ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а/1770/533/2012
09 жовтня 2012 року 11год. 10хв. м. Рівне
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Дудар О.М., за участю секретаря судового засідання Сисун Н.В., сторін та інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник Сенчук А.І.,
відповідача: представник не прибув,
третіх осіб: представник ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
приватного підприємця ОСОБА_3
додержавного реєстратора Рівненської районної державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_4, ОСОБА_5, про визнання незаконною реєстрації припинення юридичної особи та поновлення її реєстрації в державному реєстрі, ВСТАНОВИВ:
Приватний підприємець ОСОБА_3 (далі - позивач, ПП ОСОБА_3.) звернувся з адміністративним позовом до державного реєстратора Рівненської районної державної адміністрації (далі - відповідач, державний реєстратор Рівненської РДА), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, ОСОБА_4, про визнання незаконною реєстрації припинення юридичної особи та поновлення її реєстрації в державному реєстрі.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не було дотримано встановленого чинним законодавством порядку державної реєстрації припинення юридичної особи, внаслідок чого допущено фіктивне припинення діяльності Селянського (фермерського) господарства «Козацьке» (далі - СФГ «Козацьке»).
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю та суду пояснив, що реєстрація припинення СФГ «Козацьке» була здійснена з ініціативи його засновника і колишнього голови ОСОБА_4 всупереч вимогам чинного законодавства, з метою ухилення від сплати позивачу заборгованості за договором підряду від 25.06.2010р. Так, рішення про припинення діяльності вказаного підприємства є фіктивним, відповідна заява до державного реєстратора була подана для видимості, без наміру створення дійсних правових наслідків припинення юридичної особи, з метою ухилення від виконання боргових зобов'язань. Про фіктивність припинення СФГ «Козацьке» свідчить недотримання процедури ліквідації юридичної особи, передбаченої ст.111 Цивільного кодексу України та ст.36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003р. №755-IV (далі - Закон №755-IV). Відповідач здійснив реєстрацію припинення юридичної особи СФГ «Козацьке» за відсутності усіх належних документів, передбачених Законом №755-IV. Просив позовні вимоги задовольнити повністю.
Відповідач, державний реєстратор Рівненської РДА, позов не визнав повністю з підстав, викладених у письмових запереченнях. Зокрема, вказав, що державну реєстрацію припинення СФГ «Козацьке» було здійснено у повній відповідності до вимог Закону №755-IV, на підставі документів, поданих згідно зі ст.34 вказаного Закону. Оголошення щодо припинення СФГ «Козацьке» було опубліковано у встановленому порядку в спеціалізованому засобі масової інформації 16.08.2011р. Підстави для залишення поданих документів без розгляду були відсутні. Просив відмовити у задоволенні позову повністю.
У судове засідання відповідач не прибув, подав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Під час судового розгляду судом було залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_5.
У судовому засіданні представник третіх осіб вказала на безпідставність позову ПП ОСОБА_3, оскільки державна реєстрація припинення юридичної особи СФГ «Козацьке» здійснена відповідно до вимог Закону №755-IV.
Заслухавши пояснення представників позивача та третіх осіб, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що в задоволенні позову слід відмовити повністю з огляду на наступне.
Судом встановлено, що 18.10.2011р. державним реєстратором Рівненської районної державної адміністрації Рівненського району внесено запис до Єдиного державного реєстру №1602110007000233 про припинення юридичної особи СФК «Козацьке» (ЄДРПОУ 32168302).
Вказана юридична особа ліквідована за рішення засновника - наказ від 03.08.2011р. №03-10/11 "Про ліквідацію ФК "Козацьке".
Інформація про дане рішення була внесена до Єдиного державного реєстру 08.08.2011р. - запис №160211000233.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулює Закон №755-IV.
Згідно з ч.1 ст.36 Закону №755-IV (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору такі документи:
- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією;
- оригінал установчих документів;
- акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом;
- довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах (обов'язкових платежах);
- довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості;
- довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Відповідно до ч.2 ст.36 Закону №755-IV у випадках, що встановлені законом, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається висновок аудитора щодо достовірності та повноти ліквідаційного балансу.
Підписи голови та членів ліквідаційної комісії на ліквідаційному балансі повинні бути нотаріально засвідчені. Ліквідаційний баланс повинен бути затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи.
Ліквідаційний баланс центрального органу виконавчої влади повинен бути затверджений головою ліквідаційної комісії. Нотаріальне посвідчення справжності підписів голови та членів ліквідаційної комісії на ліквідаційному балансі у цьому випадку не вимагається.
Частиною 4 ст.36 Закону №755-IV передбачено, що державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо вони не передбачені частинами першою та другою цієї статті.
Згідно з ч.7 ст.36 Закону №755-IV державний реєстратор залишає без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо:
документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;
документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону;
ліквідаційний баланс не відповідає вимогам абзацу другого частини другої цієї статті;
документи подані не у повному обсязі;
документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті.
Відповідно до ч.9 ст.36 Закону №755-IV за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Під час розгляду справи судом встановлено, що засновниками СФГ «Козацьке» подано усі необхідні документи, згідно з переліком та за формою, що передбачені ст.36 Закону №755-IV, та у встановлений цією ж нормою строк. Вказані документи долучені відповідачем до матеріалів справи та були досліджені в судовому засіданні.
Відтак, підстави для залишення без розгляду поданих документів, у відповідача були відсутні.
Суд не бере до уваги посилання позивача на те, що припиненням юридичної особи СФГ «Козацьке» було порушено його законне право на стягнення з вказаного господарства боргу в сумі 35600,00грн. з відповідною пенею, оскільки з матеріалів справи вбачається, що оголошення про припинення СФГ «Козацьке» було опубліковано 16.08.2011р. у спеціалізованому засобі масової інформації «Бюлетень державної реєстрації» (№187 (22) за 2011 рік), а відповідно позивач міг заявити вказані вимоги до фермерського господарства у встановленому порядку, до реєстрації припинення юридичної особи.
Таким чином, реєстрація припинення юридичної особи СФГ «Козацьке» була здійснена державним реєстратором Рівненської РДА на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено). Відтак, підстави для скасування вказаного запису та зобов'язання поновити реєстрацію вказаної юридичної особи в Єдиному державному реєстрі відсутні.
Відповідно до ч.ч.1,2 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд вважає, що позивач не довів ті обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, а тому в задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.
Відповідно до вимог ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, понесені позивачем судові витрати не відшкодовуються.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позовних вимог приватного підприємця ОСОБА_3 до державного реєстратора Рівненської районної державної адміністрації про визнання незаконною реєстрації припинення юридичної особи та поновлення її реєстрації в державному реєстрі відмовити повністю.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Дудар О.М.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2012 |
Оприлюднено | 26.10.2012 |
Номер документу | 26526999 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Дудар О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні