ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м.Вінниця
08 листопада 2012 р. Справа № 2а/0270/4532/12
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Мультян Марини Бондівни,
за участю:
секретаря судового засідання: Щербацької Ольги Сергіївни
позивача: Бурка В.Р. - представник за довіреністю
відповідача 1: Німченко О.В.- представник за довіреністю
відповідача 2: Ткач В.В.
прокурор: Трачук Т.Є.
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Ринок Стависький"
до: Вінницької регіональної філії державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" (відповідач 1), Держкомзему у м. Могилів-Подільському Вінницької області (відповідач 2)
про: визнання рішення протиправним та зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ :
В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ринок Стависький" до Вінницької регіональної філії державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах", Держкомзему у м. Могилів-Подільському Вінницької області про визнання рішення протиправним та зобов'язання вчинити певні дії.
Позов мотивований тим, що 25 січня 2006 року, на підставі рішення Могилів-Подільської міської ради №600 між позивачем та Могилів-Подільською міською радою був укладений договір купівлі-продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, предметом якого є земельна ділянка площею 0,5791 га, що розташована за адресою м. Могилів-Подільський, вул. Стависька, 40/2. Позивач зазначив, що свої зобов'язання щодо оплати договору виконав в повному обсязі. Також, після сплати вартості земельної ділянки позивач в установленому порядку звернувся щодо реєстрації права власності на земельну ділянку. 25.12.2007 року реєстратором Могилів-Подільського районного відділу при Вінницькій регіональній філії Центру ДЗК відмовлено позивачу у проведенні державної реєстрації в зв'язку з відсутністю на бланках актів підписів міського голови. Позивач вважає вчинену відповідачами відмову у реєстрації права власності на земельну ділянку протиправною та такою, що підлягає скасуванню на підставі зазначеного договору. В зв'язку з цим, позивач просить суд визнати протиправним рішення про відмову у державній реєстрації, винесену реєстратором Могилів-Подільського районного відділу при Вінницькій регіональній філії Центру ДЗК Миколайчуком О.С., скасувати його, та зобов'язати Вінницьку регіональну філію державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" здійснити державну реєстрацію права власності товариства з обмеженою відповідальністю "Ринок Стависький" на вищевказану земельну ділянку без підпису міського голови м. Могилів-Подільського та печатки міської ради.
Ухвалою від 25.10.2012 року залучено в якості другого відповідача Держкомзем у м. Могилів-Подільському районі Вінницької області у зв'язку із тим, що всі документи щодо державної реєстрації Державних актів на земельну ділянку знаходяться у Держкомземі у м. Могилів подільському Вінницької області.
Ухвалою від 08.11.2012 року в частині зобов'язання Держкомзема у м. Могилів-Подільському Вінницької області здійснити державну реєстрацію права власності товариства з обмеженою відповідальністю "Ринок Стависький" на земельну ділянку, що розташована у м. Могилів-Подільський, вул. Стависька, 40/2, на підставі Державних актів на право власності на земельну ділянку серії ЯД №372902, ЯД №372903, ЯД 372904, ЯД №372905, №ЯД №372906, ЯД №372907, ЯД №372908, ЯД №372909 без підпису міського голови м. Могилів-Подільського та печатки міської ради провадження у справі закрито.
В судовому засіданні представник позивача інші позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.
Представник Вінницької регіональної філії державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" в судовому засіданні визнав позовні вимоги щодо визнання протиправним рішення реєстратора Могилів-Подільського районного відділу при Вінницькій регіональній філії Центру ДЗК №136 від 25.12.2007 року.
Представник Держкомзему у м. Могилів-Подільському Вінницької області також визнав позов в частині визнання протиправним рішення реєстратора Могилів-Подільського районного відділу при Вінницькій регіональній філії Центру ДЗК №136 від 25.12.2007 року.
Прокурор підтримав пояснення відповідачів.
Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.
25 січня 2006 року, на підставі рішення Могилів-Подільської міської ради №600 між позивачем та Могилів-Подільською міською радою був укладений договір купівлі-продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, предметом якого є земельна ділянка площею 0,5791 га, що розташована за адресою м. Могилів-Подільський, вул. Стависька, 40/2.
Даним договором передбачено, що право власності на земельну ділянку переходить до покупця після повної сплати вартості придбаної земельної ділянки. Представник позивача зазначив, що товариством зобов'язання по оплаті вищезазначеного договору виконано в повному обсязі, що підтверджується розрахунковими документами.
Відповідно до ст.125 Земельного Кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації.
Згідно ст. 126 зазначеного Кодексу, право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державними актами. Форми державних актів затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 7 рішення № 600 Могилів-Подільської міської ради передбачено, що після сплати вартості земельної ділянки, позивачу оформлюється та видається в установленому порядку державні акти на право власності на земельну ділянку.
Судом встановлено, що після сплати вартості земельної ділянки позивач у встановленому порядку звернувся до проектної організації (Могилів-Подільського бюро технічної інвентаризації) по питанню виготовлення Державних актів на земельну ділянку.
28.11.2007 року, у зв'язку з затримкою в передачі Державних актів, позивач повторно звернувся до проектної організації (Могилів-Подільське бюро технічної інвентаризації) стосовно надання інформації по виготовленню Державних актів.
30.11.2007 року листом №1267 Могилів-Подільське бюро технічної інвентаризації повідомило позивача, ще землевпорядні роботи по виготовленню актів проведені в повному обсязі та Державні акті роздруковані та передані на підпис начальнику міського відділу земельних ресурсів 14.09.2007 року.
Також, представник позивача зазначено, що державні акти на право власності на земельну ділянку серії ЯД №372902, ЯД №372903, ЯД №372904, ЯД №372905, ЯД №372906, ЯД №372907, ЯД №372908, ЯД №372909 04.12.2007 року були виготовлені, підписані начальником міського відділу земельних ресурсів та передані на підпис міському голові, які ним не підписані, про що було повідомлено позивача.
Державна реєстрація права власності на земельну ділянку здійснюється Вінницькою регіональною філією державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень".
Враховуючи те, що право власності у позивача на земельну ділянку виникло на підставі договору куплі-продажу та посвідчується відповідними актами, позивач звернувся до відповідачів по питанню державної реєстрації вищевказаних Державних актів.
25.12.2007 року реєстратор Могилів-Подільського районного відділу при Вінницькій регіональній філії Центру ДЗК, який уповноважений здійснювати реєстрацію, відмовив позивачу у проведенні державної реєстрації в зв'язку з відсутністю на бланках актів підписів міського голови.
Статтею 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" ( в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації прав на земельну ділянку. Однак даною статтею не передбачено такої підстави для відмови у державної реєстрації як відсутність підпису міського голови та печатки міської ради.
Відтак, відмовляючи позивачу у реєстрації його права власності відповідачем не надано обґрунтованої відмови з посиланням на відповідну норму ст. 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень".
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи те, що відсутність підпису міського голови та печатки міської ради на державних актах не є згідно з Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" підставою для відмови в державній реєстрації, а також визнання відповідачами даної позовної вимоги, суд дійшов висновку, що дії відповідачів є протиправними, а позов є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Згідно ч.2 ст.162 Кодексу у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову, зокрема, про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень і про скасування рішення, зобов'язання відповідача вчинити певні дії, іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 94 КАС України, судові витрати підлягають стягненню з Державного бюджету України на користь позивача.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення реєстратора Могилів-Подільського районного відділу при Вінницькій регіональній філії Центру ДЗК від 25.12.2007 року №136 про відмову у державній реєстрації права власності на земельну ділянку товариству з обмеженою відповідальністю "Ринок Стависький".
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Ринок Стависький" (вул. Стависька, 40/2а, м. Могилів - Подільський, код ЄДРПОУ 32354981) судові витрати в розмірі 16 грн. (шістнадцять гривень) шляхом їх безспірного списання органом Державної казначейської служби України з рахунку виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради Вінницької області.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Мультян Марина Бондівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2012 |
Оприлюднено | 23.11.2012 |
Номер документу | 27586534 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мультян Марина Бондівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні