Ухвала
від 29.11.2012 по справі 2а/0570/9948/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Логойда Т.В.

Суддя-доповідач - Ястребова Л.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 листопада 2012 року справа №2а/0570/9948/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача: Ястребової Л.В.,

суддів: Ляшенка Д.В., Чумака С.Ю.

секретар Діденко О.С.

за участі представників відповідача Котлярова В.І., Мамічевої І.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Дочірнього підприємства «Науково-дослідний та проектний інститут «Донецький Промбудндіпроект» Державного акціонерного товариства «Укрбуд» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2012 року в адміністративній справі №2а/0570/9948/2012 за позовом прокурора Київського району м. Донецька в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька до Дочірнього підприємства «Науково-дослідний та проектний інститут «Донецький Промбудндіпроект» Державного акціонерного товариства «Укрбуд» про стягнення витрат на виплату різниці між сумою пенсій призначених науковим співробітникам, -

В С Т А Н О В И В :

03.08.2012р. прокурор Київського району м. Донецька звернувся до суду з позовом (з урахуванням уточнення) в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька до Дочірнього підприємства «Науково-дослідний та проектний інститут «Донецький Промбудндіпроект» Державного акціонерного товариства «Укрбуд» про стягнення заборгованості з фінансування різниці між сумою пенсії, призначеною відповідно до Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність» і сумою пенсії обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за період з 26.03.2011 року по 30.06.2012 року у розмірі 117174,11 грн.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2012 року позовні вимоги задоволено: стягнуто з Дочірнього підприємства «Науково-дослідний та проектний інститут «Донецький Промбудндіпроект» Державного акціонерного товариства «Укрбуд» на користь управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька заборгованість з фінансування різниці між сумою пенсій призначених науковим співробітникам у розмірі 117174,11 грн.

Суд першої інстанції виходив з того, що позовні вимоги підлягають задоволенню у відповідності до ст. 24 Закону України «Про науково і науково-технічну діяльність» та Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 р. № 372.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Донецького окружного адміністративного суду від 30 жовтня2012 року, як таку, що прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нову постанову, якою частково задовольнити позов.

Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що сума позову складена з суми декількох десятків направлених відповідачем повідомлень про розміри витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно з Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, з розміром якої апелянт не згоден.

Під час апеляційного розгляду представники відповідача підтримали доводи апеляційної

скарги. Представник позивача до суду не прибув.

Колегія суддів заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників відповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що Дочірнє підприємство «Науково-дослідний та проектний інститут «Донецький Промбудндіпроект» Державного акціонерного товариства «Укрбуд», є юридичною особою, є платником страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

За період з 26.03.2011 року по 30.06.2012 року пенсійні органи направили на адресу відповідача повідомлення про суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів.

Згідно вищевказаних повідомлень про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсій, призначеною відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законів, вбачається, що різниця між сумою пенсії, призначеної як науковому працівнику, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, у відношенні пенсіонера за період з з 26.03.2011 року по 30.06.2012 року складає 117174,11 грн., що підтверджено розрахунками суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсій, надані позивачем в ході слухання справи в першій та апеляційній інстанціях. Сума у розмірі 117174,11 грн. відповідачем не сплачена.

Вищенаведені обставини, встановлені судом першої інстанції, перевірені і знайшли своє підтвердження при апеляційному розгляді справи.

Відповідно до ст.195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до п. 12 «Прикінцевих положень» Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пенсійний фонд України, яке затверджує Президент України. Бюджет Пенсійного фонду України в зазначений період затверджує Кабінет Міністрів України. Згідно п. 1, 3 «Положення про Пенсійний фонд України», затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 384/2011 (далі - Положення), Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

У відповідності до п. 5 ст. 4 вказаного Положення, Пенсійний фонд України відповідно до покладених на нього завдань організовує, координує та контролює роботу органів Пенсійного фонду України щодо, зокрема, забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства про пенсійне забезпечення; забезпечення збирання та акумулювання страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не сплачених сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування; призначення і виплати пенсій; забезпечення повного та своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій, допомоги на поховання та інших соціальних виплат, що здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України.

Науковим працівникам пенсії призначаються згідно ст. 24 Закону України «Про науково і науково-технічну діяльність». У відповідності до ст. 24 вказаного Закону, різниця між сумою призначеної пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом.

Згідно Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 р. № 372, за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів. Фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації.

Розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком, що додається. Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.

Отже, з урахуванням встановлених обставин та вказаних норм закону, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги обґрунтовані, оскільки ґрунтуються на нормі закону.

Стаття 71 КАС України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Таким чином, доводи апелянта спростовані розрахунками суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсій призначеною відповідно до Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність» і сумою пенсії обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за період з 26.03.2011 року по 30.06.2012 року у розмірі 117174,11 грн.

На підставі вищезазначеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому підстав для скасування постанови не вбачається.

Керуючись статтями 197, 198, 200, 205, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Дочірнього підприємства «Науково-дослідний та проектний інститут «Донецький Промбудндіпроект» Державного акціонерного товариства «Укрбуд» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2012 року в адміністративній справі №2а/0570/9948/2012 - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2012 року в адміністративній справі №2а/0570/9948/2012 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення в повному обсязі.

Колегія суддів: Л.В.Ястребова

Д.В.Ляшенко

С.Ю.Чумак

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2012
Оприлюднено11.12.2012
Номер документу27921706
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/9948/2012

Ухвала від 15.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 29.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Л.В.

Ухвала від 29.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Л.В.

Ухвала від 15.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Л.В.

Ухвала від 15.11.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Л.В.

Постанова від 30.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Постанова від 30.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Ухвала від 15.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Ухвала від 15.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

Ухвала від 15.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні