Постанова
від 07.11.2012 по справі 2а/0470/8094/12
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 жовтня 2012 р. Справа № 2а/0470/8094/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОзерянська С.І. при секретаріГудим І.В. за участю: представника відповідача Партасюка О.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Національного Банку України в особі Управління Національного банку України в Одеській області до Публічного акціонерного товариства Комерційний банк "ПриватБанк" про стягнення штрафних санкцій

ВСТАНОВИВ:

Національний Банк України в особі Управління Національного Банку України в Одеській області звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Публічного акціонерного товариства Комерційний банк «ПриватБанк» з вимогами, в яких просить стягнути з Комерційного банку «ПриватБанк» штрафні санкції згідно постанов Національного Банку України № 49, 50 від 30.05.2012 року.

В обґрунтування заявлених вимог, позивач зазначив, що відповідно до плану перевірок за 2012 рік було виявлено порушення відповідачем вимог « Положення про порядок видачі індивідуальних ліцензій на переказування іноземної валюти за межі України для оплати банківських металів та проведення окремих валютних операцій», а саме в частині переказування іноземної валюти за межі України з метою сплати членських внесків юридичним особам - нерезидентам, за дорученням клієнтів Філії. Так, позивачем на підставі виявлених порушень було складено постанови про притягнення до відповідальності за порушення валютного законодавства № 49, 50 від 30.05.2012 року.

Позивач , надав до суду клопотання щодо розгляду справи без його участі, позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Відповідач у судовому засіданні, проти позову заперечував, просив відмовити в задоволенні позовних вимог повністю, надав письмові заперечення, в яких не погоджується з результатами розгляду матеріалів перевірки філії Южне Головне Регіональне Управління ПАТ КБ «ПриватБанк» і як наслідок винесеними за результатами перевірки постановами № 49, 50 від 30.05.2012 року.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, проаналізувавши чинне законодавство, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що відділом валютного контролю та ліцензування Управління Національного банку України в Одеській області було здійснено перевірку Філії «Южне головне регіональне управління» ПАТ КБ «ПриватБанк», про що було складено Акт від 30.03.2012 року №18-36/2165-14-БТ та складені на підставі акту протоколи 1,2 від 09.04.2012 року.

Перевіркою встановлено порушення вимог «Положення про порядок видачі індивідуальних ліцензій на переказування іноземної валюти за межі України для оплати банківських металів та проведення окремих валютних операцій», затвердженого постановою Правління Національного банку України від 17.06.2004 № 266 в частині переказування іноземної валюти за межі України з метою сплати членських внесків юридичним особам - нерезидентам, за дорученням клієнтів Філії. А саме, філією «Южне головне регіональне управління» ПАТ КБ «ПриватБанк» за дорученням ВАТ «Елемент» 16.06.2011 року та 15.08.11 року було здійснено переказ коштів у сумі за кожним переказом 5500,00 рос. руб. на користь Асоціації « Союз авиационного двигателестроения» (Російська Федерація), та що на момент здійснення перевірки у філії були відсутні документи на підтвердження приналежності організації Асоціації «Союз авиационного двигателестроения» до міжнародної.

А результатами розгляду матеріалів перевірки, начальником управління Національного банку України в Одеській області на виконання вимог Декрету Кабінету Міністрів України №15-93 «Про систему валютного регулювання та валютного контролю» від 19.02.1993 року було винесено постанови № 49, 50 від 30.05.2012 року про притягнення відповідача до відповідальності за порушення валютного законодавства із застосуванням до нього штрафних санкцій в розмірі 372,79 грн. за кожне порушення.

Відповідно до частини 4 статті 44 Закону України «Про Національний банк України», до компетенції Національного банку України у сфері валютного регулювання та контролю належить зокрема застосування мір відповідальності до банків, юридичних та фізичних осіб за порушення правил валютного регулювання і валютного контролю.

Згідно п.1.5 «Положення про порядок видачі індивідуальних ліцензій на переказування іноземної валюти за межі України для оплати банківських металів та проведення окремих валютних операцій» №266 не вимагається отримання індивідуальної ліцензії Національного банку України на проведення операцій, пов'язаних з переказуванням іноземної валюти за межі України суб'єктами господарювання-резидентами з метою сплати суб'єктами господарювання-резидентами вступних та членських внесків міжнародним організаціям.

Відповідно до ст. 2 Закону України « Про міжнародні договори України» міжнародна організація - це міжнародна міжурядова організація.

Одночасно з цим, п.1.2 глави 1 «Положення про валютний контроль», затвердженого постановою Правління Національного банку України від 08.02.2000 року № 49 визначено, що відсутність в уповноважених банках, інших фінансових установах та в національного оператора поштового зв'язку документів, які підтверджують правомірність проведення ними валютних операцій своїх клієнтів, за умови, що з дати здійснення цих операцій минуло не більше п'яти років, кваліфікується як нездійснення цими установами функцій агента валютного контролю.

Згідно п.2 ст.2 Декрету Кабінету Міністрів України "Про систему валютного регулювання та валютного контролю" резиденти і нерезиденти мають право здійснювати валютні операції з урахуванням обмежень, встановлених цим Декретом та іншими актами валютного законодавства України.

Відповідно до ч.2 ст.13 Декрету «Про систему валютного регулювання та валютного контролю» уповноважені банки, фінансові установи та національний оператор поштового зв'язку, які отримали від Національного банку України генеральні ліцензії на здійснення валютних операцій, здійснюють контроль за валютними операціями, що проводяться резидентами і нерезидентами через ці установи.

Згідно п.1.2 Положення про валютний контроль затвердженого постановою Правління Національного банку України від 08.02.2000р. №49 визначено функції агента валютного контролю як обов'язки уповноваженого банку, іншої фінансової установи та національного оператора поштового зв'язку, які отримали від Національного банку генеральні ліцензії на здійснення валютних операцій, щодо здійснення контролю за валютними операціями, що проводяться резидентами і нерезидентами через ці установи. Цей контроль полягає в запобіганні уповноваженими банками, іншими фінансовими установами та національним оператором поштового зв'язку проведенню резидентами і нерезидентами через ці установи незаконних валютних операцій та/або своєчасному інформуванні уповноваженими банками, іншими фінансовими установами та національним оператором поштового зв'язку у випадках та в порядку, установлених законодавством, у тому числі нормативно-правовими актами Національного банку, відповідних державних органів про порушення резидентами і нерезидентами законодавства, пов'язаного з проведенням ними валютних операцій.

Пунктом 2.5 Положення про валютний контроль затвердженого постановою Правління Національного банку України від 08.02.2000р. №49 передбачено, що нездійснення уповноваженими банками, іншими фінансовими установами та національним оператором поштового зв'язку функцій агента валютного контролю в частині запобігання проведенню резидентами та нерезидентами через ці установи незаконних валютних операцій тягне за собою позбавлення генеральної ліцензії Національного банку на право здійснення валютних операцій або штраф у розмірі 25% від суми (вартості) валютних операцій, здійснених резидентами та нерезидентами через ці установи з порушенням законодавства.

Відповідно до п.3.5 розділу 3 Положення про валютний контроль, постанова, що складена за формою, наведеною у додатку 2, і підписана однією з посадових осіб відповідно до вимог п.3.4 розділу 3 цього положення, або постанова Правління Національного банку, що складена за формою, наведеною в додатку 3, надсилається поштою з повідомленням про вручення порушнику, який протягом п'яти робочих днів після отримання постанови або постанови Правління Національного банку має перерахувати суму до Державного бюджету України. У разі несплати порушником штрафу у зазначений строк він підлягає стягненню у судовому порядку.

Винесені Національним банком України постанови № 49, 50 від 30.05.20112 року про притягнення до відповідальності за порушення валютного законодавства були направлені відповідачу, що підтверджується листами електронної пошти, наявними в матеріалах справи. Штраф залишився відповідачем не сплаченими.

Враховуючи наведене, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 158-163, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Національного Банку України в особі Управління Національного Банку України в Одеській області до Публічного акціонерного товариства Комерційний банк «ПриватБанк» щодо стягнення штрафних санкцій у розмірі 745,58 грн. - задовольнити.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства Комерційний банк «ПриватБанк» на користь Державного бюджету України штрафні санкції згідно з постановами Національного банку України № 49, 50 від 30.05.2012 року про притягнення до відповідальності за порушення валютного законодавства на загальну суму 745,58 грн.

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили в порядку та у строки, визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складено 27 жовтня 2012 року

Суддя С.І. Озерянська

Дата ухвалення рішення07.11.2012
Оприлюднено08.11.2012
Номер документу27282229
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/8094/12

Ухвала від 11.04.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 10.05.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 16.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 11.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 16.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Постанова від 03.03.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Ухвала від 23.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 22.10.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Светлана Іванівна

Постанова від 07.11.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Светлана Іванівна

Ухвала від 25.07.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Светлана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні