Рішення
від 20.11.2012 по справі 5015/3908/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20.11.12 Справа№ 5015/3908/12

Господарський суд Львівської області у складі судді Сухович Ю.О., при секретарі судових засідань Олійник Ю.О., розглянувши матеріали справи

за позовом Прокурора Городоцького району Львівської області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Львівській області, м.Львів

до відповідача Приватного підприємства "Закторгсервіс", м.Львів

про стягнення 135 308,04 грн.

За участю представників сторін:

від прокуратури Леонтьєва Н.Т. -старший прокурор прокуратури м.Львова (посвідчення №005508 від 24.09.2012р.);

від позивача Милян Ю.Я. -головний спеціаліст сектору правового забезпечення (довіреність №09-48 від 10.01.2012р.); Бап І.М. -головний спеціаліст відділу екологічного контролю земельних ресурсів, державний інспектор з охорони навколишнього природного середовища Львівської області (довіреність №09-4622 від 09.10.2012р.);

від відповідача не з'явився.

Права та обов'язки сторін передбачені ст.ст. 20, 22 ГПК України роз'яснено, заяви про відвід судді не поступали, клопотання про технічну фіксацію судового процесу не надходили. В судовому засіданні було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору: Прокурор Городоцького району Львівської області подав позов в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Львівській області про стягнення з Приватного підприємства "Закторгсервіс" 135 308,04 грн. збитків завданих державі внаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства.

Ухвалою суду від 24.09.2012р. прийнято позовну заяву до розгляду, порушено провадження у справі та призначено її до судового розгляду на 10.10.2012р. Ухвалою суду від 10.10.2012р. розгляд справи відкладено на 31.10.2012р. Ухвалою суду від 31.10.2012р. продовжено строк розгляду спору та відкладено розгляд справи на 20.11.2012р.

Представники прокуратури та позивача позовні вимоги підтримали повністю, просили позов задоволити з підстав викладених у позовній заяві.

Відповідач явку повноважного представника в судове засідання втретє не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи ПП "Закторгсервіс" та його представники були належним чином повідомлені, що підтверджується наявними у матеріалах справи поштовими повідомленнями №79491 0034115 3 від 07.11.2012р., вручено 10.11.2012р.; № 79016 0242056 9 від 08.11.2012р., вручено 14.11.2012р. та № 79068 0157666 9 від 08.11.2012р., вручено 10.11.2012р.

14.11.2012р. в канцелярії суду було зареєстровано відзив на позовну заяву (вх.№25787/2), в якому відповідач заперечив проти позову, просив відмовити у його задоволенні. Зокрема відповідач посилається на порушення позивачем ст.6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" згідно якої підставою для здійснення позапланової перевірки є звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства. Такий позаплановий захід у цьому разі здійснюється за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення. Перевірка у період з 14-25 травня 2012р. проводилась без присутності посадових осіб відповідача, що є грубим порушенням п.11 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Про факт проведення перевірки відповідачу стало відомо при ознайомленні з матеріалами справи в суді. На думку відповідача, оскільки його представники ніяким чином не повідомлялися про факт проведення перевірки, і не були присутні під час її проведення, то висновки в акті щодо відсутності необхідних документів зроблені безпідставно.

Станом на 20.11.2012р. від відповідача, його представників через канцелярію суду не надходили заяви, клопотання, в тому числі про відкладення розгляду справи.

Суд вважає за можливе розглянути справу відповідно до ст.75 ГПК України при відсутності відповідача за наявними у ній матеріалами яких достатньо для вирішення спору по суті.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши зібрані докази, заслухавши представників прокуратури та позивача, господарський суд встановив:

На виконання листа Державної екологічної інспекції України від 03.04.2012р. №2/2-10/26-11 (ДЕГ), листа прокуратури Львівської області від 30.03.2012р. №07/4-3687-12, за фактами наведеним у листі Всеукраїнської екологічної ліги від 13.03.2012р. № 19, Державною екологічною інспекцією у Львівській області було проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства ТзОВ "Яблуневий дар" у м.Городок, вул.Львівська, 274 а.

В ході перевірки Державною екологічною інспекцією у Львівській області було встановлено, що на території прилеглій до території ТзОВ "Яблуневий дар" за межами населеного пункту знято верхній родючий шар грунту, ведуться земляні роботи, виявлено засмічення відходами деревини та зрізано багаторічні плодові насадження.

З метою встановлення власника або землекористувача земельної ділянки, що знаходиться за межами населеного пункту м.Городок та є прилеглою до території ТзОВ "Яблуневий дар", Державною екологічною інспекцією у Львівській області направлено лист від 17.04.2012р. №06-1775 до Управління Держкомзему у Городоцькому районі з проханням надати інформацію про землекористувачів вказаної земельної ділянки, категорію землі, її цільове призначення та грошову оцінку.

Листом від 18.04.2012р. №1489 Управління Держкомзему у Городоцькому районі повідомило, що земельна ділянка площею 17,5489 га належить ПП "Закторгсервіс" на підставі державних актів на право власності на земельні ділянки серії ЯМ №120189 реєстраційний №462091012000049 від 23.02.2012р., серії ЯМ №120188 реєстраційний №462091012000050 від 23.02.2012р., серії ЯМ №120190 реєстраційний №462091012000051 від 23.02.2012р. Цільове призначення -для ведення підсобного сільського господарства. Категорія землі - землі сільськогосподарського призначення, угіддя -багаторічні насадження.

На вимогу прокурора Львівської області від 07.05.2012р. № 07/4-211 вих.-12 Державною екологічною інспекцією у Львівській області організовано позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства ПП "Закторгсервіс" про що складено акт № 727/02/803 від 14-25.05.2012р.

Перевіркою виявлено, що на земельних ділянках за межами населеного пункту Городоцької міської ради загальною площею 17,5489 га, які перебувають у власності ПП "Закторгсервіс" виявлено зняття верхнього родючого шару грунту на території площею 11,06 га, засмічення, здійснення будівельних робі промислового характеру.

Представник ПП "Закторгсервіс" на виклики Державної екологічної інспекції у Львівській області від 07.05.2012р. № 06-59 та від 11.05.2012р. №06-211 не з"явився, дозвільних документів щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, зняття верхнього родючого шару грунту, початку будівельних робіт не надав, акт перевірки не оскаржив.

Державною екологічною інспекцією у Львівській області відповідно до Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття грунтового покриву (родючого шару) без спеціального дозволу визначено розмір шкоди яка становить 135 308,04 грн.

Відповідно прокурор та позивач посилаючись на ст.56 Закону України "Про охорону земель", ст.ст.20,68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" просять стягнути з відповідача 135 308,04 грн. шкоди заподіяної внаслідок зняття грунтового покриву (родючого шару) без спеціального дозволу, тобто порушення вимог природоохоронного законодавства.

При прийнятті рішення суд виходить із наступного:

Згідно ст.35 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" (в редакції, що діяла на момент проведення перевірки) державний контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища здійснюється Радами та їх виконавчими і розпорядчими органами, спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів, його органами на місцях, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань екології та природних ресурсів, та іншими спеціально уповноваженими державними органами. Державному контролю підлягають використання і охорона земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони республіки, природних територій та об'єктів, що підлягають особливій охороні, стан навколишнього природного середовища, а також дотримання заходів біологічної і генетичної безпеки щодо біологічних об'єктів навколишнього природного середовища при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів у відкритій системі.

Державна екологічна інспекція у Львівській області, є спеціальним підрозділом Мінприроди, який підзвітний та підконтрольний в частині здійснення державного контролю Державній екологічній інспекції України.

Інспекція, відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за: додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціональне використання, відтворення та охорону природних ресурсів, екологічну та в межах своєї компетенції радіаційну безпеку, у сфері поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами; додержання правил, нормативів, стандартів у сфері охорони навколишнього природного середовища, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами); виконанням вимог висновків державної екологічної експертизи у сфері використання, відтворення та охорони природних ресурсів; додержанням умов виданих дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, викиди, скиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, транскордонне переміщення об'єктів рослинного та тваринного світу; виконує інші функції.

Інспекція має право: обстежувати в установленому порядку підприємства, установи і організації, військові та оборонні об'єкти, об'єкти органів внутрішніх справ, Служби безпеки України та Державної прикордонної служби у місцях їх постійної дислокації з метою перевірки додержання ними вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціональне використання, відтворення та охорону природних ресурсів, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами, екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки; складати акти перевірок і протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення у межах повноважень, визначених законом; уживати в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів та подавати позови про відшкодування втрат і збитків, завданих внаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Статтею 20 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" до компетенції спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів віднесено подання позовів про відшкодування збитків і втрат, заподіяних у результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Перевіркою проведеною 14-25.05.2012р. Державною екологічною інспекцією у Львівській області було виявлено, що на земельних ділянках за межами населеного пункту Городоцької міської ради загальною площею 17,5489 га, які перебувають у власності ПП "Закторгсервіс" знято і згорнуто у вали верхній родючий шару грунту на території площею11,06 га, територія вирівняна, виявлено засмічення відходами деревини та деревообробки загальною площею 1 325 м 2 та об"ємом 214,5 м 3 , проводяться будівельні роботи промислового характеру.

Державною екологічною інспекцією у Львівській області за результатами перевірки розраховано шкоду, заподіяну внаслідок зняття грунтового покриву (родючого шару грунту) без спеціального дозволу, яка становить 135 308,04 грн.

Згідно ст.ст. 13, 14 Конституції України, ст.ст. 177, 181, 324, глави 30 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), статті 148 Господарського кодексу України (далі - ГК України), земля та земельні ділянки є об'єктами цивільних прав, а держава та територіальні громади через свої органи беруть участь у земельних відносинах з метою реалізації цивільних та інших прав у приватноправових відносинах, тобто прав власників земельних ділянок.

З положень ст.ст. 13, 14, 140, 142, 143 Конституції України, ст.ст.11, 16, 167, 169, 374 ЦК України, ст.ст. 2, 8, 48, 133, 148, 152, 197, 283 ГК України, ст.ст. 80, 84, 123, 124, 127, 128 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) випливає, що органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування у правовідносинах щодо розпорядження земельними ділянками державної та комунальної власності (наданні земельних ділянок громадянам та юридичним особам у власність або в користування, відчуженні земельних ділянок державної або комунальної власності, укладенні, зміні, розірванні договорів купівлі-продажу, ренти, оренди земельної ділянки та інших договорів щодо земельних ділянок, встановленні сервітуту, суперфіцію, емфітевзису, в тому числі прийнятті державними органами та органами місцевого самоврядування відповідних рішень) діють як органи, через які держава або територіальна громада реалізують повноваження власника земельних ділянок.

Громадяни та юридичні особи у визначеному законом порядку набувають прав власності та користування земельними ділянками відповідно до їх цільового призначення для ведення господарської діяльності або задоволення особистих потреб.

Згідно п.а) ч.1 ст.82 ЗК України юридичні особи можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі придбання за договором купівлі-продажу.

Як вбачається з матеріалів справи, зокрема державних актів на право власності на земельні ділянки серії ЯМ №120189 реєстраційний №462091012000049 від 23.02.2012р., серії ЯМ №120188 реєстраційний №462091012000050 від 23.02.2012р., серії ЯМ №120190 реєстраційний №462091012000051 від 23.02.2012р. ПП "Закторгсервіс" належать земельні ділянки загальною площею 17,5489га. Цільове призначення -для ведення підсобного сільського господарства. Категорія землі -землі сільськогосподарського призначення, угіддя -багаторічні насадження.

Згідно ст.163 Земельного кодексу України завданням охорони земель є забезпечення збереження та відтворення земельних ресурсів екологічної цінності природних і набутих якостей земель.

Згідно ст.168 ЗК України грунти земельних ділянок є об'єктом особливої охорони. Власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу органів, що здійснюють державний контроль за використанням та охороною земель. При здійсненні діяльності, пов'язаної з порушенням поверхневого шару ґрунту, власники земельних ділянок та землекористувачі повинні здійснювати зняття, складування, зберігання поверхневого шару ґрунту та нанесення його на ділянку, з якої він був знятий (рекультивація), або на іншу земельну ділянку для підвищення її продуктивності та інших якостей.

Процедура видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення грунтового покриву (родючого шару) земельних ділянок встановлена Порядком видачі та анулювання спеціальних доволів на зняття та перенесення грунтового покриву (родючого шару) земельних ділянок, затвердженим наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 04.01.2005р. №1 із змінами та доповненнями, зареєстрованим в Міністерстві юстиції 20.01.2005р. за № 70/10350 (далі по тексту - Порядок).

Згідно Порядку спеціальний дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок - це офіційний документ, який видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою і дає право власнику земельної ділянки чи землекористувачу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки.

За умовами п.3.1. Порядку, власники земельних ділянок та землекористувачі, які проводять гірничодобувні, геологорозвідувальні, будівельні та інші роботи, зобов'язані отримати дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки , якщо це призводить до порушення поверхневого (родючого) шару ґрунту.

Як встановлено проведеною позивачем перевіркою, відповідач проводить будівельні роботи промислового характеру, відповідно він зобов'язаний отримати дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки.

Як вбачається з державних актів на право власності на земельні ділянки серії ЯМ №120189 реєстраційний №462091012000049 від 23.02.2012р., серії ЯМ №120188 реєстраційний №462091012000050 від 23.02.2012р., серії ЯМ №120190 реєстраційний №462091012000051 від 23.02.2012р., їх цільове призначення - ведення підсобного сільського господарства.

Віднесення земель до певної категорії відбувається при їх передачі у власність або наданні у користування шляхом затвердження відповідних землевпорядних проектів.

Відповідно до ст.20 ЗК України зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

На реалізацію цієї норми Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 11.04.2002р. №502 "Про затвердження порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб".

Відтак, цільове призначення земельної ділянки змінюється за рішенням органу, який визначається відповідно до п.п.7-10 Порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб.

Порушення порядку зміни цільового призначення земельних ділянок найчастіше виражається у самовільному використанні земельних ділянок не за цільовим призначенням без застосування встановленої законодавством процедури зміни цільового призначення.

Згідно ст.35 Закону України "Про охорону земель" власники і землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності зобов'язані: дотримуватися вимог земельного та природоохоронного законодавства України; проводити на земельних ділянках господарську діяльність способами, які не завдають шкідливого впливу на стан земель та родючість ґрунтів; підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі на основі застосування екологобезпечних технологій обробітку і техніки, здійснення інших заходів, які зменшують негативний вплив на ґрунти, запобігають безповоротній втраті гумусу, поживних елементів тощо; дотримуватися стандартів, нормативів при здійсненні протиерозійних, агротехнічних, агрохімічних, меліоративних та інших заходів, пов'язаних з охороною земель, збереженням і підвищенням родючості ґрунтів; надавати відповідним органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування відомості про застосування пестицидів та агрохімікатів; сприяти систематичному проведенню вишукувальних, обстежувальних, розвідувальних робіт за станом земель, динамікою родючості ґрунтів; своєчасно інформувати відповідні органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування щодо стану, деградації та забруднення земельних ділянок;

забезпечувати додержання встановленого законодавством України режиму використання земель, що підлягають особливій охороні; забезпечувати використання земельних ділянок за цільовим призначенням та дотримуватися встановлених обмежень (обтяжень) на земельну ділянку; забезпечувати захист земель від ерозії, виснаження, забруднення, засмічення, засолення, осолонцювання, підкислення, перезволоження, підтоплення, заростання бур'янами, чагарниками і дрібноліссям; уживати заходів щодо запобігання негативному і екологонебезпечному впливу на земельні ділянки та ліквідації наслідків цього впливу.

Загальні підстави відповідальності за завдану майнову шкоду встановлені статтею 1166 ЦК України. За приписами вказаної норми, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоду, звільняється від її відшкодування, якщо вона не доведе, що шкоду завдано не з її вини.

Відповідно до Порядку організації та проведення перевірок суб'єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства, затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України №464 від 10.09.2008 р. із змінами та доповненнями, акт перевірки -це документ, який є, зокрема, носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог законодавства та його дотримання.

Факт зняття відповідачем верхнього родючого шару, засмічення, здійснення будівельних робіт промислового характеру підтверджується актом перевірки №727/02/803 від 14-25.05.2012р.

Нарахування розміру збитків проведено відповідно до Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття грунтового покриву (родючого шару грунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України №963 від 25.07.2001р.

При вирішенні спору про відшкодування шкоди, заподіяної наволишньому природному середовищу необхідно виходити з презумпції вини правопорушника. Відтак, позивач не повинен доводити наявність вини відповідача у заподіянні шкоди навколишньому середовищу, навпаки, відповідач повинен довести, що у його діях відсутня вина у заподіянні шкоди.

Наведені у відзиві заперечення відповідача зводяться лише до порушення процедури проведення перевірки.

Щодо наведеного у відзиві твердження відповідача про факт неповідомлення керівництва ПП "Закторгсервіс" про проведення перевірки слід зазначити наступне.

Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №14614103 станом на 05.09.2012р. місцезнаходженням ПП "Закторгсервіс" є: м.Львів, смт.Брюховичі, вул.Б.Арктична, 8. Така ж адреса вказана станом на 19.11.2012р. при отриманні судом Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Керівником ПП "Закторгсервіс" є Закопець Зіновій Ігорович.

Як вбачається з матеріалів справи листом від 07.05.2012р. вих.№06-59 Державної екологічної інспекції у Львівській області керівника ПП "Закторгсервіс" було повідомлено про проведення 14.05.2012р. позапланової перевірки з питань дотримання вимог природоохоронного законодавства, запрошено до позивача для представлення документації, що регламентує та доволяє зняття родючого шару грунту, зрізку зелених насаджень, додержання екологічних нормативів з питань охорони та використання земель, проведення будівельних робіт у відповідності до чинного законодавства. Факт надсилання вказаного листа підтверджується наявним в матеріалах справи фіскальним чеком.

Крім того, слід зазначити, що з метою вручення повідомлення про проведення позапланової перевірки ПП "Закторгосервіс" держінспектор 11.05.2012р. здійснив виїзд за юридичною адресою відповідача: м.Львів-Брюховичі, вул.Б.Арктична, 8. Як виявилось за даною адресою проживає громадянка Закопець Галина Миколаївна, яка як власник будинку, дала письмове пояснення про те, що за даною адресою не знаходиться ПП "Закторгсервіс".

Представником прокуратури долучено до матеріалів справи довідку виконавчого комітету смт.Брюховичі згідно якої по вул.Б.Арктична, 8, у смт.Брюховичі зареєстровані: Закопець Галина Миколаївна, Закопець Зіновій Ігорович, Закопець Олена Ігорівна та Закопець Роксолана Зіновіївна.

Враховуючи, що інших адрес крім юридичної у ПП "Закоторгсервіс" позивачем не виявлено, в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зміни щодо місцезнаходження не вносились, відтак, відповідач був належним чином повідомлений про факт проведення перевірки.

Відповідач своїм правом бути присутнім при проведенні перевірки не скористався, документів на підтвердження правомірності вчинюваних ним дій не подав.

Слід зазначити, що ухвалами від 24.09.2012р., 10.10.2012р. та 31.10.2012р. суд витребовував від відповідача дозвільні документи щодо зміни цільового призначення земельних ділянок, на зняття родючого шару грунту, початок будівельних робіт.

Відповідач не надав суду вищевказані дозвільні документи та інші докази які б спростували позовні вимоги та підтвердили відсутність вини відповідача.

Згідно ст.56 Закону України "Про охорону земель", юридичні і фізичні особи, винні в порушенні законодавства України про охорону земель, несуть відповідальність згідно із законом. Застосування заходів дисциплінарної, цивільно-правової, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від відшкодування шкоди, заподіяної земельним ресурсам. Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства України про охорону земель, підлягає відшкодуванню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.

Станом на час розгляду справи відповідачем не подано жодних доказів добровільного відшкодування завданих державі збитків на суму 135 308,04 грн.

Відповідно до ст.4 3 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.

Згідно ст.32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у встановленому законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до ст.33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Згідно із ст.34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.

Відповідно до ст.43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Судові витрати у відповідності до вимог ст.49 ГПК України слід покласти на відповідача та стягнути їх в дохід державного бюджету.

Керуючись ст.ст.35, 56 Закону України "Про охорону земель", ст.ст.20,68 "Про охорону навколишнього природного середовища", ст.168 ЗК України, ст.1166 ЦК України, ст.ст. 4 3 , 33, 34, 43, 49, 75, 82-85, 115, 116 ГПК України, господарський суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задоволити повністю.

2. Стягнути з Приватного підприємства "Закторгсервіс" (79491, м.Львів, смт.Брюховичі, вул.Б.Арктична,8, код ЄДРПОУ 37740853) на користь держави в особі Державної екологічної інспекції у Львівській області (79026, м.Львів, вул.Стрийська, 98), на рахунок місцевого бюджету м.Городок р/р 33112331700077, ЄДРПОУ 37965536, код платежу 24062100, МФО 825014, банк УДКСУ у Городоцькому районі Львівської області 135 308,04 грн. збитків завданих державі внаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства.

3. Стягнути з Приватного підприємства "Закторгсервіс" (79491, м.Львів, смт.Брюховичі, вул.Б.Арктична,8, код ЄДРПОУ 37740853) в дохід Державного бюджету 2 706,16 грн. судового збору.

4. Накази видати після набрання рішенням законної сили в порядку ст.116 ГПК України.

5. Рішення набирає законної сили відповідно до ст.85 ГПК України, може бути оскаржене до Львівського апеляційного господарського суду в порядку і строки, передбачені ст.ст.91-93 ГПК України.

Повний текст рішення

виготовлений 26.11.2012р.

Суддя Сухович Ю.О.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення20.11.2012
Оприлюднено30.11.2012
Номер документу27723521
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5015/3908/12

Ухвала від 16.04.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сухович Ю.О.

Ухвала від 26.03.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сухович Ю.О.

Ухвала від 06.03.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сухович Ю.О.

Ухвала від 31.10.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сухович Ю.О.

Ухвала від 10.10.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сухович Ю.О.

Ухвала від 14.05.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сухович Ю.О.

Постанова від 02.07.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Кочерова Н.О.

Ухвала від 12.06.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Кочерова Н.О.

Постанова від 15.05.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Бойко С.М.

Ухвала від 17.04.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Бойко С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні