Постанова
від 12.11.2012 по справі 2а-9522/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 листопада 2012 року 09:30 № 2а-9522/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Савченко А.І., при секретарі Литовці Ю.Є., розглянувши у письмовому проваджені адміністративну справу

за позовомОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35, ОСОБА_36, ОСОБА_37, ОСОБА_38, ОСОБА_39, ОСОБА_40, ОСОБА_41, ОСОБА_42 доДеснянської районної в м. Києві державної адміністрації треті особи, що заявляють самостійні вимоги на предмет споруОб'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Лісова пісня», ОСОБА_43, ОСОБА_44, ОСОБА_45, ОСОБА_46, ОСОБА_47, ОСОБА_48, ОСОБА_49, ОСОБА_50, ОСОБА_51, ОСОБА_52, ОСОБА_53, ОСОБА_54, ОСОБА_55 про визнання дій протиправними та скасування записів

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

ОСОБА_56, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_57, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_58, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35, ОСОБА_36, ОСОБА_37, ОСОБА_38, ОСОБА_39, ОСОБА_40, ОСОБА_41, ОСОБА_42 звернулись до Окружного адміністративного суду міста Києва через своїх представників -ОСОБА_59 та ОСОБА_60 з адміністративним позовом до Деснянської районної в м. Києві державної адміністрації (далі по тексту - відповідач, Деснянська РДА в м. Києві) та, з урахуванням уточнених позовних вимог, просили суд:

- визнати протиправними дії державного реєстратора Деснянської РДА в м. Києві по внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців запису від 03.05.2012р. за реєстраційним номером 10661050009008267 щодо державної реєстрації змін до установчих документів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Лісова пісня»(далі по тексту -ОСББ «Лісова пісня»), код ЕДРПОУ 37782060, та скасувати такий запис;

- визнати протиправними дії державного реєстратора Деснянської РДА в м. Києві по внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців запису від 03.05.2012р. за реєстраційним номером 10661070008008267 щодо змін до відомостей про ОСББ «Лісова пісня», код ЕДРПОУ 37782060, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців про зміну керівника або осіб, що обираються до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають прав вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори та скасувати такий запис.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 липня 2012 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до судового розгляду на 29 серпня 2012 року.

В судовому засіданні, призначеному на 29 серпня 2012 року, судом постановлено протокольну ухвалу про залучення до участі у справі в якості третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги на предмет спору ОСОБА_43, ОСОБА_44, ОСОБА_45, ОСОБА_46, ОСОБА_47, ОСОБА_48, ОСОБА_49, ОСОБА_50, ОСОБА_51, ОСОБА_52, ОСОБА_53, ОСОБА_54, ОСОБА_55, ОСОБА_61, ОСББ «Лісова пісня»(далі по тексту -треті особи), якими подано відповідну заяву та оголошено перерву до 17 вересня 2012 року.

У вказаній позовній заяві треті особи просили суд:

- визнати нечинним рішення Деснянської РДА в м. Києві -дії з внесення до державного реєстру 18.04.2012р. відомостей про ОСББ «Лісова пісня»(код ЕДРПОУ 37782060) про зміну керівних органів в складі відповідно директора ОСОБА_62, голови правління ОСОБА_59, членів правління ОСОБА_63, ОСОБА_19, ОСОБА_33, ОСОБА_64, ОСОБА_65, ОСОБА_37, членів ревізійної комісії ОСОБА_66, ОСОБА_67, ОСОБА_68 Визнати нечинним рішення про внесення цих даних до державного реєстру з дня здійснення, вчиненого Деснянської РДА в м. Києві 18.04.2012р.;

- визнати такими, що відповідають вимогам Закону дії відповідача з внесення до державного реєстру 03.05.2012р. відомостей про ОСББ «Лісова пісня»(код ЕДРПОУ 37782060) про зміну керівних органів в складі відповідно голови правління ОСББ «Лісова пісня»ОСОБА_43, членів правління ОСББ «Лісова пісня»ОСОБА_44, ОСОБА_49, ОСОБА_52, ОСОБА_53, ОСОБА_54, членів ревізійної комісії ОСББ «Лісова пісня»ОСОБА_47, ОСОБА_45, ОСОБА_48, ОСОБА_51, ОСОБА_55;

- відмовити в задоволенні позовних вимог, викладених в позовній заяві від 11.07.2012р. за підписами представників позивачів ОСОБА_59 та ОСОБА_69 повністю;

- визнати протиправним рішення Деснянської РДА в м. Києві -дії з внесення до державного реєстру 18.04.2012р. відомостей про ОСББ «Лісова пісня»(код ЕДРПОУ 37782060) про зміну керівних органів в складі відповідно директора ОСОБА_62, голови правління ОСОБА_59, членів ревізійної комісії ОСОБА_66, ОСОБА_67, ОСОБА_68 Визнати нечинними рішення про внесення цих даних до державного реєстру, вчиненого Деснянської РДА в м. Києві 18.04.2012р.

31 серпня 2012 року представником третіх осіб - ОСОБА_70 через канцелярію суду подано заяву, в якій останній просить суд не вважати його представником ОСОБА_61 з дня подачі третіми особами, які заявляють самостійні вимоги на предмет спору, відповідного позову.

Судове засідання, призначене на 17 вересня 2012 року, судом відкладалось на 3 жовтня 2012 року у зв'язку з необхідністю отримання додаткових доказів у справі.

Судове засідання, призначене на 3 жовтня 2012 року, не відбулося.

У судовому засіданні 17 жовтня 2012 року оголошувалась перерва до 1 листопада 2012 року та 5 листопада 2012 року.

4 листопада 2012 року через канцелярію суду надійшла заява ОСОБА_56 про відмову від адміністративного позову, за наслідками розгляду якої судом постановлено ухвалу про її прийняття та закриття провадження у справі у відповідній частині.

Також, 4 листопада 2012 року до суду подано заяву ОСОБА_71 про зміну підстав та предмету позову, за наслідками розгляду якої судом на підставі статті 137 Кодексу адміністративного судочинства України постановлено протокольну ухвалу про її повернення, як такої, що не відповідає вимогам статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України та таку, що подана з порушенням частини 1 статті 137 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої позивач може змінити підставу або предмет адміністративного позову лише до початку судового розгляду справи по суті , подавши письмову заяву, яка приєднується до матеріалів справи.

У судовому засіданні 5 листопада 2011 року представники позивачів підтримали позовні вимоги у редакції, викладеній у заяві про уточнення позовних вимог від 18 жовтня 2012 року.

Відповідач в судове засідання не з'явився, просив розглядати справу за відсутності його представника, про що подав відповідне клопотання.

Представник третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги на предмет спору, проти позову заперечував, просив в його задоволенні відмовити та одночасно наполягав на задоволенні позовних вимог третіх осіб.

Відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи положення частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, беручи до уваги відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, в судовому засіданні 5 листопада 2012 року суд ухвалив перейти до розгляду справи в письмовому провадженні.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

22 червня 2011 року на підставі рішення установчих зборів, оформленого у відповідному протоколі від 26 травня 2011 року, Державним реєстратором Деснянської РДА в м. Києві проведено державну реєстрації ОСББ «Лісова пісня»та його статуту.

За наслідками проведення 15 лютого 2012 року загальних зборів членів ОСББ «Лісова пісня»та на підставі поданих документів, 18 квітня 2012 року Державним реєстратором проведено внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців, а саме про зміну керівника.

Також, у зв'язку з проведенням 27 квітня 2012 року загальних зборів ОСББ «Лісова пісня», на яких прийнято рішення, зокрема, про затвердження нової редакції статуту та переобрання керівних органів, до відповідача 28 квітня 2012 року були подані документи для проведення реєстраційної дії -«внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах», а 3 травня 2012 року подані документи для проведення реєстраційної дії -«державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи», за наслідками розгляду яких 3 травня 2012 року Державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців внесено відповідні записи.

Саме не погоджуючись із зазначеними діями відповідача, позивачі звернулись з відповідним позовом до суду.

У своїй позовній заяві треті особи зазначають, що оскаржувані позивачами дії вчинені відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. У той же час, дії відповідача щодо проведення державної реєстрації змін керівних органів, що мали місце 18 квітня 2012 року, на думку третіх осіб, вчинені з порушенням вимог чинного законодавства України.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З урахуванням вищезазначеного, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає за необхідне зазначити наступне.

Основними нормативно-правовими актами, якими регулюються спірні правовідносини є Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»від 15.05.2003р. № 755-ІV (далі по тексту - Закон України від 15.05.2003р. № 755-ІV), Закон України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»від 29.11.2001р. №2866-ІІІ (далі по тексту - Закон України від 29.11.2001р. №2866-ІІІ) та постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2002р. №1521 «Про реалізацію Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», якою затверджено Порядок державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку (далі по тексту -Порядок №1521).

Так, відповідно до статті 4 Закону України від 15.05.2003р. № 755-ІV (тут і далі редакція, чинна на момент виникнення спірних правовідносин) державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Зміни до установчих документів юридичної особи також підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Вимоги до оформлення документів, які подаються державному реєстратору закріплені у статті 8 Закону України від 15.05.2003р. № 755-ІV.

Так, документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються поштовим відправленням або електронним документом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою. Реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів повинен бути засвідчений відповідною посадовою особою в установленому порядку.

Установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження.

Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.

Відповідно до статті 17 Закону України від 15.05.2003р. № 755-ІV відомості про юридичну особу включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Порядок проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, а також внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, врегульовані приписами статей 29 та 19 Закону України від 15.05.2003р. № 755-ІV.

Так, частиною 1 статті 29 закріплено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

- примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;

- оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;

- два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;

- документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Частиною 11 названої правової норми визначено, що державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо:

1) документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;

2) документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 та частиною двадцять першою статті 22 цього Закону;

3) документи подані не у повному обсязі;

4) документи подані з порушенням строку, який встановлено частиною одинадцятою статті 37 цього Закону;

5) документи подано особою, яка не має на це повноважень;

6) до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.

Згідно з частинами 1 та 2 статті 19 Закону України від 15.05.2003р. № 755-ІV у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Окрім того, слід зазначити, що відповідно до положень частини 2 статті 3 Закону України від 15.05.2003р. № 755-ІV законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

У даному випадку таким є Закон України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»від 29.11.2001р. №2866-ІІІ, який визначає правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку (далі -об'єднання), захисту їхніх прав та виконання обов'язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку.

Відповідно до статті 2 Закону України від 29.11.2001р. №2866-ІІІ (тут і далі редакція, чинна на момент виникнення спірних правовідносин) цей Закон регулює:

порядок створення, реєстрації, реорганізації, діяльності і ліквідації об'єднань, асоціацій;

відносини суб'єктів права власності щодо користування та розпорядження нерухомим майном у об'єднанні, асоціації;

відносини між об'єднаннями та асоціаціями;

відносини між об'єднаннями, асоціаціями і органами державної влади та органами місцевого самоврядування;

відносини між об'єднаннями і господарюючими суб'єктами.

Стаття 4 Закону України від 29.11.2001р. №2866-ІІІ закріплює, що об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав його членів та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання неподільного і загального майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.

Порядок створення об'єднання, скликання і проведення установчих зборів об'єднання визначений в статті 6 Закону України від 29.11.2001р. №2866-ІІІ.

Так, об'єднання може бути створене в будинку будь-якої форми власності з числа тих, хто приватизував або придбав квартиру, а також власника будинку або його уповноваженої особи, власників жилих приміщень, а також власників нежилих приміщень.

Для створення об'єднання скликаються установчі збори.

Скликання установчих зборів здійснюється власником будинку або ініціативною групою, яка складається не менш як з трьох власників квартир або нежилих приміщень.

Повідомлення про проведення установчих зборів направляється власником будинку або ініціативною групою не менше ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів у письмовій формі і вручається кожному власнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом). У повідомленні про проведення установчих зборів зазначається, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного.

Час і місце проведення обираються зручними для більшості можливих учасників зборів.

Установчі збори веде голова зборів, який обирається більшістю голосів присутніх власників або їх уповноважених осіб.

У голосуванні беруть участь власники (їх уповноважені особи), які присутні на установчих зборах.

Кожний власник на установчих зборах має один голос, незалежно від площі та кількості квартир або приміщень, що перебувають у його власності.

Також Законом України від 29.11.2001р. №2866-ІІІ закріплено, що рішення зборами приймається шляхом поіменного голосування та оформлюється особистим підписом кожного, хто проголосував, у протоколі із зазначенням результату голосування («за»чи «проти»).

Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше двох третин присутніх осіб, які мають право голосу.

Установчі збори правомочні, якщо на них присутні більше п'ятдесяти відсотків власників.

Виключною компетенцією установчих зборів є прийняття рішення про створення об'єднання і затвердження його статуту.

Державна реєстрація об'єднання та змін до статуту об'єднання проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, відповідно до наведених правових норм установчими зборами власників житлових та нежитлових приміщень та паркомісць будинку №33-А (секція «А»та «Б») по вул. Маршала Жукова в м. Києві у складі 103 осіб 26 травня 2011 року прийнято рішення про створення ОСББ «Лісова пісня», затверджено його статут та обрано статутні органи.

На підставі такого рішення та поданих документів, відповідачем 22 червня 2011 року проведено державну реєстрацію зазначеної юридичної особи із внесенням запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців за №10661020000008267.

Аналізуючи правомірність проведення відповідачем 18 квітня 2012 року державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, суд звертає увагу на таке.

Відповідно до пункту 4.5. статуту ОСББ «Лісова пісня», зареєстрованого 22.11.2011р. за №10661050003008267, загальні збори членів об'єднання правомочні, якщо на них присутні більше 50% членів об'єднання або їх уповноважених представників, які мають відповідно до вимог чинного законодавства належним чином підтверджені повноваження.

Як вбачається з матеріалів справи, 15 лютого 2012 року було проведено загальні збори членів ОСББ «Лісова пісня», на яких, відповідно до результатів реєстрації власників приміщень в житловому комплексі будинку №33-А по вул. Маршала Жукова в м. Києві, брали участь 63 члени об'єднання.

З огляду на те, що відповідно до протоколу установчих зборів від 26 травня 2011 року членами об'єднання виявили бажання бути 100 осіб, а дані про включення до складу членів у порядку, визначеному положеннями Закону України від 29.11.2001р. №2866-ІІІ, у суду відсутні, загальні збори, що мали місце 15 лютого 2012 року, були правомочними, оскільки в них приймали участь 63% членів ОСББ «Лісова пісня».

Відповідно до статті 6 Закону України від 29.11.2001р. №2866-ІІІ рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше двох третин присутніх осіб, які мають право голосу.

Додатком №2 до протоколу загальних зборів від 15 лютого 2012 року підтверджується, що за зміну персонального складу правління проголосувало 46 осіб, тобто 73% присутніх, отже рішення із зазначеного питання було прийнято.

19 березня 2012 року до відповідача було подано документи для проведення державної реєстрації зміни керівника юридичної особи -ОСББ «Лісова пісня», а саме: реєстраційну картку форми 4, протокол засідання правління від 14 березня 2012 року та протокол загальних зборів членів ОСББ «Лісова пісня»від 15 лютого 2012 року.

Проте, за наслідками перевірки поданих документів, відповідачем 21 березня 2012 року прийнято рішення про залишення їх без розгляду в зв'язку з тим, що документи подані особою, що не має на це повноважень.

Відповідно до частини 8 статті 19 Закону України від 15.05.2003р. № 755-ІV у разі якщо документи, що подавалися для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, залишилися без розгляду, заявник може повторно звернутися до державного реєстратора в загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення зазначених документів без розгляду.

На реалізацію наведеної правової норми, 18 квітня 2012 року відповідачу повторно подано документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, до яких, окрім наданих раніше, додано: протокол засідання правління від 24 лютого 2012 року про розгляд заяви голови правління ОСОБА_19 щодо звільнення з посади та призначення головою правління ОСОБА_59; заяву ОСОБА_19 про звільнення від 24 лютого 2012 року; додаток №2 до протоколу загальних зборів від 15 лютого 2012 року з поіменним голосуванням та списки, складені за результатами реєстрації власників приміщень в житловому комплексі будинку №33-а по вул. Маршала Жукова в м. Києві, які прибули на загальні збори ОСББ «Лісова пісня»15 лютого 2012 року.

Після вивчення відповідного пакету документів, 18 квітня 2012 року відповідачем проведено внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язаних із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, а саме у якості керівника ОСББ «Лісова пісня»зазначено ОСОБА_62

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що зазначені дії вчинені відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України, а тому підстави для задоволення позовних вимог третіх осіб щодо визнання їх протиправними у суду відсутні.

Посилання третіх осіб щодо протиправності внесення 18 квітня 2012 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців відомостей про зміну керівних органів, а саме: голови правління - ОСОБА_59; членів правління - ОСОБА_63, ОСОБА_19, ОСОБА_33, ОСОБА_64, ОСОБА_65, ОСОБА_37; членів ревізійної комісії -ОСОБА_66, ОСОБА_67, ОСОБА_68, суд вважає безпідставним, оскільки вчинення таких дій з боку відповідача та внесення відповідних відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців матеріалами реєстраційної справи ОСББ «Лісова пісня» не підтверджується .

Здійснюючи аналіз правомірності дій відповідача під час проведення 3 травня 2012 року державної реєстрації змін до установчих документів ОСББ «Лісова пісня»та державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах - керівника ОСББ «Лісова пісня», суд приходить до наступного.

Так, 27 квітня 2012 року відбулись загальні збори ОСББ «Лісова пісня», у яких відповідно до протоколу №2 мандатної комісії приймали участю 99 членів об'єднання.

За наслідками проведення зазначених зборів було прийнято рішення, зокрема, про внесення змін до статуту ОСББ «Лісова пісня», шляхом прийняття його нової редакції та переобрання керівних органів ОСББ «Лісова пісня»у відповідності до нової редакції статуту, а саме правління та ревізійної комісії. За відповідні рішення проголосували 96 осіб.

У зв'язку з прийняттям таких рішень, 28 квітня 2012 року та 3 травня 2012 року відповідачу подані документи для проведення внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язаних із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори та державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, відповідно.

Так, для вчинення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи відповідачу 3 травня 2012 року було надано: реєстраційна картка Форми 3; протокол №2 мандатної комісії загальних зборів ОСББ «Лісова пісня»від 27 квітня 2012 року; квитанція, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів; протокол загальних зборів ОСББ «Лісова пісня»від 27 квітня 2012 року та примірники нової редакції статуту.

Однак, здійснюючи порівняльний аналіз наведеного переліку з тим, що закріплений у частині 1 статті 29 Закону України від 15.05.2003р. № 755-ІV, суд зауважує, що державному реєстратору не було надано документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів юридичної особи.

У зв'язку з тим, що спеціальним законодавством, а саме Законом України від 15.05.2003р. № 755-ІV, не передбачено, яким чином має оформлятися документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів, суд приходить до висновку, що дане питання має вирішуватись в кожному випадку окремо, з урахуванням організаційно-правової форми суб'єкта господарювання.

Так, відповідно до статті 10 Закону України від 29.11.2001р. №2866-ІІІ вищим органом управління об'єднання є загальні збори, до виключної компетенції яких, зокрема, відноситься затвердження статуту об'єднання та внесення змін до нього.

Отже, рішення про внесення змін до установчих документів ОСББ, має прийматись повноважними загальними зборами його членів та оформлятись аналогічно рішенню про його створення.

У той же час, відповідно до Порядку №1521, яким також врегульовано питання державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку, серед переліку документів, що подаються державному реєстратору, зазначено список членів об'єднання, складений згідно з додатком 2 до цього Порядку.

За таких обставин, здійснюючи аналіз наведених положень нормативно-правових актів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що відповідний список членів об'єднання слід вважати документом, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів.

З урахуванням того, серед документів, які були подані для проведення реєстраційної дії «державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи», та які містяться в матеріалах реєстраційної справи ОСББ «Лісова пісня»такий список відсутній, суд погоджується з твердженнями позивачів щодо протиправності дій відповідача по внесенню 3 травня 2012 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців запису за реєстраційним номером 10661050009008267 щодо державної реєстрації змін до установчих документів ОСББ «Лісова пісня», що є підставою для його скасування.

З аналогічних підстав підлягають задоволенню позовні вимоги щодо визнання протиправними дій відповідача з внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язаних із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, вчинені 3 травня 2012 року за реєстраційним номером 10661070008008267, оскільки повноваження новообраного правління мають бути підтверджені рішенням загальних зборів, правомочність прийняття якого також підтверджується відповідним списком членів ОСББ, що брали участь у загальних зборах та голосували за відповідне рішення, і як наслідок, скасування відповідного запису.

Твердження представника третіх осіб щодо відсутності повноважень у представників позивачів на звернення до суду із позовом та ведення справи у суді, суд до уваги не приймає з огляду на наступне.

Так, відповідно до частини 1 статті 56 Кодексу адміністративного судочинства України сторона, а також третя особа в адміністративній справі можуть брати участь в адміністративному процесі особисто і (або) через представника.

Частинами 2 статті 56 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено, що представником може бути фізична особа, яка відповідно до частини 2 статті 48 цього Кодексу має адміністративну процесуальну дієздатність.

Представники беруть участь в адміністративному процесі на основі договору або закону.

Повноваження представників, які беруть участь в адміністративному процесі на основі договору, на здійснення представництва в суді повинні бути підтверджені довіреністю.

Відповідно до частини 4 статті 58 Кодексу адміністративного судочинства України довіреність фізичної особи на ведення справи в адміністративному суді посвідчується нотаріусом або посадовою особою, якій відповідно до закону надано право посвідчувати довіреності.

Відповідно до положень статті 42 Цивільного процесуального кодексу України таке право надано посадовій особі організації, в якій довіритель працює, навчається, перебуває на службі, стаціонарному лікуванні чи за рішенням суду, або за місцем його проживання.

Як вбачається з матеріалів справи, довіреності від імені позивачів посвідчені посадовою особою організації за місцем їх проживання.

З огляду на викладене, а також враховуючи відсутність інформації про відкликання довіреностей, що містяться у матеріалах справи, суд приходить до висновку про підтвердження повноважень представників позивачів, відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України.

Окрім того, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Загальними положеннями Кодексу адміністративного судочинства України закріплено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ (частина 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України).

З аналізу наведеної норми чинного процесуального законодавства України вбачається, що об'єктом захисту в адміністративному судочинстві є права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб. Отже захист прав, свобод та інтересів осіб є наступним, тобто передбачає обов'язковість встановлення судом факту їх порушення.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про те, що обов'язковими умовами для постановлення рішення про задоволення позову є наявність у позивача права звернення до суду, а також порушення прав, свобод або інтересів позивача, з метою захисту або відновлення яких подано адміністративний позов.

Як зазначено вище, відповідно до положень Закону України від 29.11.2001р. №2866-ІІІ учасниками ОСББ мають право бути власники житлових або нежитлових приміщень. Членство в об'єднанні є добровільним і може набуватися одночасно з створенням об'єднання при проведенні установчих зборів, а також індивідуально, на основі письмової заяви, в будь-який момент його існування. Отже, з наведених положень вбачається, що членами об'єднання є ті, хто на момент його утворення виявив бажання набути такий статус, або ті, хто згодом подав відповідну заяву.

Проте, з матеріалів справи, а саме списків членів ОСББ «Лісова пісня», складених під час проведення установчих зборів 26 травня 2011 року та загальних зборів 15 лютого 2012 року, судом встановлено, що до числа членів ОСББ «Лісова пісня»не входять громадяни ОСОБА_72, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_40 та ОСОБА_41, які зазначені у позовній заяві як позивачі.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що підстави стверджувати про порушення прав названих осіб діями та рішеннями відповідача, що є предметом оскарження у даній справі, відсутні, а тому позовні вимоги вказаних осіб є необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.

Відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України одними із принципів здійснення правосуддя в адміністративних судах є принципи змагальності, диспозитивності та офіційного з'ясування усіх обставин справи.

Статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною 1 статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Доказів, які б спростовували доводи позивачів відповідач суду не надав.

У той же час треті особи із самостійними вимогами не довели ті обставини, на яких ґрунтуються їх вимоги та заперечення.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає позовні вимоги позивачів обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_13, ОСОБА_57, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_58, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35, ОСОБА_36, ОСОБА_37, ОСОБА_38, ОСОБА_39, ОСОБА_42 задовольнити.

2. Визнати дії Деснянської районної в м. Києві державної адміністрації по внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців запису щодо державної реєстрації змін до установчих документів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Лісова пісня»протиправними.

3. Скасувати запис, внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців запису щодо державної реєстрації змін до установчих документів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Лісова пісня», від 3 травня 2012 року за реєстраційним номером 10661050009008267.

4. Визнати дії Деснянської районної в м. Києві державної адміністрації по внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців запису щодо змін відомостей про Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Лісова пісня», які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори протиправними.

5. Скасувати запис, внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців щодо змін відомостей про Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Лісова пісня», які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори від 3 травня 2012 року за реєстраційним номером 10661070008008267.

6. В задоволенні позову ОСОБА_12, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_40, ОСОБА_41 відмовити.

7. В задоволенні позовних вимог третіх осіб, які заявляються самостійні вимоги на предмет спору Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Лісова пісня», ОСОБА_43, ОСОБА_44, ОСОБА_45, ОСОБА_46, ОСОБА_47, ОСОБА_48, ОСОБА_49, ОСОБА_50, ОСОБА_51, ОСОБА_52, ОСОБА_53, ОСОБА_54, ОСОБА_55 відмовити повністю.

8. Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_13, ОСОБА_57, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_58, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35, ОСОБА_36, ОСОБА_37, ОСОБА_38, ОСОБА_39, ОСОБА_42 понесені ними витрати по сплаті судового збору у розмірі 32 (тридцять дві) грн. 19 коп.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя А.І. Савчен

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.11.2012
Оприлюднено03.12.2012
Номер документу27749539
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9522/12/2670

Ухвала від 17.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 14.11.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ганечко О.М.

Ухвала від 14.11.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ганечко О.М.

Постанова від 18.04.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ганечко О.М.

Ухвала від 18.04.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ганечко О.М.

Ухвала від 20.12.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ганечко О.М.

Постанова від 12.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

Ухвала від 12.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

Ухвала від 17.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні