Ухвала
від 18.10.2012 по справі 2а-14109/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

2а-14109/12/2670   ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 УХВАЛА про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі 18 жовтня 2012 року                                           м.Київ                              № 2а-14109/12/2670 Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Скочок Т.О., ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї матеріалами    Товариства з обмеженою відповідальністю “КИЇВ-ДІЛЕР” до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку     про визнання протиправним та скасування Акту № 56 КП від 24 листопада 2011 року,-   В С Т А Н О В И В: До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю “КИЇВ-ДІЛЕР” з позовом до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправними та скасування Постанови №308-ЦА-КП-Т про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 30.05.2012 року та  Акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 56 КП від 24 листопада 2011 року. Відповідно до частини 2 статті 107 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави, зокрема, для відмови у відкритті провадження в адміністративній справі. Вирішуючи питання про відкриття провадження у справі в частині позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування Акту №56 КП від 24 листопада 2011 року, суд виходить з наступного. Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження. Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 17 цього Кодексу  юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Нормативно-правовий акт - виданий суб'єктом владних повноважень документ, який встановлює, змінює чи припиняє дію обов'язкових правил поведінки, обмежених  в часі, просторі та за колом осіб, та призначений для неодноразового застосування. Правовий акт індивідуальної дії - виданий суб'єктом владних повноважень документ, прийнятий з метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов'язкових правил поведінки та стосується прав і обов'язків чітко визначеного суб'єкта (суб'єктів), якому він адресований. Обов'язковою ознакою як нормативно-правового, так  і правового акту індивідуальної дії є юридичний характер, тобто обов'язковість його приписів для відповідного суб'єкта (суб'єктів), дотримання якої забезпечується правовими механізмами.      При цьому, як вбачається з позовної заяви, однією з позовних вимог є  визнання протиправним та скасування Акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 56 КП від 24 листопада 2011 року. Відповідно до положень ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф. Тобто актом - є документ, складений посадовою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що підтверджує   будь-які  встановлені  факти  порушення законодавства. Таким чином, оскаржуваний акт відповідача не має обов'язкового характеру і не встановлює обов'язків, а тому він не є рішенням у розумінні п.1 ч.1 ст. 17 КАС України. Оскарження акту про правопорушення на ринку цінних паперів та викладених у ньому фактів і обставин, не може бути предметом самостійних вимог, оскільки він є доказом, який досліджується судом і висновки щодо правомірності викладених у ньому обставин, які стали підставою для прийняття певного рішення, суд викладає у мотивувальній частині постанови.           Отже, акти про правопорушення на ринку цінних паперів не є рішенням суб'єкта владних повноважень, не спричиняють виникнення будь-яких прав і обов'язків осіб чи суб'єктів владних повноважень, а отже, не породжують правовідносин, що можуть бути предметом спору. Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 109 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства. Враховуючи вищевикладене, у відкритті провадження в частині позовних вимог про визнання протиправним і скасування Акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 56 КП від 24 листопада 2011 року належить відмовити.    Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 109, ст. ст. 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, - У Х В А Л И В : 1. Відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю “КИЇВ-ДІЛЕР” у відкритті провадження у справі в частині позовних вимог щодо визнання протиправним і скасування Акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 56 КП від 24 листопада 2011 року. 2. Роз'яснити позивачу, що повторне звернення тієї ж особи до адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається. 3. Ухвалу про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі надіслати особі, яка звернулася з позовною заявою. Ухвала набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Ухвала може бути оскаржена в порядку і строки передбачені ст.ст.185-187 КАС України.               Суддя                                                                                                Т.О. Скочок

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.10.2012
Оприлюднено29.10.2012
Номер документу26539740
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14109/12/2670

Ухвала від 02.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 22.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 14.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Ухвала від 22.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Постанова від 17.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 06.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 18.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 18.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні