Ухвала
від 23.10.2012 по справі 2а-2632/12/1070
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-2632/12/1070 Головуючий у 1-й інстанції: Балаклицький А.І.

Суддя-доповідач: Троян Н.М.

У Х В А Л А

Іменем України

"23" жовтня 2012 р. м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Троян Н.М.,

суддів - Твердохліб В.А., Костюк Л.О.

при секретарі - Колісник К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Київської області Державної податкової служби на постанову Київського окружного адміністративного суду від 02 липня 2012 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ІТМА»до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Києво-Святошиснської районної державної адміністрації Київської області, Держаної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Київської області Державної податкової служби про визнання дій протиправними, скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИЛА:

07 червня 2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ІТМА»звернулось до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Києво-Святошиснської районної державної адміністрації Київської області, Держаної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Київської області Державної податкової служби про визнання дій протиправними, скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та зобов'язання вчинити певні дії

Постановою Київського окружного адміністративного суду міста від 02 липня 2012 року позовні вимоги задоволено повністю.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, Державна податкова інспекція у Києво-Святошинському районі Київської області Державної податкової служби звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Київського окружного адміністративного суду від 02 липня 2012 року по адміністративній справі №2а-2632/12/1070 та прийняти нове рішення, яким в задоволені позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явилися. Про причини своєї неявки суд не повідомили. Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні -не обов'язкова, колегія суддів відповідно до ч.4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін. Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ІТМА»є юридичною особою, зареєстрованою Києво-Святишинською районною державною адміністрацією Києвської області 24.01.1997 року, адреса місцезнаходження: 08130, Київська область, Києво-Святошиинський район, село Петропавлівська Борщагівка, вулиця Шкільна, будинок 19, ідентифікаційний номер 23584759.

ТОВ «ІТМА»є платником податку на додану вартість згідно свідоцтва №13826771 Серії НВ №473711 про реєстрацію платника податку на додану вартість від 14.11.1997 року, виданого ДПА у Києво-Святошинському районі.

ТОВ «ІТМА»отримала нове свідоцтво №200043971 Серії НБ №153581 про реєстрацію платника податку на додану вартість від 26.04.2012 року, виданого ДПІ у Києво-Святошинському районі, Києвської ДПС, згідно якого позивач є платником податку на додану вартість від 26.04.2012 року.

12.04.2012 року ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області ДПС було винесено Рішення №64 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товаритсва з обмеженою відповідальністю «ІТМА»

Вищевказане рішення було прийнято у зв'язку зі здійсненням державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Києво-Святошинської РДА Київської області реєстраційної дії від 05.04.2012 року №13391440007002037 -«Внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу»відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «ІТМА».

Позивач не погоджується з вищевказаним рішенням, вважає його таким, що прийнято з порушенням норм чинного законодавста України, тому воно підлягає скасуванню, а дії державного реєстратора Києво-Святошинської РДА щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису від 05.04.2012 року №13391440007002037 відносно Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ «ІТМА»вважає незаконними, такими, що суперечать вимогам чинного законодоваства, тому просить суд також зобов'язати державного реєстратора Києво-Святошинської РДА внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про скасування запису від 05.04.2012 року №13391440007002037 відносно Товаритсва зобмеженою відповідальністю «ІТМА».

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, регулюються Законом України від 15.05.2003 року № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (далі - Закон України № 755-IV).

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України № 755-IV, Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців це автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Частиною першою статті 16 Закону України № 755-IV передбачено, що Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру.

Згідно з частиною першою статті 4 Закону України № 755-IV, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до частини першої статті 11 Закону України № 755-IV, Державний реєстратор після внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи-підприємця зобов'язаний сформувати реєстраційну справу.

Згідно з частиною першою статті 17 Закону України № 755-IV, відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Відповідно до статті 18 Закону України № 755-IV, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.

Статтею 19 Закону України № 755-IV передбачена процедура внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Зокрема, частиною першою статті 19 Закону України № 755-IV передбачено, що у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Відповідно до частини одинадцятої статті 19 Закону України № 755-IV, юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Відповідно до частини дванадцятої статті 19 Закону України № 755-IV, у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.

Як вбачається з матеріалів справи, 13 квітня 2012 року з повідомлення шлюзу прийому звітності ДПС України версія 2.1.4.50, де в графі "Виявлені помилки" було зазначено: "Помилка - місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг у документі не відповідає інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", позивач дізнався про необхідність підтвердження відомостей про юридичну особу.

18 квітня 2012 року позивачем було підтверджено відомості про юридичну особу та внесено державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зазначені відомості.

Проте, не зважаючи на підтвердження позивачем відомостей про юридичну особу, 20 квітня 2012 року з повідомлення шлюзу прийому звітності ДПС України версія 2.1.4.50 позивач дізнався про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "ІТМА" від 12.04.2012 року.

Як було встановлено судом першої інстанції, підставою анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "ІТМА" є здійснення державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Києво-Святошинської РДА Київської області реєстраційної дії від 05.04.2012 року №13391440007002037 - "Внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу" відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ІТМА".

Згідно з частиною чотирнадцятою статті 19 Закону України № 755-IV, у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Проте, будь-яких доказів того, що державним реєстратором було сформовано повідомлення про надання відомостей про юридичну особу та направлено позивачу, матеріали справи не містять.

Крім того, доказів отримання позивачем такого повідомлення або повернення на адресу державного реєстратора рекомендованого листа державним реєстратором під час розгляду справи надано не було.

Беручи до уваги вищезазначені положення Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції стосовно того, що Державним реєстратором не дотримано порядку направлення повідомлень та вчинення відповідних дій, передбачених статтею 19 Закону України № 755-IV, а тому запис Державного реєстратора Києво-Святошинської РДА Київської області № 13391440007002037 від 05.04.2012 року - "Внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу" відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "ІТМА", є протиправним.

Підпунктом "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

За таких обставин суд вважає, що правомірність анулювання реєстрації платника податків на підставі підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, обумовлена наявністю протиправного відповідного запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу як на момент виникнення спірних правовідносин, так і під час розгляду справи.

Відтак, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що запис Державного реєстратора Києво-Святошинської РДА Київської області № 13391440007002037 від 05.04.2012 року щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю "ІТМА" є протиправним, а тому не має правових підстав для застосування ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області ДПС, положень підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України.

Згідно з ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про задоволення позовних вимог, тому підстави для скасування рішення відсутні.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів,-

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Київської області Державної податкової служби залишити без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 02 липня 2012 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, передбачені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя Троян Н.М.

Судді: Твердохліб В.А.

Костюк Л.О.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2012
Оприлюднено02.11.2012
Номер документу27188823
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2632/12/1070

Ухвала від 30.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 04.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 19.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 23.10.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

Постанова від 02.07.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 02.07.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 07.06.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні