Постанова
від 27.07.2012 по справі 2а/2370/2335/2012
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 липня 2012 року Справа № 2а/2370/2335/2012

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді -Орленко В.І.,

при секретарі -Шоколенко Т.М.,

за участю представника позивача колективного підприємства «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів»Савенка Р.В. -за довіреністю від 14.06.2012 р.,

представника відповідача державного реєстратора Уманської районної державної адміністрації Черкаської області Любарської Т.А. -за довіреністю від 23.07.2012 р. № 01-01-33,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом колективного підприємства «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів»до державного реєстратора Уманської районної державної адміністрації Черкаської області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулося колективне підприємство «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів», в якому просить :

- визнати дії відділу державних реєстраторів Уманської районної державної адміністрації Черкаської області в особі державного реєстратора Червонос Ніни Григорівни щодо залишення без розгляду документів, поданих для проведення державної реєстрації змін до установчих документів колективного підприємства «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів», протиправними;

- зобов'язати відділ державних реєстраторів Уманської районної державної адміністрації Черкаської області провести державну реєстрацію змін до установчих документів колективного підприємства «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів»та внести відповідний запис до єдиного державного реєстру згідно документів, що подавалися уповноваженими особами позивача 11.06.2012 року.

Під час судового розгляду справи позивач подав заяву про уточнення позовних вимог, згідно з якою просить визнати протиправними дії державного реєстратора Уманської районної державної адміністрації Черкаської області Червонос Ніни Григорівни щодо залишення без розгляду документів, поданих 11.06.2012 р. для проведення державної реєстрації змін до установчих документів колективного підприємства «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів»; зобов'язати державного реєстратора Уманської районної державної адміністрації Черкаської області провести державну реєстрацію змін до установчих документів колективного підприємства «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів»та внести відповідний запис до єдиного державного реєстру згідно документів, що подавалися уповноваженими особами позивача 11.06.2012 року.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, обґрунтовуючи їх тим, що 03.05.2012 року проведено збори уповноважених представників господарств-учасників колективного підприємства «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів», на яких були одноголосно прийняті рішення по обранню голови та секретаря зборів; встановленню правонаступників господарств-учасників Підприємства; затвердженню нового складу господарств-учасників Підприємства та затвердження нового розподілу внесків до статутного фонду Підприємства; зміні місцезнаходження Підприємства; внесенню змін до статуту Підприємства; відкликанню та обранню голови правління (директора) та членів правління Підприємства; відкликанню та обранню голови та членів ревізійної комісії Підприємства. 11.06.2012 р. позивач звернувся до відповідача з пакетом документів для державної реєстрації відповідних змін до установчих документів. 12.06.2012 р. відповідач залишив без розгляду подані документи з підстав їх невідповідності вимогам ч. 2 ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». Представник позивача зазначає, що такий висновок є необґрунтованим, так як у відповідності з даною нормою подані реєстраційні картки форми 3 та форми 4 заповнені машинодруком, підписані Рубаненком Василем Анатолійовичем, який відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та установчих документів підприємства є керівником позивача; документи подані наручно уповноваженою особою позивача Кисілем Є.А.

Представник відповідача заперечує проти заявленого адміністративного позову, мотивуючи це тим, що по-перше, дійсно подані 11.06.2012 р. документи для здійснення державної реєстрації змін до установчих документів не відповідають вимогам ч. 2 ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», а саме документи подані не уповноваженою особою з огляду на те, що реєстраційні картки підписані керівником Рубаненком Василем Анатолійовичем, а подані Кисілем Євгенієм Анатолієвич, який діяв за дорученням керівника. Згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»підписання і подання реєстраційної картки повинно здійснюватися однією уповноваженою особою, в даному випадку керівник Рубаненко В.А. повинен був надати повноваження Кисілю Є.А. на підписання реєстраційної картки; або подати її особисто. По-друге, до нового складу господарств-учасників позивача увійшло сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Гереженівка», яке згідно з ухвалою Господарського суду Черкаської області від 07.06.2012 р. у справі № 01/5026/944/2011 ліквідовано в зв'язку з банкрутством, про що 11.06.2012 р. був внесений відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. По-третє, відповідно до ч. 2 ст. 34 Закону у випадках, встановлених законом, крім документів, що передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, який підтверджує одержання згоди відповідних органів державної влади на припинення юридичної особи. В даному випадку це згода регіонального відділення Фонду державного майна України по Черкаській області. Згідно з листом регіонального відділення Фонду державного майна України по Черкаській області від 06.09.2010 р. № 04-06-3629 комісія з передприватизаційної підготовки визначила державну частку в статутному капіталі позивача у розмірі 3,53 %. Відповідні положення не враховані позивачем під час визначення складу правонаступників господарств-учасників Підприємства.

Заслухавши пояснення та доводи сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що колективне підприємство «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів»(далі по тексту -Підприємство) зареєстроване як юридична особа 22.06.1999 р. Уманської районною державною адміністрацією Черкаської області, ідентифікаційний код 00687824 (витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 03.05.2012 р.).

Позивач діє відповідно до статуту, затвердженого 21.06.1999 року. Оскільки протягом 13 років до статуту Уманського міжгосподарського підприємства по виробництву комбікормів» зміни не вносилися, окремі положення статуту є застарілими та такими, що не відповідають нормам чинного законодавства України. Згідно даних Єдиного державного реєстру підприємств, організацій, установ 13 господарств-учасників позивача вже ліквідовані, серед них: КСПП «Новий світ»с. Городниця, КСПП «Громи», КСПП «ім. Шевченка»с. Іванівка, КСПП «Краснопілка», КСПП «Косенівка», КСПП «Авангард»с. Коржова, КСПП «ім. Горького»с. Ропотуха, КСПП «Сушківка», КСПП «Танське», КСПП «Перемога»с. Юрківка, КСПП «Ятранівка», КСП «Паланка», КСПП «Кочержинці», що підтверджується витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Інші ж господарства-учасники були реорганізовані або перейменовані, що посвідчується витягами зі статутів, витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, листом Уманської районної державної адміністрації від 18.10.2000 року.

В судовому засіданні встановлено, що відповідно до п.п. 2.2. -2.4., 6.3. статуту позивача 03.05.2012 року проведено збори уповноважених представників господарств-учасників колективного підприємства «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів»у складі 13 господарств-учасників, на яких були прийняті рішення по:

- обранню голови та секретаря зборів;

- встановленню правонаступників господарств-учасників Підприємства;

- затвердженню нового складу господарств-учасників Підприємства та затвердження нового розподілу внесків до статутного фонду Підприємства;

- зміні місцезнаходження Підприємства;

- внесенню змін до статуту Підприємства;

- відкликанню та обранню голови правління (директора) та членів правління Підприємства; відкликанню та обранню голови та членів ревізійної комісії Підприємства.

Відповідні рішення були зафіксовані в протоколі № 5 зборів уповноважених представників господарств-учасників колективного підприємства «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів»від 03.05.2012 р.

У зв'язку з прийняттям зборами уповноважених представників господарств-учасників Підприємства вищезазначених рішень, у позивача виникла необхідність державної реєстрації відповідних змін до установчих документів та внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

В судовому засіданні встановлено, що 11.06.2012 року уповноважена особа позивача Кисіль Є.А. подав державному реєстратору документи для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи».

12.06.2012 року державним реєстратором Червонос Ніною Григорівною було видано повідомлення №210 від 12.06.2012 року про залишення документів без розгляду у зв'язку з невідповідністю документів частині 2 статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб -підприємців регулюються Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»від 15.05.2003 р. № 755-VI (далі по тексту -Закон № 755-VI).

Відповідно до ст. 4 Закону № 755-VI державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу свідоцтва про державну реєстрацію та виписки з Єдиного державного реєстру.

Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до статті 5 Закону № 755-VI державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб.

Статтею 29 Закону № 755-VI передбачається вичерпний перелік документів, які подаються для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. В частині 7 статті 29 Закону № 755-VI вказується, що державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Частиною 11 статті 29 Закону № 755-VI передбачається, що державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо:

- документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;

- документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 та частиною двадцять першою статті 22 цього Закону;

- документи подані не у повному обсязі;

- документи подані з порушенням строку, який встановлено частиною одинадцятою статті 37 цього Закону;

- документи подано особою, яка не має на це повноважень;

- до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.

Відповідно до частини 2 статті 8 Закону № 755-VI реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору поштовим відправленням, справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена. Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів повинен бути засвідчений відповідною посадовою особою в установленому порядку.

В судовому засіданні встановлено, що Кисілем Є.А. за довіреністю подано державному реєстратору дві реєстраційні картки - Форма 3, Форма 4, що затверджені наказом Міністерства юстиції України № 3178/5 від 14.10.2011 року. Реєстраційні картки були заповнені машинодруком. Підписано реєстраційні картки Рубаненком Василем Анатолійовичем, який відповідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 03.05.2012 р. Серія АЕ №751954 є керівником Підприємства.

Відповідно до ч. 8 ст. 29 Закону № 755-VI якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт.

Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника.

Судом встановлено, що відповілно до довіреності від 04.05.2012 р. голова правління Рубаненко В.А. уповноважує Кисіля Є.А. представляти інтереси Уманського міжгосподарського підприємства по виробництву комбікормів з приводу державної реєстрації змін до установчих документів підприємства щодо зміни місцезнаходження підприємства, зміни складу засновників, зміни відомостей про засновників, зміни керівника та осіб, які мають право вчиняти дії від імені підприємства без довіреності, та внесення відповідних змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

З урахуванням викладеного, суд критично оцінює твердження відповідача про те, що документи для державної реєстрації змін до установчих документів 11.06.2012 р. підписані та/або подані не уповноваженою особою позивача і доходить висновку, що вони відповідають вимогам ч. 2 ст. 8 Закону № 755-VI.

У відповідності до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 6 Господарського кодексу України передбачається такий загальний принцип господарювання в Україні, як заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини.

Згідно частини 5 статті 19 Господарського кодексу України незаконне втручання та перешкоджання господарській діяльності суб'єктів господарювання з боку органів державної влади, їх посадових осіб при здійсненні ними державного контролю та нагляду забороняються.

Відповідно до частини 4 статті 23 Господарського кодексу України незаконне втручання органів та посадових осіб місцевого самоврядування у господарську діяльність суб'єктів господарювання забороняється.

Частинами 6 і 7 статті 23 Господарського кодексу України вказується, що органи, посадові та службові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед суб'єктами господарювання, підстави, види і порядок якої визначаються Конституцією України та законом. Спори про поновлення порушених прав суб'єктів господарювання та відшкодування завданої їм шкоди внаслідок рішень, дій чи бездіяльності органів, посадових або службових осіб місцевого самоврядування при здійсненні ними своїх повноважень вирішуються в судовому порядку.

Відповідно до статті 53 Закону № 755-VI державні реєстратори за порушення законодавства у сфері державної реєстрації несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність у порядку, встановленому законом. Дії або бездіяльність державного реєстратора, посадових осіб органів державної податкової служби, Пенсійного фонду України можуть бути оскаржені до суду у порядку, встановленому законом.

За таких обставин, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії державного реєстратора Уманської районної державної адміністрації Черкаської області Червонос Ніни Григорівни щодо залишення без розгляду документів, поданих 11.06.2012 р. для проведення державної реєстрації змін до установчих документів колективного підприємства «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів».

Зобов'язати державного реєстратора Уманської районної державної адміністрації Черкаської області провести державну реєстрацію змін до установчих документів колективного підприємства «Уманське міжгосподарське підприємство по виробництву комбікормів»та внести відповідний запис до єдиного державного реєстру згідно документів, що подавалися уповноваженими особами позивача 11.06.2012 року.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.І. Орленко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.07.2012
Оприлюднено26.11.2012
Номер документу27616754
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/2335/2012

Ухвала від 29.07.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Орленко

Ухвала від 13.11.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Орленко

Ухвала від 16.07.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Орленко

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Орленко

Ухвала від 30.10.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Ухвала від 27.09.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Постанова від 27.07.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Орленко

Ухвала від 04.07.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Орленко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні