Ухвала
від 15.09.2011 по справі 2а-7267/09/1770
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



10002, м.Житомир, майдан Путятинський, 3/65 тел.(0412) 48-16-02

УХВАЛА

іменем України

"15" вересня 2011 р. Справа № 2а-7267/09/1770

номер рядка статистичного звіту 8.2.6

Колегія суддів Житомирського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Кузьменко Л.В.

суддів: Зарудяної Л.О.

Пасічник С.С.,

за участю секретаря судового засідання Бєляєвої Т.В. ,

за участю сторін:

від позивача: Тарновецького Я.М., довіреність №1 від 18.01.2011р.,

від відповідача: Троянчука Д.М., довіреність №29183/10-16 від 01.09.2011р.,

розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Рівне

на постанову Рівненського окружного адміністративного суду

від "15" лютого 2011 р. у справі № 2а-7267/09/1770

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Керамет-Рівне"

до Державної податкової інспекції у м.Рівне

про визнання незаконним та скасування податкового повідомлення - рішення ,

ВСТАНОВИЛА:

У листопаді 2009 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Керамет-Рівне" звернулося з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м.Рівне про визнання незаконним та скасування податкового повідомлення-рішення. В ході розгляду справи позивач збільшив позовні вимоги, остаточно просив суд визнати незаконними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 08.08.2009р. №0002592342/2 про визначення податкового зобов'язання з податку на прибуток в загальній сумі 11831263,50грн. (в тому числі:6206649,00грн.- за основним платежем, 5624614,50грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями), від 19.01.2010р. №0004952342/2 про визначення податкового зобов'язання з податку на прибуток в загальній сумі 1312140,98грн. (у т.ч.: 656070,49грн. - за основним платежем, 656070,49грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями), від 19.01.2010р. №0004322342/2 про визначення податкового зобов'язання з податку на прибуток в загальній сумі 1335771,02грн. (у т.ч.: 667885,51грн. - за основним платежем, 667885,51грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями).

Позов обґрунтований тим, що висновки податкового органу, викладені в актах перевірки, на підставі якого прийняті оспорювані податкові повідомлення-рішення, про порушення позивачем п.5.1, пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" зроблені у зв'язку з неправильним застосуванням відповідачем норм податкового, цивільного та господарського законодавства та є безпідставними, необґрунтованими і незаконними.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2011 року позовні вимоги задоволено в повному обсязі.

Відповідач з рішенням суду першої інстанції не погодився, подав апеляційну скаргу, в якій з посиланням на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Рівненського окружного адміністративного суду та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позову.

Заслухавши суддю - доповідача, пояснення представників позивача та відповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з огляду на наступне.

Судом встановлено, що Державною податковою інспекцією у м.Рівне з 08.05.2009р. по 29.05.2009р. було проведено планову виїзну перевірку ТОВ "Керамет-Рівне" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2007р. по 01.01.2009р., за результатами якої складено акт від 03.06.2009р. №690/23-100/33982453 (т.1 - а.а.с.9-46).

У вказаному акті посадовими особами податкового органу зафіксовано порушення позивачем, зокрема п.5.1, пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 22.05.1997р. №283/97-ВР, внаслідок чого занижено податок на прибуток на загальну суму 6206649,00грн., а саме: у 4 кв. 2007р. - на суму 665068,00грн., у 1 кв. 2008р. - на суму 1554494,00грн., у 2 кв. 2008р. - на суму 1495453,00грн., у 3 кв. 2008р. - на суму 2484941,00грн., у 4 кв. 2008р. - на суму 6693,00грн.

На підставі акта перевірки від 03.06.2009р. №690/23-100/33982453 податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 16.06.2009р. №0002592342/0, яким позивачу визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток у загальній сумі 11831263,50грн., у т.ч. 6206649,00грн. - за основним платежем, 5624614,50грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями .

Позивач оскаржив вказане податкове повідомлення - рішення в адміністративному порядку. Скарги ТОВ "Керамет-Рівне" податковими органами залишені без задоволення, ДПІ у м.Рівне прийнято оспорюване податкове повідомлення-рішення від 08.08.2009р. №0002592342/2 про визначення позивачу податкового зобов'язання з податку на прибуток в загальній сумі 11831263,50грн., у т.ч.: 6206649,00грн. - за основним платежем, 5624614,50грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (т.1 - а.с.79).

З 03.09.2009р. по 09.09.2009р. ДПІ у м.Рівне була проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "Керамет-Рівне" щодо взаємовідносин з ТОВ "Рівне-Метал" за період з 01.01.2007р. по 01.01.2009р, за наслідками якої складено акт від 10.09.2009р. №1148/23-100/33982453 (т.15 -а.с.18-22).

У вказаному акті посадовими особами податкового органу зафіксовано порушення позивачем п.5.1, пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 22.05.1997р. №283/97-ВР (із змінами та доповненнями), внаслідок чого занижено податок на прибуток на загальну суму 667885,51грн., а саме: у 1 кв.2007р. - на суму 42411,00грн., у 2 кв. 2007р. - на суму 351029,59грн., у 3 кв. 2007р. - на суму 274444,92грн.

На підставі акта перевірки від 10.09.2009р. №1148/23-100/33982453 податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.09.2009р. №0004322342/0, яким позивачу визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток на загальну суму 1335771,02грн. Не погодившись із вказаним податковим повідомленням-рішенням позивач оскаржив його в адміністративному порядку. Скарги ТОВ "Керамет-Рівне" податковими органами залишені без задоволення, ДПІ у м.Рівне прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.01.2010р. №4322342/2, яким позивачу визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток на загальну суму 1335771,02грн., у т.ч.: 667885,51грн. - за основним платежем, 667885,51грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (т.15 -а.с.17).

З 12.10.2009р. по 14.10.2009р. ДПІ у м.Рівне була проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "Керамет-Рівне" щодо взаємовідносин з ТОВ "Рівне-Метал" за період з 01.01.2007р. по 01.01.2009р, за наслідками якої складено акт від 16.10.2009р. №1350/23-400/33982453 (т.15 -а.с.23-27).

У вказаному акті посадовими особами податкового органу зафіксовано порушення позивачем п.5.1, пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 22.05.1997р. №283/97-ВР (із змінами та доповненнями), внаслідок чого занижено податок на прибуток на загальну суму 132395600грн., а саме: у 1 кв. 2007р. - на суму 60872.00грн., у 2 кв. 2007р - на суму 641590,00грн., у 3 кв. 2007р. - на суму 621494,00грн.

На підставі акта перевірки від 16.10.2009р. №1350/23-400/33982453 податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 28.10.2009р. №0004952342/0, яким позивачу визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток на загальну суму 1312140,98грн., у т.ч. 656070,49грн. - за основним платежем, 656070,49грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями. Позивач оскаржив його в адміністративному порядку. Скарги ТОВ "Керамет-Рівне" податковими органами залишені без задоволення, ДПІ у м.Рівне прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.01.2010р. №0004952342/2, яким позивачу визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток на загальну суму 1312140,98грн., у т.ч. 656070,49грн. - за основним платежем, 656070,49грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (т.15, а.с.16).

Оспорювані податкові повідомлення-рішення прийняті відповідачем на підставі висновків посадових осіб податкового органу про порушення позивачем п.5.1, пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994р. N334/94-ВР, які зроблені у зв'язку з встановленням фактів порушення позивачем вимог Закону України «Про металобрухт», відсутності товарно-транспортних накладних, які б підтверджували перевезення металобрухту від ТОВ "Рівне-Метал", а також нікчемності правочинів, вчинених ТОВ "Керамет-Рівне" з вказаним контрагентом.

При вирішенні спору по суті суд першої інстанції, з чим погоджується і колегія суддів, виходив з того, що відповідач - суб"єк владних повноважень, не надав суду належних та допустимих доказів на підтвердження своїх доводів щодо підставності та обґрунтованості оспорюваних податкових повідомлень-рішень.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, одними з основних видів діяльності ТОВ "Керамет-Рівне" є оброблення металевих відходів та брухту, оптова торгівля відходами та брухтом, яку позивач здійснює на підставі ліцензії, виданої Міністерством промислової політики України серії АВ №078693.

Господарські операції ТОВ "Керамет-Рівне" з ТОВ "Рівне-Метал" щодо придбання позивачем у ТОВ "Рівне-Метал" брухту і відходів чорних металів здійснювалися на підставі договору від 22.03.2007р. №22/03-07 з додатками від 22.03.2007р., від 01.05.2007р., від 01.06.2007р., від 01.06.2007р., від 09.06.2007р., від 01.07.2007р., від 01.07.2007р., від 01.08.2007р., від 01.09.2007р., від 01.11.2007р, від 17.11.2007р., від 01.12.2007р. та договору від 01.01.2008р. №ДГ 01/01-08/1 з додатками від 02.01.2008р., від 01.02.2008р., від 11.02.2008р., від 18.02.2008р., від 01.03.2008р., від 31.03.2008р., від 30.04.2008р., від 01.05.2008р., від 01.06.2008р., від 01.07.2008р., від 01.08.2008р., від 01.09.2008р., від 16.09.2008р., від 01.10.2008р., від 01.11.2008р., від 10.11.2008р.

Придбання ТОВ "Керамет-Рівне" у ТОВ "Рівне-Метал" брухту і відходів чорних металів підтверджується видатковими та податковими накладними за 4 кв. 2007р. та за 2008р., приймально-здавальними актами брухту і відходів чорних металів, актами про походження брухту кольорових і чорних металів та посвідченнями про вибухонебезпечність, хімічну та радіаційну безпечність металобрухту чорних металів за 4 кв. 2007р. та за 2008р. (т.2 -а.а.с.44-193, т.3 -а.а.с.1-146, т.4 -а.а.с.1-233, т.6 -а.а.с.1-215, т.7 -а.а.с.1-154, т.8 -а.а.с.1-190, т.9 -а.а.с.1-203, т.10 - а.а.с.1-204, т.11 -а.а.с.1-290, т.13 -а.а.с.1-249), подорожніми листами за 4 кв. 2007р. та за 2008р. (т.5 -а.а.с.1-225, т.12 -а.а.с.1-246, т.14 -а.а.с.1-262), дослідженими в судовому засіданні.

Як слідує з матеріалів справи, розрахунки з ТОВ "Рівне-Метал" за придбаний брухт та відходи чорних металів позивачем проведено у повному обсязі шляхом безготівкового перерахування коштів на банківський рахунок постачальника, що підтверджується актами перевірки та банківськими виписками за 4 кв. 2007р. та за 2008р.

Придбані у ТОВ "Рівне-Метал" брухт та відходи чорних металів оприбутковано позивачем у повному обсязі, про що свідчить кореспонденція рахунків бухгалтерського обліку (Дт 20 -Кт 63) (т.1 а.с.40-41) та підтверджується актами перевірок від 03.06.2009р. №690/23-100/33982453, від 10.09.2009р. №1148/23-100/33982453 та від 16.10.2009р. №1350/23-400/33982453.

По факту придбання металобрухту та відходів чорних металів позивачем було сформовано валові витрати. Так, загальна вартість отриманого ТОВ "Керамет-Рівне" металобрухту та відходів чорних металів (без ПДВ) віднесена позивачем до складу валових витрат, а саме: у 1 кв. 2007р. -243488,00грн., у 2 кв. 2007р. -2566361,36грн., у 3 кв. 2007р. -2485975,66грн., у 4 кв. 2007р. -3224000,00грн., у 1 кв.2008р. -5607939,71грн., у 2 кв.2008р. -5759713,03грн., у 3 кв.2008р. -9935331,26грн., у 4 кв.2008р. -689500,00грн.

Відповідно до приписів п.5.1, п.п.5.2.1 п.5.2 та п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" позивачем сформовано валові витрати. Як вбачається з матеріалів справи, валові витрати, сформовані ТОВ "Керамет-Рівне" по господарських операціях з ТОВ "Рівне-Метал", підтверджуються видатковими та податковими накладними, приймально-здавальними актами брухту і відходів чорних металів, актами про походження брухту кольорових і чорних металів та посвідченнями про вибухонебезпечність, хімічну та радіаційну безпечність металобрухту чорних металів, подорожніми листами та банківськими виписками.

Вказані документи є первинними документами у розумінні ст.9 Закону №996-XIV та повністю підтверджують факт здійснення господарських операцій і відповідно право ТОВ "Керамет-Рівне" на включення до складу валових витрат вартості отриманих від ТОВ "Рівне-Метал" товарів.

Посилання відповідача на порушення позивачем вимог ст.6 Закону України "Про металобрухт" повністю спростовується наявними в матеріалах справи та дослідженими в судовому засіданні копіями приймально-здавальних актів брухту і відходів чорних металів, актів про походження брухту кольорових і чорних металів та посвідчень про вибухонебезпечність, хімічну та радіаційну безпечність металобрухту чорних металів за 4 кв. 2007р. та за 2008р.

Відтак, суд першої інстанції дійшов обгрунтованого висновку, що відсутність у ТОВ "Керамет-Рівне" товарно-транспортних накладних за наявності інших, передбачених Законом №334/94-ВР, документів, які повністю підтверджують отримання позивачем товару, не спростовує факту здійснення господарських операцій купівлі-продажу брухту та відходів чорних металів та не дає підстав податковому органу посилатись на безтоварність операцій щодо придбання металобрухту. Фактично висновки акту перевірки про безтоварність господарських операцій позивача з ТОВ "Рівне-Метал" базуються на довідці про можливу легалізацію від 11.02.2009р. №6/35-30, що складена Управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ДПА в Рівненській області на підставі проведеного аналізу матеріалів, отриманих від УБОЗ УМВС України в Рівненській області та опрацювання наявної бази даних податкових органів ДПА в Рівненській області по ТОВ "Рівне-Метал" та матеріалах кримінальної справи, порушеної за фактом вчинення фіктивного підприємництва службовими особами ТОВ "Рівне-Метал" за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст.205 КК України.

Разом з тим, вказана вище довідка, як і наявність кримінальної справи, порушеної за фактом фіктивного підприємництва ТОВ "Рівне-Метал", не є достатніми і незаперечними доказами фіктивності здійснених вказаним суб'єктом господарювання господарських операцій і, відповідно, недійсності фінансово-господарських документів, якими вони оформлені.

Висновки податкового органу про нікчемність правочинів, вчинених ТОВ "Керамет-Рівне" з ТОВ "Рівне-Метал" як таких, що укладені з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави та суспільства, і спрямовані на отримання податкової вигоди не знайшли свого підтвердження як в ході розгляду справи судом першої так і судом апеляційної інстанції.

Відповідно до ст.228 ЦК України правочини, учинені з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, водночас є такими, що порушують публічний порядок, а отже, є нікчемними.

Разом з тим, жодних доказів того, що обидва чи один учасник правочинів, виконання яких було, зокрема, предметом перевірки податкового органу, завідомо (з прямим або непрямим умислом) діяв всупереч інтересам держави і суспільства відповідачем суду не надано. Не надано суду й жодних доказів невідповідності фактичним обставинам та вимогам чинного законодавства документів бухгалтерського та податкового обліку позивача.

Посилання відповідача на матеріали, зібрані в ході досудового слідства не є належними доказами в даній справі, оскільки на момент проведення перевірок ТОВ "Керамет-Рівне" вироку в кримінальній справі, який набрав законної сили, постановлено не було. Податковий орган покликався лише на наявність порушеної кримінальної справи щодо ОСОБА_6, ОСОБА_7 та ОСОБА_8 за фактом фіктивного підприємництва ТОВ "Рівне-Метал", а вирок Рівненського міського суду щодо вказаних осіб від 26.05.2010р. скасовано ухвалою Апеляційного суду Рівненської області від 02.11.2010р. з поверненням кримінальної справи прокурору для проведення додаткового розслідування .

Крім того, висновок судово-економічної експертизи від 26.11.2010р. №2255 у вищезазначеній кримінальній справі спростовує висновки податкового органу щодо неправомірності віднесення ТОВ "Керамет-Рівне" до валових витрат вартості отриманих товарів з придбання брухту чорних металів у ТОВ "Рівне-Метал" за період з 01.01.2007р. по 01.01.2009р.

Відтак, твердження ДПІ у м. Рівне про нікчемність правочинів, вчинених ТОВ "Керамет-Рівне" з ТОВ "Рівне-Метал", є необґрунтованими.

Згідно з ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Як в суді першої так і в суді апеляційної інстанції відповідачем не було доведено правомірність його дій щодо прийняття оспорюваних податкових повідомлень - рішень.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги колегія суддів не вбачає.

Керуючись ст.ст.160,195,198,200,205,206,212,254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Рівне залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 15.02.2011 року у справі №2а-7267/09/1770 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Л.В. Кузьменко

судді: Л.О. Зарудяна

С.С. Пасічник

Роздруковано та надіслано:

1- в справу

2 - позивачу Товариство з обмеженою відповідальністю "Керамет-Рівне" вул.Біла 87 а,м.Рівне,33009

3- відповідачу Державна податкова інспекція у м.Рівне вул. Відінська, 8,м.Рівне,33023

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.09.2011
Оприлюднено13.11.2012
Номер документу27393451
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7267/09/1770

Ухвала від 10.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Постанова від 15.02.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар О.М.

Ухвала від 02.02.2010

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар О.М.

Ухвала від 16.05.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 16.05.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 03.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 15.09.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Постанова від 15.02.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар О.М.

Ухвала від 10.12.2010

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар Оксана Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні