Ухвала
від 08.11.2012 по справі 19/97-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

08.11.12 Справа №19/97-10.

Господарський суд Сумської області у складі судді Спиридонової Н.О.,

при секретарі Щербак С.В.,

за участю представників сторін:

кредитора - ВД СОВ ФСС з ТВП - Кулібаба О.В. (дов. №01-30-01/062 від 11.01.2012р.)

ліквідатор - Чупрун Є.В. (ліц. АД №077515 від 05.09.2012р.)

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні господарського суду Сумської області матеріали справи №19/97-10

за заявою кредитора - Товариства з обмеженою відповідальністю «Галузеве підприємство «Промсервіс», м.Суми

до боржника - Обласного комунального підприємства «Ямпільська центральна районна аптека №26» (Сумська область, с.м.т.Ямпіль, вул.Боженка, 27 ід. код 01979492)

про банкрутство,

встановив:

У вересні 2012 року до суду звернувся ліквідатор банкрута Чупрун Є.В. з клопотанням про визначення черговості задоволення поточних кредиторських вимог визнаних ухвалами суду від 13.10.2011р. та від 03.11.2011р., а саме:

- Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ямпільському районі у розмірі 111,07 грн.

- Шосткинської міжрайонної державної податкової інспекції у розмірі 1200,94 грн.;

- Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Ямпільської міжрайонної виконавчої дирекції Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у розмірі 230,15 грн.

Клопотання ліквідатора мотивоване тим, що при винесенні вищезазначених ухвал про визнання поточних вимог судом не було визначено черговості задоволення визнаних поточних кредиторських вимог.

В судовому засіданні ліквідатор клопотання підтримує та просить суд визначити черговість задоволення визнаних поточних вимог кредиторів.

В судовому засіданні представник кредитора не заперечує проти визначення черговості.

Згідно з п.1 ч. 1 статті 88 Господарського процесуального кодексу України господарський суд має право за заявою сторони, прокурора, який брав участь в судовому процесі, або за своєю ініціативою прийняти додаткове рішення, ухвалу, якщо з якоїсь позовної вимоги, яку було розглянуто в засіданні господарського суду, не прийнято рішення.

Щодо вимог Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ямпільському районі у розмірі 111,07 грн. та Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Ямпільської міжрайонної виконавчої дирекції Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у розмірі 230,15 грн.

Відповідно до пункту 11.5 Рекомендацій Президії Вищого господарського суду від 04 червня 2004 року N 04-5/1193 «Про деякі питання практики застосування Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» згідно частини 3 статті 25 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» відомості про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури підлягають опублікуванню ліквідатором в офіційному друкованому органі.

З моменту публікації відомостей про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури поточні кредитори, вимоги яких виникли після порушення провадження у справі про банкрутство (у процедурах розпорядження майном, санації та ліквідації) зобов'язані заявити їх ліквідатору та до господарського суду протягом строку ліквідаційної процедури.

Розгляд таких вимог здійснюється за аналогією з порядком розгляду вимог конкурсних кредиторів.

Вимоги щодо яких не заявлено заперечень та вимоги, визнані судом, включаються до реєстру вимог кредиторів у четверту чергу.

Отже, законодавством про банкрутство регламентовано, що тільки після визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури поточні грошові вимоги до боржника розглядаються в межах провадження у справі про банкрутство та набувають статусу конкурсних вимог із включенням їх до реєстру вимог кредиторів, як вимог четвертої черги. До моменту відкриття ліквідаційної процедури поточні вимоги кредиторів задовольняються у загальному порядку боржником, або за наслідком розгляду спору в позовному провадженні згідно позовних вимог поточного кредитора.

Враховуючи вищевикладене, поточні вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ямпільському районі у розмірі 111,07 грн., Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Ямпільської міжрайонної виконавчої дирекції Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у розмірі 230,15 грн. підлягають віднесенню до четвертої черги.

Щодо вимог Шосткинської міжрайонної державної податкової інспекції у розмірі 1200,94 грн.

Визнані вимоги кредитора становлять 1200,94 грн. та складаються з 278,88 грн. податкових зобов'язань, 922,06 грн. штрафних санкцій.

Відповідно до п.3 ч.1 статті 31 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у третю чергу задовольняються вимоги щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів). вимоги центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом.

Тому, вимоги кредитора в частині 278,88 грн. податкових зобов'язань підлягають включенню до третьої черги.

Відповідно до ч. 2 статті 15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» реєстр вимог кредиторів повинен включати усі визнані судом вимоги кредиторів.

У реєстрі вимог кредиторів повинні міститися відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов'язаннями чи зобов'язаннями щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, невикористаних та своєчасно не повернутих коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, сплати, податків і зборів (обов'язкових платежів), черговість задоволення кожної вимоги, окремо розмір неустойки (штрафу, пені).

Отже, враховуючи, що штрафні санкції (неустойка, пеня) не зараховуються до складу грошових зобовязань боржника, виокремлюються від вимог кредиторів за грошовими зобов'язаннями при складанні реєстру вимог кредиторів, то вимоги із сплати неустойки, пені не є вимогами кредитора щодо грошових зобовязань до боржника в розумінні статті 1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», у звязку з чим і не враховуються при визначенні кількості голосів кредиторів на зборах кредиторів.

Зазначена правова позиція викладена в постанові Верховного Суду України від 13.02.2012р. у справі №Б3/196-10.

Згідно з ч.3 статті 82 Господарського процесуального кодексу України обираючи при прийнятті рішення правову норму, що підлягатиме застосуванню до спірних правовідносин, господарський суд зобов'язаний враховувати висновки Верховного Суду України, які викладені у рішеннях, прийнятих за результатами розгляду заяв про перегляд судового рішення з підстави, передбаченої пунктом 1 частини першої статті 111-16 цього Кодексу.

Абзацом 5 п.17 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 18.12.2009р. №15 «Про судову практику у справах про банкрутство» встановлено, що Вирішуючи питання про склад вимог з податками і зборами (обов'язковими платежами) при порушенні справ про банкрутство суди мають виходити з того, що суми пені, штрафів та інших фінансових санкцій враховуються окремо в реєстрі вимог кредиторів і задовольняються у шосту чергу в порядку черговості, встановленої статтею 31 Закону.

Тому, вимоги кредитора в частині 922,06 грн. штрафних санкцій підлягають включенню до шостої черги.

Керуючись статтею 23, 24, 31 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», статтями 86, 88 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ухвалив :

1. Поточні кредиторські вимоги, які були визнані ухвалами суду від 13.10.2011р. та від 03.11.2011р., а саме:

- Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ямпільському районі у розмірі 111,07 грн.; Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Ямпільської міжрайонної виконавчої дирекції Сумського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у розмірі 230,15 грн. - включити до четвертої черги реєстру вимог кредиторів;

- Шосткинської міжрайонної державної податкової інспекції у розмірі 1200,94 грн., в тому числі 278,88 грн. податкових зобов'язань - включити до третьої черги реєстру вимог кредиторів, 922,06 грн. штрафних санкцій - включити до шостої черги реєстру вимог кредиторів;

2. Копію даної ухвали направити кредиторам, ліквідатору.

Суддя (підпис) Н.О.Спиридонова

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення08.11.2012
Оприлюднено14.11.2012
Номер документу27410152
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —19/97-10

Ухвала від 10.01.2013

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 05.12.2012

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 31.05.2011

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 15.08.2013

Господарське

Господарський суд Сумської області

Спиридонова Надія Олександрівна

Ухвала від 11.07.2013

Господарське

Господарський суд Сумської області

Спиридонова Надія Олександрівна

Ухвала від 18.06.2013

Господарське

Господарський суд Сумської області

Спиридонова Надія Олександрівна

Ухвала від 28.03.2013

Господарське

Господарський суд Сумської області

Спиридонова Надія Олександрівна

Ухвала від 04.03.2013

Господарське

Господарський суд Сумської області

Спиридонова Надія Олександрівна

Ухвала від 24.01.2013

Господарське

Господарський суд Сумської області

Спиридонова Надія Олександрівна

Ухвала від 08.01.2013

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні