Постанова
від 08.11.2012 по справі 2а-9086/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

08 листопада 2012 року 17:39 справа № 2а-9086/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клименчук Н.М., за участю секретаря судового засідання Павлюк В.О., розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Дочірньої компанії «Укргазвидобування»Національної акціонерної компанії

«Нафтогаз України»

до Гадяцької міжрайонної державної податкової інспекції Полтавської області Державної

податкової служби

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

за участю представників сторін:

від позивача: Куришко О.Я.,

від відповідачів: Малярчук Ю.Б.

На підставі ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

В С Т А Н О В И В:

Дочірня компанія «Укргазвидобування»Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»звернулась до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Гадяцької міжрайонної державної податкової інспекції Полтавської області Державної податкової служби про визнання протиправними скасування податкових повідомлень-рішень.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення є протиправними та такими, що підлягають скасуванню з підстав викладених в адміністративному позову. В судовому засіданні представником позивача позовні вимоги підтримано в повному обсязі.

Представником відповідача в судове засідання надано усні та письмові заперечення щодо заявлених позовних вимог

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

На підставі наказу від 16.02.2012 №172 Гадяцькою міжрайонною державною податковою інспекцією Котелевське відділення проведено документальну невиїзну перевірку Дочірньої компанії «Укргазвидобування»Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»по питанню своєчасності сплати самостійно визначених грошових зобов'язань по рентній платі за користування надрами по Котелевському, Більському, Матвіївському, Наташинському родовищах протягом строків, визначених п.57.1 ст.57 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ та п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000 №2181-ІІІ за період з 01.12.2009 по 30.12.2011.

За результатами проведеної перевірки складено Акт №0000031501/30019775 від 27.02.2012, яким встановлено порушення п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.8 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку обчислення та внесення до Державного бюджету України рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат»від 22.03.2001 №256 (із змінами та доповненнями) та п.57.1 ст.57, ст.260, п.262, п.263.12 ст.263 Податкового кодексу України в частині сплати узгоджених податкових зобов'язань по рентній платі за природний газ, по рентній платі за газовий конденсат та по платі за користування надрами.

На підставі Акту перевірки відповідачем винесено податкові повідомлення-рішення форми «Ш»від 19.04.2012 №0000121501 та від 19.04.2012 №0000131501.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відповідача відсутні підстави для застосування штрафу у порядку п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України за прострочку сплати рентної плати за газовий конденсат, що видобувається в Україні оскільки, встановлення системи оподаткування, податків і зборів, порядку їх сплати і розмірів є виключно прерогативою Закону, а не Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку обчислення та внесення до Державного бюджету України рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат»від 22.03.2001 №256.

З письмових пояснень відповідача та поданих ним матеріалів, судом встановлено, що в ході проведеної перевірки встановлено, несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань:

1) по рентній платі за нафту:

- по строку сплати 01.02.2010 в сумі 70197,63грн. із затримкою сплати 10 календарних днів; по строку сплати 02.03.201 в сумі 70434,19грн. із затримкою сплати 9 календарних днів; по строку сплати 30.03.2010 в сумі 3464,38грн. із затримкою сплати 30 календарних днів; по строку 30.04.2010 в сумі 70682,83грн. із затримкою сплати 18 календарних днів; по строку сплати 31.05.2010 в сумі 71016,30грн. із затримкою сплати 18 календарних днів; по строку сплати 46 календарних днів; по строку сплати 30.07.2010 в сумі 56288,30грн. із затримкою сплати 26 календарних днів; по строку сплати 30.08.2010 в сумі 56665,82грн. із затримкою 29 календарних днів; по строку сплати 01.11.2010 в сумі 72913,38грн. із затримкою сплати 22 календарних днів; по строку сплати 30.11.2010 в сумі 73322,09грн. із затримкою сплати 28 календарних дні; по строку сплати30.12.2010 в сумі 73615,78грн. із затримкою сплати 11 календарних дні; по строку сплати 30.01.2011 в сумі 73803,35грн. із затримкою сплати 29 календарних днів, чим порушено п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.8 Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку обчислення та внесення до Державного бюджету України рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат»від 22.03.2001 №256;

- по строку сплати 02.03.2010 в сумі 130097,11грн. із затримкою сплати 28 календарних днів; по строку сплати 30.03.2011 в сумі 130992,11грн. із затримкою сплати 6 днів; по строку сплати 12.10.2011 в сумі 27497,27грн. із затримкою сплати 77 календарних днів; по строку сплати 12.10.2011 в сумі 1631800,90грн. із затримкою сплати 78 календарних днів; по строку сплати 30.09.2011 в сумі 1143455,55грн. із затримкою сплати 90 календарних днів; по строку 30.10.2011 в сумі 8585978,94грн. із затримкою сплати 60 календарних днів; по строку сплати 30.11.2011 в сумі 920897,50грн. із затримкою сплати 29 календарних днів, чим порушено п.57.1 ст.57, п.260.7 ст.260 Податкового кодексу України.

2) по рентній платі за природний газ:

- по строку сплати 30.03.2010 в сумі 266037,05грн. із затримкою 3 календарних дні; по строку сплати 30.06.2010 в сумі 273773,96грн. із затримкою слати 23 календарних дні; по строку сплати 30.07.2010 в сумі 275740,63грн. із затримкою сплати 3 календарних дні; по строку сплати 30.11.2010 в сумі 171661,27грн. із затримкою сплати 28 календарних дні; по строку сплати 30.12.2010 в сумі 172885,94грн. із затримкою сплати 11 календарних днів, чим порушено п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.8 Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку обчислення та внесення до Державного бюджету України рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат»від 22.03.2001 №256;

- по строку сплати 30.08.2011 в сумі 9786495,19грн. із затримкою сплати 1 календарний день; по строку сплати 30.09.2011 в сумі 9808432,98грн. із затримкою сплати 83 календарних дні; по строку сплати 30.10.2011 в сумі 640968,36грн. із затримкою сплати 53 календарних дні; по строку сплати 30.10.2011 в сумі 8923158,67грн. із затримкою сплати 54 календарних дні; по строку сплати 30.11.2010 в сумі 2994930,грн.. із затримкою сплати 23 календарних дні; по строку сплати 30.11.2011 в сумі 10243834,33грн. із затримкою сплати 26 календарних днів; по строку сплати 30.11.2011 в сумі 9047650,92грн. із затримкою сплати 27 календарних днів; по строку сплати 30.11.2011 в сумі 14861620,42грн. із затримкою сплати 28 календарних днів, чим порушено п.57.1 ст.57, п.260.7 ст.260 Податкового кодексу України.

3) по рентній платі за газовий конденсат:

- по строку слати 01.02.2010 в сумі 699941,71грн. із затримкою сплати 10 календарних днів; по строку сплати 02.03.2010 в сумі 702300,42грн. із затримкою сплати 9 календарних днів; по строку сплати 30.03.2010 в сумі 44756,43грн. із затримкою сплати 30 календарних днів; по строку сплати30.04.2010 в сумі 704882,88грн. із затримкою сплати 84 календарних дні; по строку сплати 30.08.2010 в сумі 723885,75грн. із затримкою сплати 22 календарних днів; по строку сплати 30.11.2010 в сумі 733322,28грн. із затримкою сплати 28 календарних днів; по строку сплати 30.12.2010 в сумі 734854,90грн. із затримкою сплати 11 календарних днів; по строку сплати 30.01.2011 в сумі 736727,27грн. із затримкою сплати 25 календарних днів, чим порушено п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.8 Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку обчислення та внесення до Державного бюджету України рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат» від 22.03.2001 №256;

- по строку сплати 02.03.2011 в сумі 741232,41грн. із затримкою сплати 29 календарних днів; по строку сплати 12.10.2011 в сумі 3597974,77грн. із затримкою сплати 70 календарних днів; по строку сплати 12.10.2011 в сумі 19570600,00грн. із затримкою сплати 71 календарних днів; по строку сплати 30.08.2011 в сумі 6107097,63грн. із затримкою сплати 113 календарних днів; по строку сплати 30.08.2011 в сумі 14000450,54грн. із затримкою сплати 114 календарних днів; по строку сплати 30.09.2011 в сумі 18599995,11грн. із затримкою сплати 83 календарних днів; по строку сплати 30.10.2011 в сумі 18443879,22грн. із затримкою сплати 53 календарних дні; по строку сплати 30.11.2011 в сумі 7474060,43грн. із затримкою сплати 22 календарних дні; по строку сплати 30.11.2011 в сумі 10476201,98грн. із затримкою сплати 23 календарних дні, чим порушено п.57.1 ст.57, п.260.7 ст.260 Податкового кодексу України.

4) по платі за користування надрами:

- за другий квартал 2011 в розмірі 13868532,55грн. по строку сплати 19.08.2011 із затримкою сплати на 67 календарних днів; за третій квартал 2011 в розмірі 13253744,72грн. по строку сплати 19.11.2011 із затримкою сплати 4 календарних дні, чим порушено п.57.1 ст.57, п.260.7 ст.260 Податкового кодексу України.

Платіжним дорученням №65 від 10.01.2011, яке прийнято обслуговуючим банком 10.01.2011, позивачем перераховано на рахунок УДКСУ у Котелевському районі Полтавської обл. 3258430,08грн. з призначення платежу «рентна плата за газовий конденсат за грудень 2010р.».

Платіжним дорученням №178 від 28.01.2011, яке прийнято обслуговуючим банком 28.01.2010, позивачем перераховано на рахунок УДКСУ у Котелевському районі Полтавської обл. 7557343,00грн. з призначення платежу «рентна плата за газовий конденсат за грудень 2010р.».

Платіжним дорученням №7 від 22.02.2011, яке прийнято обслуговуючим банком 22.02.2011, позивачем перераховано на рахунок УДКСУ у Котелевському районі Полтавської обл. 5539518,12грн. з призначення платежу «рентна плата за газовий конденсат за січень 2011р.».

Платіжним дорученням №824 від 25.02.2011, яке прийнято обслуговуючим банком 25.02.2010, позивачем перераховано на рахунок ГУ ДКСУ у Полтавської обл. 5000,00грн. з призначення платежу «рентна плата за газовий конденсат за січень 2011р.».

Платіжним дорученням №23 від 24.02.2011, яке прийнято обслуговуючим банком 24.02.2011, позивачем перераховано на рахунок УДК у Котелевському районі 6209773,23грн. з призначення платежу «рентна плата за газовий конденсат за січень 2011р.».

Платіжним дорученням №19 від 23.02.2011, яке прийнято обслуговуючим банком 23.02.2011, позивачем перераховано на рахунок УДК у Котелевському районі 6693455,37грн. з призначення платежу «рентна плата за газовий конденсат за січень 2011р.».

Платіжним дорученням №889 від 29.04.2010, яке прийнято обслуговуючим банком 29.04.2010, позивачем перераховано на рахунок УДК у Котелевському районі 432286,36грн. з призначення платежу «рентна плата за нафту за березень 2010р.».

Платіжним дорученням №11 від 30.08.2010, яке прийнято обслуговуючим банком 30.08.2010, позивачем перераховано на рахунок УДК у Котелевському районі 2019949,96грн. з призначення платежу «рентна плата за нафту за липень 2010р.».

Платіжним дорученням №3565 від 28.12.2011, яке прийнято обслуговуючим банком 28.12.2011, позивачем перераховано на рахунок УДКСУ у Котелевському районі Полтавської обл. 880017,88грн. з призначення платежу «рентна плата за нафту за листопад 2011р.».

Платіжним дорученням №2650 від 26.10.2010, яке прийнято обслуговуючим банком 26.10.2010, позивачем перераховано на рахунок УДК у Котелевському районі 1979799,22грн. з призначення платежу «рентна плата за нафту за вересень 2010р.».

Платіжним дорученням №62 від 10.01.2011, яке прийнято обслуговуючим банком 10.01.2011, позивачем перераховано на рахунок УДКСУ у Котелевському районі Полтавської обл. 776192,50грн. з призначення платежу «рентна плата за нафту за грудень 2010р.».

Платіжним дорученням №177 від 28.01.2011, яке прийнято обслуговуючим банком 28.01.2011, позивачем перераховано на рахунок УДКСУ у Котелевському районі Полтавської обл. 1791408,18грн. з призначення платежу «рентна плата за нафту за грудень 2010р.».

Платіжним дорученням №235 від 28.02.2011, яке прийнято обслуговуючим банком 28.02.2011, позивачем перераховано на рахунок УДК у Котелевському районі 3603558,41грн. з призначення платежу «рентна плата за нафту за січень 2011р.».

Платіжним дорученням №1061 від 30.03.2011, яке прийнято обслуговуючим банком 30.03.2011, позивачем перераховано на рахунок ГУ ДКСУ у Полтавської обл. 3215104,90грн. з призначення платежу «рентна плата за нафту за лютий 2011р.».

Платіжним дорученням №3745 від 29.12.2011, яке прийнято обслуговуючим банком 29.12.2011, позивачем перераховано на рахунок УДКСУ у Котелевському районі Полтавської обл. 920,897,50грн. з призначення платежу «рентна плата за нафту за жовтень 2011р.».

Платіжним дорученням №78 від 21.12.2011, яке прийнято обслуговуючим банком 21.12.2011, позивачем перераховано на рахунок УДК у Котелевському районі 18087471,27грн. з призначення платежу «рентна плата за газовий конденсат за жовтень 2011р.».

Платіжним дорученням №2784 від 29.10.2010, яке прийнято обслуговуючим банком 29.10.2010, позивачем перераховано на рахунок УДК у Зінківському районі 1737497,47грн. з призначення платежу «рентна плата за газовий конденсат за вересень 2010р.».

Таким чином, позивачем сплачено самостійно узгоджені зобов'язання зі сплати рентної плати за нафту, за природний газ, за газовий конденсат та користування надрами.

Згідно Інструкції «Про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України», затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 18.07.2005 №276, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 за №843/11123 проведення операцій в особових рахунках платників здійснюється в хронологічному порядку. Тому при сплаті нарахованих поточних нарахувань по рентній платі за видобуті природний газ та газовий конденсат першочергово погашається сума недоїмки, а частина суми поточних нарахувань залишається несплаченою, тобто недоїмкою.

Крім того, відповідно до п.9 ч.1 ст.14 Закону України «Про систему оподаткування»рентні платежі належать до загальнодержавних податків і зборів.

Згідно із частиною шостою ст.14 Закону України «Про систему оподаткування», порядок зарахування загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів) до Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів і державних цільових фондів визначається згідно з законами України.

Пунктом 4 р.II «Прикінцеві положення»Закону України від 03.06.2008 №309-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України»(надалі по тексту Закон №309-VI) встановлено, що у кожному податковому (звітному) періоді, що дорівнює календарному місяці, суб'єкти господарювання, які здійснюють видобуток (у тому числі і під час геологічного вивчення) вуглеводневої сировини, а саме природного газу (у тому числі нафтового (попутного) газу) та газового конденсату і нафти на підставі спеціальних дозволів на право користування надрами, вносять у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, до Державного бюджету України: 1) рентну плату за природний газ (у тому числі нафтовий (попутний) газ); 2) рентну плату за нафту; 3) рентну плату за газовий конденсат.

Окрім того, в п.3 р.II «Прикінцеві положення»Закону №309-VI зазначено, що до 01.01.2010, зупиняється дія Закону України «Про рентні платежі за нафту, природний газ і газовий конденсат»від 05.02.2004 №1456-IV, який визначає поняття, розміри та порядок сплати рентних платежів за видобуті нафту, природний газ і газовий і конденсат в Україні, контроль за правильністю їх обчислення і сплати та відповідальність платників таких платежів.

Закон №309-VI прийнятий відповідно до норм Конституції, набрав чинності з 03.06.2008. Норми Закону №309-VI Конституційним судом України у визначеному порядку неконституційними повністю чи частково не визнавалися, а тому є обов'язковими до виконання на всій території України усіма суб'єктами права.

Відповідно до ч.3 ст.1 Закону України «Про систему оподаткування»ставки, механізм справляння податків і зборів (обов'язкових платежів), за винятком особливих видів мита та збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, збору у вигляді цільової надбавки до затвердженого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, і пільги щодо оподаткування не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів про оподаткування. Особливі види мита справляються на підставі рішень про застосування антидемпінгових, компенсаційних і спеціальних заходів, прийнятих відповідно до законів України, суд звертає увагу на наступне.

Ставки та порядок справляння ряду зборів (обов'язкових платежів) встановлених Законом України «Про систему оподаткування», врегульовані законами, які застосовуються поряд з нормами, що за предметом регулювання відносяться до норм інших правових інститутів, або відсилають до підзаконних нормативних актів, прийнятих відповідно до цих законів.

Такий порядок правового регулювання справляння зборів (обов'язкових платежів) при їх встановленні Законом України «Про систему оподаткування»не виключає їх легітимність.

Стосовно порядку справляння рентної плати, то законодавець посилається на порядок, визначений Кабінетом Міністрів України: Постанову Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 №256 (із змінами і доповненнями).

Порядок обчислення та внесення до Державного бюджету України рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 №256, у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.01.2005 №59, із змінами та доповненнями.

Згідно з пунктами 6 і 7 зазначеного Порядку №256, податкові розрахунки рентної плати складаються платниками за звітний (податковий) період і подаються органам державної податкової служби за місцезнаходженням родовища корисних копалин протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (податковим) періодом. Податковий розрахунок рентної плати подається за формою, що затверджується Державною податковою адміністрацією України.

Платники податків вносять до Державного бюджету України рентну плату авансовими внесками у розмірі однієї третини суми платежу, визначеної у податковому розрахунку, який подано у минулому звітному (податковому) періоді, до 10, 20 і 30 числа поточного календарного місяця відповідно за першу, другу та третю декаду. Сума рентної плати за звітний (податковий) період, обчислена відповідно до п.4 Порядку №256 вноситься платниками податків до Державного бюджету України 30 календарних днів місяця, що настає за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду.

Відповідно до п.8 Порядку №256, відповідальність за правильність обчислення, повноту і своєчасність внесення до Державного бюджету України рентної плати та своєчасність подання її податкового розрахунку органам державної податкової служби несуть платники податків відповідно до законодавства.

У преамбулі Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»визначено, що цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за, порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до п.1.2 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Згідно з п.1.11 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - це документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).

Пунктом 5.1 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», визначено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.

Згідно з п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 цього Закону, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 зазначеного Закону для подання податкової декларації.

Пунктом 1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», встановлено, що податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до п.п.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»передбачено, що у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах, зокрема, при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкових зобов'язань, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Пунктом 57.1 ст.57 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.256.1 ст.256 Податкового кодексу України визначено, що платниками рентної плати (далі - платники) є суб'єкти господарювання, які здійснюють видобуток (у тому числі під час геологічного вивчення) вуглеводневої сировини на підставі спеціальних дозволів на користування надрами, отриманих в установленому законодавством порядку.

Згідно п.260.1 ст.260 Податкового кодексу України, базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному місяцю.

Відповідно п.260.2 ст.260 Податкового кодексу України, розмір податкового зобов'язання з рентної плати обчислюється платником як добуток обсягу видобутої ним вуглеводневої сировини, встановлених статтею 258 цього Кодексу ставок рентної плати та коригуючого коефіцієнта, який у кожному податковому (звітному) періоді розраховується відповідно до статті 259 цього Кодексу.

Пунктом 260.3 ст.260 Податкового кодексу України, платник самостійно складає розрахунок податкових зобов'язань з рентної плати, у якому визначає та/або уточнює суму податкового зобов'язання з рентної плати, за формою, затвердженою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

У податковому розрахунку з рентної плати за природний газ (у тому числі нафтовий (попутний) газ), який платники рентної плати реалізують суб'єкту, уповноваженому Кабінетом Міністрів України, для формування ресурсу природного газу (у тому числі нафтового (попутного) газу), що використовується для потреб населення, податкові зобов'язання визначаються згідно з актами приймання-передачі, оформленими відповідно до типових договорів, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у нафтогазовому комплексі, про реалізацію такого газу у звітному податковому періоді, коли він був видобутий, які не пізніше ніж 8 числа місяця, що настає за звітним податковим періодом, підписуються платником та уповноваженим суб'єктом на підставі укладених ними господарських договорів.

Згідно п.260.5 ст.260 Податкового кодексу України, платник протягом 20 календарних днів після закінчення податкового (звітного) періоду подає податковий розрахунок органу державної податкової служби: за місцезнаходженням ділянки надр, межі якої визначені в отриманому платником спеціальному дозволі на користування надрами для видобування (у тому числі під час геологічного вивчення) вуглеводневої сировини, у разі розміщення такої ділянки в межах території України; за місцем перебування на обліку як платника податків і зборів у разі розміщення ділянки надр, межі якої визначено в отриманому платником спеціальному дозволі на користування надрами для видобування (у тому числі під час геологічного вивчення) вуглеводневої сировини, в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України.

Відповідно до п.260.6 ст.260 Податкового кодексу України, визначено, що у податковому (звітному) періоді платник сплачує до 10, 20 і 30 числа поточного календарного місяця авансові внески відповідно за першу, другу і третю декади в розмірі однієї третини суми податкових зобов'язань з рентної плати, визначеної у податковому розрахунку за попередній податковий (звітний) період.

Згідно п.260.7 ст.260 Податкового кодексу України, сума податкових зобов'язань з рентної плати, визначена у податковому розрахунку за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такого податкового розрахунку з урахуванням фактично сплачених авансових внесків.

Аналогічна правова позиція викладена в листах Вищого адміністративного суду України №358/13/13-09 від 17.03.200, №1112/11/13-10 від 20.07.2010 та в Постанові Вищого адміністративного суду України від 02.02.2012 №К-7603/09.

Враховуючи вищевикладене, керуючись внутрішнім переконанням та беручи до уваги норми чинного законодавства, а також те, що позивачем фактично сплачено зобов'язання за період з 2010-2011роки (копії платіжних доручень наявні в матеріалах справи), то суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та такими, що підлягають задоволенню.

Частиною другою ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини третьої ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Керуючись ст.ст.2, 6, 9, 11, 69, 70, 71, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Гадяцької міжрайонної державної податкової інспекції Полтавської області Державної податкової служби №0000121501 від 19.04.2012 та №0000131501 від 19.04.2012.

Зобов'язати відповідний підрозділ Державної казначейської служби України стягнути судові витрати в сумі 2146 (дві тисячі сто сорок шість) грн. 00коп. на користь Дочірньої компанії «Укргазвидобування»Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»(код ЄДРПОУ 30019775, адреса: 04053, м. Київ, вул. Кудрявська, 26/28) за рахунок Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунків Гадяцької міжрайонної державної податкової інспекції Полтавської області Державної податкової служби (ідентифікаційний код 21049996, адреса: 37300, м. Гадяч, вул. Лохвицька, 30-б) за рахунок бюджетних асигнувань.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.М. Клименчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.11.2012
Оприлюднено08.12.2012
Номер документу27885108
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9086/12/2670

Постанова від 11.09.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 10.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 27.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 30.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 18.06.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ключкович В.Ю.

Ухвала від 21.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 05.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Постанова від 06.06.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Усенко В.Г.

Ухвала від 22.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Постанова від 08.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні