cpg1251
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" листопада 2012 р. Справа№ Б11/023-12
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Пантелієнка В.О.
суддів: Гарник Л.Л.
Доманської М.Л.
за участю секретаря Корінної А.О.,
та представників:
ліквідатор - Вершинін А.О. - паспорт,
від ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області ДПС - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Київської області Державної податкової служби (далі - ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області ДПС)
на ухвалу
господарського суду Київської області
від 16.05.2012р.
у справі №Б11/023-12 (суддя Мальована Л.Я.)
за заявою боржника Приватного підприємства (далі - ПП) "Візія"
про банкрутство,
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Київської області від 16.05.2012р. у справі №Б11/023-12 затверджено звіт ліквідатора Вершиніна А.О. та ліквідаційний баланс ПП "Візія"; ліквідовано ПП "Візія" як юридичну особу; припинено провадження у справі.
Не погоджуючись з винесеною ухвалою, ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області ДПС подало апеляційну скаргу, в якій просить ухвалу суду скасувати і направити справу на новий розгляд до місцевого суду.
У відзиві на апеляційну скаргу ліквідатор банкрута - арбітражний керуючий Вершинін А.О. просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги, а ухвалу господарського суду Київської області від 16.05.2012р. залишити без змін.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 08.08.2012р. названа ухвала від 16.05.2012р. була залишена без змін, а постановою Вищого господарського суду України від 30.10.2012р. названа постанова апеляційної інстанції була скасована і справа скерована для повторного апеляційного розгляду.
В судове засідання апеляційної інстанції 28.11.2012р. інші представники учасників провадження у справі про банкрутство не з'явилися, хоча про час і місце повідомлялися належним чином (т.2 а.с.4-5).
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення ліквідатора, дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, Київський апеляційний господарський суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
09.02.2012р. голова ліквідаційної комісії ПП "Візія" звернувся до господарського суду Київської області із заявою про порушення справи про банкрутство з урахуванням особливостей застосування ст.51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) у зв'язку із наявністю, як вказує боржник, безспірних кредиторських вимог на суму 312800,00 грн., що перевищує розмір трьохсот мінімальних заробітних плат, та не задоволені ним протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку.
Згідно Закону до заяви боржника додаються: рішення власника майна (органу, уповноваженого управляти майном) боржника про звернення боржника до господарського суду з заявою, крім випадків, передбачених частиною п'ятою цієї статті; бухгалтерський баланс на останню звітну дату, підписаний керівником і бухгалтером підприємства-боржника; перелік і повний опис заставленого майна із зазначенням його місцезнаходження та вартості на момент виникнення права застави; рішення загальних зборів акціонерного товариства, учасників товариств з обмеженою чи додатковою відповідальністю, яке визначає уповноважену особу акціонерів, учасників товариства з обмеженою чи додатковою відповідальністю, якщо це питання було вирішене ними; протокол загальних зборів працівників боржника, на якому обрано представника працівників боржника, уповноважену особу акціонерів або учасників товариств з обмеженою чи додатковою відповідальністю для участі в арбітражному процесі під час провадження у справі про банкрутство, а в разі неможливості скликання таких зборів - рішення конференції (зборів) представників працівників боржника, уповноважених осіб акціонерів або учасників товариств з обмеженою чи додатковою відповідальністю; інші документи, які підтверджують неплатоспроможність боржника.
Отже, враховуючи вищезазначені вимоги Закону, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 51 Закону є: оцінка вартості наявного майна боржника, публікація оголошення згідно з вимогами статті 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу. Крім того, звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення строку, передбаченого статтею 105 ЦК України. (З такими висновками погодився Верховний Суд України в постанові № 08/172 від 10.06.2008 у справі №15/682-б).
До вказаної вище заяви були додані, крім іншого рішення власника ПП "Візія" від 16.09.2011 № 3, рішення власника ПП "Візія" від 16.09.2011 № 4, протокол ліквідаційної комісії ПП "Візія" від 20.12.2011 № 2 про звернення до господарського суду з заявою про банкрутство в порядку ст. 51 Закону, акт оцінки вартості майнових активів ПП "Візія" від 20.12.2011, фінансовий звіт ПП "Візія", Бюлетень державної реєстрації від 27.09.20111 № 191(26), довідка за формою № 8-ОПП.
Ухвалою господарського суду Київської області №Б11/023-12 від 17.02.2012р. було порушено провадження у справі за вказаною заявою, яку призначено до розгляду на 29.02.2012р.
Постановою господарського суду Київської області від 29.02.2012 року по справі № Б11/023-12 ПП "Візія" було визнано банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура, ліквідатором банкрута призначено Вершиніна А.О.
Відповідно до статті 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованості банкруту; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується в першу чергу згідно зі статтею 31 цього Закону за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення по заявлених до боржника вимогах поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство, і є неоплаченими; з підстав, передбачених частиною десятою статті 17 цього Закону, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає у встановленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню; реалізує майно банкрута для задоволення вимог, включених до
реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства інформацію для ведення єдиної бази даних щодо підприємств-банкрутів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор (ліквідаційна комісія) виконують свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Згідно ч. 5 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність майна у банкрута.
В апеляційній скарзі апелянт, посилається на те, що визнання боржника банкрутом унеможливлює провести перевірку, так як довідка за формою 8-ОПП до податкової не подавалась та відповідні документи необхідні для проведення перевірки та саме прийняття постанови про визнання боржника банкрутом унеможливлює встановлення податковим органом зобов'язань до сплати, що судовою колегією апеляційної інстанції відхиляється з огляду на наступне.
У вищевказаній заяві про визнання боржника банкрутом від 09.11.2009р. містяться докази повідомлення органу Державної податкової служби про ліквідацію підприємства, шляхом подання заяви за формою № 8-ОПП, у встановленому законодавством порядку.
Із звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу вбачається, що вимоги кредиторів, які були визнані господарським судом, не задоволені у зв'язку з тим, що ліквідатором не було виявлено майнових активів, які підлягають включенню до ліквідаційної маси.
Відповідно до ч. 6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, як це передбачено в п. 6 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у разі затвердження звіту ліквідатора в порядку ст. 32 даного Закону.
Згідно вимог ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підстави своїх вимог і заперечень.
Тому місцевий суд своєю ухвалою законно і обґрунтовано ліквідував ПП "Візія" як юридичну особу в зв'язку з банкрутством та припинив провадження у справі № Б11/023-12.
За таких обставин, Київський апеляційний господарський суд не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, зміни чи скасування ухвали суду першої інстанції.
Керуючись ст.ст.99, 101, 103, 105 ГПК України, ст.ст.1, 24, 25, 32, 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", Київський апеляційний господарський суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області ДПС залишити без задоволення, а ухвалу господарського суду Київської області від 16.05.2012р. по справі №Б11/023-12 - без змін.
Справу №Б11/023-12 повернути до господарського суду Київської області.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів з дня її прийняття.
Головуючий суддя Пантелієнко В.О.
Судді Гарник Л.Л.
Доманська М.Л.
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2012 |
Оприлюднено | 30.11.2012 |
Номер документу | 27724023 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Пантелієнко В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні