при цьому, що позивач за первісним позовом (ОСОБА_3.) не надав суду належних та допустимих доказів про наявність у нього корпоративних прав як до ВАТ „Хмельницький КХП", так і до ТОВ „Хмельницький КХП".
Водночас, ОСОБА_3 в обгрунтування своїх вимог за первісним позовом, зокрема, посилається на порушення його права стати учасником товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів".
Таким чином, оскільки ОСОБА_3 ні до подання зустрічного позову, ані на час вирішення спору не оспорюється та обставина, що у нього відсутні корпоративні права у товаристві з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів".
Отже, суд першої інстанції прийшов до висновку, що зустрічний позов заявлено безпідставно.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач за первісним позовом ОСОБА_3 звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій просить оскаржене рішення скасувати в частині відмови ОСОБА_3 у позові до виконавчого комітету Хмельницької міської ради про скасування державної реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації припинення відкритого акціонерного товариства „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" та прийняти в цій частині нове рішення про задоволення позову.
Мотивуючи апеляційну скаргу, позивач за первісним позовом зазначає, що суд першої інстанції відмовляючи у первісному позові в частині вимог до виконавчого комітету Хмельницької міської ради порушив норми матеріального права.
Зокрема, скаржник посилається на те, що в письмових поясненнях від 17 червня 2011 року з визначенням позовних вимог до кожного з відповідачів та уточненням позовних вимог, які були надані останнім на вимогу суду було обґрунтовано порушення виконавчим комітетом Хмельницької міської ради моїх прав в зв'язку з проведенням державної реєстрації ТОВ «Хмельницький комбінат хлібопродуктів» та державною реєстрацією припинення ВАТ «Хмельницький комбінат хлібопродуктів», що полягає у наступному: Позивачу належало 2,4% акцій ВАТ «Хмельницький КХП». Відповідно до ч. 1 ст.4 чинного та той час Закону України "Про цінні папери та фондову біржу", акція є цінним папером без установленого строку обігу, що засвідчує дольову участь у статутному фонді акціонерного товариства, підтверджує членство в акціонерному товаристві та право на участь в управлінні ним, дає право його власникові на одержання частини прибутку у вигляді дивіденду, а також на участь у розподілі майна при ліквідації акціонерного товариства.
Відповідно, належні позивачу акції засвідчували наявність в нього корпоративних прав у ВАТ «Хмельницький КХП».
В результаті проведення державним реєстратором виконавчого комітету Хмельницької міської ради державної реєстрації ТзОВ «Хмельницький КХП» (правонаступника ВАТ), до складу учасників якого не був включений позивач з відповідною часткою у статутному капіталі, та державної реєстрації припинення ВАТ «Хмельницький КХП» припиняються корпоративні права позивача не передбаченим законом способом.
Державна реєстрація ТОВ «Хмельницький комбінат хлібопродуктів» (правонаступника ВАТ) та державна реєстрація припинення ВАТ «Хмельницький комбінат хлібопродуктів», які проводяться одночасно, здійснені другим відповідачем з порушенням Закону.
Рішення про припинення діяльності ВАТ «Хмельницький комбінат хлібопродуктів» шляхом його перетворення у ТОВ «Хмельницький комбінат хлібопродуктів» було прийнято на загальних зборах акціонерів, які відбулися 22 травня 2004р. Одночасно на зборах функції комісії з припинення діяльності товариства було покладено на виконавчий орган - правління.
Відповідно до ч.4 ст. 105 ЦК України (в редакції, чинній на той час) комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.
Згідно ч. 2 ст.107 ЦК України після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), які мають містити положення про правонаступництво щодо всіх зобов'язань юридичної особи, що припиняється, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов'язання, які оспорюються сторонами.
Згідно ч. 3 ст.107 ЦК України передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення.
Однак, в порушення вимог частин 2 і 3 ст. 107 ЦК України після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами комісією з припинення ВАТ «Хмельницький КХП» передавальний акт не складався і не затверджувався на загальних зборах акціонерів, а державному реєстратору виконавчого комітету Хмельницької міської ради було подано для державної реєстрації ТОВ «Хмельницький КХП» та державної реєстрації припинення ВАТ «Хмельницький КХП» передавальний акт від 22 травня 2004 року (станом на 01.05.2004р.), який було затверджено ще на загальних зборах акціонерів від 22.05.2004р., що прийняли рішення про реорганізацію ВАТ.
Відповідно до ч.4 ст.107 ЦК України порушення положень частин 2 та 3 цієї статті є підставою для відмови у внесенні до єдиного державного реєстру запису про припинення юридичної особи та державній реєстрації створюваних юридичних осіб - правонаступників.
Скаржник зазначає, що відновлення порушених корпоративних прав останнього, а саме права взяти участь у створенні ТОВ «Хмельницький комбінат хлібопродуктів» та стати його учасником шляхом обміну акцій на відповідну частку у статутному капіталі ТОВ «Хмельницький комбінат хлібопродуктів» можливо лише в результаті скасування державної реєстрації ТзОВ «Хмельницький комбінат хлібопродуктів» та відновлення попереднього статусу - акціонерного товариства.
Відновлення статусу ВАТ «Хмельницький КХП» можливо лише у разі скасування (відміни) судом державної реєстрації припинення ВАТ «Хмельницький КХП, яка проводилась одночасно з державною реєстрацією ТОВ «Хмельницький КХП», так як згідно ч.1 ст.41 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи є постановлення судом рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи.
Відповідачі за первісним позовом не скористались правом подачі письмових відзивів на апеляційну скаргу, що, у відповідності до ч.2 ст.96 ГПК України, не перешкоджає перегляду оскарженого рішення.
Представники позивача за первісним позовом в судовому засіданні 12.10.12р. підтримали доводи апеляційної скарги та надали пояснення на обґрунтування своєї позиції. Вважають, що рішення суду першої інстанції від 07.06.2012р. є незаконним та необґрунтованим, таким, що прийняте з порушенням норм чинного законодавства, в частині відмови ОСОБА_3 у позові до виконавчого комітету Хмельницької міської ради про скасування державної реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації припинення відкритого акціонерного товариства „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", а тому просять його в цій частині скасувати, а апеляційну скаргу - задоволити.
Представники відповідачів за первісним позовом - Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" (позивача за первісним позовом), виконавчого комітету Хмельницької міської ради в судове засідання 12.10.12р. не з'явились, про час, день та місце слухання повідомлялись належним чином, причини неявки не повідомили.
На вимогу суду відділом державної реєстрації Хмельницької міської ради було надано матеріали реєстраційної справи товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів". Так, з повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи від 15.06.2012р. №02-06-224 вбачається, що державним реєстратором було повідомлено товариство з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" про те, що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців15 червня 2012р. внесено запис №16731110011000272 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи товариство з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів", 00952404 на підставі рішення засновників (учасників) про ліквідацію юридичної особи.
Крім того, відділом державної реєстрації Хмельницької міської ради надано суду Довідку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, з якої вбачається, що з 15.06.12р. припинено товариство з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" (відповідач за первісним позовом, позивач за зустрічним позовом) в результаті його ліквідації за рішенням засновників.
Судова колегія відзначає, що перевірка законності та обгрунтованоості рішення суду першої інстанції здійснюється апеляційною інстанцією на час його прийняття, а не на час перегляду апеляційною інстанцією судового рішення та прийняття постанови.
На час прийняття рішення 07.06.12р. судом першої інстанції товариство з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" не припинило свою діяльність.
За приписами ч. 2 ст. 101 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обгрунтованість рішення місцевого суду у повному обсязі.
Отже, якщо в апеляційній інстанції оскаржується лише частина судового рішення суд зобов'язаний перевірити законність і обгрунтованість й тієї його частини, щодо якої відсутні доводи особи, яка подала апеляційну скаргу.
Враховуючи приписи ст.101 ГПК України про межі перегляду справ в апеляційній інстанції, ст. 102 ГПК України про строки розгляду апеляційної скарги та той факт, що неявка в засідання суду представника відповідача 1 за первісним позовом - Виконавчого комітету Хмельницької міської, належним чином та відповідно до законодавства повідомленого про дату, час та місце розгляду справи, не перешкоджає перегляду оскарженого рішення, судова колегія визнала за можливе розглянути апеляційну скаргу за відсутності представників відповідачів за первісним позовом (представника ТОВ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" - позивача за зустрічним позовом) та за наявними в матеріалах справи доказами.
Відповідно до статті 99 ГПК України в апеляційній інстанції справи переглядаються за правилами розгляду цих справ у першій інстанції з урахуванням особливостей, передбачених у цьому розділі. Апеляційний господарський суд, переглядаючи рішення в апеляційному порядку, користується правами, наданими суду першої інстанції.
Заслухавши пояснення представників позивача за первісним позовом (відповідача за зустрічним позовом), обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, перевіривши правильність застосування господарським судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при прийнятті оскарженого рішення, оцінивши висновки суду першої інстанції на відповідність дійсним обставинам справи, судова колегія дійшла висновку, що рішення господарського суду Хмельницької області від 07.06.2012 року у справі №8/10/9/16/6/163-Н (2-177/05) слід залишити без змін, апеляційну скаргу - без задоволення, виходячи з наступного.
Згідно п.1.1. Статуту Відкритого акціонерного товариства "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" (в редакції від 22.05.2004р.) (далі - Статут) (а.с.12-15,т.1) Відкрите акціонерне товариство "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" було засноване шляхом перетворення державного підприємства "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" у відкрите акціонерне товариство.
Пунктом 4.1 Статуту визначено, що Акціонерами товариства є фізичні та юридичні особи, які набули права власності на акції товариства в процесі приватизації, випуску нових акцій та на вторинному ринку цінних паперів.
Статутний фонд товариства становить 3051600 грн. (п.5.1. Статуту).
Статутний фонд Товариства поділено на 12206400 штук простих іменних акцій номінальною вартістю 0,25 грн. за кожну (п.5.2. Статуту).
Згідно з п.8.2. Статуту вищим органом товариства є загальні збори акціонерів.
До виключної компетенції загальних зборів входить, зокрема, прийняття рішення про припинення діяльності товариства, призначення ліквідаційної комісії, затвердження ліквідаційного балансу (п.п.8.2.3. Статуту).
Рішення з питань зміни Статуту Товариства та припинення діяльності останнього приймаються загальними зборами акціонерів більшістю в 3/4 голосів акціонерів, які приймають участь у зборах (п.п.8.2.4 Статуту).
Згідно п.п. 8.2.6 загальні збори визнаються правомочними, якщо в них беруть участь акціонери або представники , що мають більше як 60 відсотків голосів.
Відповідно до п.п. 8.2.7 Статуту повідомлення про проведення загальних зборів акціонерів та про порядок денний цих зборів здійснює правління товариства, про проведення загальних зборів акціонерів держателі іменних акцій повідомляються персонально: працюючі в товаристві акціонери під розпис, інші поштовим листом, кур'єром, телефоном, факсом. Крім того, друкується загальне повідомлення про збори в місцевій пресі та в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та державної комісії з цінних паперів та фондового ринку із зазначенням часу і місця проведення зборів та порядку денного, не менше як за 45 днів до початку скликання.
Підпунктами 13.1., 13.4. Статуту визначено, що припинення діяльності товариства здійснюється шляхом його реорганізації або ліквідації, реорганізація товариства здійснюється за рішенням вищого органу товариства. Ліквідація товариства проводиться призначеною вищим органом товариства ліквідаційною комісією.
Позивачу (ОСОБА_3.) належало 292954 шт. цінних паперів ВАТ на загальну вартість 73238,50 грн., що становить 2,4 % частки в статутному фонді, що підтверджується виписки №1973 з реєстру власників іменних цінних паперів (а.с.8,т.1).
На спільному засіданні Спостережної ради та правління ВАТ "Хмельницький КХП" 05.02.2004р. (протокол №1) було прийнято рішення про проведення зборів акціонерів ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" на 10 год. 22.05.2004р. в адміністративному приміщенні товариства по вул. Заводській, 53, затверджено порядок денний загальних зборів: звіт голови правління про результати фінансово0господарської діяльності товариства за 2002-2003рр., основні напрямки роботи товариства; звіт голови спостережної ради про роботу за 2003р.; звіт голови ревізійної комісії про роботу за 2003р; обрання органів управління товариства (спостережної ради та її голови, правління та його голови, ревізійної комісії та її голови); затвердження фінансової звітності товариства за 2002-2003рр; про порядок розподілу прибутку товариства ( виплата дивідендів; внесення змін та доповнень до статуту товариства, затвердження внутрішніх положень товариства; затвердження договору з реєстратором) (а.с.62-62,т.4).
02.04.2004р. рекомендованим листом (за реєстром рекомендованих листів з фіскальним чеком) направлено в тому числі, як акціонеру товариства, ОСОБА_3 повідомлення про день, час та місце проведення зборів з порядком денним. У цьому ж повідомленні поінформовано кожного акціонера про порядок отримання сертифіката акцій (а.с.63,т.4).
02.04.2004р. у газеті "Хмельниччина" №14 (605) та офіційному друкованому виданні ДКЦПФР України газеті "Українська Інвестиційна Газета" №14 опубліковано загальне повідомлення про збори акціонерів та порядок денний зборів (а.с.65,т.4).
06.05.2004р., рішенням спільного засідання Спостережної ради та правління ВАТ "Хмельницький КХП" (протокол №3) включено додатково в порядок денний зборів акціонерів питання: під №9 "Затвердження та погодження договорів за 2002-2004 роки"; під №10 "Про реорганізацію товариства" (а.с.66-67,т.4).
Про внесення змін в порядок денний загальних зборів призначених на 22.05.2004р. направлено персональні повідомлення акціонерам, в тому числі ОСОБА_3. (реєстр рекомендованих листів (а.с.69,т.4) та розміщені загальні повідомлення (а.с.70,т.4).
Загальне повідомлення про внесення змін до порядку денного зборів акціонерів призначених на 22.05.2004р. опубліковано в газеті "Хмельниччина" №19 від 07.05.2004р. та "Українській Інвестиційній Газеті" №19 від 07.05.2004р. (менше як за 45 днів , визначених ст. 43 Закону України "Про господарські товариства") (а.с.71,т.4).
ОСОБА_3 звернувся до Личаківського районного суду м. Львова з позовом до ОСОБА_2, ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" про усунення порушення прав акціонера, зобов'язання ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" надати повну та достовірну інформацію щодо скликання та проведення загальних зборів акціонерів 22.05.2004р. в письмовій формі на поданий запит, надіславши відповідний документ, зобов'язати ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" надати баланси та звіти товариства за 2002, 2003рр., протоколи засідань правління та спостережної ради товариства щодо скликання загальних зборів акціонерів товариства 22.05.2004р., діючі положення про Спостережну раду, ревізійну комісію Правління товариства, зобов'язати ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" персонально повідомити акціонерів передбаченим Статутом товариства способом та у встановлений строк про проведення зборів 22.05.2004р. та їх порядок денний. Ухвалою даного суду від 17.05.2004р. було вжито заходів по забезпеченню позову, в тому числі заборонено проводити загальні збори акціонерів ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" (а.с.122-124,т.4).
Ухвалою Личаківського районного суду м. Львова від 21.05.2004р. була скасована ухвала суду від 17.05.2004р. про забезпечення позову (125,т.4).
08.04.2004р. між ВАТ "Хмельницький КХП" та ЗАТ "Приватбанк" в особі відокремленого підрозділу реєстратора у Хмельницькій філії ЗАТ комерційного банку Приватбанк укладено Договір-доручення (на виконання робіт по підготовці та проведення загальних зборів власників цінних паперів) за умовами, якого Повірений зобов'язувався провести реєстрацію учасників зборів та здійснити підрахунок голосів учасників зборів при здійсненні голосування з питань порядку денного (а.с.78,т.4).
Як вбачається з протоколу №1 засідання мандатної комісії щодо реєстрації учасників загальних зборів акціонерів ВАТ " Хмельницький КХП" реєстрацію 22.05.2004р. пройшли 37 осіб (акціонерів та представників акціонерів), які володіли 7439878 акціями, що становило 61% зареєстрованого статутного фонду, збори визнано правомочними.
Згідно відомостей реєстрації учасників загальних зборів акціонерів, серед зареєстрованих осіб ОСОБА_3 або його представника не було (а.с.79-80,т.4).
22.05.2004р. були проведені загальні збори акціонерів ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" за результатами яких прийнято рішення з 10-ти питань порядку денного, яке оформлено протоколом №1 від 22.05.2004р. (а.с.41-49,т.3).
По Х питанню загальних зборів акціонерів "Про реорганізацію товариства" було прийнято рішення реорганізувати відкрите акціонерне товариство "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" шляхом перетворення його у товариство з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів". ТОВ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" з часу державної реєстрації виступає правонаступником всіх майнових та немайнових прав та обов'язків ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" ( п.п.1.2 питання Х) .
Крім того, згідно п.5 питання Х рішення загальних зборів "Про реорганізацію товариства" було вирішено, що оцінка та викуп акцій проводиться акціонерним товариством, а після проведення державної реєстрації правонаступника ТОВ "Хмельницький КХП" компенсує вартість акцій їх власникам на підставі даних реєстру станом на дату закриття реєстру. З метою захисту прав акціонерів ВАТ "Хмельницький КХП", які не голосували за прийняття рішення про реорганізацію, у зв'язку з чим не увійдуть в склад учасників ТОВ "Хмельницький КХП", викуп акцій у цих акціонерів здійснюється товариством або його правонаступником за ціною, що визначається домовленістю сторін, з урахуванням витрат по придбанню, але не нижчою за номінальну вартість акцій - 0,25 гривень за одну акцію.
Також, загальними зборами акціонерів ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" було затверджено передавальний акт станом на 01.05.2004р. з ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" в ТзОВ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" (а.с.53,т.3).
В газетах "Хмельниччина", "Голос України" №108 від 15.06.2004р., "Українська інвестиційна Газета" №22 від 28.05.2004р. опубліковано повідомлення, що загальні збори акціонерів ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" 22.05.2004р. прийняли рішення про реорганізацію ВАТ у ТОВ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів". При цьому зазначено, що заяви кредиторів та акціонерів щодо викупу акцій подаються за адресою 29000, м. Хмельницький, вул. Заводська 53 (а.с.99-100,т.4).
ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" 16, 25 червня та 20 липня 2004р. направлено позивачу пропозиції про викуп акцій (а.с.101-а.с.106,т.4).
Листом від 19.07.2004р. позивач на пропозицію ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" про викуп акцій відповів про можливість продажу належних йому акцій лише за ціною 5,32 грн. за акцію (а.с.107,т.4).
Як вбачається з листа від 30.07.2004р. позивач просив надіслати на його адресу, крім іншого, угоди по придбанню акцій, договори про викуп акцій, а в листі від 08.08.2004р. зазначив, що бажає вийти з учасників товариства, отримавши при цьому частку майна ВАТ та дивіденди, при цьому можливий викуп акцій товариства в його учасників (а.с.108,т.4).
Відповідач 1 (Товариство з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів") повідомив листом від 03.08.2004р. позивача про те, що акції можуть бути викуплені по ціні за домовленістю, але не нижче номінальної -0,25грн., для чого позивачу необхідно з'явитися для оформлення документів (а.с.109,т.4), а листом від 16.08.2004р. повідомив останнього, що законодавством не передбачено пересилання документів, які він вимагає (а.с.110,т.4).
Висновком про вартість майна ВАТ станом на 30.06.2004р., проведеним оцінювачем -ТОВ "Стожари-Плюс", вартість однієї акції визначена в розмірі 0,221 грн. (а.с.112,т.4).
17.08.2004р. було проведено установчі збори учасників товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" за результатами яких складено протокол №1 (далі - Протокол) (а.с.17,т.2).
Як вбачається з Протоколу на установчих зборах було затверджено Статут товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", обрано органи управління товариства, визначено порядок розподілу часток у Статутному фонді між учасниками Товариства на формування цього фонду, зокрема затверджено статутний фонд товариства в розмірі 1533627,75 грн., визначено, що формування статутного фонду учасниками проведено шляхом обміну належних їм акцій на частки, та зобов'язано ТзОВ „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" як правонаступника ВАТ „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" провести всі необхідні дії по скасуванню та анулюванню свідоцтва про випуск акцій.
Згідно п. 1.1. Статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" (а.с.49-58,т.2) ТОВ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" створене в процесі реорганізації (шляхом перетворення) ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" та виступає його юридичним правонаступником.
Учасниками товариства є колишні акціонери ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів", які 22 травня 2004р. проголосували за реорганізацію цього товариства, що зазначені в п.4.8. цього статуту, а також інші особи, які стали учасниками товариства в установленому цим статутом порядку (п. 1.2. Статуту).
Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи 27.09.2004 р. було проведено державну реєстрацію ТОВ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" (а.с.7,т.2).
Згідно довідки органу статистики від 26.02.2008р. № 03-03-125, в зв'язку з припиненням державної реєстрації ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" (в результаті перетворення) 27.09.2004 р. було проведено державну реєстрацію ТОВ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" (а.с.16,т.2).
Першим відповідачем направлено заяву Хмельницькому територіальному управлінню Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 657 від 4.10.2004р. про скасування реєстрації випуску акцій.
Розпорядженням від 07.12.04 №236-с Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку скасована реєстрація випуску акцій ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" та анульовано свідоцтво про реєстрацію випуску акцій від 20.10.98 №188/22/1/98 (а.с.33,т.2).
19.10.2004р. ОСОБА_3 звернувся з позовом до ТОВ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" та Виконавчого комітету Хмельницької міської ради про визнання недійсним рішення установчих зборів від 17.08.04р., запису реєстратора про проведення державної реєстрації ТОВ „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", припинення та скасування державної реєстрації ТОВ „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" (а.с.2-5,т.1).
Рішенням Хмельницького міськрайонного суду від 21.06.05р. по справі №2-177/05, яке залишено без змін ухвалою від 26.10.2005р. апеляційного суду Хмельницької області (а.с.122-123,т.1), у задоволені позову ОСОБА_3 до ТОВ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" та Виконавчого комітету Хмельницької міської ради про визнання недійсним рішення установчих зборів від 17.08.04р., запису реєстратора про проведення державної реєстрації ТОВ „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", припинення та скасування державної реєстрації ТОВ „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" відмовлено (а.с.93,т.1).
Ухвалою апеляційного суду Житомирської області від 20.11.07р. касаційну скаргу позивача скеровано до Вищого господарського суду України (а.с.153,т.1).
Постановою Вищого господарського суду України від 30.01.08р. рішення Хмельницького міськрайонного суду від 21.06.05р та ухвалу апеляційного суду Хмельницької області від 26.10.05р. скасовано, а справу скеровано на новий розгляд до господарського суду Хмельницької області (а.с.166-169,т.1).
Ухвалою господарського суду від 29.05.2008р. провадження у справі №6/163-Н (2-177/05) припинено (а.с.74-75,т.2).
Постановою Вищого господарського суду України від 24.09.2008р. касаційну скаргу позивача задоволено, ухвалу господарського суду Хмельницької області від 29.05.2008 р. у справі № 6/163-Н (2-177/05) скасовано, справу передано на новий розгляд до господарського суду Хмельницької області. При цьому, Вищий господарський суд зазначив, що суд першої інстанції, припиняючи провадження у справі, не дослідив обставин ліквідації ВАТ „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" шляхом реорганізації його в ТОВ „Хмельницьке КХП", зокрема, припинення прав акціонерів стати учасниками новоствореного господарського товариства, а також відповідність оспореного позивачем рішення вимогам законодавства, зважаючи на підстави утворення ТОВ „Хмельницьке КХП" та причинний зв'язок між цим рішенням загальних зборів та правом позивача на участь у прийнятті рішення про реорганізацію акціонерного товариства (а.с.91-93,т2).
Ухвалою господарського суду області від 21.01.2010 р. провадження у справі №16/6/163-Н (2-177/05) припинено згідно п.1 ст.80 ГПК України (а.с.137-139,т.2).
Постановою Вищого господарського суду України від 07.04.2010р. касаційну скаргу позивача задоволено, ухвалу господарського суду Хмельницької області від 21.01.2010р. у справі скасовано, справу передано на новий розгляд до суду першої інстанції. При цьому зазначено, що при винесенні ухвали суд не врахував вимоги ст.ст. 104,107 ЦК України, ст. 41 Закону України "Про господарські товариства", Положення про порядок реєстрації випуску акцій та інформації про їх емісію під час реорганізації товариств, затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.98 № 221, та належним чином не встановив обставини відсутності в позивача права на участь у господарському товаристві, новоствореному в процесі реорганізації шляхом перетворення ВАТ "Хмельницький ХКП" та є його правонаступником, у той час як його учасниками в статуті зазначені фізичні і юридичні особи-колишні акціонери ВАТ "Хмельницький ХКП", які проголосували 22.05.04 на загальних зборах акціонерів за реорганізацію цього товариства. Зазначено, що у п.п.1.1, 4.1, 4.2, 13.2 статуту ВАТ "Хмельницький КХП" визначено, що акціонерне товариство створено шляхом приватизації державного підприємства; акціонери у разі ліквідації Товариства мають право отримати частину майна товариства пропорційно належних їм акцій товариства; при реорганізації Товариства вся сукупність його прав і обов'язків переходить до правонаступників. Тобто обставини припинення участі позивача у ВАТ "Хмельницький ХКП" станом на момент прийняття оспореного рішення від 22.04.04 шляхом продажу належних йому акцій чи обміну акцій на частки у статутному фонді товариства, що створюється під час реорганізації, а також непогодження позивача з таким рішення загальних зборів (обов'язковим для акціонера) судом не встановлено. Крім того, судом залишено поза увагою, що даний спір переданий до юрисдикції господарських судів ухвалою апеляційного суду Житомирської області від 20.11.07, яка є чинною. Відповідно передано на новий розгляд для встановлення обставин припинення прав позивача на управління у господарському товаристві при прийнятті рішення про його реорганізацію та прав звернення з позовом до новоутвореного товариства, виходячи з обставин створення статутного фонду останнього, наявності або відсутність у цьому статутному фонді майна позивача (а.с.154-156,т.2).
Рішенням господарського суду області від 06.10.2010р., яке залишене без змін постановою Житомирського апеляційного господарського суду від 09.12.2010р. (а.с.157-161,т.2), відмовлено у позові ОСОБА_3 м. Хмельницький до Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" м. Хмельницький та виконавчого комітету Хмельницької міської ради м. Хмельницький про визнання недійсним рішення установчих зборів від 17.08.04р. про затвердження статуту ТОВ „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", визнання недійсним Статуту ТОВ „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", визнання недійсним запису державного реєстратора про проведення державної реєстрації ТОВ „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації ТОВ „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації припинення ВАТ „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" (а.с.131-135,т.2).
Постановою Вищого господарського суду України від 16.02.2011р. постанову Житомирського апеляційного господарського суду від 09.12.10 та рішення господарського суду Хмельницької області від 06.10.10 у справі №9/16/6/163-Н(2-177/05) скасовано, а справу передано на новий розгляд до суду першої інстанції (197-200,т.2).
Зі змісту постанови Вищого господарського суду України у даній справі від 16.02.2011р. вбачається, що остання містить вказівки на необхідність встановлення судом законності дій загальних зборів від 22.05.2004р. як засновницьких відповідно до ТОВ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів", припинення права власності на акції позивача та дотримання його права на обмін акцій на частки відповідача; на необхідність надання правової оцінки обставинам відсутності в рішенні загальних зборів ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів", що відбулися 22.05.04, пропозиції до усіх акціонерів здійснити припинення прав акціонерів в обмін акцій на частки у статутному фонді товариства, що створюється в результаті перетворення та встановлення обставини щодо виконання обов'язку загальних зборів ВАТ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" від 22.05.04р. згідно з вимогами закону в першу чергу запропонувати здійснити обмін акцій на частки в статутному фонді товариства, що створюється у результаті перетворення, що впливає на встановлення прав позивача при проведенні оспрюваних загальних зборів.
Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 14.03.2011 р. справу прийнято до провадження суддею Виноградовою В.В. із зміною номера на №10/9/16/6/163-Н (2-177/05) (а.с.9а,т.4).
Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 08.07.2011 р. провадження у справі №10/9/16/6/163-Н (2-177/05) зупинено до вирішення справи №10/5025/552/11 за позовом ОСОБА_3 до ТОВ "Хмельницький комбінат хлібопродуктів", м.Хмельницький про визнання недійсним рішення загальних зборів акціонерів від 22.05.2004р. в частині, що викладена в п. 5 питання X протоколу №1 від 22 травня 2004р.: "Оцінка та викуп акцій проводиться акціонерним товариством, а після проведення державної реєстрації правонаступника ТОВ "Хмельницький КХП" компенсує вартість акцій їх власниками на підставі даних реєстру станом на дату закриття реєстру. З метою захисту прав акціонерів ВАТ "Хмельницький КХП", які не голосували за прийняття рішення про реорганізацію, у зв'язку з чим не увійдуть в склад учасників ТОВ "Хмельницький КХП", викуп акцій у цих акціонерів здійснюється товариством або його правонаступником за ціною, що визначається домовленістю сторін, з урахуванням витрат по придбанню, але не нижчою за номінальну вартість акцій - 0,25 гривень за одну акцію" (а.с.162-165,т.4).
Рішенням господарського суду Хмельницької області від 20.06.2011р. у справі №10/5025/552/11 від 20.06.2011р. у справі №10/5025/552/11 позов ОСОБА_3 задоволено, визнано недійсним рішення загальних зборів акціонерів від 22.05.2004р. в частині, що викладена в п. 5 питання X протоколу №1 від 22 травня 2004р.: "Оцінка та викуп акцій проводиться акціонерним товариством, а після проведення державної реєстрації правонаступника ТОВ "Хмельницький КХП" компенсує вартість акцій їх власниками на підставі даних реєстру станом на дату закриття реєстру. З метою захисту прав акціонерів ВАТ "Хмельницький КХП", які не голосували за прийняття рішення про реорганізацію, у зв'язку з чим не увійдуть в склад учасників ТОВ "Хмельницький КХП", викуп акцій у цих акціонерів здійснюється товариством або його правонаступником за ціною, що визначається домовленістю сторін, з урахуванням витрат по придбанню, але не нижчою за номінальну вартість акцій - 0,25 гривень за одну акцію" (а.с.4-9,т.5).
Постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 03.08.2011р. рішення господарського суду Хмельницької області від 20.06.2011 року у справі № 10/5025/552/11 залишено без змін, а апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" - без задоволення.
Постановою Вищого господарського суду України від 02.11.2011р. касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" залишено без задоволення, а постанову Рівненського апеляційного господарського суду від 03.08.2011р. та рішення господарського суду Хмельницької області від 20.06.2011р. по справі №10/5025/552/11 залишено без змін (а.с.10-12,т.5).
Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 14.11.2011 р. провадження у справі №10/9/16/6/163-Н(2-177/05) поновлено та призначено її розгляд на 21 листопада 2011 року (а.с.13,т.5).
Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 21.11.2011 р. розгляд справи відкладено на 29 листопада 2011 року (а.с.20-22,т.5).
Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 29.11.2011 р., у зв'язку з повторним автоматичним розподілом справи, призначеним згідно з розпорядженням керівника апарату господарського суду Хмельницької області № 689/11 від 29.11.2011р., за результатами якого головуючого суддю у справі № 10/9/16/6/163-Н (2-177/05) замінено на суддю Смаровоза М.В., прийнято справу №10/9/16/6/163-Н(2-177/05) до провадження колегією суддів (Смаровоз М.В.- головуючий, суддя Баула Л.П., суддя Гладюк Ю.В.), змінено номер справи на № 8/10/9/16/6/163-Н (2-177/05) та призначено справу №8/10/9/16/6/163-Н (2-177/05) до розгляду в засіданні господарського суду на 21 грудня 2011 року (а.с.29,т.5).
21.12.11р. до господарського суду Хмельницької області Товариством з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" подано зустрічний позов про визнання відсутності корпоративного права у ОСОБА_3 у Товаристві з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" (а.с.37-39,т.5).
Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 22.12.11р. зустрічний позов ОСОБА_3 прийнято до розгляду та приєднано до справи №8/10/9/16/6/163-Н (2-177/05) для спільного розгляду із первісним позовом, розгляд якого призначений на 29.12.2011р. (а.с.45,т.5).
Рішенням господарського суду Хмельницької області від 07.06.2012р. у справі №8/10/9/16/6/163-Н (2-177/05) первісний позов ОСОБА_3 до товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів", виконавчого комітету Хмельницької міської ради про визнання недійсним рішення установчих зборів від 17.08.2004р. про затвердження статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", визнання недійсним статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації припинення відкритого акціонерного товариства „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" в частині позовних вимог ОСОБА_3 до товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" про визнання недійсним рішення установчих зборів від 17.08.2004р. про затвердження статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", визнання недійсним статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" задоволено.
Визнано недійсним рішення, оформлене протоколом № 1 установчих зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" від 17.08.2004р., в частині затвердження статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів".
Визнано недійсним статут товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", затверджений рішенням, оформленим протоколом № 1 установчих зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" від 17.08.2004р.
У первісному позові ОСОБА_3 до товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів", виконавчого комітету Хмельницької міської ради про визнання недійсним рішення установчих зборів від 17.08.2004р. про затвердження статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", визнання недійсним статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації припинення відкритого акціонерного товариства „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" в частині позовних вимог ОСОБА_3 до виконавчого комітету Хмельницької міської ради про скасування державної реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації припинення відкритого акціонерного товариства „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" відмовлено.
Стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" на користь ОСОБА_3 4,25 грн. відшкодування сплаченого державного мита.
У зустрічному позові товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" до ОСОБА_3 про визнання відсутності корпоративного права в ОСОБА_3 у товаристві з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" відмовлено (а.с.31-39,т.6).
Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам суд виходить з наступного.
За приписами ст.19 Закону України "Про господарські товариства" (в редакції чинній на момент прийняття оспорюваного рішення), ст.59 Господасрького кодексу України (далі - ГК УКраїни) згідно яких припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб-засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - за рішенням суду. У разі перетворення одного суб'єкта господарювання в інший до новоутвореного суб'єкта господарювання переходять усі майнові права і обов'язки попереднього суб'єкта господарювання.
Статтею 105 Цивільного кодексу України (в редакції, чинній на момент прийняття оспорюваного рішення) (далі - ЦК України) визначено обов'язки особи, що прийняла рішення про припинення юридичної особи. Зокрема, учасники юридичної особи або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення; призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи може бути покладено на орган управління юридичної особи.
Комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.
Відповідно до ч.1, ч.2. ст. ст. 107 ЦК України, після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), які мають містити положення про правонаступництво щодо всіх зобов'язань юридичної особи, що припиняється, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов'язання, які оспорюються сторонами. Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення. Нотаріально посвідчені копії передавального акта та розподільчого балансу передаються в орган, який здійснює державну реєстрацію, за місцем державної реєстрації юридичної особи, що припиняється, а також в орган, який здійснює державну реєстрацію, за місцем державної реєстрації юридичної особи правонаступника.
Згідно п. 17 Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.98 № 222 (в редакції, чинній на момент прийняття ВАТ „Хмельницький КХП" оскаржуваного рішення) (далі - Порядку), якщо жоден із правонаступників акціонерного товариства, що підлягає реорганізації, не є акціонерним товариством, то скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій здійснюється з урахуванням вимог пунктів 13-16 цього Положення на підставі таких документів:
а) заяви про скасування реєстрації випусків акцій у зв'язку з реорганізацією акціонерного товариства, підписаної керівниками та засвідченої печатками підприємств, що виступають правонаступниками акціонерного товариства;
б) протоколу рішення вищого органу акціонерного товариства про реорганізацію товариства, засвідченого підписом керівника та печаткою товариства, що підлягає реорганізації, з обов'язковим зазначенням умов та порядку обміну акцій на частки в статутному фонді підприємств-правонаступників акціонерного товариства;
в) копій свідоцтв про реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності правонаступників акціонерного товариства;
г) оригіналів свідоцтв про реєстрацію випуску акцій акціонерного товариства, що підлягає реорганізації;
ґ) довідки про особу, яка обслуговує акції цього емітента: реєстроутримувача (при документарній формі випуску акцій) або депозитарію (при бездокументарній).
Зазначені документи подаються протягом п'яти робочих днів від дня державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності правонаступника товариства або останнього з них.
Таким чином з наведеного випливає, що рішення вищого органу акціонерного товариства про реорганізацію товариства обов'язково повинне містити зазначення умов та порядку обміну акцій на частки в статутному фонді підприємств-правонаступників акціонерного товариства.
Відповідно до п. 1.7. Положення про порядок реєстрації випуску акцій під час реорганізації товариств, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998р. № 221 (в редакції, чинній на момент прийняття ВАТ „Хмельницький КХП" оскаржуваного рішення) (далі - Положення), з метою захисту прав акціонерів акціонерне товариство, що прийняло рішення про реорганізацію, зобов'язане здійснити оцінку та викуп акцій акціонерів, які вимагають цього, у випадку, коли ці акціонери не голосували за прийняття загальними зборами рішення про реорганізацію і звернулись до товариства з письмовою заявою. Викуп акцій здійснюється за ціною, що визначається за домовленістю сторін, але не нижчою за номінальну вартість акцій.
Під час реорганізації здійснюється обмін акцій або часток у статутному фонді товариства, що реорганізовується, на акції або на частки у статутному фонді товариства, що створюється під час реорганізації, шляхом злиття, поділу, виділення, перетворення, або на акції акціонерного товариства, у якого збільшується розмір статутного фонду - внаслідок реорганізації шляхом приєднання (п.1.8. Положення).
З вищенаведених положень вбачається, що акціонери товариств, у разі реорганізації акціонерного товариства мають право на викуп належних їм акцій, яке кореспондується з обов'язком акціонерного товариства здійснити такий викуп або право на обмін акцій товариства, що реорганізується, на частки у статутному фонді товариства, яке створюється під час реорганізації.
Згідно п.6.1. Положення при перетворенні одного товариства в інше до товариства, яке щойно виникло, переходять усі майнові права та обов'язки колишнього товариства.
Таким чином, з аналізу приписів п. п.1.7, 1.8, 6.2 Положення вбачається, що оцінка та викуп акцій або їх обмін на письмові зобов'язання про видачу відповідної кількості часток товариства, що створюється шляхом перетворення, мають бути здійснені до проведення установчих зборів по створенню товариства-правонаступника та про затвердження його статуту. Однак, ВАТ "Хмельницький КХП", всупереч вищенаведеним приписам Положення, до моменту проведення установчих зборів ТОВ від 17.08.2004р. не здійснило ні обмін акцій позивача на письмові зобов'язання про видачу відповідної частки у статутному фонді ТОВ, що створюється внаслідок перетворення, ні викуп належних позивачу акцій. Як наслідок, позивач не увійшов до складу учасників ТОВ "Хмельницький КХП".
Разом з тим, судова колегія вважає за необхідне відмітити, що зі змісту заяв позивача ОСОБА_3 від 19.07.2004р. і 08.08.2004р. не вбачається, що останній відмовився від свого права на обмін акцій на письмові зобов'язання про видачу відповідної кількості часток товариства, що створюється шляхом перетворення. У вказаних заявах мітиться лише відповідь позивача ОСОБА_3 на пропозиції викупу в нього належних йому акцій.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, судова колегія прийшла до висновку, що рішення, оформлене протоколом №1 установчих зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" від 17.08.2004р. про затвердження статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" суперечить вимогам чинного законодавства та порушує права позивача ОСОБА_3 як акціонера на участь в товаристві з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", а погоджується з висновком суду першої інстанції щодо задоволення первісного позову у частині позовних вимог ОСОБА_3 до товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницький комбінат хлібопродуктів" про визнання недійсним рішення установчих зборів від 17.08.2004р. про затвердження статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", визнання недійсним статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів".
З приводу первісного позову в частині вимог ОСОБА_3 до виконавчого комітету Хмельницької міської ради про скасування державної реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації припинення відкритого акціонерного товариства „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" судом звертається увага на таке.
Як вважає позивач, у разі визнання недійсним статуту товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" є законні підстави для скасування державної реєстрації означеного товариства, оскільки відповідно до ч.15 ст.58 ГК України скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання здійснюється на підставі рішення суду у випадку визнання недійсними установчих документів. Однак, позивачем не взято до уваги, що норма, на яку він посилається як на правову підставу для скасування державної реєстрації товариства (ч.15 ст.58 ГК України), яка була чинною в початковій редакції ст.58 ГК України, відсутня в чинній на час вирішення спору редакції ст.58 ГК України.
Разом з тим, частиною 1 ст.1 ГПК України визначено, що підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.
Однак, всупереч вимогам ст.33 ГПК України, позивачем не доведено порушення виконавчим комітетом Хмельницької міської ради прав позивача, наявність якого могла би слугувати підставою для звернення до суду.
Згідно ч.1, ч.2 ст. 4 Закону України "Про господарські товариства" (далі - Закон) акціонерне товариство, товариство з обмеженою і товариство з додатковою відповідальністю створюються і діють на підставі статуту, повне і командитне товариство - засновницького договору. Установчі документи товариства у випадках, передбачених чинним законодавством, погоджуються з Антимонопольним комітетом України.
Установчі документи повинні містити відомості про вид товариства, предмет і цілі його діяльності, склад засновників та учасників, найменування та місцезнаходження, розмір та порядок утворення статутного (складеного) капіталу, порядок розподілу прибутків та збитків, склад та компетенцію органів товариства та порядок прийняття ними рішень, включаючи перелік питань, по яких необхідна кваліфікована більшість голосів, порядок внесення змін до установчих документів та порядок ліквідації і реорганізації товариства.
За приписами ч.4 ст. 4 Закону відсутність зазначених у даній статті відомостей в установчих документах є підставою для відмови у державній реєстрації товариства.
Однак, в матеріалах справи відсутні докази щодо відсутності таких відомостей під час проведення державної реєстрації.
Крім того, відповідно до ч.ч. 1-10 ст. 24 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (в редакції, чинній на момент проведення державної реєстрації) (далі - Закон) для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи:
заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи;
копію рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом;
два примірники установчих документів;
документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи.
У разі, якщо проводилося резервування найменування юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається чинна довідка з Єдиного державного реєстру про резервування найменування юридичної особи.
У випадках, що передбачені законом, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається (надсилається) копія рішення органів Антимонопольного комітету України або Кабінету Міністрів України про надання дозволу на узгоджені дії або на концентрацію суб'єктів господарювання.
У разі державної реєстрації юридичної особи, для якої законом встановлено вимоги щодо формування статутного фонду (статутного або складеного капіталу), крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, що підтверджує внесення засновником (засновниками) вкладу (вкладів) до статутного фонду (статутного або складеного капіталу) юридичної особи в розмірі, який встановлено законом.
У разі державної реєстрації відкритих акціонерних товариств крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається звіт про проведення підписки на акції, який засвідчено Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку України.
У разі державної реєстрації селянського (фермерського) господарства крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається копія Державного акта на право приватної власності засновника на землю або копія Державного акта на право постійного користування землею засновником, або нотаріально посвідчена копія договору про право користування землею засновником, зокрема на умовах оренди.
У разі державної реєстрації юридичної особи, засновником (засновниками) якої є іноземна юридична особа, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ про підтвердження реєстрації іноземної особи в країні її місцезнаходження, зокрема витяг із торговельного, банківського або судового реєстру, який відповідає вимогам частини шостої статті 8 цього Закону.
Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - сьомою цієї статті.
Якщо документи для проведення державної реєстрації подаються засновником або уповноваженою ним особою особисто, державному реєстратору додатково пред'являються паспорт та документ, що засвідчує його (її) повноваження.
Документи, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається рекомендованим листом) засновнику або уповноваженій ним особі з відміткою про дату надходження документів.
Дата надходження документів для проведення державної реєстрації юридичної особи вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.
Згідно ст. 34 Закону 1. Для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи засновники (учасники) юридичної особи або уповноважені ними орган чи особа повинні подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору такі документи:
нотаріально посвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи;
документ, що підтверджує внесення плати за публікацію повідомлення про прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
У випадках, встановлених законом, крім документів, що передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, який підтверджує одержання згоди відповідних органів державної влади на припинення юридичної особи.
У разі припинення юридичної особи шляхом злиття або приєднання рішення щодо припинення юридичної особи підписується уповноваженими особами юридичної особи або юридичних осіб, що припиняються, та юридичної особи - правонаступника.
Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою та другою цієї статті.
Якщо документи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи подаються особисто засновником (учасником) або уповноваженою ним особою, державному реєстратору додатково пред'являються паспорт та документ, що засвідчує її повноваження.
Документи, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається рекомендованим листом) засновнику (учаснику) юридичної особи або уповноваженим ним органу чи особі з відміткою про дату надходження документів.
Дата надходження документів для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.
Державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, якщо:
документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;
документи не відповідають вимогам, які встановлені частиною першою статті 8 та частиною двадцятою статті 22 цього Закону;
рішення щодо припинення юридичної особи оформлено з порушенням вимог, які встановлені частиною третьою цієї статті;
документи подані не у повному обсязі.
Про залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду засновнику (учаснику) юридичної особи або уповноваженим ним органу чи особі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження державним реєстратором видаються (надсилається рекомендованим листом з описом вкладення) відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення документів без розгляду та документи, що подавалися для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, відповідно до опису.
Залишення документів для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи без розгляду не перешкоджає засновникам (учасникам) юридичної особи або уповноваженій ними особі повторному зверненню до державного реєстратора в загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення цих документів без розгляду.
У разі, якщо документи, які подавалися для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, не залишені державним реєстратором без розгляду, засновники (учасники) юридичної особи або уповноважені ними орган чи особа не пізніше двох робочих днів з дати надходження до державного реєстратора цих документів погоджують з державним реєстратором призначення комісії з припинення (ліквідатора, ліквідаційної комісії тощо), порядок та строки ліквідації юридичної особи шляхом подання (надсилання рекомендованим листом) йому відповідного рішення. Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня від дати надходження відповідного рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідатора, ліквідаційної комісії тощо).
У разі, якщо заявник не звернувся до державного реєстратора в строк, що встановлений у частині дев'ятій цієї статті, державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів з дати надходження документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або засновника (учасника) юридичної особи.
Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи, зобов'язаний надіслати рекомендованим листом такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) відповідне повідомлення.
Скаржником не надано доказів, які б підтверджували порушення виконавчим комітетом Хмельницької міської ради вищевказаних норм законодавства при проведенні державної реєстрації припинення ВАТ „Хмельницький комбінат хлібопродуктів" та державної реєстрації ТОВ „Хмельницький комбінат хлібопродуктів".
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відмови в первісному позові в частині позовних вимог ОСОБА_3 до виконавчого комітету Хмельницької міської ради про скасування державної реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", скасування державної реєстрації припинення відкритого акціонерного товариства „Хмельницький комбінат хлібопродуктів".
Згідно ч. 2 ст. 20 ГК України, кожний суб'єкт господарювання має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються, зокрема, шляхом визнання наявності або відсутності прав.
Корпоративні права - це права особи, частка якої визначається у статутному капіталі (майні) господарської організації, що включають правомочності на участь цієї особи в управлінні господарською організацією, отримання певної частки прибутку (дивідендів) даної організації та активів у разі ліквідації останньої відповідно до закону, а також інші правомочності, передбачені законом та статутними документами (ч.1 ст.167 ГК України)
Як встановлено судом першої інстанції, позивач за зустрічним позовом (товариство з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів") просить суд визнати відсутність корпоративного права в ОСОБА_3 у товаристві з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів", вказуючи при цьому, що позивач за первісним позовом (ОСОБА_3.) не надав суду належних та допустимих доказів про наявність у нього корпоративних прав як до ВАТ „Хмельницький КХП", так і до ТОВ „Хмельницький КХП".
З матеріалів справи вбачається, що позивач за первісним позовом ОСОБА_3 в обгрунтування своїх вимог, зокрема, посилається на порушення його права стати учасником товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів".
Тобто, ОСОБА_3 ні до подання зустрічного позову, ані на час вирішення спору не оспорюється та обставина, що у нього відсутні корпоративні права у товаристві з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів".
Таким чином, судова колегія погоджується з висновком місцевого суду щодо відмови в задоволенні зустрічного позову товариства з обмеженою відповідальністю „Хмельницький комбінат хлібопродуктів".
З огляду на зазначені правові положення та встановлені обставини справи апеляційний господарський суд вважає, що доводи, викладені позивачем в апеляційній скарзі, є необґрунтованими, оскільки вони спростовуються зібраними по справі доказами і не відповідають вимогам закону.
Таким чином, доводи скаржника, зазначені в апеляційній скарзі, апеляційним судом не визнаються такими, що можуть бути підставою згідно ст.104 Господарського процесуального кодексу України для скасування чи зміни оскаржуваного рішення, тому суд апеляційної інстанції вважає, що рішення місцевого господарського суду прийняте у відповідності до норм матеріального та процесуального права і його необхідно залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
Керуючись ст.ст.99,101,103,105 ГПК України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
1. Рішення господарського суду Хмельницької області від 07.06.2012 року по справі № 8/10/9/16/6/163-Н (2-177/05) залишити без змін, а апеляційну скаргу позивача ОСОБА_3 - без задоволення.
2. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня набрання постановою апеляційного господарського суду законної сили.
3. Справу повернути до господарського суду Хмельницької області.
Головуючий суддя Гудак А.В.
Суддя Олексюк Г.Є.
Суддя Сініцина Л.М.
Суд | Рівненський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2012 |
Оприлюднено | 18.10.2012 |
Номер документу | 26444260 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Рівненський апеляційний господарський суд
Гудак А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні