Ухвала
від 01.11.2012 по справі 2а-1490/10/1270
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"01" листопада 2012 р. м. Київ К-29882/10

К-29882/10

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів: головуючого судді-доповідача:Усенко Є.А., суддів: Костенка М.І., Маринчак Н.Є., розглянувши у попередньому судовому засіданні

касаційну скаргу Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську

на ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 11.06.2010

та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 02.09.2010

у справі № 2а-1490/10/1270 Луганського окружного адміністративного суду

за позовом Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську (МДПІ)

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Бріз»

третя особа Управління державної реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради

про визнання недійсним запису про державну реєстрацію та припинення юридичної особи,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 11.06.2010 позов в частині вимог про припинення юридичної особи задоволено: припинено юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ) «Бріз».

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 11.06.2010, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 02.09.2010, закрито провадження у частині позовних вимог про визнання недійсним запису про державну реєстрацію ТОВ «Бріз».

В касаційній скарзі Ленінська МДПІ просить скасувати ухвалені у справі судові рішення в частині закриття провадження у справі з підстав неправильного застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права.

Відповідач не реалізував право надати заперечення на касаційну скаргу.

Перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно до пункту 5 частини 2 ст. 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єктів владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Статтею 104 цього Кодексу встановлено, що до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин. Суб'єкт владних повноважень має право звернутися до адміністративного суду у випадках, встановлених законом.

Випадки, коли податковий орган вправі звернутися до суду з адміністративним позовом, до 1 січня 2011 року (дата набрання чинності Податковим кодексом України) були встановлені, зокрема статями 10, 11 і 11-1 Закону № 509-ХІІ. В інших, не передбачених законом випадках, підстави для порушення судового провадження у справі по спору з приводу реалізації податковим органом компетенції, ініційованому цим органом, відсутні.

Так, згідно з пунктом 17 ст. 11 Закону № 509-ХІІ органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності. Це повноваження з врахуванням норм Закону 755-IV, який є спеціальним законом з питань державної реєстрації, припинення суб'єктів підприємницької діяльності, слід розуміти як повноваження на звернення до адміністративного суду з позовом про припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця.

Оскільки законодавством, чинним на час звернення ДПІ з адміністративним позовом (Закон № 509-XII), у зв'язку з яким порушено провадження у цій справі, а також на час ухвалення судом рішення, не було передбачено, що органи державної податкової служби мають право ініціювати вирішення спору адміністративним судом про визнання недійсними запису про державну реєстрацію та свідоцтва платника податку на додану вартість, суди попередніх інстанцій дійшли обґрунтованого висновку про закриття провадження у справі в цій частині позовних вимог відповідно до норми пункту 1 частини 1 ст. 157 КАС України.

Касаційний перегляд справи здійснено в межах касаційної скарги відповідно до частини 2 ст. 220 цього Кодексу.

Відповідно до статті 224 цього Кодексу суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення -без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанції не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

За наведених обставин підстави для скасування оскаржуваних судових рішень відсутні.

Керуючись ст. ст. 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, Вищий адміністративний суд України,

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську залишити без задоволення.

Ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 11.06.2010 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 02.09.2010 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 236-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя:Є.А. Усенко Судді: М.І. Костенко Н.Є. Маринчак

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення01.11.2012
Оприлюднено03.12.2012
Номер документу27750249
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1490/10/1270

Ухвала від 09.07.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 09.07.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 01.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 02.09.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 11.06.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Чернявська Т.І.

Постанова від 11.06.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Чернявська Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні