cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 31/9 14.03.12
Справа № 31/9 14.03.2012р. За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НД Лоджистікс Україна", м. Київ
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ложістік Україна", м. Київ
про стягнення заборгованості 666 850,20 грн.
Суддя Качан Н.І.
Представники:
Від позивача Негреша М.О. -пред. по довір.
Від відповідача Білецький І.Ю. - пред. по довір.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач звернувся з позовом про стягнення 666 850,20 грн. заборгованості за Договором № 01/02 від 01.06.2010р. про надання транспортно-експедиторських послуг по організації перевезення вантажів автомобільним транспортом у міжміському та міжнародному сполученні за період березень-жовтень 2011 р.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.12.2011р. порушено провадження у справі та призначено судове засідання на 18.01.2012р.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.01.2012р. розгляд справи було відкладено на 15.02.2012р., у зв'язку з задоволенням клопотання представника відповідача.
01.02.2012р. від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач про ти задоволення позовних вимог заперечував повністю.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 15.02.2012р. розгляд справи було відкладено на 14.03.2012р. та зобов'язано сторони провести звірку взаєморозрахунків.
14.03.2012р. від позивача надійшли письмові пояснення, в яких позовні вимоги підтримав повністю та повідомив, що ним направлявся акт звірки на адресу відповідача, проте, станом на 13.03.2012р. вказаний акт відповідачем не підписано та позивачу не повернуто.
14.03.2012р. від відповідача надішли письмові пояснення з контр розрахунком заборгованості, відповідно до якого відповідач визнав борг у розмірі -272 006,19 грн. Також, відповідачем було надано свій акт звірки, який було направлено позивачу лише 13.03.2012р., тобто за день до судового засідання.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав в повному обсязі.
Представник відповідача позовні вимоги визнав частково, оспорив представлені позивачем розрахунки .
В судовому засіданні 14.03.2012р. було оголошено вступну та резолютивну частини рішення, відповідно до ст. 85 ГПК України.
Судом, у відповідності до вимог ст. 81-1 ГПК України, складалися протоколи судових засідань, які долучені до матеріалів справи.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши пояснення представників учасників процесу, Господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Між сторонами було укладено Договір № 01/02 про надання транспортно-експедиторських послуг по організації перевезення вантажів автомобільним транспортом у міжміському та міжнародному сполученні від 01 червня 2010 року, який діє до 31.12.2011 року (з можливою пролонгацією), відповідно до п. 1.1. якого чинний договір регулює взаємовідносини сторін по організації позивачем, як експедитором, відповідачу, як клієнтові, комплексу транспортно-експедиторських послуг по організації перевезень вантажів клієнта по території України та іншим країнам.
01 червня 2010 року між сторонами було укладено Договір субпідряду на надання логістичних послуг № б/н, відповідно до ст. 2 якого, починаючи з 1 червня 2010р. відповідач, як клієнт, надає позивачу, як виконавцю, субпідряд на виконання всіх логістичних і транспортних операцій. Строк надання послуг за вказаним договором складає 3 роки (з 01.11.2010 року по 01.11.2013 року).
Дослідивши зміст вказаних вище договорів, суд погоджується з доводами позивача, що вказані правочини є взаємопов'язаними між собою предметом послуг. За правовою природою Договір № 01/02 та Договір субпідряду є договорами транспортного експедирування, відповідно і права та обов'язки сторін узгоджувалися за правилами організації транспортних послуг .
За умовами Договору субпідряду позивач, як виконавець, експедитор-перевізник, один з головних європейських операторів в секторі транспорту, логістики і експедирування вантажів, зобов'язався за плату та за рахунок відповідача, як клієнта, що розвиває в Україні торгівельну діяльність, надавати та організовувати надання третім особам (покупцям магазинів „ЛЕРУА МЕРЛЕН") з 01.11.2010 року транспортно-експедиторських послуг, пов'язаних з перевезенням малотоннажним автомобільним транспортом товарів, придбаних ними (покупцями) у клієнта, від магазинів „ЛЕРУА МЕРЛЕН" та платформи Мила до місця, вказаного покупцем, а відповідач зобов'язався оплачувати дані послуги.
Відповідно до Додатку 2.7 до Договору субпідряду для доставки товарів від магазинів „ЛЕРУА МЕРЛЕН" та платформи (с. Мила) до місця, вказаного покупцем, з 01 листопада 2010 року позивач, як експедитор-перевізник, використовував транспортні засоби за наступними погодженими сторонами Договору тарифами та умовами:
а) два транспортних засоби типу Газель-фургон з водієм, вартість послуги -за пробіг 3 000 км. на місяць -26 365 грн. за один транспортний засіб, за перевищення 3 000 км/міс. - 1,03 грн/км.;
б) три транспортних засоби типу Газель-тентована з водієм, вартість послуги -за пробіг 3 000 км. на місяць -26 130 грн. за один транспортний засіб, за перевищення 3 000 км/міс. - 1,03 грн/км.;
в) один транспортний засіб типу Тата-фургон з водієм, вартість послуги -за пробіг 3 000 км. на місяць -28 830 грн. за один транспортний засіб, за перевищення 3 000 км/міс. - 1,79 грн/км.
Виписка рахунку здійснювалася в кінці місяця. Оплата рахунку: впродовж 3-х банківських днів після отримання рахунку. Дія тарифів: до 01.11.2013р. із щомісячною індексацією витрат на пальне та щорічною індексацією заробітної плати.
З метою документального щомісячного оформлення фактично наданих транспортно-експедиторських послуг на підставі Договору субпідряду та Додатку 2.7. до нього, а також фіксації їх вартості, сторони узгодили форму та зміст документу первинного обліку - Акту здачі-приймання робіт (надання послуг).
Позивачем на виконання умов Договору були надані транспортно-експедиторські послуги в період з 30.11.2010 року по 30.06.2011 року. Певний період відповідач проводив розрахунки.
Факт надання позивачем відповідачу послуг підтверджується наступними документами: у листопаді 2010 року на суму 95 339,44 грн. Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) від 30.11.2010 року № 30-11/13; рахунком № 30-11/10 від 30.11.2010 року; платіжними дорученнями від 17.12.2010 року на суму 50 00 грн. та від 30.12.2010 року на суму 88 886,49 грн.; виписками з банківського рахунку ТОВ „НД Лоджистікс Україна" про зарахування 17.12.2010 року -50 000,00 грн. та 30.12.2010 року -88 886,49 грн.; податковою накладною № 227 від 30.11.2010 року; у грудні 2010 року на суму 166 296,42 грн. Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) від 30.12.2010 року № 31-12/06; рахунком № 31-12/02 від 30.12.2010 року; платіжними дорученнями: від 14.01.2011 року на суму 50 000 грн., від 27.01.2011 року на суму 50 000 грн. та від 03.02.2011 року на суму 79 758,19 грн.; виписками з банківського рахунку ТОВ „НД Лоджистікс Україна" про зарахування 14.01.2011 року -50 000 грн., 27.01.2011 року -50 000 грн. та 03.02.2011 року -79 758,19 грн.; податковою накладною № 282 від 31.12.2010 року; у січні 2011 року на суму 146 372,15 грн. Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.01.2011 року № 31-01/11; рахунком № 31-01/09 від 31.01.2011 року; платіжним дорученням від 31.03.2011 року на суму 190 000 грн.; випискою з банківського рахунку ТОВ „НД Лоджистікс Україна" про зарахування 31.03.2011 року -190 000 грн., податковою накладною № 40 від 31.01.2011 року; у лютому 2011 року на суму 153 594,17 грн. Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) від 28.02.2011 року № 28-02/10; рахунком № 28-02/09 від 28.02.2011 року; платіжними дорученнями від 31.03.2011 року на суму 190 000 грн. та від 07.04.2011 року на суму 109 966,33 грн.; виписками з банківського рахунку ТОВ „НД Лоджистікс Україна" про зарахування 31.03.2011 року -190 000 грн. та 07.04.2011 року -109 966,33 грн.; податковою накладною № 37 від 28.02.2011 року; у березні 2011 року на суму 156 625,26 грн. Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.03.2011 року № 31-03/11; рахунком № 31-03/08 від 31.03.2011 року; платіжними дорученнями від 27.05.2011 року на суму 49 098,80 грн. та від 27.05.2011 року на суму 94 000 грн.; випискою з банківського рахунку ТОВ „НД Лоджистікс Україна" про зарахування 27.05.2011 року -143 098,80 грн.; податковою накладною № 39 від 31.03.2011 року; у квітні 2011 року на суму 118 168,80 грн. Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) від 30.04.2011 року № 30-04/06; рахунком № 30-04/05 від 30.04.2011 року; платіжним дорученням від 26.05.2011 року на суму 137 608,80 грн.; випискою з банківського рахунку ТОВ „НД Лоджистікс Україна" про зарахування 26.05.2011 року -137 608,80 грн.; податковою накладною № 43 від 30.04.2011 року; у травні 2011 року на суму 149 809,81 грн. Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.05.2011 року № 31-05/11; рахунком № 31-05/11 від 31.05.2011 року; платіжними дорученнями від 25.07.2011 року на суму 52 000 грн., від 25.07.2011 року на суму 50 000 грн. та від 04.08.2011 року на суму 150 000 грн.; виписками з банківського рахунку ТОВ „НД Лоджистікс Україна" про зарахування 25.07.2011 року -102 000 грн. та 04.08.2011 року -150 000 грн., податковою накладною № 63 від 31.05.2011 року; у червні 2011 року на суму 173 391,13 грн. Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) від 30.06.2011 року № 30-06/13; рахунком № 30-06/14 від 30.06.2011 року; платіжними дорученнями від 04.08.2011 року на суму 150 000 грн. та від 15.09.2011 року на суму 92 138,77 грн.; виписками з банківського рахунку ТОВ „НД Лоджистікс Україна" про зарахування 04.08.2011 року -150 000 грн. та 15.09.2011 року -92 138,77 грн.; податковою накладною № 66 від 30.06.2011 року; у липні 2011 року на суму 203 660,72 грн. Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.07.2011 року № 31-07/08, рахунком № 31-07/08 від 31.07.2011 року, податковою накладною № 51 від 31.07.2011 року; у серпні 2011 року на суму 211 080,13 грн. Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.08.2011 року № 31-08/05, рахунком № 31-08/05 від 31.08.2011 року, податковою накладною № 29 від 31.08.2011 року; у вересні 2011 року на суму 198 599,15 грн. підтверджується: Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) від 30.09.2011 року № 30-09/04, рахунком № 05-10/01 від 05.10.2011 року, податковою накладною № 28 від 30.09.2011 року. у жовтні 2011 року на суму 35 862,94 грн. Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) від 11.10.2011 року № 11-10/01, рахунком № 11-10/01 від 11.10.2011 року, податковою накладною № 8 від 11.10.2011 року.
Засвідчені копії вище вказаних документів, залучені до матеріалів справи та відповідно визнаються судом належними доказами ,якими посвідчуються наведені дії сторін та факти і обставини даного господарського спору .
Акти здачі-приймання робіт (надання послуг) за листопад 2010 року по лютий 2011 року підписані повноважними представниками сторін та скріплені печатками без зауважень та приймаються судом, як належні докази виконання позивачем договірних зобов'язань.
Решта актів направлялися відповідачу для підписання, проте, відповідач вказані акти не підписав та про причини не підписання не повідомив.
Відповідачем було частково сплачено грошові кошти за надані послуги. Так, залишок несплачених коштів за надані послуги складає: у березні 2011 року -13 526,46 грн.; у травні 2011 року -4 120,80 грн.; у липні 2011 року -203 660,72 грн.; у серпні 2011 року -211 080,13 грн.; у вересні 2011 року -198 599,15 грн.; у жовтні 2011 року -35 862,94 грн.
Таким чином, за період з 01.11.2010 року по 11.10.2011 року відповідачу позивачем надано транспортно-експедиторські послуги на загальну суму 1 808 800,12 грн., сплачено відповідачем грошові кошти у розмірі -1 141 949,93 грн.. Станом на 01.01.2012 року заборгованість відповідача перед позивачем складає -666 850,19 грн.
Наданий відповідачем контррозрахунок, відповідно до якого розмір боргу оспорюється та визначається у розмірі 272 006,19 грн., не підтверджується документально та спростовується доказами наданими позивачем.
До того ж , Акт підписаний однією стороною може бути визнаний судом недійсним лише у разі , якщо мотиви відмови другої сторони від підписання акту визнані судом обґрунтованими.
Відповідач таких безумовних доказів суду не представив .
Суд погоджується з доводами позивача, про заперечення відповідача, викладені у відзиві на позовну заяву від 01.02.2012 року стосовно того, що зобов'язання з оплати наданих послуг у відповідача не виникло та й не могло виникнути, оскільки відповідач транспортно-експедиторських послуг не замовляв (відсутні заявки) та не отримував (відсутні ТТН), спростовуються письмовими доказами, а саме, актами рахунками, податковими накладними тощо.
Крім того, листом від 25.11.2011 року вих. № 302 відповідач визнав, що позивач в період з 01.03.2011 року по 11.10.2011 року надав йому послуги, зазначені у відповідних Актах здачі-приймання робіт (надання послуг), однак тільки частково визнав суму заборгованості.
Посиланням відповідача на умови Договору про надання транспортно-експедиторських послуг по організації перевезення вантажів автомобільним транспортом у міжміському та міжнародному сполученні від 01 червня 2010 року № 01/02 в обґрунтування відсутності заборгованості перед позивачем є помилковим, оскільки, заборгованість відповідача виникла у зв'язку з неоплатою фактично наданих послуг по Договору субпідряду від 01 червня 2010 року № б/н.
Відповідно до ч. 1 та ч. З ст. 929 Цивільного кодексу України за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов'язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов'язаних з перевезенням вантажу. Умови договору транспортного експедирування визначаються за домовленістю сторін, якщо інше на встановлено законом, іншими нормативно-правовими актами
Положення глави 65 цього Кодексу поширюються також на випадки, коли обов'язки експедитора виконуються перевізником (частина 2 статті 929 ЦК України).
Статтею 931 ЦК України передбачено, що розмір плати експедиторові встановлюється договором транспортного експедирування, якщо інше не встановлено законом. Якщо розмір плати не встановлений, клієнт повинен виплатити експедитору розумну плату.
Згідно ст. 173 ГК України один суб'єкт господарського зобов'язання повинен вчинити певну дію на користь іншого суб'єкта, а інший суб'єкт має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.
Відповідно до ст. ст. 525, 526 ЦК України зобов'язання мають виконуватися належним чином, одностороння відмова від виконання зобов'язання не допускається.
Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна із сторін повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підстави своїх вимог чи заперечень.
Відповідно до ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.
Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Відповідач не надав суду належних та допустимих доказів, які б спростовували доводи позивача та підтверджували заперечення проти задоволення позовних вимог.
За таких обставин, позов визнається судом доведеним, обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Враховуючи, що відповідно до ст. 44 ГПК України позивачем понесені судові витрати, пов'язані з розглядом справи, то зазначені витрати відшкодовуються за рахунок відповідача (ст. 49 ГПК України).
Керуючись ст.ст. 929, 931 ЦК України, ст. 173 ГК України, ст. ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, Договорами сторін, Господарський суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Ложістік Україна»(01021, м. Київ, Кловський узвіз 20, кв. 43, код ЄДРПОУ 32916416) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „НД Лоджистікс Україна" (02002, м. Київ, вул. Микільсько-Слобідська, 2-Б, код ЄДРПОУ 35822724), - з будь-якого рахунку, виявленого державним виконавцем під час виконання судового рішення, заборгованість у розмірі - 666 850 (шістсот шістдесят шість тисяч вісімсот п'ятдесят) грн. 20 коп. та 13 337 (тринадцять тисяч триста тридцять сім) грн. судового збору.
3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня його підписання.
Суддя Н. І. Качан
Повне рішення складено 19 березня 2012 року.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2012 |
Оприлюднено | 26.12.2012 |
Номер документу | 28214234 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Качан Н.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні